بازدید 19976

سه اعتراف بزرگ «جوزف ووتل» در سنای آمریکا

سه‌شنبه هفته گذشته، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در کنگره آمریکا حاضر شد تا در خصوص وضعیت و عملیات‌های ارتش آمریکا در خاورمیانه به سناتورها و نمایندگان توضیح دهد؛ اما وی در این حضور خود، چندین گزاره شوکه کننده برای سناتورها را به زبان آورد که سه مورد از آن‌ها را می‌توان به‌ عنوان «اعترافات بزرگ جوزف ووتل» نام‌گذاری کرد.
کد خبر: ۷۸۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 18 March 2018

سید عبدالحسین طباطبایی نسب-سه‌شنبه هفته گذشته، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در کنگره آمریکا حاضر شد تا در خصوص وضعیت و عملیات‌های ارتش آمریکا در خاورمیانه به سناتورها و نمایندگان توضیح دهد؛ اما وی در این حضور خود، چندین گزاره شوکه کننده برای سناتورها را به زبان آورد که سه مورد از آن‌ها را می‌توان به‌ عنوان «اعترافات بزرگ جوزف ووتل» نام‌گذاری کرد.

به گزارش «تابناک»؛ جوزف ووتل، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و فرمانده مرکز فرماندهی خاورمیانه آمریکا در روز سه‌شنبه هفته گذشته در کنگره آمریکا خطاب به نمایندگان سه اعتراف بزرگ داشت: اسد در سوریه برنده شده است، باید از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد و این‌که آمریکا نمی‌داند عربستان سعودی در یمن در حال چه‌کاری با بمب‌های فروخته‌شده به این کشور است.

سه اعتراف بزرگ «جوزف ووتل» در سنای آمریکا

توافق هسته‌ای

جوزف ووتل بیان کرد: توافق هسته‌ای با ایران ‌که اکنون دونالد ترامپ درصدد خروج از آن است، نقش مهمی در حل مشکل برنامه هسته‌ای ایران داشته است. وی گفته: برجام یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که ما با آن مواجه بودیم، حل کرده است و اگر این توافق از میان برود، باید راه دیگری برای مبارزه با دسترسی ایران به بمب هسته‌ای پیدا کنیم.

جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا در خاورمیانه است که این منطقه را به همراه آسیای میانه زیر نظر خود دارد. وی در همان روزی که ترامپ اقدام به اخراج رکس تیلرسون از وزارت خارجه کرد در کمیته خدمات نظامی سنا حاضر شد و این سخنان را بر زبان آورد.

جوزف ووتل به صراحت در سنا بیان کرد: اگر مشکل بمب هسته‌ای ایران را از مسیر برجام حل نکنیم، نگرانی‌هایی در منطقه وجود خواهد داشت که باید از مسیر دیگری با این مسأله برخورد کنیم. من فکر می‌کنم هم اکنون به نفع منافع ملی ماست که در این توافق بمانیم.

یکی از نمایندگان از ووتل پرسید: آیا با موضع جنرال ماتیس و جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا در خصوص برجام موافق است یا نه. پاسخ جوزف ووتل به این سؤال مثبت بود. سال گذشته جیمز ماتیس بیان کرده بود، آمریکا باید در توافق هسته‌ای با ایران باقی بماند، مگر آن‌که ایران به تعهدات خود عمل نکند و یا مشخص شود که این توافق در قالب منافع ملی آمریکا نیست.

سوریه

جوزف ووتل در این جلسه استماع همچنین مواردی را در خصوص وضعیت در سوریه بیان کرد. درحالی‌که فشارهای آمریکا برای متوقف ساختن حملات ارتش سوریه به غوطه شرقی از مسیر نیکی هیلی ادامه دارد ـ هیلی هشدار داده بود، اگر شورای امنیتی نتواند کاری کند، آمریکا خود دست‌به‌کار خواهد شد ـ جوزف ووتل بیان کرد که بهترین راه برای مقابله با روسیه که اکنون حامی اسد است، از مسیر کانال‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

وی گفت: قطعاً اگر گزینه‌های دیگری هم باشد آنچه از ما خواسته شود، انجام خواهیم داد اما من در شرایط فعلی گزینه دیگری را پیشنهاد نمی‌کنم. ظاهراً اشاره جوزف ووتل از گزینه‌های دیگر موضوع اقدام نظامی بوده است.

لیندسی گراهام، سناتور تندروی محافظه‌کار از وی پرسید: آیا می‌توان گفت که اسد به پشتوانه ایران و روسیه در سوریه برنده شده است؟ ووتل پاسخ داد: فکر نمی‌کنم پاسخ مثبت به این سؤال چندان بیراه باشد. گراهام سپس پرسید، آیا سیاست خارجی آمریکا در سوریه همچنان باید مبنی بر اخراج اسد از قدرت باشد؟ ووتل پاسخ داد: نمی‌دانم که آیا این سیاست خاص در این زمان خاص هنوز سیاست ماست یا نه. تمرکز ما در سوریه از میان بردن داعش است.

عربستان سعودی

ووتل در پرسش و پاسخی با سناتور دموکرات الیزابت وارن اعتراف کرد، ستاد فرماندهی آمریکا دقیقاً نمی‌داند که تسلیحات و سوخت‌های آمریکایی چه زمانی در یمن استفاده می‌شود.

وارن پرسید: جنرال ووتل آیا ستاد فرماندهی مأموریت‌ها و اهداف عملیات‌هایی را که پشتیبانی می‌کند، رصد می‌نماید؟ به‌ عبارت‌ دیگر این‌که هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا کجا می‌رود، اهداف آن چیست و نتیجه مأموریت چه هست؟ ووتل پاسخ داد: خیر سناتور ما نمی‌دانیم.

وارن اشاره به گزارش‌هایی کرد که تسلیحات آمریکا در یمن علیه شهروندان استفاده می‌شود و پرسید: وقتی این گزارش‌ها را از منابع خبری موثق دریافت می‌کنید، آیا می‌توانید مشخص کنید که آیا تسلیحات و سوخت آمریکا برای حمله به شهروندان در این مأموریت‌ها استفاده‌ شده است یا نه؟ ووتل پاسخ داد: خیر سناتور ما نمی‌توانیم این را مشخص کنیم.

وارن در کمال ناباوری از پاسخ ژنرال گفت: ما باید این موضوع را مشخص و روشن کنیم: عربستان سعودی حمایت و تسلیحات نظامی آمریکا را در اختیار می‌گیرد و این به معنی آن است که ما در این خصوص مسئولیت داریم. باید شرکا و متحدان خود را در قبال آنچه با حمایت و تسلیحات ما انجام می‌دهند پاسخگو بدانیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ما نمی توانیم مشخص کنیم یک فرار حقوقی است.

چقدر این آموزش نظامی های آمریکایی خوب است. سیاست مدار هستند یه پا
"آمریکا نمی‌داند عربستان سعودی در یمن در حال چه‌کاری است"
اتفاقا به خوبی میداند در حال چه کاریست فقط چون منافعشان در ندانستن است خودشون رو زدن به نفهمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
اینجاش خنده داره که می گه:
«عربستان سعودی حمایت و تسلیحات نظامی آمریکا را در اختیار می‌گیرد. و این به معنی آن است که ما در این خصوص مسئولیت داریم. باید شرکا و متحدان خود را در قبال آنچه با حمایت و تسلیحات ما انجام می‌دهند پاسخگو بدانیم.»
همه مردم دنیا می دانند که جنایاتی با این سلاح ها میشه اما اینها نمیدانند! عجب!
امریکا میداند حمله به ایران چه عواقبی دارد وگرنه همان قبل از برجام حمله کرده بود.
آمریکا هم بمب و موشک می دهد به عربستان و هم اظهار می کند، نمی داند که عربستان از آنها برای کشتن مردم یمن استفاده می کند! اما از اینکه یک قطعه آهن که از موشک حوثی ها مانده، بخوبی می داند که ساخت ایران است!
یک مورد که باعث پویایی نهاد قانونگذاری امریکا می شود همین جلسه های عمومی با افراد متخصص در قالب پرسش و پاسخ است. پرسشهای صریح پاسخ های قابل فهم . در طی سال گذشته و سالیان پیش بارها از این جلسات برگزار شده و مردم نیز بطور مستقیم شاهد ان بوده اند
نه چیزی مثل شبه مجلس ما که قانون بودجه ای تصویب می کند که اختیار بیش از نیمی از ان را ندارد و یا دولت قانونی یا دستورالعملی صادر می کند جای دیگر واکنش نشان می دهد مجلس یک شبه قانون ممنوعیت تصویب کند مثل قرص مسکن
امریکا با یک نمایش میخو اهد مسئولیت جنگهایی که پیش آمده یا پیش خواهد امد را به کشورهای دیگر واگذار کند
صنایع نظامی کشورهای بزرگ در جهان سیاست مانند داروخانه ها و لوازم الکترونیک فروشی تو کشور ما هست که در اطلاعیه ای نوشته جنس فروخته به هیچ عنوان پس گرفته و تعوی
این آمریکائیها گرفتار عجب نفاق زشتی شده اند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی