بازدید 4900
۱

واکنش عضو حزب‌الله به اظهارات اخیر ولی‌عهد عربستان علیه سران ایران

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به اظهارات ضد ایرانی ولی‌عهد عربستان اعلام کرد، عامل جنایات علیه زنان و کودکان یمنی همان هیتلر زمانه است نه ایران که به عراق و سوریه برای مقابله با داعش کمک کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 17 March 2018

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به اظهارات ضد ایرانی ولی‌عهد عربستان اعلام کرد، عامل جنایات علیه زنان و کودکان یمنی همان هیتلر زمانه است نه ایران که به عراق و سوریه برای مقابله با داعش کمک کرده است.

به گزارش تابناک، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به اظهارات «محمد بن سلمان» علیه ایران اعلام کرد، کسی که عامل جنایات علیه زنان، کودکان و سالمندان یمنی است و در این کشور حمام خون به راه انداخته «هیتلر زمانه و هیتلر عرب» است نه ایران که به عراق و سوریه برای مقابله با داعش کمک کرد و اگر فداکاری‌ها و کمک‌های ایران نبود داعش بر کشورهای حاشیه خلیج فارس مسلط شده و حتی به عمق کشورهای اروپایی نیز رسیده بود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، شیخ قاووق افزود: آخرین اقدام بد و نادرست سیاسی عربستان علیه لبنان، مداخله این کشور در امور داخلی لبنان و ورود به خط انتخابات پارلمانی آینده است؛ مداخلات عربستان برخی لبنانی‌ها را علیه دیگری تحریک می‌کند ، اختلاف میان آنها را برمی‌گرداند و لبنان را به سمت دور جدیدی از فتنه‌ها سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: عربستان با دخالت در انتخابات پارلمانی، تشکیل لیست‌ها و حمایت از نامزدها برای مقابله با حزب‌الله می‌خواهد معادلات سیاسی را تغییر دهد و خسارت‌هایش در عراق، سوریه و یمن را جبران کند اما هر چه تلاش کنند نخواهند توانست ذره‌ای از معادلات سیاسی داخلی را تغییر دهند و جز «ناامیدی» درو نخواهند کرد.

شیخ قاووق تصریح کرد، رژیم صهیونیستی رسما اقرار کرده که مقاومت قادر است عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد و تل‌آویو قدرت مقابله با موشک‌های مقاومت و حزب‌الله را ندارد ؛ مقاومت، امروز مانع اصلی در برابر گسترش نفوذ اسرائیلی در منطقه است و این مقاومت است که امروز، دشمن صهیونیستی را می‌ترساند در حالی که در عربستان برای اجرای «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای صلح فلسطینی-اسرائیلی) مقدمه‌چینی و در راستای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو کار می‌شود.

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی‌بی‌اس نیوز، اظهارات توهین آمیز و متکبرانه‌ای علیه ایران مطرح کرد؛ او در پاسخ به سوالی درباره ایران مدعی شد: «ایران، رقیبی برای عربستان سعودی نیست، ارتش آن جزو 5 ارتش اول جهان اسلام نیست، اقتصاد (عربستان) سعودی بزرگتر از اقتصاد ایران است، ایران با اینکه با عربستان سعودی برابر باشد، بسیار فاصله دارد».

خبرنگار آمریکایی از ولی‌عهد سعودی درباره چرایی اینکه او پیشتر، رهبری ایران را «هیتلر جدید در خاورمیانه» خوانده بود، سوال کرد. بن سلمان گفت: «چون او خواهان گسترش دادن (نفوذ ایران) و ایجاد پروژه و طرح خودش در خاورمیانه است؛ شبیه به همان کاری که هیتلر در زمان خودش می‌خواست (در جهان) بکند. بسیاری از کشور در جهان و در اروپا، متوجه خطرناک بودن هیتلر نشدند تا زمانی که (اقدامات آلمان نازی علیه دیگر کشورها) اتفاق افتاد. من نمی‌خواهم همان اتفاق در خاورمیانه بیافتد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هرکه بفکر خویشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان