بازدید 18255
تاملی بر احتمال بروز جنجالی‌ترین اتفاق سال ۹۷ در ماه نخست؛

«تحریم ایران» تاکتیک مدیران تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران؟!

تلگرام قرار است به زودی فیلتر شود؛ این خبری‌ست که در روز‌های اخیر به گوش می‌رسد و موجب شده بار دیگر نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب ایرانیان به صدر اخبار پیوند بخورد. با اخباری ناخوشایند که ظاهرا به گوش مدیران تلگرام هم رسیده و واکنش ایشان را به دنبال داشته است!
کد خبر: ۷۸۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 17 March 2018
تلگرام قرار است به زودی فیلتر شود؛ این خبری‌ست که در روز‌های اخیر به گوش می‌رسد و موجب شده بار دیگر نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب ایرانیان به صدر اخبار پیوند بخورد. با اخباری ناخوشایند که ظاهرا به گوش مدیران تلگرام هم رسیده و واکنش ایشان را به دنبال داشته است!
 
به گزارش «تابناک»، فیلترینگ تگرام که یکبار در ابتدای دی ماه رقم خورد و حتی تجمعات پرشمار و پراکنده آن روز‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است. این را یکی از نمایندگان مجلس خبر داد که مدعی ست فیلترینگ این نرم‌افزار در شورای عالی فضای مجازی هم به تصویب رسیده و دولت راه گریزی از اجرایش ندارد.

خبری که البته توسط مسئولان شورای عالی فضای مجازی تکذیب شد، اما نتوانست و نمی‌تواند به اخبار فراوان پیرامون فیلترینگِ قریب الوقوع تلگرام پایان دهد. اخباری که روز به روز بر شمارشان افزوده می‌شود و حتی گمانه زنی‌هایی هم در خصوص چرایی آن منتشر می‌شود. از جمله اینکه تلاش تلگرام برای انتشار نوعی «پول دیجیتالی» دلیل اتخاذ این تصمیم است.

صحبت درباره پول دیجیتال و رمزنگاری شده تلگرام، همان «گرام» (Gram) است که با مطرح شدن بحث درباره ساخت نسخه غیرقابل فیلتر تلگرام (TON) رسانه‌ای شد و آن گونه که مدیران تلگرام گفته‌اند، قرار است بر بستر دیگر نرم‌افزار‌های این مجموعه نیز قابل تبادل باشد. پولی شبیه «بیت کوین» که می‌تواند تاثیر بزرگی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.
 
«تحریم ایران» تاکتیک مدیران تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران؟!
بحث تولید و انتشار این پول توسط تلگرام در حالی مطرح می‌شود که اغلب کاربران این نرم افزار را ایرانیان تشکیل می‌دهند و اقبال هموطنانمان به این شبکه اجتماعی موبایلی، بار‌ها و بار‌ها مسئولان کشورمان را به واکنش‌هایی واداشته است. واکنش‌هایی از جمله مذاکره با مدیران تلگرام برای حذف محتوا‌های نامناسب و انتقال سرور‌های این نرم افزار به کشورمان. کشمکشی بزرگ که در برخی مقاطع به حاشیه‌هایی نیز منجر می‌شد.

همه این حاشیه‌ها البته نتوانست به فیلتر کردن تلگرام منجر شود تا غائله دی ماه که برخی تدابیر امنیتی موجب فیلترینگ چند روزه تلگرام شد. اتفاقی که این بار ظاهرا دلیل بزرگتری برای رقم خوردن آن وجود دارد و آن دلیل چیزی نیست جز ورود این نرم افزار به عرصه تبادلات مالی و تاثیر بزرگی که ارز دیجیتالی تلگرام بر اقتصاد کشورمان خواهد گذاشت.

موضوعی که ظاهرا برای مسئولان کشورمان حکم عبور از خط قرمز را دارد تا جایی که می‌شنویم تلگرام به زودی برای همیشه فیلتر خواهد شد. خبری که بعید است در تصمیم امروز مدیران این نرم افزار برای تحریم کشورمان بی اثر باشد. اینکه اعلام کردند: «افراد یا کشور‌هایی که در فهرست تحریم‌های آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند، اجازه مشارکت در خرید ارز رمزنگار «گرم» تلگرام را ندارند.»

تحریمی که در ادامه به وضوح نام کشورمان در زمره مشمولان آن قرار گرفته تا به نوعی خیال مسئولان کشورمان را از عبور تلگرام از خط قرمز‌ها راحت کند. گمانه زنی‌ای که البته ممکن است واقعیت نداشته باشد، یا فراتر از آن، نتواند اطمینان مسئولان کشورمان را جلب کند و به فیلترینگ تلگرام منجر شود. اتفاقی که اگر رخ دهد، بی شک یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات مسئولان در سال جدید لقب خواهد گرفت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۲
نویسنده محترم چی نوشتی اصلا؟
تحریم پیش فروش ارز تلگرام ICO چه ارتباطی با فیلترینگ داره؟؟؟ یک شرکت که در سطح بین المللی کار میکنه برای اینکه در آمریکا دچار مشکل نشه بر اساس قوانین اون کشور عمل کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
عزیز ارزهای رمز گذاری برای دور زدن پول های رایج درست شده و
غیر قابل رهگیری
قرار نیست تلگرام تحربممون کنه؛ صرفا در ICO ارز مجازی‌ش تحریم می‌شیم.
علی برکت الله
کلا تحلیل نامربوطی بود.
کلا قضیه رو پیچوندید.
اتفاقا اگه نظر من رو که توی حوزه IT کار میکنم بخواید اینه که تلگرام برای این این همه هزینه بابت نگهداری سرورهاش و خرید پهنای باند و تیم توسعه می کنه که اطلاعات رو جمع آوری کنه. چون اطلاعات در دنیای امروز ارزش مادی خیلی زیادی داره. اطلاعات کلانی که از اطلاعات جزء نتیجه گیری میشه و مبحث علم data mining در داده‌های حجیم در دانشگاه های برتر دنیا است. پس در حالیکه ما فکر میکنیم داریم یک سری خدمات رایگان دریافت می کنیم در واقع داریم منبع رایگان اطلاعات می شیم. اطلاعاتی که مشتری پروپا قرصشون مشخصه و هدف استفاده از اون ها از این هم واضح تر.
اما چرا پول دیجیتال رو تحریم می کنه چون این پول می تونه توی دور زدن تحریم های مالی کمک بزرگی باشه. خب طبیعیه قرار نیست که این نرم افزار در خدمت مقاصدی خارج از اهداف سرمایه گذاران پنهان این نرم افزار باشه.
خیلی موضوع ساده ای هست اما این مقاله یک جوری موضوع رو پیچونده بود که آدم فکر میکنه نویسنده کلا دنبال این هست که با هر استدلالی که می تونه هر چیزی رو به جواب از پیش تعیین شده خودش برسونه
یک جوری می نویسید فیلتر می شه انگار اولین باره می خواد یک چیزی فیلتر بشه ، مردم خوب بلدن با فیلتر شدن تلگرام چطوری کنار بیایند فقط زحمت ما رو بیشتر می کنید.
تلگرام خیلی بزرگتر از یک جوان روس است .
بهترین کار فیلتر کردن تلگرام هست
آقا فیلتر کنید این تلگرام را
فیلتر کنید این منشا فساد را
فیلتر کنید این جاسوس شوروی را
به این حد راضی نباشید اینستاگرام و الباقی برنامه های ددمنشانه را هم فیلتر کنیدشان
15سال پیش اگر اخبار یا موضوعی از طریق تصویر یا صدا و فیلم از طریق بلوتوث مدت چند ماه طول میکشید تا رخدادی که در رسانه های ایران باز تاب و پخش نمیشد را بدست مردم میرسید ولی بعدا تلگرام شد لذا اگر هدف دانستن باشد کسانیکه که میخواهند به اطلاعات و رخدادهای اجتماعی حتی با تلفن کردن بهمدیگر اطلاع رسانی میکنند
اتفاقا گرام میتونه تحریم رو هم دور بزنه. البته اینچنین پول‌هایی کلا قدرت نظارت همه دولتها رو از بین میبره ولی در آینده این پول‌ها رونق زیادی خواهند داشت و با فیلتر و کارهای دیگه جلوشون گرفته نمیشه.
بالاخره تلگرام را فیلتر کنند یعنی بی اعتنایی به خواست حداقل40میلیون ایرانی و لج بازی با مردم که نتیجه ای جز بدبینی ندارد
تحریم کنن .نون خالی میخوریم
تحریم کمر مملکت رو شکسته ...



تحریم بعد از به نابودی کشوندن سیاست و اقتصاد و صنعت ، روابط اجتماعی و فرهنگی رو هم از بین خواهد برد ...
راستی دیگه کسی به ویدئو گیر نمی ده
ماهواره چی
حالا شما فکر کردید میشه جلوی انتشار اختلاس ها را گرفت
سلام
فکر کنم اشتباه متوجه شدید
تلگرام فقط عرضه اولیه ارز تلگرام که میتونست برا ایرانیا فوق العاده سودآور باشه رو برای ما ممنوع کرده و زمانی که ارز گرام ارائه بشه خب ایرانیا میتونند خرید کنند و استفاده کنند و برای خریدش چند برابر الان باید برای هر واحد گرام هزینه پرداخت کنند.
البته چون تلگرام برای عرضه اولیه فقط دلار آمریکا قبول میکنه و ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم رو قبول نمیکند احتمالا برای اینکه مشکلی براش پیش نیاد احتیاط کرده و ایران رو تحریم کرده
مردم همه فیلتر شکن دارن. فقط خشمگین تر میشن.

به خدا قسم کسی از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنه بی خودی میلیاردها پول رو به عنوان حمایت واسه یه نرم افزار مسخره ایرانی به اسم پیام رسان ندید. ساخت این پیام رسان های داخلی کار چند روز بیشتر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
از وقتی فیلتر شد خود من چندین پیام رسان داخلی هم استقجفاده کردم و میکنم
خوب مردم میرن و از فیلتر شکن استفاده میکنند بیخودی خودشون و مردم را توی دردسر نیاندازند.
واقعا اسم این آقایون رو بذارید غیر مسئول ضد مردمی خیلی زیباتره
اینقدر این خبر فیلتر شدن تلگرام رو نذار... به درک که فیلتر میشه،... فیلتر شکن میزنیم یا میریم ی پیام رسان دیگه
اگه عرضشو داری در مورد جیب مردم تو حال و هوای نوروز بنویس البته مستند
تلگرام به زودی بر بستر بلاک چین قرار میگیره و فیلترینگ دیگه هیچ مفهومی نداره
اگر این تحریم با هدف توسعه پیام رسانهای داخلی و شبکه های اجتماعی وطنی باشد کار خوب و پسندیده ایست.

ولی باید ظرفیت هم در مسئولین باشد تا با این پیام رسانهای داخلی برای مردم پرونده سازی نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
حاجی فکر کردی اینجا سوئیس که با دستور میگی پرونده سازی نکنن و اونا هم میگن باشه؟
از لگن سازی حمایت میکنن آخرش؟
کجاش تاکتیکه. مسائل دیگری وجود دارد که امکان فعالیت این ارز و تبادلات مالی در ایران را نمیدهد.
خواهشمندم قبل از انتشار مطلبی قدری تأمل کرده و با توجه به واقعیات(نه تصورات) آن را منتشر نمایید.
به سلامتی هنوز مسئولین دنبال حل موقتی مشکلات بوده و واقعا نشان دادند که چقدر بی کفایت هستند.

مردم هم که نقشی در مسایل ندارند و فقط ناظر تصمیمات مقامات هستند

باشد که مسئولین قبل از اینکه دیر بشود بیدار شوند
مطمئن باشید جایی که آمریکا ببینه داره به اقتصاد کشور ضربه وارد میشه سریع این کار رو انجام میده..شاید در این زمان تلگرام پول دیجیتالی خود را برای ایران تحریم کرده اما بزودی این ممنوعیت برداشته میشه اونهم با دستور آمریکا واروپا در پشت پرده تا عملا بانک مرکزی ما به نوعی دور زده بشه.که این فاجعه ای برای اقتصاد کشور با توجه به عضویت 40میلیونی ایرانی ها در تلگرام هست
پاسخ ها
بنده حقیر
| France |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دوست عزیز مگه اقتصادی هم مونده که بخواد آسیب ببینه!
ما نسلی هستیم که از بیرون تحریم و از داخل فیلتر شدیم......
1- ویدئو(حل نشد تا منسوخ شد)
2- ماهواره(حل نشد)
3-پیام رسانها(طبق تجربه های قبلی ،حل نخواهد شد ...)
4- . . .(. . .)
این داستان ادامه دارد.
در این داستان جای هوش ، تدبیر و خلاقیت مسئولین همیشه خالیست.!!!
و مردم، این جماعت اکثرا در زیر خط فقر فرو رفته ، حیران اینهمه دور اندیشی مسئولین جهت عاقبت به خیریشان.؟؟؟
595 میلیارد تومن و مابقی قضایا ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان