بازدید 22382

بررسی همه ادعاها درباره انگلیسی خواندن برخی مقامات و نهادها؛ واقعیت چیست؟!

اگر فرض را هم بر درستی بخشی از آمارها و ادعاهای افراد بگذاریم، باید یک بررسی جدی از سوی نهادهای مسئول صورت بگیرد که چرا ما در همه راهپیمایی ها و تکبیرهایمان، شعار «مرگ بر انگلیس» را داریم و این همه از نفوذ و ارتباط انگلیسی ها با برخی در داخل سخن می گوییم. نهادهای ذیربط باید در این خصوص همه ادعاها را بررسی کرده و نتیجه را برای روشن شدن افکار عمومی و اذهان مردمی اعلام رسمی کنند.
کد خبر: ۷۸۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 18 March 2018

انگلیسی خواندن و انگلیسی ساختن مسئولان، نهادها و مقامات واژه ای است که این روزها بار دیگر بر سر زبان ها افتاده و آنکه در این ماجرا بیش از همه حیرت زده است که چه کسی درست می گوید و آیا واقعا مسئولان، برخی نهادها و مقامات سابق و فعلی کشور با انگلیس در ارتباط هستند یا نه، «مردم» هستند. شرایطی ایجاد شده است که مردم دنبال این هستند که بدانند آیا واقعا انگلیس تا این اندازه در کشور ما نفوذ دارد و رخنه کرده که چنین ارتباط هایی پدید آورده است؟!

به گزارش «تابناک»؛ اگر به بررسی ادعاهای مطرح اخیر در خصوص وابستگی برخی مقامات و نهادها و شخصیت ها بپردازیم، خواهیم دید تا چه اندازه برای «انگلیسی خواندن» و «انگلیسی ساختن» مسئولان، نهادها و مقامات تلاش می شود و حتما باید نهادهای مسئول در این خصوص بررسی های لازم را انجام داده و نتایج را برای رفع ابهامات اذهان مردم اعلام عمومی کنند.

تلاش احمدی‌نژاد و یارانش برای پروژه «انگلیسی‌سازی»

به تازگی پس از جنجال های ایجاد شده بر سر پرونده رسیدگی به تخلفات مقامات دولت سابق، رئیس دولت های نهم و دهم و افراد نزدیک به او تلاش بسیاری کردند تا به جای پاسخگویی به اتهاماتشان و روشنگری در این خصوص، عده ای را منتسب به انگلیسی ها کرده و اتهاماتی که متوجه آنان است، به حاشیه برانند.

چرا در «راهپیمایی‌ها» و «تکبیرها» شعار «مرگ بر انگلیس» می‌دهیم؛ اما چنین ادعاهایی داریم؟!

پس از این اتفاقات بود که در نهایت قوه قضائیه علاوه بر رسیدگی به پرونده اتهامات «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت های نهم و دهم و «اسفندیار رحیم مشایی» معاون او و یار غارش، «حمید بقایی» دیگر معاون او را برای تحمل مجازات در نظر گرفته شده برای او بازداشت و راهی زندان کرد؛ اتفاقی که پس از آن تلاش برای انتساب دستگاه قضایی به انگلیس از سوی مشایی را کلید زد.

«محمود احمدی نژاد» و «اسفندیار رحیم مشایی» پس از زندانی شدن بقایی، به جای پاسخگویی پیرامون اتهامات او و اتهامات و مسائلی که درباره خودشان مطرح است، همان رویکرد و رویه سابق خود را برای حاشیه سازی و ایجاد جنجال دنبال کردند، به گونه ای که مشایی با در دست گرفتن حکم بقایی مقابل سفارت انگلستان حاضر شده و حکم صادره را به آتش کشید؛ اقدامی که به ابهامات پیرامون آنها و پرونده هایشان افزود.

کیهان: احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی انگلیسی‌اند

پس از این اتفاق بود که روزنامه کیهان با انتشار مطلبی به زبان طنز، احمدی نژاد، مشایی و بقایی را انگلیسی خطاب کرد و نوشت: «گفت: رحیم مشایی به اتفاق چند نفر در مقابل سفارت انگلیس حکم زندان بقایی را آتش زد!

گفتم: چرا جلوی سفارت انگلیس؟!

گفت: اعلام کرده که محکومیت بقایی به دستور مستقیم ملکه انگلیس بوده! و وزیر خارجه انگلیس در سفر خود به ایران، این دستور را به مسئولان قضایی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است!

گفتم: حالا مگر بقایی کی هست که ملکه و دولت انگلیس خواهان محکومیت او بوده‌اند؟!

گفت: چه عرض کنم؟! در جای سم اسب آب جمع شده بود، مورچه افتاد توش و داد زد آهای مردم، چه نشسته‌اید که دنیا را دارد آب می‌برد!

گفتم: ‌ای عوام! سرتا پای این جماعت انگلیسی است، دارند رد گم می‌کنند، مگر همین مشایی علنا از صهیونیست‌های ‌اشغالگر فلسطین حمایت نمی‌کرد و آنها را مردم اسرائیل نمی‌نامید؟! مگر نمی‌گفت دوران اسلامگرایی تمام شده است؟! مگر رسما دنبال حذف اسلام و جایگزینی مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام نبودند؟! و...

گفت: خب، انگلیس از عوامل خود غیر از مخالفت با اسلام، مخالفت با اسلامگرایی و به ‌رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی چه انتظار دیگری دارد؟! همه آنچه انگلیس می‌خواهد، این جماعت بی‌کم و کاست انجام داده‌اند؛ بنابراین، کم‌شعورترین آدم‌ها هم باور نمی‌کنند که این جماعت عامل انگلیس نباشند.

گفتم: این حرکتشان هم ادامه همان کاسه‌لیسی انگلیس است! و می‌خواهند برای انگلیس که بارها از ایران سیلی خورده است، کسب وجهه کنند و آن را کشور قدرتمندی جا بزنند که حتی بر مقدرات ایران اسلامی هم سیطره دارد! یعنی آرزوی انگلیس را به خبر تبدیل کرده‌اند!

گفت: ولی عقلشان قد نداده که دارند هویت خودشان را فاش می‌کنند!

گفتم: یارو توی آینه نگاه کرد و به تصویرش گفت، خیلی برایم آشنا به نظر می‌رسی! و بعد از چند دقیقه گفت، آهان فهمیدم، دیروز توی سلمانی روبه رویم نشسته بودی! »

افشای مذاکرات دولت احمدی‌نژاد با انگلیس و امریکا برای مادام‌العمر کردن حاکمیتش

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اتهام وابستگی به انگلیس را کسی به نظام و قوه قضائیه می‌زند که خودش بارها مخفیانه به کشورهای اروپایی سفر و با سران آن کشورها و آمریکا و همین انگلیس مذاکره می‌کرد و برای مادام العمر کردن حاکمیت جریان انحرافی دور از چشم مردم برنامه ریزی‌ها داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تجمع چند تن از سران جریان انحرافی در برابر سفارت انگلیس در تهران و متهم ساختن قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به گرفتن دستور از دولت انگلیس برای صدور حکم محکومیت یکی از سران این جریان که هفته گذشته بازداشت و به زندان منتقل شد، اوج ساختارشکنی علیه نظام جمهوری اسلامی بود.

نفر دوم این جریان ساختارشکن، همزمان با متهم ساختن نظام جمهوری اسلامی به تسلیم بودن در برابر انگلیس، کاغذهایی که متن حکم محکومیت نفر سوم این جریان در دادگاه معرفی می‌کرد را به آتش کشید تا چنین وانمود کند که برای نجات جمهوری اسلامی ایران از سلطه انگلیس تلاش می‌کند و مردم ایران باید برای پایان دادن به سلطه انگلیس بر کشورشان به این جریان بپیوندند!

تهمت وابستگی به دولت انگلیس، علاوه بر اینکه دروغ آشکار است، اهانت بزرگی به دستگاه قضائی و مسئولین نظام جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل است.

این واقعیت را همه قبول دارند که دستگاه قضائی ما ضعف‌هایی دارد کما اینکه در قوای دیگر و سایر ارگان‌ها و نهادها نیز نارسایی‌ها، اشکالات و حتی تخلفات دیده می‌شود، اما در این واقعیت ذره‌ای تردید نیست که کلیت نظام جمهوری اسلامی و همینطور قوای سه گانه و نهادهای تصمیم گیرنده در این نظام به هیچ قدرت خارجی وابسته نیستند و افتخار این نظام این است که مستقل است. شعار محوری و بسیار مهم مردم در روزهای انقلاب که می‌ گفتند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» واقعاً در بخش استقلال به ویژه استقلال سیاسی کاملاً تحقق یافته و هیچکس در داخل و خارج از کشور در این واقعیت کمترین تردیدی ندارد.

اینکه آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها همواره با نظام جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به آن فروگذار نمی‌کنند، به دلیل مستقل بودن این نظام است. اگر این نظام مستقل نبود، دلیلی برای این همه دشمنی قدرت‌های سلطه طلب با آن وجود نداشت.

از اینها که بگذریم، کالبدشکافی جریان انحرافی و تحلیل چرایی عدم برخورد با سران این جریان اکنون نقل محافل است. سران این جریان، از اول پیدا بود که اهلیت قرار گرفتن در مناصب بالای اجرائی کشور را ندارند ولی متاسفانه مورد حمایت قدرتمندان و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده قرار گرفتند و به بالاترین مناصب رسیدند. بلایی که اینان بر سر ایران و نظام جمهوری اسلامی آوردند، از بزرگترین مصائب تاریخ این کشور و این نظام است. بالاترین مفاسد اقتصادی را پدید آوردند و خود را دولت پاک و دولتمردان پاکدست نامیدند. بالاترین اهانت ‌ها را به روحانیت و مراجع تقلید کردند و خود را به عنوان نزدیک‌ترین یاران امام زمان علیه السلام جا زدند. بیشترین سرپیچی را از ولی فقیه کردند و خود را مطیع ولایت فقیه معرفی نمودند. سخت ‌ترین ضربه‌ها را به آرمان‌های انقلاب و امام خمینی وارد کردند و خود را احیاگر گفتمان امام و انقلاب نامیدند. اقتصاد کشور را فلج و پول ملی را بی‌ارزش کردند و دولت خود را دولت عدالت محور لقب دادند. در هشت سال حکمرانی بر کشور هر اعتراضی به عملکرد آنها یا منتهی به احکام قضائی شد، یا آن را سرکوب کردند و یا به توجیهات غیرموجه متوسل شدند. قانون را دور زدند و خود را میزان و معیار قانون دانستند و... .

و حالا همین افراد تبدیل به اپوزیسیون نظام شده‌اند و خواستار عزل سران قوا هستند و برای اینکه بر کارنامه سرتاسر خلاف خود سرپوش بگذارند، همه را متهم به فساد و خلاف و انحراف و حتی وابستگی به انگلیس می‌کنند.

جالب است که اتهام وابستگی به انگلیس را کسی به نظام و قوه قضائیه می‌زند که خودش بارها مخفیانه به کشورهای اروپایی سفر و با سران آن کشورها و آمریکا و همین انگلیس مذاکره می‌کرد و برای مادام العمر کردن حاکمیت جریان انحرافی دور از چشم مردم برنامه ریزی‌ها داشت.

اکنون پرسش مردم این است که چرا به این جریان انحرافی مجال هر اقدام و اتهام زدنی داده می‌شود؟

سران سه قوه، نخبگان کشور و حتی روحانیون بلندپایه‌ای که در روی کار آوردن راس این جریان انحرافی دخالت داشتند و از او حمایت می‌کردند اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که او و جریان انحرافی او برخلاف مصالح کشور و نظام عمل می‌ کنند و نباید به آنها مجال ادامه این بازی‌ها داده شود. مردم نیز با این پرسش بزرگ مواجهند و برای آن پاسخی نمی‌یابند که چرا با این جریان گستاخ برخورد نمی‌شود؟ اگر هر کسی آزاد است هر چه بگوید، چرا با کسانی که همین جریان انحرافی را افشا کردند و درباره خطر آنها هشدار دادند برخوردهای شدید شد؟ اگر مصلحتی در این عدم برخورد وجود دارد، این چه مصلحتی است که نه سران قوا آن را می‌فهمند، نه نخبگان و نه مردم؟

آیا زمان اتمام حجت‌ها به پایان نرسیده و آیا زمان حسابرسی دقیق از افراد متخلف، قانون شکن، حرمت شکن و ساختار شکن فرا نرسیده است؟!

مذاکره با یک مقام انگلیسی برای انتخابات 76

در آستانه انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ بود که روزنامه سلام خبر از مذاکره «محمد جواد لاریجانی رئیس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس با یک مقام ارشد انگلیسی به نفع «حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری» برای انتخابات ریاست جمهوری را داد. در آن گزارش عنوان شده بود، وی که از حامیان جدی به ریاست جمهوری رسیدن ناطق نوری بود، پیش از انتخابات در سفری به بریتانیا ملاقاتی محرمانه با «نیک براون» یکی از مدیران کل وقت وزارت خارجه انگلیس داشته است.

در آن گزارش آمده بود که وی (محمد جواد لاریجانی) به این مقام انگلیسی گفته بود که پیروزی ناطق نوری در انتخابات می‌تواند به انگلیس و غرب باشد. او همچنین در مخالفت با مجمع روحانیون مبارز و «حجت الاسلام سید محمد خاتمی» کاندیدای رقیب ناطق که به نمایندگی از جناح چپ وقت در انتخابات حضور پیدا کرده سخنانی بیان کرده بود.

تحصیل 4 هزار آقازاده در انگلیس؛ چرا انگلیس؟!

چندی پیش هم «اکبر ولی‌زاده» در تحلیل و نقد این موضوع که یکی از بحران‌های پیش ‌‌روی کشور را مسأله آقازاده‌هاست، گفته بود که «وقتی شما آمار می‌دهید در انگلیس بیش از ۴هزار آقازاده در حال تحصیل هستند، آیا آنها دچار ماندگاری در کشور انگلیس می‌شوند، خیر. عمده آقازاده‌ها به کشور بازمی‌گردند و سهم‌خواهی می‌کنند. حضور پررنگ این آقازاده‌ها در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بحران‌ساز می‌شود. این یکی از مشکلاتی است که در کشور اصلاً دیده نمی‌شود و آن را نقد نمی‌کنند. حتماً باید سازوکاری برای کنترل این پدیده آقازادگی در کشور به وجود بیاید.»

ارتباط با انگلیس پروژه جریانی یا واقعیت؟!

همه اینها را کنار هم که می گذاریم و به بررسی سابقه نه چندان نامطلوبی که بین ما و انگلیسی ها وجود دارد، می رسیم، می بینیم که هرچند تلاش برای سناریوی «انگلیسی سازی» می تواند در راستای رسیدن یک گروه و جریان به خواسته ها و منویات خود باشد، حقیقتا برای مردم خیلی پسندیده و قابل قبول نیست که چرا همه یکدیگر را به انگلیسی بودن و ارتباط با انگلیس متهم می کنند؟

اگر فرض را هم بر صحت بخشی از آمارها و ادعاهای افراد بگذاریم، باید یک بررسی جدی از سوی نهادهای مسئول صورت بگیرد که چرا ما در همه راهپیمایی ها و تکبیرهایمان شعار «مرگ بر انگلیس» را داریم و این همه هم از نفوذ و ارتباط انگلیسی ها با برخی در داخل سخن می گوییم. نهادهای ذیربط باید در این خصوص همه ادعاها را بررسی کرده و نتیجه را برای روشن شدن افکار عمومی و اذهان مردمی اعلام رسمی کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۹۲
سفیر ایران در انگلیس: مشایی و همسر دکتر فاطمی هیچ رابطه‌ای ندارند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس، در کانال تلگرامی‌اش به انتشار عکس اسفندیار رحیم‌مشایی و پریوش سطوتی، همسر شهید حسین فاطمی، وزیر خارجه دولت مصدق، واکنش نشان داد - به‌ این قصد که شایعات درباره رابطه آنها را تکذیب کند.

بعیدی‌نژاد خبر داده است: چندی پیش وزارت خارجه ایران،‌ به‌منظور ارج‌نهادن به مقام حسین فاطمی، هدیه‌ای به همسر وی تقدیم کرد و از او دعوت کرد به سفارت بیاید.

به نوشته بعیدی‌نژاد، خانم سطوتی از نتیجه سفرش به تهران (به‌دعوت احمدی‌نژاد و در سال‌های ریاست‌جمهوری‌ وی) به‌شدت ابراز ناراحتی کرد و گفت دعوت‌کنندگان چنین تبلیغ کردند که وی برای بازپس‌ گرفتن مال و اموال مصادره‌ای به تهران برگشته، ولی اصلاً مالی ندارد که بخواهد مطالبه کند. دروغ گفته بودند.

همچنین، او از بازخوردهای سفرش به تهران ابراز ناراحتی کرد و گفت که مجبور شد دفترچه خاطرات شخصی فاطمی را به احمدی‌نژاد بدهد و از سرنوشت آن اطلاعی ندارد.

بعیدی‌نژاد افزود: «ايشان به اعتبار درگذشت نابهنگام فرزندش و تنها بازمانده دكتر فاطمی، در خلوت زندگی زاهدانه‌ای داشته و هنوز با حقوق كارمندی فاطمی زندگی می‌كند و دست نياز به سوی هيچ‌كس هم دراز نكرده.»

دیشب، نخستین‌بار، «باشگاه خبرنگاران جوان» تصویر همسر شهید فاطمی و مشایی را منتشر کرد. انتشار تصاویر مذکور ساعتی قبل از بازداشت مشایی صورت گرفت و این خبرگزاری مدعی شد که مشایی در این تصویر در کنار یک جاسوس انگلیسی است!!
پاسخ ها
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
بازداشت بعد از آتش زدن حکم جلوی سفارت انگلیس مشکوک است!؟

الان مردم میگن بازداشت با فشار انگلیس بوده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
کیهان یا احمدی یا من یا آن!
چه فرقی میکند!
رئیس جمهور سابق با اعوان و انصارش عمال کشور خارجی باشند یا طرف مقابل انها از دستور بگیران اجنبی
واقعا ما داریم اینقدر در مسیر قهقرا پیش میریم؟
فکر میکنیم که چطور میتوانیم به سران قوه حاضر یا سابق ایچنین اتهماتی بزنیم؟
در واقع در اینصورت به همه ی سیستم و نظام و امنیت خود توهین کرده ایم
لطفا هر کسی هر حرفی میزند ابتدا بفهمد سپس از تریبونی که در اختیار دارد استفاده کند.
بدیهی است غالب اینها یا اختلاف سلیقه است یا تلاقی منافع یا خلف وعده یا ترکیبی از اینها.
یک روز دروغ به حقیقت گفت بریم دریا شنا کنیم
حقیقت ساده و زود باور گفت باشه بریم
به لب دریا رسیدن و حقیقت لخت شد و شیرجه زد
دروغ هم لباسهای حقیقت را دزدید و پوشید و فرار کرد
از آن موقع تا به امروز حقیقت زشت وولخت عریان ماند
و دروغ در لباس حقیقت زیبا !
چه اهميتي داره مه بگه جاسوسن؟
اگر واقعا جاسوس نباشن كه نبايد بدشون بياد
احمدي نژاد اون موقع ها هم همه رو به دزدي و فساد گسترده متهم كرد اما اونها محلش ندادن و عمين افراد درگير امروزي تشويقش كردن
اينجور حرف و خديثها همه جاي دنيا اتفاق ميفته، بررسي ميشه توسط مردم اگر روسفيد باشن كه پيروز از آتش بيرون ميان اگر نه هم كه خوشبختانه گرفتار خواهند شد
من از نظر فکری و سیاسی در برابر احمدی نژاد و یارانش قرار دارم ولی وقتی تصویر حکم محکومیت بقایی را دیدم به سیاسی بودن حکم و مظلومیت آنها ایمان آوردم
توجه کنید:
بقایی به خاطر مصوبه هیات وزیران در اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به دانشگاه تازه تاسیس ایرانیان که بعد از سه روز پول تماما به حساب دولت برگشت داده شده به ۸ سال زندان و ۸ میلیارد تومان جریمه محکوم شده
حضرت عباسی شما قضاوت کنید این مجازات برای سه روز واریز و برگشت این پول متناسب است؟
زمانی که ما می بینیم برای یک پروژه در کشور ده ها برایر این مبلغ حیف و میل می شود و آب از آب هم تکان نمی خورد به نظر من دستگاه قضا در پرونده بقایی مردود مطلق شد
انسان حیران می ماند کشوری به اندازه استان سیستان و بلوچستان که ۲۰ میلیون هم کمتر از ما جمعیت دارد چرا این همه در کشور ما نفوذ کرده
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
می دونم بی ربطه ولی اون مطلب در مورد شکارگاه و قرق اختصاصی رو من جند بار پاسخ دادم ولی تابناک متاسفانه کم لطفی کرد درج نکرد.هیچ کس حق نداره مشاعات کشوری رو به معرض فروش بذاره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
به دلیل اعتراف به نداستن و تلاش برای دانستن! بر خلاف ماها که هنوز در قرون وسطی داریم زندگی می کنیم و فکر می کنیم علامه دهر هستیم!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
درود بر آریو برزن نازنین
من هم مخالف سرسخت فروش زمین ها و مشاعات کشوری هستم ولی توجه داشته باشید که اجاره مکانی تحت عنوان قرق اختصاصی جهت تکثیر نسل وحوش و اشتغال زایی و و تولید نه تنها ایرادی ندارد بلکه باید تشویق و گسترش یابد ما سرزمین وسیع و بزرگی داریم و از این نعمت خدادادی باید استفاده بهینه شود
چه دلیلی دارد کهکشور آمریکا که چهار برابر کشور ما وسعت دارد سالیانه 360 میلیارد دلار گردش مالی صنعت شکار داشته باشد ولی ما با تنوع آب و هوایی و سرزمینی بیشتر درامدمان صفر باشد؟
|آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
زینال بندی عزیز اینجانب سالهاست در مورد شکار و طبیعت فعاتلیت دارم و متاسفانه همه طرحهای ارایه شده دوستداران محیط زیست بنابه دلایلی رد میشه.طرحهایی چون مزارع تکثیر انواع وحوش اعم از پرنده و یا چهارپایان در ایران ارایه شده ولی متاسفانه همیشه با مخالفت عدهخ ای مسکوت مونده.بنده در اون بحث به شرح موارد ارایه پروانه های شکار در کشورهای المان و مجارستان پرداختم که چیزی در حدود 1 الی 2 میلیون در سال در هر یک از کشورهای ذکر شده بودذ در حالی که در ایران تنها به 150 تا 300 پروانه می توان اشاره کرد.همین صدور پروانه ها در کشور مجارستان تونسته سود سرشاری به اون کشور سرازیر کنه در حالی که در ایران متاسفانه هیچ اقدامی از طرف سازمان محیط زیست برای تکثیر گونه های جانوری نبودیم.مخالفت من با طرح فروش مشاعات برای این بود که قرار نیست اونجا تکثیر صورت بگیره بلکه قراره گونه ها به اونجا انتقال پیدا کنن و با مبالغی هنگفت در اختیار متمولترین بخشهای اقتصادی قرار بگیرن حالا از اون بحث پرذوتیین که می تونه به تک تک ایرانیها برسه می گذرم
خدا رحمتش کند که در سال 88 گفت اگر جلوی این جریان الان گرفته شود بهتر است تا بعد و لی کسی به حرفش گوش نداد و اکنون دارند سزایش را می کشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
تازه اولشه . مثل چی از احمدی نژاد می ترسند وگرنه دلیلی نداشت جلوش سکوت کنند .
یواش یواش داره تشت رسوایی برخی ها از روی بوم سفارت انگلیس روی زمین می افته تابناک جون شما جدی نگیر فقط خدا ستارالعیوبه ولاغیر
بنده خدا انچنان پیشنهاد تحقیق و انتشار میدی انگار داری روی کاغذ سفید نقاشی میکشی....
یا خدااااااااااا
واقعا چرا؟ کی پاسخ میدهد خدا داند؟
قطعا انگلیس در ایران نفوذ دارد و این نفوذ هم مسبوق به سابقه است آنها از قدیم سعی داشته اند سیاست های خودشان را با نفوذ در گروههای مرجع مثل مقامات دولتی یا بیوت بعضی از مراحع یا برخی از سرمایه داران یا نمایندگان مجلس یا نظامیان به پیش ببرند نمونه همه اینها را می شود در تاریخ پیدا کرد اشکال از آنجا است که ما خودمان صادق نیستیم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
وگرنه چه دلیلی داره وزیر خارجه اش میاد ایران بره با رییس قوه قضاییه دیدار کنه؟ نگین واسه آزادی زندانی بوده .
اقا چرا به بیراهه می رویم. چرا فکر می کنیم تمامی کشورها باید به نفع ما تصمیم بگیرند. ان هم در شرایطی که ضعف در اداره کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است. اگر عاقلانه بیندیشیم هر کشور باید به دنبال منافع خودش باشد هر چند با منافع ما در تضاد باشد منجمله انگلستان. مثلا اینکه سفارت یک کشور حارجی کی منبع جاسوسی باشد کاملا منطقی است. این ما هستیم که باید با درایت گلیم خودمان را از اب بیرون بکشیم و به منافع خودمان بیندیشیم.
روزنامه کیهان مقام احمدی نژاد رو تا آسمان هفتم بالا برده بود.الان میگه احمدی نژاد با انگلیسیها دستش تو یکه کاسه بود...چرا همون موقع افشاگری نمیکرد؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
هم کیهان هم احمدی نژاد ....... !
اونهایی که درراس هرمن خوب میدونن کدام مقام متعلق به کدوم کشوره و اونهایی که نمی دونند انگ میزنند کلا کشورمستقلی هستیم
به طور کلی «کار کار انگلیساست»!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
تابناک جان تورو بخدا این حرف رو نزن، آدم از زندگی و عمرچندین ساله ای که برای کشورش گذاشته پشیمان میشه ،
بیخیری خوش خبری است خدا لعنت کنه آدمهای رو که گفته هایش با اعمالش یکی نباشه
فکر کنم تنها جایی که فکر میکنند انگلستان هنوز باندازه عصر ویکتوریا قدرت دارد و صاحب نفوذ ما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
به اون عصر که نیست ولی هنوز هم جاسوسان انگلیس در کشور ما فراوانند
این انگلیس در روح و خون ما ایرانی هاست نمی شود دورش کرد اگر هم دورش کنیم روس و فرانسه جاش رو پر می کنند
جان خودتان جمع کنید این چرت وپرتها را تا کی میخواهید سر این ملت بیچاره را شیره بمالید خدا ازتون نگذرید..
ساده نباشید از هرم مجلسشون میشه فهمید انگلیسی ان یا نه ؟؟:)))))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
واقعا من موندم از این همه شکل هندسی باید علامت فراماسون ها بشه مجلس؟؟؟
هر کاری از این استعمارگر پیر بر می اید.
انگلیسی های خبیث و پلید بر مردم نادان و احساسی و زودباور می توانند مسلط شوند پس قوی باشیم تا غلطی نتوانند بکنند .
البته هم توهم توطئه هست و هم برخی موارد بعضی جاها شیطنت و توطئه و خیانت و روحیه دخالت و جستجوگری و غارت غربی ها مثا آمریکاییها وانگلیسی ها هم وجود داره که نباید آنرا توهم نامید پس واقع بین و منطقی باشیم و عامل هر مشکل را با توجه به ریشه آن بررسی کنیم .
همین دو سه ماه قبل نماینده رشت گفته بود احمدینژاد نباید تو مجمع تشخیص مصلحت نظام باشه و همین سایت تابناک از احمدینژاد دفاع کرده بود.
برخورد سیاسی شده با بقایی و مشایی شک نکنید
هدفشان دکتر احمدی نژاده اما حریف نیستند
احمدی نژاد دزد نیست خیانتکار هم نیست اگر دزد و خیانتکار بود یه گوشه ساکت می نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
دقیقا مثل اصلاحات
خدا بیامرزد حاج اکبر را ......یا علی
مردم قدیم می دانند چه کسانی انگلیسی هستند ولی جوانان نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
جوانان هم میدانند
روسيه و لندن سكان دارا ن اصلي كشور ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
تفکرات ۵۰ سال پیش
بزرگ شو
انگلیس که نه . واقعیت این است که عاشقانه و دودستی کشور را تحویل روسها داده ایم . این که قابل انکار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
عاشقانه که نیست بر می گرده با دانشگاه پاتریس لومومبا!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
خوب بگو کجا ها وارد شدند اقای دانا
یک همکاری بین المللی بین ایران و روسیه وجود امده و اقایان عوام سیاست زده هم همه چیز را قاطی میکنند
توهمات احمدی نژاد رو ول کنید، یکی کیهان رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
دور نيست زمانيکه آمار کيهان هم در مياد
اصلا" اين حركت ها كار خود انگليسه كه اينقدر گفته بشه كه اصل مسئله لوث و عادي بشه
اين مطالب رو ما مردم بايد جواب بديم يا همين مدعيان جاسوسي
اين افرادي که داريد از جاسوس بودنشون حرف ميزنيد تا همين چند سال پيش در کانونهاي حساس اين کشور از نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي گرفته تا مناصب بالاي دولتي و حکومتي، مشغول به کار بودند و اين مدعيان جاسوسي هم حاميان اونها بودند
اون موقع اين مدعيان جاسوسي کجا بودند؟ الان که ورق به ضررشون برگشته اين افراد رو شناسايي کردن؟......
تابناک آب در هاون نکوب مردم در قضاوت اسیر تحلیلهای تکراری نیستند....
گره شیرازی مگر انگلبسی نبستن و...........بررسب کنید
چرا بهخ اقایان فزصت نمی دهید که حرقهاشونو بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
آقایان که کل ایام دارند صحبت می کنند مثل برخی بیگناه محصورنیستند .
چند وقت دیگه مخالفان را متهم میکنند که ملکه انگلیس انها را شخصا در وست مینستر زاییده
مردم هنوز موندن اگه اینا جریان انحرافی هستند پس چرا زمانی که سرکاربودن همه بجزاصلاح طلبان ازشون حمایت میکردن پشت تریبون نمازجمعه حمایت میشدن و از امام زمان برای احمدی نژاد مایه می گذاشتند....
در این کشور که پر درده
احمدی نژاد فقط مرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
تا منظور از مرد چی باشه !!!
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد
ما قدیمی ها شنیده بودیم که انگلیس پول میدهد که بهش فحش بدهند وخیلی تعجب میکردیم الان تا حدودی متوجه شدیم یعنی چی
فکر کنم از نظر تاریخی منظور از انگلیس در مورد خاص ایران نه انگلیس اروپایی بلکه انگلیس شبه قاره هند باشد این خیلی در ایران دخالت داشته است نوکران انگلیس در ایران هم هیچوقت از تبار احمدی نژادها نبودند یعنی انگلیس از میان اینها یارگیری نمی کند بیشتر سیاستمدارهای لیبرال خوراک سیاست انگلیس در ایران هستند
آقازاده های مرفه بی درد ساکن انگلستان
سهم خواهی یا جاسوس پروری بقول یکی از اساتید/ نفوذ/ برجام/برداشته نشدن حتی یک تحریم/بلکه بیشتر شدن تحریم ها/ اختلاس وفساد/عصبانیت و عدم پاسخگویی مسئولین دولتی/ سند ننگین ۲۰۳۰/
انتقاد به پیامبر و امام زمان عج/ مطرح شدن بحث حجاب اجباری ازسوی بعضی خواص / فساد و زندگی اشرافی برخی مسئولان دولتی / حمله دراویش گنابادی و شهادت ماموران نیروی انتظامی/ نفت کش سانچی/ حمله داعش به مجلس/ زلزله کرمان و کرمانشاه/ سقوط هواپیما یاسوج/ اعتراضات بحق معیشتی/کم عقل خواندن منتقدان دولت از لسان شخصی که حتی انتقاد از پیامبر و امام زمان عج را جایز میداند/ کشاندن اعتراضات بحق معیشتی به فتنه/
جاسوسان محیط زیست/ خشکسالی و کم آبی / گسترش فقر در دولت روحانی/ ارتباط فعالیت جاسوسان محیط زیست و خشکسالی و کم آبی های اخیر کشور/ ناامیدی مردم بجهت زندگی اشرافی برخی مسئولین دولت/شکاف عمیق بین طبقه متوسط و بالا جامعه/

واقعا چقدر ماجرا داشتیم امسال
حواس مردم از پلیس فتا بیشتر به همه چیز هست .
مردم بیخود با این چیزها سرگرم نمیشن
احمدی نژاد هم یک نسخه است که برای امروزمون پیچیده شده
برای فردا چی داریم ؟
احدی نژاد شجاعه من حاضرم پشت سرش نماز بخونم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
برو بخون عیسی به دین خود موسی به دین خود
آمریکایی ها وانگلیسی ها وروسها اینقدر پیچیده هستند که هر چیزی را ما مردم عادی ممکن است قبول کنیم زیرا استعمار استعمار است وهیچ وقت در طول تاریخ معاصر ما از آنها خوبی ندیدیم آخرین آن برجام بود .
نفوذ انگلیس را باید در رسانه ها جستجو کرد!
پس چرا از ماجرای جاسوسه معروف چیزی ننوشته اید؟؟؟!!!!دختر جان بابا را می گویم!!!!
من تا زنده هستم به کیهان مشکوکم .
مینی‌مال
برنامه ریزی دراز مدت، شناخت، عمل، بهمن، روسیه، انگلیس، صهیونیزم،نفوذ، افعال معکوس،اختلاف، مذهب، قومیت، استتار، حوزه علمیه، سید، جعل، شناسنامه، شجره نامه، امام صادق، بانک، ربا، فساد، فحشا، خرابی، سقوط
کم کم احساس میکنم من انگلیسیم و مسئولان ما ایرانی!!!
شهرداری هیچ
چهار سال اولم هیچ
کاش بعد از مناظره ها این آقا رد صلاحیت میشد
مگر هر روز نمیشنوید که آقایان هر کی مخالفشون بود میگن انگلیسی!!؟
الان دوست من ۳۰سال در انگلیس زندگی میکنه و بخاطر بیماری سر نمیتونه کار کنه.ولی دولت انگلیط بهش پول و خونه میده و درمانش رایگان هست.اگر ایران بود الان صدتا کفن پوسانده بود.عدالت هزار بار در غرب بیشتره.کاش ما یکی از استانهای اکگلیس بودیم!!!!!
عجب! جناب شریعتمداری احمدی نزاد و یارانش را انگیسی میدانند؟!!! ایشان که وقایع سال 88 را هم انگلیسی میدانستند! پس در انتخابات سال 88 هر دو نیرویی که در کشور ما مقابل هم قرار گرفتند انگلیسی بوده اند!!!
دیگه این حرفای دایی جان ناپلئونی در باره انگلیس و امریکا نخ نما شده. به شعور مردم اهانت می کنند.
تابناک جون برو آقایون سئوال کن وقتی که قضیه کیف انگلیسی رو مطرح کردن وبعد سریال ساختن
کسانیکه انگیس مقیم هستند در آقازاده و میرن انگلیس درس میخوانند انگلبسی هستند، شکی نکنید، و انگلیس برای کاسبی و باج خواهی نفت نفرات غیر خودی را تحریم میکند، مثل دولت دهم که جیره انگلبس را قطع کرده بود
اصل اینست که انگلیس نتواند هیچ مهره ای در ایران داشته باشد که انشالله همینطور هم هست اگر غیر اینست فرقی ندارد احمد باشد یا محمود (احمد و محمود ضرب المثل است )
ولی متاسفانه مورد حمایت قدرتمندان و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده قرار گرفتند و به بالاترین مناصب رسیدند.....پس مهندسی شدن انتخابات را قبول دارید؟؟؟
این وسط بیچاره ما و امثال ما مردم که معلوم نیست به کدوم گناه نکرده تاوان رو ما دادیم
وقتي مخالفين حتي منتقدين حتي فعالين محيط زيست را انگليسي وامريکايي معرفي ميکنه.....توخود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...
حکم علیه اقای بقایی سیاسی بود
اقای مشایی نباید به صرف اتش زدن چند کاغذ جلوی درب سفارت انگلیس بازداشت میشد ولی باید به او تذکر کتبی داده میشد
اقای احمدی نژاد بسیار تنها شده او فکر میکرد در این حرکت بهاری بسیاری مسئولان پشتیبان او هستند اما اشتباه کرد بیشتر کسانی که طرفدار او بودند او را رها کرده و یا جناح رقیب احمدی نژاد بسیار قوی تر است
زنده باد کیهان که با کسی عهد اخوت نبسته که تا ابد و در هر حال از کسی حمایت کند کسی که خطا کند را رسوا و از خود ترد می کند.
از انجاکه مسئولان ایران مخالفانرا دست پروده انگلیس میدانند لذا کسانی که قبلا در راس بودند میدانند از این حربه باید برای مسئولان استفاده کنند چون میدانند خودشان قبلا مسئول بودند واین فقط یک حربه است
دوره ی احمدی نژاد دوره اوج پیشرفت کشور بود
اما دولت فعلی چه پیشرفت و دستاوردی داشته؟؟؟
دولت فعلی از آنجایی که هیچ دستاوردی نداشته تمام قد متوسل به جنجال و حاشیه و تناقض گویی شده
اینا همه به کنار من موندم که چرا ما با فرانسه اینگونه رفتار می کنیم ‌.هر وقت دوست دارن میان و خسارت میزنن و جمع میکنن میرن باز دفعه بعد ما با آغوش باز ازشون استقبال میکنیم .مثل صنایع نفتی .و خودرو سازی
اگه یه نگاهی به کشورهای همسایه مانند آزربایجان ترکیه قطر امارات عربستان کویت بندازیم که مر دمانش در رفاه زندگی می کنند .شما چه به روز این کشور آوردین.
خیلی از مردم ایران فقط روزی یک وعده غذا می خورند.
.
سلام در دشمنی انگلیس با ملت ایران جای شکی وجود ندارد مسئله این است که یک عده انگلیسی نفوذ کرده اند و باید رسوا شوند و کسانی هستند که مردم را ناراضی کرده و بذر نا امیدی میکارند.
من خودم کشور رو ول کردم فقط به خاطر اینگه چش دیدن ییس جمهوری احمدی نژاد رو نداشتم. اما اینم میگم که رحیمی هم معاون اجمدی نژاد بود وقتی هم گرفتنش نه خودش چندان دفاعی کرد و نه احمدی نژاد پشتش ایستاد. به خاطر اینکه خلاف کرده بود. اما بقایی واقعا دزدی نکرده و احمدی نژاد واسه همینیکه براش واستاده.
در کشور جاسوس زیاد است. منافق در لباس خودی زیاد است. ولی آنقدر کشور درگیر جناح بندی سیاسی است که چپ و راست به هم انگ میزنند و نتیجتا جاسوس واقعی پنهان می ماند. در مورد احمدی نژاد هم تمام این محاکمه ها سیاسی است. نظام مالی و حسابرسی دولت ایران همیشه مشکل داشته و دارد. بنابر این میتوان هر مقامی را بواسطه های بهانه هایی محکوم کرد. مسیله ای که باید پاسخ داد این است که آیا واقعا بقایی دزد بوده و به بیت المال برای خود یا اقوام دست درازی کرده. اگر چنین بوده؛ مبالغ مسروقه به کجا رفته. زمین و ملک خریده؟ حساب بانکی ملیاردی دارد؟ اموال را از کشور خارج کرده؟ چرا قوه قضایی لیست اموال ایشان را منتشر نمیکند؟ چون تا اکنون ثروت غیر متعارفی از آقای مشایی گژارش نشده؛ من گمان را روی بی گناهی ایشان میگذارم. من حیث المجموع؛ انصاف نیست که کسی را بدلیل وجود مشکل سیستماتیک در نظام مالی و حسابرسی کشور محکوم کرد. والسلام. یا علی
راستی کیهان یادش میاد وقتی احمدی نژاد رییس جمهور بود در حمایت از این مهره انگلیسی چه آتیشی میسوزوند
یه
ک سوال دارم هرکس توانست جواب مرا بدهد ممنون می شوم
برای گرفتن مدرک دکترا در انگلستان و گلاسکو چند سال رمان نیاز است ؟
یکی از این آقایان بیش از 35 سال است مرتب به انگلستان سفر می کند ووحتی مدتی زیاد آنجا اقامت داشته
مگر اخذ مدرک دکترا چند سال وقت می برد
تابناک جان و خوانندگان گرامی مرا راهنمایی کنید ت
میخواهید بدانید حق کدام طرف است؟ هر طرف که شریعتمداری کیهان نباشد حق است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی