بازدید 5680

رئیس پیشین سیا: ترامپ یک «عوام فریب» است

جان برنان در واکنش به اخراج اندرو مک‌کیب، ترامپ را یک «عوام فریب بی اعتبار» توصیف کرد.
کد خبر: ۷۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 18 March 2018
جان برنان در واکنش به اخراج اندرو مک‌کیب، ترامپ را یک «عوام فریب بی اعتبار» توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، «جان برنان» رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در واکنش به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص اخراج «اندرو مک‌کیب» معاون سابق رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، رئیس جمهور این کشور را یک «عوام فریب بی اعتبار» توصیف کرد.

برنان که ریاست سازمان سیا را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما - بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷- بر عهده داشت با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «هنگامی که میزان رشوه گیری، فساد و انحراف سیاسی شما مشخص شود، جایگاه حقیقی خود به عنوان یک عوام فریب بی اعتبار را در زباله دان تاریخ خواهید یافت. شما شاید اندی مک کیب را قربانی کنید، اما آمریکا را نابود نخواهید کرد؛ آمریکا بر شما پیروز خواهد شد».

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در پی انتقادات ترامپ، اندرو مک‌کیب مرد شماره دو اداره پلیس فدرال این کشور را دو روز پیش از بازنشستگی‌اش اخراج کرد. به گفته سشنز، معاون سابق رئیس اف بی آی در تحقیقات این اداره درباره هیلاری کلینتون و نقش ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مشارکت داشته است.

ترامپ روز گذشته (جمعه) در حساب توییتر خود اخراج مک کیب را «یک روز بزرگ برای دموکراسی» این کشور توصیف کرد و نوشت: «اندرو مک کیب اخراج شد. این یک روز بزرگ برای مردان و زنان پرتلاش سازمان اف بی آی است. این یک روز بزرگ برای دموکراسی است. جیمز کومیِ مظلوم‌نما رئیس او بود و سعی کرد او را هم مظلوم جلوه دهد. او (مک کیب) از همه دروغ‌ها و فساد‌هایی که در بالاترین سطوح اف بی آی انجام شده بود، اطلاع داشت.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار