بازدید 3096

۱۴ متهم بورسی ممنوع الخروج شدند

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از صدور دستور قضایی درباره ممنوع الخروج شدن 14 متهم بورسی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 16 March 2018

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از صدور دستور قضایی درباره ممنوع الخروج شدن 14 متهم بورسی خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری بازار سرمایه، «محمدعلی شیری زاده» گفت: این متهمان بورسی بتازگی در یکی از پرونده ها که در آن ظن دستکاری و استفاده از اطلاعات نهانی می رفت، از طریق مرجع قضایی ممنوع الخروج شدند.

وی افزود: بر اساس بررسی های اولیه بازپرس، متهمان اصلی فعال در نماد بورسی مورد نظر 38 نفرند و بازجویی از آنان به صورت منظم و پیوسته در حال انجام است و تحقیقات قضایی ادامه دارد و به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: این ظن وجود داشت که متهمان با توجه به تخلف های متعددی که مرتکب و موجب ضرر و زیان افراد زیادی شده بودند، ممکن است از کشور متواری شوند.

شیری زاده توضیح داد: برخی متهمان تابعیت دوگانه دارند؛ بنابراین سازمان بورس بسرعت اقدام کرد و از طریق مرجع قضایی، 14 نفر را که نقش مهم تر و موثرتری داشتند، ممنوع الخروج کرد.

وی افزود: این اقدام پس از آن انجام شد که گزارش هایی درباره انجام مجموعه ای از فعالیت های غیرمجاز در یکی از نمادهای بورسی به سازمان بورس و اوراق بهادار رسید. مجموعه ای از عناوین و جرایم عمومی نیز در پرونده احراز شد.

به گفته وی، این موارد اعلام شد، زیرا طبق ماده 52 قانون بازار وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد جرایم عمومی، اعلام جرم است و در زمینه جرائم بورسی به عنوان شاکی وارد می شود.

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که در نماد بورسی مورد نظر اقدام به دستکاری و استفاده از اطلاعات نهانی کرده اند در سطح گسترده فعالیت داشتند و ما در این زمینه شکایت خود را در دادسرا به ثبت رسانده ایم.

به گفته شیری زاده، بیشتر اشخاصی که در این پرونده متهم شده اند، با همدیگر روابط فامیلی سببی و نسبی دارند و به صورت «سازمان یافته» فعالیت کرده اند؛ بدین معنی که همه متهمان با برنامه ریزی و به صورت هماهنگ اقدام کرده و جرایم متعددی مرتکب شده اند.

قرار است در هفته های آتی پس از تکمیل تحقیقات قضایی، متهمان برای اقدام های بعدی قضایی به دادسرا احضار شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان