بازدید 1210

پاکستان در نشست هند شرکت نمی‌کند

بالا گرفتن تنش‌ها میان پاکستان و هند منجر شد تا اسلام‌آباد در نشست سازمان تجارت جهانی در دهلی‌نو شرکت نکند.
کد خبر: ۷۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 17 March 2018

بالا گرفتن تنش‌ها میان پاکستان و هند منجر شد تا اسلام‌آباد در نشست سازمان تجارت جهانی در دهلی‌نو شرکت نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیشن، منابع دیپلماتیک پاکستان می‌گویند هیچ مقامی از طرف پاکستان در نشست تجارت جهانی در دهلی نو شرکت نخواهد کرد.

به گفته این منابع، پیام مذکور به هند منتقل شده است. یک مقام ارشد دولتی هم گفت: وقتی آنها دیپلمات‌های ما را آزار می‌دهند ما نمی‌توانیم وزیر تجارت خودمان را به هند بفرستیم.  

یک مقام پاکستانی دیگر گفت: آنها می‌خواهند به کشتار کشمیری‌ها، آزار دیپلمات‌ها، دسیسه‌چینی علیه پاکستان ادامه دهند و بعد از آن ما را به نشست دعوت می‌کنند. هند نشان داده است که در راستای منافع خودش حرکت می‌کند. پیش از آنکه آنها بخواهند ما را برای نشست در دهلی نو دعوت کنند، باید سیاستشان را تغییر دهند.

هند ماه گذشته وزیر تجارت پاکستان را برای شرکت در نشست وزارتی سازمان تجارت جهانی در ۱۹ و ۲۰ مارس دعوت کرد. پاکستان در ابتدا این دعوت را پذیرفت اما پس از برخورد پیش آمده برای خودروی معاون کمیسیونر عالی پاکستان که حامل فرزندان او بود، اسلام‌آباد مراتب اعتراضش را اعلام کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، خودروی مذکور برای ۴۰ دقیقه متوقف شد.

او افزود: قلدری عامدانه تنها به یک حادثه ختم نشده و چندین بار تکرار شده و تصاویر آن هم ارائه شده است. تاکنون چنین حادثه‌ای برای دیپلمات‌های هندی در پاکستان به وجود نیامده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر