بازدید 2339

چشم انتظاری دانشجویان برای دریافت وام شهریه

کد خبر: ۷۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 18 March 2018

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از عدم تخصیص به موقع وام شهریه دانشجویان گلایه کرد و گفت: در حال حاضر 85 درصد دانشجویان شهریه پرداز چشم انتظار دریافت وام شهریه هستند و امیدورایم طی چند روز باقی مانده تا پایان سال این تخصیص اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدانمهر ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه سنگ بنای وام شهریه در سال‌های قبل درست گذاشته نشده و این نوع وام در ردیف تملک و ردیف‌های متفرقه قرار گرفته است، در حالی که پرداخت وام شهریه جزو موارد اجتناب ناپذیر صندوق رفاه دانشجویان است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه 85 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها شهریه‌پرداز هستند،‌ گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی دانشجویان از بضاعت مناسب برخوردار نیستند حتی دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، شبانه و پیام نور نیز متاسفانه به دلیل عدم پرداخت وام شهریه دچار مشکل هستند. البته ما سعی کردیم با هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه همچنین دولت در حد توان مشکلات دانشجویان را با پرداخت وام شهریه حل کنیم

وی در ادامه تصریح کرد: سال 93 تخصیص وام شهریه به دانشجویان صفر بود. اما سال 94 در نتیجه نامه‌ای که به رییس جمهور نوشتیم و پیگیری‌هایی که از طرف وزاری علوم و بهداشت صورت گرفت حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به صندوق برای پرداخت وام شهریه در نظر گرفته شد. این در حالی است که سال 94 بالغ بر 200 میلیارد تومان فقط از درآمد اختصاصی صندوق وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

مشاور وزیر علوم خاطر نشان کرد: بطور کلی طی سه سال اخیر توانستیم حدود 46 میلیارد تومان تخصیص وام شهریه بگیریم این در حالی است که حدود 415 میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کردیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: تخصیص وام شهریه در سال جاری تا به امروز صفر بوده است و علی رغم اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نامه‌ای در این زمینه نوشتند و مبلغی نیز تخصیص دادند. ولی هنوز این تخصیص به خزانه ابلاغ نشده است که بخواهند آن را پرداخت کنند و متاسفانه در پیچ و خم سازمان برنامه و بودجه باقی مانده است.

مهندس یزدانمهر اطر نشان کرد: امیدوار هستم با توجه با فرصت باقی مانده برای پایان سال برای تخصیص وام شهریه اقدام شود و بر اساس اطلاعاتی که داریم برای پرداخت آن تلاش جدی می شود.

وی در خصوص میزان تخصیص اعتبار صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری نیز گفت: خوشبختانه اعتبار درآمد اختصاصی صندوق برای سال 96 بطور کامل محقق شده است اما در اعتبار عمومی حدود 70 درصد تخصیص داده شد که 60 درصد آن در خزانه پرداخت و 10 درصد آن هنوز محقق نشده است و منتظر تخصیص تکمیلی و وام شهریه هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر