بازدید 4438

حکم بحث برانگیز صالحی:سجادی اینجا،سجادی آنجا،سجادی همه جا

سجادی حالا در کمیته ملی المپیک نقشی فراتر از یک سرپرست کاروان دارد و به نظر می‌رسد با اصلاح اساسنامه کمیته در آینده شاهد تغییراتی در ساختمان سئول باشیم. تغییراتی که نقشی فراتر از سرپرست کاروان و یا مشاور عالی برای سجادی خواهد بود
کد خبر: ۷۸۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 17 March 2018

حضور پررنگ معاون سابق وزارت ورزش در کمیته ملی المپیک به اسم مشاور شائبه‌هایی را در خصوص تغییرات یا مناسبات خارج از روال طبیعی قدرت در ساختمان سئول به وجود آورده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اتفاقات اخیر در بدنه تصمیم گیرنده و تصمیم ساز در کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات و حضور صالحی امیری به عنوان رئیس جدید وارد فاز جدیدی شده است. تغییراتی که در ظاهر ساده و معمولی می نماید اما به شکل زیرپوستی خبر از اتفاقاتی می‌دهد که البته قابل پیش بینی بود. حضور نصرالله سجادی در کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا بی تردید یکی از تصمیمات مهم صالحی امیری به شمار می رود.

رفاقت دیرینه رضا صالحی‌امیری و نصرالله سجادی به خیلی سالها پیش برمی‌گردد؛ صالحی‌امیری در مرداد سال 1392 از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان سرپرست وزارت ورزش معرفی شد. وی در نخستین گام نصرالله سجادی را به عنوان معاون حرفه‌ای و قهرمانی انتخاب کرد و حتی با وجود عدم رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، و علی رغم اختلاف محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با سجادی، سجادی همچنان به عنوان معاون به کار خود ادامه داد تا اینکه سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش دست به تغییرات زد. بعد از اینکه زمزمه حضور صالحی‌امیری در انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس شنیده شد، شایعه حضور نصرالله سجادی هم به عنوان دبیر کل به گوش می‌رسید هر چند این موضوع مطرح شد که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای معرفی سجادی به عنوان کارشناس خبره به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

بعد از به قدرت رسیدن صالحی‌امیری در کمیته ملی المپیک زمزمه تغییرات به گوش رسید. وی در نخستین قدم نصرالله سجادی را به عنوان سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی 2018 معرفی کرد که پیش از این اصغر رحیمی با تصویب هیات اجرایی دوره قبل این پست را برعهده داشت و البته بعد از عدم معرفی‌اش به عنوان کارشناس خبره از مسئولیت خود استعفا کرد.

نصرالله سجادی که خود سابقه دبیرکلی کمیته و سرپرستی کاروان‌های ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک را در کارنامه دارد به عنوان مشاور عالی صالحی‌امیری معرفی شد. سجادی در بیشتر برنامه‌ها، بازدیدها و جلسات در کنار صالحی‌امیری حضور داشت که می‌توان به حضور پررنگ وی در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی سه‌گانه و همین طور بازدید از فدراسیون هندبال اشاره کرد. فارس نوشته در این بازدیدها می‌توان جای خالی دبیرکل را به وضوح دید.

صالحی در دومین گام برای نشان دادن اعتماد خود به سجادی، حکم مشاور عالی به او اعطا کرد تا مشخص شود که سجادی در کمیته المپیک نقشی فراتر از سرپرست کاروان خواهد داشت. شنیده‌هایی که مبنی بر بازنگری اساسنامه کمیته المپیک وجود دارد نشان از این دارد که صالحی‌امیری به دنبال دادن قدرت اجرایی به معاون سابق خود است تا از تجربیات وی در ورزش بهره بگیرد. نصرالله سجادی حالا در کمیته ملی المپیک نقشی فراتر از یک سرپرست کاروان دارد و به نظر می‌رسد با اصلاح اساسنامه کمیته در آینده شاهد تغییراتی در ساختمان سئول باشیم. تغییراتی که نقشی فراتر از سرپرست کاروان و یا مشاور عالی برای سجادی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر