بازدید 4232

درمان قطعی میگرن با داروی دانش بنیان

کد خبر: ۷۸۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 16 March 2018

هفته گذشته معاونت علمی شاهد رویداد‌های مختلفی بوده که در این بسته خبری به تعدادی از این موارد اشاره می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درمان قطعی میگرن با داروی دانش بنیان ایرانی برای اولین بار در جهان ، ظرفیت قابل توجه اشتغال بانوان در حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان، تلفیق خلاقیت جوانان با ظرفیت استان‌ها زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش نهاد‌های اثرگذار سبب تسهیل فعالیت دانش بنیان و اشتغال‌زایی می‌شود؛ از مهم ترین اخبار معاونت در هفته گذشته است.

درمان قطعی میگرن با داروی دانش بنیان ایرانی برای اولین بار در جهان

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: داروی درمان قطعی میگرن به همت یک شرکت دانش بنیان ایرانی با 5 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق نوآوری شکوفایی تولید شده است.

وی ادامه داد: این دارو درمان قطعی دارد و مسکن نیست، با تولید این دارو مشکلات بسیاری از بیماران حل خواهد شد زیرا بیماران مبتلا به میگرن از مشکلات بسیاری رنج می‌برند.

سلطانی عنوان کرد: این شرکت دانش بنیان ایرانی 7 داروی دیگر را در دست تولید دارد که با اتمام مراحل از مجوزهای تولید، وارد بازار خواهد شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تا کنون این صندوق هزار و 850 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان تسهیلات اعطا کرده است، گفت: 994 شرکت دانش بنیان به نتیجه فنی و موفق رسیدند که شرکت تولیدکننده میگرن گاز یکی از آنهاست؛ همچنین چند روز پیش یک شرکت دانش بنیان ایرانی در انزلی کشتی تولید شده ایرانی را به آب انداخت.

تلفیق خلاقیت جوانان با ظرفیت استان‌ها زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هم سویی مدیران استانی با نوآوری جوانان زمینه ساز تحول اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های بومی می‌شود.

ستاری با بیان اینکه جوانان خلاق و نوآور زمینه‌ساز تحول اقتصادی استان و مبنای شکوفاشدن ظرفیت‌های بومی است، اظهار کرد: تلفیق توانمندی خلاقانه جوانان با ظرفیت بومی استان ها برای شکل گیری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان می تواند زمینه‌ساز رشد قابل توجه اقتصاد دانش بنیان باشد.

ستاری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان، مبنای شکل گیری نوع جدیدی از پیوند میان دانشگاه‌ها و صنعت خواهد بود افزود: در گذشته دانشگاهی داشتیم که بر مبنای بوم و شرایط کشور ما شکل نگرفت و مبتنی بر یک مدل غیربومی و غربی بود. بر همین اساس دانشگاه صنعت ما که نوآوری دانشگاه در آن رسوخ پیدا نکرده نیز بومی نیست.

تلاش نهاد‌های اثرگذار سبب تسهیل فعالیت دانش بنیان و اشتغالزایی می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استان‌ها با توسعه محیط مساعد کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی، زمینه را برای بازگشت نخبگان و استعداد‌های برتر بومی هر استان فراهم می‌کنند.

وی افزود: تمام محیط هر استان می‌تواند با فرهنگ سازی و آموزش به پارک علم و فناوری برای راهبری این کسب و کار‌ها بدل شود.

معاون علمی و فناوری، بخش خصوصی را مهم‌ترین مشتری محصولات و خدمات استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: نیاز بخش خصوصی با نیاز مردم همراه است و بر همین اساس، پژوهش، محصول یا خدمتی که اولویت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری قرار بگیرد، اقبال مردم را همراه خود خواهد داشت.

ستاری، نقش دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار ملی و استانی را حمایت از حرکت کسب و کار‌های استارتاپی و دانش بنیان عنوان کرد و افزود: تلاش نهاد‌های اثرگذار برای تسهیل فعالیت کسب و کار‌های دانش بنیان می‌تواند ضمن کمک به اشتغال بومی، در آینده‌ی اقتصادی استان و کشور اثرگذار باشد.

سرمایه‌گذاری‌ در حوزه علوم سلول‌های بنیادی، زمینه‌ساز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، گفت:ارائه خدمات بالینی جدید، ایجاد شغل و ایجاد درآمد به مطالبه اصلی مردم در این حوزه تبدیل شده است. با وجود مشکلات مالی در کشور، در این حوزه بسیار خوب عمل شده است اما در این حوزه باید بخش خصوصی بیشتر از دولت ورود کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در ادامه بابیان اینکه ایران توسعه بسیار خوبی در دهه گذشته در زمینه سلول‌های بنیادی پیدا کرده است، گفت: ورود به بحث سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت از فعالیت‌های این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناورانه توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد و بخشی دیگر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود و این آینده‌نگری زمینه‌ساز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ظرفیت قابل توجه اشتغال بانوان در حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهارکرد: در ابتدای انقلاب تقریباً ۲۳ درصد از سهم ورودی دانشگاه‌ها به بانوان اختصاص داشت، این در حالی است که اکنون ۵۴ درصد از دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

ستاری ادامه داد: همچنین نقش پر رنگ بانوان ایرانی در رشته‌های فنی و مهندسی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی انسانی خلاق و جوانان ایرانی به شمار می‌رود و این موضوع، ظرفیت خوبی را برای اشتغال بانوان در کسب و کار‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ایجاد کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تحول اقتصاد کشور با نقش آفرینی نسل جدید نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده که بخش قابل توجهی از آن بانوان هستند، عنوان کرد: نسل جدید که خود را کارآفرین می‌داند به دنبال تاثیرگذاری در بدنه اقتصاد و ایجاد اشتغال بدون وابستگی به استخدام دولتی است، این موضوع مهم می‌تواند زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را بیش از پیش فراهم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر