بازدید 10747

نمایندگان به فیلترینگ فضای مجازی رضایت می دهند؟/ همه چیز به نظر نمایندگان بستگی دارد!

در حالی که در روزهای گذشته، بسیاری از مسئولان کشور صحبت از رفع فیلتر توییتر و یوتویوب کرده بودند و این احساس در جامعه ایجاد شده بود که مسئولان در حال ایجاد گشایش در فضای سیاسی کشور هستند، یکباره عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش، همه نقشه ها را نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۷۸۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 18 March 2018

یک نماینده مجلس برای شب عید چقدر هزینه می کند؟در حالی که در روزهای گذشته، بسیاری از مسئولان کشور صحبت از رفع فیلتر توییتر و یوتویوب کرده بودند و این احساس در جامعه ایجاد شده بود که مسئولان در حال ایجاد گشایش در فضای سیاسی کشور هستند، یکباره عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش، همه نقشه ها را نقش بر آب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وی نوشت: این روزها خبرنگاران محترم همواره می پرسند، آیا قرار است به تازگی موضوع رفع فیلتر توئیتر و یوتیوب در کارگروه تعیین مصادیق و یا شورای عالی فضای مجازی مطرح شود؟

پاسخ این است: توئیتر و یوتیوب در اجرای دستور مراجع قضایی فیلتر شده و مراجع دیگر نمی‌توانند در اموری که توسط مراجع قضایی تعیین‌تکلیف شده‌اند، دخالت کنند.

وی افزود: علت فیلتر توئیتر و یوتیوب، تبعیت نکردن آن‌ها از قوانین کشور و جلوگیری از انتشار میلیون‌ها محتوای مجرمانه و سدکردن راه جاسوسی، نفوذ و تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور بوده است. نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانه‌ی ورود به سال ۹۷، اتفاق نظر بی‌نظیری میان مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌ زودی شاهد تحول بزرگی در نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.

روز گذشته نیز چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع پرداختند، به طوری که حمیده زرآبادی، نماینده مجلس، روز گذشته اعلام کرد: بنا بر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این سخنان به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

اما بلافاصله پس از اعلام این خبر محمد حسین پور در گفت و گویی اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی هیچ گونه مصوبه ای مبنی بر فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام نداشته است.

مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: هر گونه مصوبه ای که به تصویب شورای عالی فضای مجازی می رسد، تنها توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام عمومی می شود و در سایت مرکز ملی فضای مجازی و ریاست جمهوری منعکس شده و قابل رویت است.

با این حال، امروز این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و جلسه غیر علنی در صحن مجلس به منظور بررسی مشکلات فضای مجازی با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در جلسه غیرعلنی امروز مسائل مربوط به فضای مجازی با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی می شود، گفت: در این جلسه برنامه های شورای عالی فضای مجازی برای سال آینده، اقدامات پیش روی و شرایط کشورمان درمنطقه دربحث فضای مجازی بررسی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس، با بیان اینکه این جلسه هیچ ارتباطی با بحث فیلترینگ تلگرام ندارد، افزود: قرار است در این جلسه گزارشی در مورد آخرین وضعیت فضای مجازی درکشوربه نمایندگان ارایه شود.

اما صحبت های ضد ونقیض مسئولان به اینجا ختم نمی شود به طوری که امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی در قض صحبت های نعمتی و درباره احتمال فیلترینگ تلگرام گفت: ما در هر صورت با توجه به مجموعه توانمندی‌های ملی، سیاست ملی خود و بازی‌هایی که تلگرام در چند سال گذشته در عرصه امنیت داخلی ما و دیگر عرصه‌ها داشته و نقش آفرینی کرده، فکر می‌کنم راه منطقی این است که حتما در این عرصه از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم.

وی افزود: زیرساخت‌ها در این زمینه به سرعت در حال آماده شدن است و عملا سال آینده سال ورود به این عرصه مهم در فضای مجازی خواهد بود.

با این حال، بار دیگر یکی از نمایندگان فیلتر شدن تلگرام را رد کرد و در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: بنده به ضرس قاطع می گویم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است.

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بخشی از جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه درباره جایگاه، فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیحات مفصلی در خصوص فضای مجازی مطرح کرد؛ اما باید به این مسأله توجه کرد که تلگرام بخش کوچکی از این فضا را به خود اختصاص داده است و مبادا خودمان را از موقعیت‌های اقتصادی و سایر موقعیت‌هایی که برای تولید ثروت می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، محروم کنیم.

وی گردش مالی اقتصاد جهانی از فضای مجازی را 4000 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در آمریکا 26 درصد و در روسیه 2.4 درصد از تولید ثروت به وسیله فضای مجازی انجام می شود. ما نیز می توانیم برای مدیریت محیط ‌زیست و یا هوشمندسازی و یا سایر اهدافی که برای تولید ثروت می توان از آنها بهره گرفت، استفاده کنیم.

حال باید دید، خروجی آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی که در پشت در های بسته در حال برگزاری است چه خواهد بود آیا نمایندگان به فیلتر شدن شبکه های مجازی رضایت خواهند داد یا این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۹
هدیه دولت به اصلاح طلبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
آنقدر فیلتر بکنید که فیلتردانتان پاره شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
به نظر من فیلترینگ روی تلگرام جواب نمی دهد. مثلا با نصب نسخه تلگرام ایکس
بخدا حرف دولت محترم آقای روحانی فقط این است بگذار این یکی دو سال هم بی دردسر بگذرد
بی زحمت نماینده های کشور بیان کلا اینترنت ایران را قطع کنند ما هم مثل کره شمالی زندگی کنیم . با این همه ممنوعیت در رسانه های داخلی و خارجی ما چرا ادعای فرهنگ و کلاس می کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
عجله نکن اخوی، احتمالاً هم بحث بر سر همین مسئله است! بعضی ها 40 ساله دنبال پاک کردن صورت مسئه اند و نه درک کردن مشکلات و نیازهای اسان امروزی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
کسی میدونه چطوری میشه تبعه افغانستان شد ؟؟؟؟
شما کار دیگه که بلد نیستید جر سانسور و فیلتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
نه ديگه اختلاس و اينا كه الان مهم نيست نمكه زندگيه
بله ساده ترین راه برای مبارزه با مفاسد فیلتر فضای مجازی هست.بهترین شیوه مدیریتی در کشور ما.مردم ندونن چه خبره راحتتره تا بخوایم ریشه فساد رو بزنیم(:
فیلترینگ فضای مجازی همانقدر جواب میدهد که ممنوعیت استفاده از ویدیو در دهه شصت و یا برپشت بام مردم رفتن و تخریب و غارت دیش های ماهواره ای و تضییع ثروت ملی.چرا این همه اتلاف منابع.
فضاي مجازي يعني شفاف سازي و آگاه سازي ملت . اگه اين دوتاش حذف بشه نمايندگان هم با اون مشكلي ندارن
توپ را انداختید تو زمین این بندگان خدا؟
بنده چکار کنم که صورتم شفاف شود و جوانتر شوم و شکمم هم کمی جلو بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
در کلاس های آموزشی مختلاسین شریف ثبت نام کنید.
فیلتر تاثیری نداره، چون فیلتر شکن هست. سعی نکنید همیشه صورت مساله رو پاک کنید!
حاضرم قسم بخورم اگر حمایت دولت و حمایت اکثر مردم نبود تلگرام همون اول کار فیلتر شده بود و کلا استفاده از هرنوع پیام رسان ممنوع بود و الانم حتی خبری از پیام رسان داخلی هم نبود!
جای تاسف داره که مسئولین همیشه بجای حل مسئله میخوان صورت سوال را پاک کنند، الانم ناراحتن که چرا نمیتونن به کانال هایی که فلان سوءمدیریت و رانت خواری را افشا میکنه دسترسی داشته باشن و اون رو منهدم کنن؟
همین سوءمدیرت شهرداری و تخریب خانه که افشا شد اگر تو پیام رسان داخلی بود سریع تمام کانالهایی که افشا کردن را فیلتر میکردن و منتشر کنندهاش به جرم تشویش اذهان عمومی راهی زندان!

اگر نگرانی شما از کارهای مجرمانه هست که اون فردی بخواد کار خلاف انجام بده از همون بستر تلگرام + فیلتر شکن استفاده میکنه و فقط با فیلتر کردن فاصله مردم و مسولین و دیوار بی اعتمادی بیشتر و بلندتر میشه

من حاضرم اطلاعاتم دست سیا و موسادو... بیفته ولی دست برخی نه...
مثل مديريت كردن بقيه موارد
مجلس گوش به فرمان دولت است .
این نمایندگان منفعلی که ما داریم..... اهل مخالفت نیستند...!!
حقیقت پشت ابر پنهان نمونه.....
مردم سریع راهش رو پیدا میکنن....
زمانی روغن نباتی و تلویزیون هم مخالفان خرافاتی داشت همان قشر مخا لف فضای مجازی هستند۰ هیچکدام از حضرات نگفتند که مواد مخدر حرام است ، دروغ ودزدی وووو حرام است
نمایندگان بجز یکی دو تاشون بقیه که از خودشون اختیاری ندارن هر چی دستور بدن همون کار رو میکنن! ظاهرا افشاگری های تلگرام هم به مذاق بعضی ها خوش نیومده دستور دادن برخورد قانونی کنن بدون اینک پای خودشون وسط باشه!
وقتی نمیشه یه سر سوزن با اطلاعات داخلی استناد کرد..... وقتی فقط دروغ باشه و دروغ و دروغ........ قطعا" مردم به سایر منابع مراجعه میکنن!!
چقدر ما بدبختیم که همه چی تو این مملکت خراب شده یا ممنوعه یا قراره ممنوع بشه. خاک بر سر ما که اینجا به دنیا اومدیم.
تلگرا واقعا مفيده و بسيار قوي چرا مسدود بشه براي چارتا پدر سوخته فاسد و..
خوش به حال خودم که از این شبکه ها استفاده نمی کنم. هیچ چیز جای ایمیل رو نمی گیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
منم کبوتر نامه بر را به تلگرام و اینترنت و ایمیل و تلفن و موبایل ترجیح میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
منم با استفاده از دود و اتش به روش سرخپوستی پیام میدم
باید جلوی مفاسد اجتماعی وفرهنگی و.... گرفته شود.
نمایندگان یا حضور فیزیکی در مجلس ندارن و یا ذهنی و فکری!!!
وقتی تنها راهکار آقایان فقط زور و فیلتر هست به چی باید دل خوش کرد؟
اولا درصورتی که نمایندگان مجلس به فیلترینگ تلگرام به هربهانه ای رای دهند معلوم می شود وکیل مردم نیستند وبه مردم پشت کرده اند . چون این مطلب را همه اذعان دارند که اکثریت مردم از تلگرام استفاده میکنند وحاضر به جایگزینی سیستم داخلی بجای تلگرام نیستند . زیرا در صورتی که حتی تلگرام از اطلاعات مردم جاسوسی کند منجر به زندان رفتن مردم نمی شود ولی سیستم داخلی بدون شک چنین کاری را میکند و نتیجه اش را مردم می دانند وبقول هیچ مسئولی هم اعتماد ندارند . پس اگر به قصد جذب مردم قرار است برای تولید یک پیام رسان داخلی هزینه هنگفتی شود از همین الان نتیجه معلوم است .بودجه را هدر ندهید . ( نمونه اش میزان مخاطب تلویزیون ملی که البته از نظر مردم ازسیستم پیام رسان کم خطرتراست چون پیام رسانی یکطرفه است خواستی گوش میکنی نخواستی نه .ضرر ندارد) این رانه به نمایندگی از مردم که من درچنین جایگاهی نیستم ولی با نمونه گیری از جامعه محل زندگی وکار خودم برداشت کردم واز نظرآماری اعتبار قابل توجهی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
گل گفتی. اینا اصلا نماینده واقعی مردم نیستند
اگه شماها واقعا عیب و ایرادی ندارین بذارین فضای مجازی باشه تا بتونه پیشرفت هاتون رو نشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
دادا ترس برخی از همینه و الا كه يكيشون بياد با من مناظره زنده كنيم ببينيم مشكل كجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
هموطن دردها دیگر جانکاه شده اند
تنها راه برای مقابله با شبکه های مجازی خارجی، تضمین آزادی های فردی و اجتماعی در جامعه و فضای مجازی است که به طبع آن مردم به شبکه های داخلی روی خواهند آورد و تا این مسئله حل نشود این مشکل هم حل نمی شود.
کلا با ارتباط مشکل دارید, اینترنت رو جمع کنید, خیلی بهتره ها!
یک سوال از مسئولین محترم دارم . اون بنده خدایی که پول نداره و داره دست فروشی میکنه و به خاطر سد معبر و حق الناس وسایلش رو میندازین دور کار خلاف کرده یا شما نماینده ها و مسئولین که خادم ما هستین و کاری جز ناکارامدی ندارین ؟ در هر صورت یکی از شما دروغ گفته . یا اونی که پیامشو تو سروش پست کرده یا اونی که میگه هیچ بحثی در مورد تلگرام . فیلترینگ نیست. خب مجازات کذب شما چیه ؟ باز هم میگم . از مردم بپرسین. صبر مردم حدی داره .
زهی خیال باطل که مردم شبکه های پیام رسان ایرانی را به خارجی ترجیح دهند . همین مدت هم که فیلتر شد کسی دنبال پیام رسان ایرانی نبود . در ثانی الان فقط مشکل مملکت ما فقط فیلترینگ هست و هیچ مشکلی دیگه ای مردم ندارند که نماینده ها بخوان همچین تصمیماتی بگیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
نه ديگه چون اينا فيلتر بشن اخبار اختلاس و تحصن واعتصاب و .... پخش نميشه پس مثل قبل گذشته سر بالا ميگيم نه اصلا نيست كي گفته و ميريم تو فاز انكار
نمایندگانی که وسعت دلشون به اندازه ابعاد میز ریاستشونه قطعا یکی یکی به مردم پشت میکنن، متاسفانه مردمی داریم به غایت کم شعور که بازهم افرادی رو نماینده خودشون میکنن که جرات ابراز حرف همون مردمی که انتخابش کردن نداره...مشخصه آبشخور این جریان از کجاست، ولی حیف که همچنان اینگونه مردمی داریم...
پس منی که شریف درس خوندم قطططعا از این مملکت میرم و پشت سرمم نگاه نمیکنم، میرم جایی که مردمش شعور کافی داشته باشن
پاسخ ها
مهدى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
كارخوبي ميكني كه ميري.فقط دست ماروهم بگير.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
شریف درس خوندی بعد تازه فهمیدی که مردم ما شعور ندارن ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
منم شریف درس خوندم ولی خودم جزو همین مردمم شما احینا از کجا اومدی خودت را تافته جدا بافته میدانی
شعور نداری شرف داشته باش به مردمی که خرج تحصیلت را دادند توهین نکن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
معلومه شریف درس خوندن شعورتو پرورش نداده که به مردم کشورت میگی بی شعور. برو کشورهای دیگه رو هم ببین تا بفهمی اوضاع بهتر لزوما به خاطر شعور بالاتر مردم نیست. باید قانو درستی باشه و واقعا هم اجرا بشه
با تشکر
نماینده مردم!!!!نه نماینده.....
به نظرتون چی میشه بهشون گفت!ادم یاد زمان قبل میوفته مردم یه چیزی میگن مجلس یه چیز دیگه
با تشکر 2
اشتباه مسولان در این است که با فیلتر تلگرام مهاجرت به شبکه های اجتماعی بومی رخ خواهد داد در الی که منجر به مهاجرت به سایر ابزار های ارتباطی ارجی را باعث خواهد شد و نوعی هرج و مرج را رقم واهد زد سیستم باید با مردم فعلا در زمینه تلگرام مدارا و شفافیت اطلاعات را در صدا و سیما و رسانه های داخلی رواج دهد تا اطمینان از فاش گویی رخ دهد بدانید اعتماد مردم نسبت به رسانه ها کاهش یافته است شفافیت و درستگویی بجای مصلحت سیاسی اولین راهکار می تواند باشد
تلگرام رو از بیخ فیلتر کنین، مردم مشکلی باهاش ندارن
چرا؟
تا فیلترشکن دارن غمی ندارن!
دی دی دی دینننگگ:))))))
فیلتر کنند فیلتر شکن که هست .
فضای مجازی نباشه ناکارامدی راحت تره . نگرانی مسئولین از فضای مجازی قابل درکه ولی زمونه عوض شده اینو هنوز نفهمیدن
فیلتر می کنند دوباره بر می دارند و ما کلی خوشحال می شویم این یک شیوه بسیار خوب در شاد کردن است.
باید از طرفداران فیلترینگ پرسید که گردش مالی فیلترشکن ها در ایران چقدر است و چه کسانی پشت این بازار هستند

البته چون سایت های فروشنده فیلترشکن براحتی از سیستم بانکی استفاده میکنن ، پای مافیایی قدرتمند در کار است که دستور دهندگان فیلترینگ هم جزیی از این مافیا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
این همه مجانی هست استفاده کن چی میگی
متاسفانه اختیار زندگی مردم دست نمایندگانی هست که از تلفظ کلمات هم عاجز هستند. نمایندگانی که بی دلیل استیضاح میکنن و 300 میلیارد تومن هزینه رو دست مردم میزارن یا قوانین یکساله تصویب میکنن و سال بعد به فکر میافتن چه قانون بدی تصویب کردیم و ملغی میکنن. واقعا چرا کشور به دست چنین افرادی باید اداره بشه. اگر یه عده دیپلمه برن تو مجلس بشینن قوانین ب مراتب بهتری برای کشور تعیین میکنند نسبت به این همه ب اصطلاح دکتر نماهای نماینده.
سال ۹۷ سال وحشتناکی برای ایران خواهد بود و تلگرام هم فیلتر خواهد شد تا جلوی انتشار کنترل نشده اخبار وقایع گرفته بشه

خشکسالی بی سابقه که مطمئنا باعث بروز تنش ها و اعتراضات فراوانی خواهد شد

خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها و تنش های اقتصادی

اعتراضات گسترده کارگری بخاطر شکاف عمیق بین نرخ دستمزد و هزینه های معیشت

کسری بودجه شدید دولت

ورشکستگی بانک ها و مشکلات موسسات اعتباری

ورشکستگی صندوق های بازنشستگی

برنامه های احمدی نژادی ها برای تنش آفرینی بیشتر و شعله ور شدن بیشتر جنگ های جناحی

و و و ...
ساخت پیام رسانی مثل سروش کار چند روزه لطفا میلیاردها پول رو واسه این نرم افزارهای مسخره ندید.

کجای دنیا واسه حمایت از یه برنامه سطحی پیام رسان میلیاردی حمایت میشه؟ آیا همه چیز تو ایران باید فساد پشتش باشه؟

با من تماس بگیرید تو چند روز واستون پیام رسان تولید میکنم الکی میلیاردی حمایت نکنید چون طراحی این نرم افزار انقدر هزینه نداره.
احمقانه ترین کاری که مسئولین تو این سال ها انجام دادن پارازیت و فیلترینگ بوده..چون مردم رو بیشتر از هر وقتی برای استفاده از راههای میانبر تشویق کردن..فیلتر هست فیلتر شکن هم هست..با این کارا چند سال میشه مردم رو کنترل کرد..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با نصب نسخه تلگرام ایکس telegram x به راحتی فیلترینگ را دور می زنیم!
با تلگرام نمی توانید کاری کنید. زیرا مردم حاضرند تا از فیلتر شکن استفاده کنند تا اینکه به پیام رسانهای داخلی اعتماد کنند!
در ضمن با نصب نسخه ایکس تلگرام نیازی به فیلترشکن هم نداریم.
با آمدن تلگرام ایکس دیگر تهدید فیلترینگ تلگرام به تاریخ پیوست!
خب تلگرام ایکس را نصب می کنیم اونوقت!
اول بهتره نماينده ها برن يه كلاس لغات را ياد بگيرن درست تلفظ كنن عجب امورات را داديم دسي كيا
البته دفعه قبل ما ی روز هم قطع نشدیم به سلامتی فیلتر شکن و... صلوات
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی