بازدید 4603

چرا ترامپ گزینه یکی از بدترین چهره‌های سیاسی سال ۹۶ است؟

کد خبر: ۷۸۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 18 March 2018

ترامپ یک نژادپرست تمام‌عیار است: ترامپ درباره برخی از قومیت‌ها، برخی از ادیان و همچنین رنگین پوست‌ها نظرات نژادپرستانه دارد. او در سخنرانی‌هایش به لاتینوها، مسلمانان و سیاه پوستان و حتی زنان توهین می‌کند. از نظر او لاتینو‌ها ها و مسلمانان نباید به آمریکا بیایند، باید با آن‌ها برخورد خشنی صورت بگیرد، مسلمانان تروریست هستند ولاتینو‌ها هم خلافکار و جانی هستند.

به گزارش تابناک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به خاطر رفتار‌های تند و پیش بینی نشده از یک سو، مواضع ضد ایرانی و دیگری ستیزانه‌ای که دارد یکی از نامحبوب‌ترین چهره‌های سیاسی بین المللی است. عدم محبوبیت او علاوه بر سایر کشور‌های دنیا در ایران شدت و حدت بیشتری نیز دارد. او در بیشتر سخنرانی‌های مرتبط با ایران در اعلام مواضع ضد ایرانی خود بدون اینکه آن را در لفافه بپیچد تردید به خود راه نمی‌دهد.

ترامپ در ایام کاندیداتوری ضمن تاکید بر مخالفت صریح خود با توافق هسته‌ای با ایران مدعی می‌شد در زمان ریاست جمهوری او ایران هیچگاه اجازه نخواهد یافت به سلاح اتمی دست یابد و برای تغییر مفاد برجام به نفع آمریکا سعی می‌کند که با دوبرابر و سه برابرکردن تحریم‌های فعلی آمریکا، ایران را مجبور کند تا دوباره پای میز مذاکره بنشیند. رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در مناظره اول خود با نامزد دموکرات‌ها با اشاره به اینکه برجام امنیت اسرائیل را به خطر انداخته مدعی شد که برجام یکی از شاهکار‌های سیاست خارجی هیلاری کلینتون است چرا که ایران در زمان تواق هسته‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا در بدترین شرایط خود قرار داشت، اما با برجام، ایران اکنون به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

دونالد ترامپ با صدور فرمان ضد مهاجرتی جدید ممنوعیت سفر اتباع ۶ کشور مسلمان به آمریکا را تا مدتی نامعلوم تمدید کرده است. در فرمان جدید در بخش مربوط به ایران، تاکید شده ورود اتباع ایرانی به خاک آمریکا از جمله با هدف مهاجرت و غیر مهاجرت تا اطلاع ثانوی تعلیق می‌شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتی با انتقاد از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ علیه اتباع ایران، نوشته بود: ابراز همدلی دروغین ترامپ با ایرانیان طنینی توخالی‌تر از همیشه است؛ آن هم با وجود فرمان جدید و توهین آمیزترش در منع سفر برای چنین "شهروندان برجسته‌ای".

رییس‌جمهور آمریکا پس از کشمکش‌های فراوان و این پا و آن پا کردن‌ها و نسبت دادن "بدترین" توافق تاریخ آمریکا به برجام در نهایت در مهرماه ۹۶ پس از حدود ۱۰ ماه با اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را کلید زد.

عربستان سعودی در حمله به یمن، طبق گفته موسسه تحقیقات صلح استکهلم از سلاح‌های خوشه‌ای آمریکا استفاده کرده است. استفاده از این بمب‌ها در معاهده‌ای که به امضای ۱۱۹ کشور رسیده ممنوع است. ارتش عربستان سعودی، غیر از دریافت تسلیحات از آمریکا برای هدایت جنگ در یمن هم به آمریکا وابسته است. آمریکا با ارائه اطلاعات، حمایت‌های لوجستیکی و سوخت‌رسانی روزانه به هواپیما‌های جنگی از عملیات نظامی عربستان در یمن حمایت کرده است. در حقیقت همدستی ترامپ و سعودی در جنگ یمن فراتر از خرید و فروش تسلیحات و نمایش رقص شمشیر بوده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار