بازدید 5647

حمله به ۲۰ حوزه علمیه در حوادث دی ماه

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی هدف قرار دادن دین و ارزش های دینی است چرا که در اغتشاشات ماه های گذشته به 20 حوزه علمیه ، 15 دفتر امام جمعه ، مساجد و حسینیه ها حمله شد.
کد خبر: ۷۸۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 16 March 2018

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: حمایت از حزب الله و فلسطین در راستای دفاع از انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در هفدهمین یادواره شهدای روحانی و 123 شهید مسجد امام حسن عسکری(ع) اهواز در جمع نمازگزاران این مسجد اظهار کرد: رشادت های رزمندگان خوزستانی در دوران دفاع مقدس همواره بر پیشانی این استان برای ابد ماندگار است.

وی گفت: تقدیم 23 هزار شهید والا مقام در آن دوران افتخار بزرگی برای خوزستان و ایران اسلامی بوده و دفاع مقدس را بدون خوزستان نمی توان دید.

وی برگزاری یادواره شهدا را بیعت با آرمان های شهیدان برشمرد و افزود: خوزستان را به غیرت، وفاداری به دین و ارزش ها می شناسیم و بزرگان این استان امروز و دیروز همواره مایه افتخار این نظام اسلامی بوده اند.

امام جمعه موقت تهران همچنین ماندگاری انقلاب را در گرو بیعت با شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی همواره مدیون شهدا بوده و ارمغان این شهدای والا مقام هیچگاه از بین رفتنی نیست.

وی تصریح کرد: اکنون در 40 سالگی انقلاب اسلامی با افتخار می گوییم که نظام ما به شجره طیبه تنومندی تبدیل شده که تندبادها توان کمترین آسیب را به آن ندارند.

آیت الله خاتمی با یادآوری موفقیت های ایران در عرصه های داخلی و خارجی گفت: در 40 سالگی انقلاب رویش های مبارکی داشته ایم اگر چه در طول این مدت با ریزش‌هایی نیز همراه بوده ایم اما در این ریزش ها انقلاب اسلامی ، کسی را پیاده نکرده و آن ها که خود کم داشتند و نتوانستند با این انقلاب کنار بیایند از این انقلاب پیاده شدند.

وی تصریح کرد: برخی ها می‌خواهند وانمود کنند که با به پایان رسیدن ‌نسل اول انقلاب، انقلاب در تداوم خود دچار آسیب می شود اما این تفکر نادرست است چرا که به همان اندازه که ریزش ها در تاریخ اسلام بوده، به همان میزان نیز با رویش ها مواجه بوده ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی ما جوانان با انگیزه ای همچون میثم تمار دارد که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، انگیزه های نسل سوم انقلاب اگر بیشتر از نسل اول نباشد کمتر از آن هم نیست.
وی همچنین به ایثارگری های شهدایی چون حججی از جوانان دهه 70 انقلاب اشاره کرد و گفت: جوانان متولد 70 که جزو نسل دوم انقلاب هستند در میدان های نبرد با تکفیر ها حماسه های بزرگی آفریدند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: شهید حججی نه دوران انقلاب و نه دوران دفاع مقدس را دیده بود اما برای دفاع از ارزش های اسلام و حرم اهل بیت(ع) پا به میدان نبرد گذاشت.

وی همچنین به یکی از شهدای اخیر اتفاقات خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: شهید محسن حدادیان در خیابان پاسداران تهران توسط دراویش به شهادت رسید و او می‌دانست که ورود به این میدان ممکن است بازگشتی نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اکنون امثال این جوانان ولایتمدار و انقلابی در کشور بسیارند و رهبر معظم انقلاب امروز در جمع جامعه روحانیت فرمودند که من آینده انقلاب را به مراتب روشن تر از گذشته می بینم.
وی اظهار کرد: این نکات را برای جوانانی می‌گویم که در فضای مجازی با لجن پراکنی های دشمنان مواجه هستند و‌ دشمنان به گونه ای وانمود می کنند که انقلاب در آستانه آسیب است اما باید بدانند که جنس این انقلاب از جنس انقلاب های موجود در جهان نیست.

آیت الله خاتمی همچنین به موفقیت های ایران در عرصه های خارجی و ناکامی دشمنان در توطئه های اخیر اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در سطح بین المللی قوی شده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: استراتژیست های پشت صحنه آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما بر این باور بودند که ایران باید درخصوص چهار مورد از برنامه های خود تجدید نظر کند تا روابط آن با آمریکا عادی شود.

وی بیان کرد: اولین نکته ای که مد نظرآمریکا بود توقف اقدامات هسته ای بود که ماموریت این بخش به اوباما واگذار شد و بحث برجام مطرح شد و این درحالی است که خود آن ها به برجام پایبند نبودند.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: ایران در برجام به تمامی تعهدات و قرارداد خود عمل کرد اما آمریکا به صورت مطلق عمل نکرد و هنوز هم در پی برهم زدن برجام است.

وی ادامه داد: همچنین با روی کار امدن وزیر امور خارجه ضد ایرانی آمریکا توسط ترامپ توطئه های جدیدی علیه ایران آغاز شد که پس از برجام موضوع قدرت موشکی ایران مطرح شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا می‌خواهد که ایران موشک دور برد با برد 2هزار کیلومتری نداشته باشد تا رژیم صهیونیستی در امان بماند.

وی گفت: برای آمریکا مسأله فلسطین و‌حزب الله مهم است و گفته اند اگر ایران کوتاه بیاید روابط عادی می شود اما در جواب آن ها رهبر معظم انقلاب فرمودند که هر گروهی که با اسرائیل مبارزه کند با هر‌مذهبی که باشد از آن ها حمایت می کنیم.
آیت الله خاتمی افزود: آمریکا می خواهد ایران مانعی در مسیر تشکیل خاورمیانه جدید نبوده و در لبنان ،عراق و سوریه تاثیرگذار نباشد اما در سال های گذشته ایران در این سه عرصه آمریکا را ناکام گذاشته است .

وی ادامه داد: آمریکا و کشورهای وابسته به آن میلیاردها دلار در عراق و سوریه برای پرورش تروریسم هزینه کردند اما بازهم نقشه های آن ها نقش بر آب شد و ایران مانند همیشه سربلند از این میدان خارج شد.
امام جمعه موقت تهران به برخی هشدارها برای پاسداری از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که مسیری که دشمنان در آن حرکت می کنند ، براندازی است.

وی اغتشاشات دی ماه را یکی از اقدامات مهم آمریکا برای بر اندازی نظام اسلامی برشمرد و گفت: اتفاقات دی ماه تنها یکی از اقدامات آمریکا برای آسیب رساندن به انقلاب و نظام بود که بازهم در این زمینه ناکام ماند.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: ‌جوانان ما باید بیدار باشند چرا که دشمنان با پمپاژ ناامیدی قصد دارد آینده ایران اسلامی را تاریک جلوه دهد.

وی با بیان این که هیچ گرهی نیست که در کشور باز نشود گفت: نمی گوییم مشکلات در کشور وجود ندارد اما ملت بزرگ ایران که مشکلات سخت تری نظیر جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشته اند از عهده این مشکلات نیز بر می آیند.
امام جمعه موقت تهران گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی هدف قرار دادن دین و ارزش های دینی است چرا که در اغتشاشات ماه های گذشته به 20 حوزه علمیه ، 15 دفتر امام جمعه ، مساجد و حسینیه ها حمله شد.

وی سومین هدف دشمن را برای آسیب رساندن به انقلاب و نظام مقابله با ولایت برشمرد و از ولایتمداران خواست تا مساله ولایت را شعاری مطرح نکنند بلکه اغنایی به آن بپردازند.
آیت الله خاتمی گفت: آنچه در شرایط کنونی مهم است ارزش های والایی بوده که به برکت ولایت احیا شده و باید بر این ارزش ها متمرکز شویم و بیش از گذشته ولایت را حمایت کنیم.
وی هدف بعدی دشمن را مقابله با روحانیت برشمرد و افزود: روحانیت سرمایه انقلاب بوده و نقش موثری در تداوم انقلاب داشته و دشمنان قصد تخریب آن را دارند که فضای مجازی یکی از بهترین ابزارهای آن ها برای تخریب روحانیت است.

امام جمعه تهران بر بومی سازی فضای مجازی در کشور تاکید کرد و گفت: فضای مجازی غیر بومی یعنی این که دشمن را به خانه های خود راه داده ایم و این همان هدفی است که سال ها دشمنان نظام و انقلاب به دنبال آن بودند.
وی افزود: هیچگاه با فضای مجازی مخالف نبوده ایم اما با فضایی که در دست دشمن است مخالف بوده و تاکیدمان بر ایجاد فضای مجازی بومی است.

آیت الله خاتمی گفت: فتنه دی ماه و فتنه خیابان پاسداران تهران را فضای مجازی هدایت کرد ومسئولان باید برای پاسداری از خون شهدا نگذارند دشمن در وسط خانه ها جا خوش کند که این نمونه بارز نفوذ فرهنگی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی