بازدید 6683
۸

‌باور کنیم دیگر آب نیست!

کد خبر: ۷۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 17 March 2018

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور خبر داد و گفت: این کارگروه در استان‌ها ذیل شورای حفاظت از منابع آب فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ‌داوود نجفیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: ما باید با کم‌آبی که در سال‌های اخیر در کشور به وجود آمده است، سازگار شویم و با آن کنار بیاییم.

نجفیان افزود: بر همین اساس، اخیرا یک کارگروه با عنوان «کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی» در کشور تشکیل شده تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: این کارگروه در استان‌ها ذیل شورای حفاظت از منابع آب فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است نجفیان پیش از این در گفت و گو با ایسنا ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت دو سد کرج و طالقان برای سال آینده گفته بود که این نگرانی از کمبود ذخایر برفی در استان ناشی می‌شود، چرا که از این موقع سال به بعد آب پشت سدهای استان باید از طریق ذوب شدن برف تامین شود.

وی همچنین از پر بودن 53 درصد سد کرج و 61 درصد سد طالقان خبر داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
هميشه وقتي دست به كار مي شويد كه بحران آغاز مي شود.
باور نمیکنیم دیگر آب نیست! چون دو سوم کره زمین از آب تشکیل شده و آب هم از کره زمین و جو اطراف آن خارج نمیشود. بنابر این آب فقط جابجا میشود و نقل مکان میکند و درچرخه حیات قرار دارد. مشکل یکی آلوده سازی آب هاست و دیگری جابجایی آب مثلا تبدیل آب های شیرین به شور که آنهم برگشت پذیر است و به طور طبیعی با انرژی خورشیدی در حال چرخش. مشکل از نبود آب نیست و آب به مقدار کافی و بسیار بیش از نیاز بشر هست. نگران چیزهای دیگری باید بود که تقریبا بسیار نادر است ...
سلام اب هست ولی کم است
فقط حرف میزنند! خب زودتر طرحی ، عملی...مدیر ساختمون که در اون زندگی میکنیم هر هفته پارکینگ رو میشوره ، هر چی میگم طی بکشید هم کار خودشو میکنه.یه بروشور واسه آپارتمانها ضروریه که چطور میشه صرفه جویی کرد، فضای سبز جلوی آپارتمان رو چه جوری آب بدیم ،هر جند وقت یکبار آب بدیم و دهها راهکار دیگه...
آب هست ولی مدیریت نیست.
ما 20 سال پیش این رو باور کردیم اما مسئولین باور نمی کنند
خوب یعنی دیگر وقتش شد لوله های پوسیده اب شهری نوسازی شودند و روش کشاورزی هزار سال پیش کمی تغییر کند؟ یا اینکه تقصیر مردم است که در این چهل سال هیچ کار مثبتی نشده بجز سد سازی های نادرست بدون شبکه ابیاری و ساختن صنایع اب بر وسط کویر!!!
درسته که خشکسالی در کشور داره اتفاق میفته اما آیا دولت بفکر شیرین کردن آب دریا برای استفاده مردم خصوصا جنوب کشور هست؟مگر نه اینکه در کشورهای خلیج فارس اینکار رو انحام دادن و جواب داده‌.مگر نه اونها ذخایر نفت وگاز دارن ماهم داریم؟فقط تفاوت اینه که توروی آمریکا وایسادن هزینه داره که اونها سرسپرده هستن ومانیستیم.حداقل به فکر مردم کشور باشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر