بازدید 6733

رسوایی جنسی رییس آکادمی اسکار

کد خبر: ۷۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 17 March 2018
جان بیلی رییس آکادمی علوم و هنر‌های سینما متهم به آزار جنسی شد.

به گزارش خبرآنلاین، در تازه‌ترین نمونه از رسوایی‌های جنسی در هالیوود رییس آکادمی اسکار در مظان اتهام قرار گرفت.

جان بیلی فیلمبردار سرشناس که تابستان گذشته به ریاست آکادمی علوم و هنر‌های سینما انتخاب شد، در سه شکایت جداگانه به آزار جنسی متهم شده است.

این شکایت به دست آکادمی علوم و هنر‌های سینما رسیده و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

اگر این شکایت منجر به استعفای بیلی شود، لوییس بورول چهره‌پرداز کهنه‌کار به صورت موقت در جایگاه ریاست آکادمی جایگزین او خواهد شد. بورول اکنون معاون بیلی در آکادمی است.

پیش از این آکادمی اسکار با افراد متهم به آزار جنسی برخورد تندی داشته است. هاروی واینستین درست ۱۰ روز پس از افشاگری‌های روزنامه نیویورک تایمز از آکادمی اخراج شد. کیسی افلک نیز به دلیل پرونده آزار جنسی مربوط به سال ۲۰۱۰ از حضور در نودمین دوره اسکار و اهدای جایزه محروم شد.

در ماه دسامبر نیز آکادمی قوانینی تصویب کرد که بر اساس آن برای هر گونه آزار، توهین و تبعیضی با اعضای آکادمی برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانین تازه آکادمی، هر گونه اتهامی علیه اعضا در کمیته عضویت و مدیریت آکادمی بررسی خواهد شد. پس از بررسی اگر اتهام معتبر شناخته شود، اعضای هیات مدیره آکادمی نحوه برخورد با عضو مورد اتهام را تعیین خواهد کرد.

بیلی فیلمبردار کهنه‌کاری است که آثاری، چون «روز گرانداهاگ» و «اندوه شدید» را در کارنامه دارد. او پس از شریل بون آیزاکس برای یک دوره چهار ساله به ریاست آکادمی علوم و هنر‌های سینما برگزیده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر