بازدید 3811

تایلند و مالزی در مرز خود دیوار می‌کشند

کد خبر: ۷۸۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 16 March 2018
مسئولان کوالالامپور و بانکوک توافق کردند تا در جهت تقویت امنیت و مقابله با جرائم مرزی، برای ساخت دیواری در جنوب استان «سونکلا» تایلند در همسایگی ایالت کداح مالزی، با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «بانکوک پست»، این توافق در پی پنجاه و چهارمین نشست کمیته افسران مرزی تایلند-مالزی به ریاست وزرای دفاع دو کشور، «پراویت وونگسووان» از تایلند و همتای مالزیایی اش «هشام الدین حسین»، حاصل شد.

«پراویت» وزیر دفاع تایلند، طول این دیوار را 11 کیلومتر اعلام کرد که جزییات چگونگی ساخت آن هنوز منتشر نشده است.

این دیوار مرزی به هدف توقف جریان قاچاق مواد مخدر، اسلحه، سوخت و همچنین قاچاق انسان، ساخته خواهد شد. تایلند و مالزی مرزی به طول 640 کیلومتر با یکدیگر دارند.

«احمد زاهد حمیدی» وزیر کشور مالزی چندی پیش اعلام کرده بود که در سال 2017، 147 پرونده مربوط به قاچاق انسان در مالزی تشکیل شده است.

گزارشی از «دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل» نشان می‌دهد که از مجموع 9 کشور مورد بررسی قرار گرفته در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه، 68 درصد قربانیان قاچاق انسان کودکان و 32 درصد از آن‌ها افراد بالغ هستند.
معضل قاچاق انسان در منطقه جنوب شرق آسیا باعث شد تا اتحادیه «آ.سه.آن» کنوانسیون مبارزه با قاچاق انسان را در نوامبر 2015 تصویب و از مارس 2017 (اسفند 95) به اجرا بگذارد.

وزیر دفاع تایلند همچنین اظهار داشت که مقامات دو کشور در مورد مشکل شهروندان دو تابعیتی نیز با یکدیگر مذاکراتی انجام داده اند.

طبق قوانین هر دو کشور مالزی و تایلند، شهروندانی که تابعیت کشور دومی را بپذیرند، تابعیت نخست خود را از دست می‌دهند.

تایلند که با مالزی هم مرز است ، با این معضل در جنوب کشور مواجه است که افراد دارای تابعیت دوگانه، در صورت قرار گرفتن تحت پیگرد قضایی، با دیگر گذرنامه خود از مرز تایلند وارد مالزی شده و در آن جا پنهان می‌شوند.

وزرای دفاع هر دو کشور مالزی و تایلند به صورت جداگانه در مصاحبه با رسانه‌های کشورهای خود، از توافق دو کشور برای افزایش همکاری‌ها در زمینه مقابله با تروریسم از طریق رد و بدل کردن اطلاعات، خبر دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل