بازدید 3270

وزیر دفاع قطر: دنبال صلح و آرامشیم نه جنگ

وزیر دفاع قطر تاکید کرد که کشورش به دنبال صلح، توسعه و آرامش است نه جنگ اما در کنار این به قدرتی بازدارنده برای حفاظت از این آرامش نیاز دارد.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 17 March 2018

وزیر دفاع قطر تاکید کرد که کشورش به دنبال صلح، توسعه و آرامش است نه جنگ اما در کنار این به قدرتی بازدارنده برای حفاظت از این آرامش نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری النشرة، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: قطر رویکرد روشنی دارد و در راستای تحقق این رویکرد در تمامی زمینه‌ها و ابعاد تلاش می‌کند، یکی از این زمینه‌ها مسایل دفاعی و تقویت پتانسیل‌های دفاعی کشور است.

العطیه گفت: تمرکز قطر بر پیشرفت و توسعه خود و فراهم کردن آرامش برای شهروندانش در تمامی زمینه‌ها است.

وزیر دفاع قطر با اشاره به وجود برنامه‌هایی برای آموزش‌های نظامی تاکید کرد: سرباز قطری بهترین سرباز در منطقه است و ما بهترین برنامه‌ها را برای ادغام میان تمامی موسسات نظامی موجود در کشور داریم.

وی تاکید کرد: ما باید دو کار را انجام دهیم، اول اینکه نمی‌خواهیم تنها به همپیمانانمان متکی باشیم و هر مساله‌ای که در منطقه رخ می‌دهد را با همکاری با آنها برطرف کنیم، به همین دلیل می‌خواهیم خودمان را تقویت کنیم، دوم اینکه ما باور داریم آرامش و راحتی نیازمند تلاشی خستگی ناپذیر برای حفاظت از آن است.

العطیه تاکید کرد: قطر به دنبال صلح، توسعه و آرامش و نه جنگ است اما در کنار این ما به قدرتی برای حفاظت از این آرامش نیاز داریم.

وزیر دفاع قطر در حاشیه نمایشگاه دفاع دریایی قطر به قراردادهای تسلیحاتی قطر و خرید انواع مختلف جنگنده‌ها پرداخت و گفت: قطر در استراتژی خود در این زمینه به دنبال ایجاد قدرتی بازدارنده برای حفظ ثبات است، ما بر این باوریم که برقراری ثبات و آرامش نیازمند قدرتی بازدارنده جهت تضمین استمرار آن است و ما کشوری نیستیم که به دنبال جنگ باشیم ما به دنبال صلح، پیشرفت و آرامش هستیم اما در کنار آن باید قدرتی بازدارنده برای حفظ این ثبات باشد.

وی با دفاع از موضعگیری کشورش در برابر اتهامات مطرح شده از سوی چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر تاکید کرد: تمرکز دوحه تنها بر مسایلی است که در راستای کمک به توسعه و پیشرفت این کشور است، ما زمانی برای این نداریم که خود را با اقدامات و اظهارات آنها مشغول کنیم، ما رویکردی در قطر داریم و تلاش می‌کنیم آن را در تمامی زمینه‌ها از جمله ابعاد دفاعی محقق کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار