بازدید 3449

همکاری آلمان و فرانسه بر روی نقشه راه آینده اتحادیه اروپا

چندین ماه پس از آنکه رئیس‌جمهور فرانسه برای نخستین بار پیشنهادات خود را برای اصلاح اتحادیه اروپا مطرح کرد، رهبران برلین و پاریس همکاری خود را درخصوص آنچه که به گفته رئیس‌جمهور فرانسه یک نقشه راه جاه‌طلبانه و شفاف برای آینده اروپا خواهد بود،آغاز کردند.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 17 March 2018

چندین ماه پس از آنکه رئیس‌جمهور فرانسه برای نخستین بار پیشنهادات خود را برای اصلاح اتحادیه اروپا مطرح کرد، رهبران برلین و پاریس همکاری خود را درخصوص آنچه که به گفته رئیس‌جمهور فرانسه یک نقشه راه جاه‌طلبانه و شفاف برای آینده اروپا خواهد بود،آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه میزبان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نخستین سفر خارجی‌اش پس از برعهده گرفتن این سمت برای چهارمین دور متوالی و پایان دادن به ماه‌ها تنش سیاسی پس از انتخابات در آلمان است.

ماکرون و مرکل با انگلیس پس از حمله با عامل اعصاب به یکی از جاسوسان سابق روسیه و دخترش در لندن ابراز همبستگی کردند؛ حمله‌ای که به گفته کشورهای غربی روسیه پشت آن قرار دارد. مرکل گفت: اتحادیه اروپا به دنبال مناسب ترین واکنش به این مساله است.

آلمان و فرانسه مدت‌هاست که نقش کلیدی به عنوان قدرت‌های پیشرو در اتحادیه اروپا ایفا کرده‌اند؛ بلوکی که ماکرون خواستار اصلاح شدید آن است.

ماکرون گفت: دیدگاه جدید برای اروپا ضروری است چراکه این قاره با افزایش پوپولیسم همانطور که در انتخابات اخیر ایتالیا شاهد آن بودیم و همچنین اروپا هراسی که در جریان رفراندوم بریگزیت انگلیس شاهد آن بودیم، مواجه است.

وی پیش از حضور در مراسم صرف شام با مرکل افزود: ما یک نقشه راه جاه طلبانه و شفاف پیشنهاد خواهیم داد که همه چیز را از مسائل دفاعی گرفته تا مهاجرت، آموزش و فرهنگ پوشش دهد.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است در چند روز آتی نشستی برگزار کند.

ماکرون برای نخستین بار پیشنهادات خود در سپتامبر سال گذشته در دانشگاه سوربن مطرح کرد و اروپا را کند، ضعیف و غیرموثر خواند.

وی یک بودجه مشترک برای کشورهایی که وجه رایجشان یوروست، پیشنهاد داد که اجازه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اروپایی را می‌دهد و به باثبات کردن منطقه یورو در صورت بحران اقتصادی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین هماهنگی بیشتر سیاست‌های مالیاتی اتحادیه اروپا را پیشنهاد داد به ویژه درخصوص اعمال مالیات بر شرکت‌ها و اعمال مالیات بر غول‌های اینترنتی که به شدت پول درمی‌آورند اما ثبت نشده‌اند.

برای مقابله با سیل مهاجران به اروپا ماکرون خواستار یک آژانس پناهندگی اروپایی و اسناد هویتی استاندارد اتحادیه اروپاست و در حوزه دفاع نیز خواستار یک نیروی تهاجمی نظامی اروپایی و یک بودجه دفاعی مشترک است.

این در حالی است که آلمان هنوز به صورت مفصل به این پیشنهادات واکنش نشان نداده چراکه به مدت چندین ماه تا همین چند روز اخیر یک دولت موقت در برلین در راس امور بوده است.

مرکل گفت: ما همیشه یک دیدگاه و نظر مشترک نداشته‌ایم اما فکر می‌کنم می‌توانیم با یکدیگر پیش برویم و این مساله از همیشه ضروری تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار