بازدید 3892

تحقیقات مولر به فعالیت های تجاری ترامپ رسید

«رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از «سازمان ترامپ» خواست برخی مدارک از جمله اسناد مربوط به روسیه را تحویل دهد.
کد خبر: ۷۸۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ 16 March 2018

«رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از «سازمان ترامپ» خواست برخی مدارک از جمله اسناد مربوط به روسیه را تحویل دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به وقت محلی این خبر را به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد. این نخستین باری است که مولر خواستار دریافت و بررسی مدارکی می شود که مستقیما به کسب و کارهای تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مربوط می شود و تحقیقات خود را به وی نزدیک تر می کند.
سازمان ترامپ نهادی است که بر کسب و کارهای ترامپ نظارت می کند. درخواست مولر در هفته های اخیر صادر شده به سازمان ترامپ ارائه شده و خواستار تحویل همه اسناد مربوط به روسیه و سایر موضوعاتی شد که وی درباره آنها تحقیق می کند.
وکلای ترامپ، به رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داده بودند که تحقیقات مولر به زودی تکمیل می شود، اما اقدام تازه بازرس ویژه نشان می دهد که تحقیقات وی تا چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد یافت.
به نظر می رسد که تحقیقات مولر نقش پول های خارجی در فعالیت های سیاسی ترامپ را بررسی می کند. بازرسان تیم مولر در هفته های اخیر جلسات پرسش و پاسخی با شاهدان از جمله یک مشاور دولت امارات درخصوص انتقال پول های اماراتی به آمریکا برگزار کرده اند.
سازمان ترامپ تاکنون پیش تر با درخواست بازرسان کنگره برای ارائه برخی اسناد موافقت کرده بود اما هنوز معلوم نیست که با درخواست مولر مخالفت یا موافق است.
سال 2015 یکی از همکاران تجاری ترامپ در نامه ای به وکیل وی «مایکل کوهن» گفت که ارتباطاتی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دارد و احداث یک «برج ترامپ» در مسکو در عملکرد ستاد انتخاباتی ترامپ موثر خواهد بود.
ترامپ ماه ژوئیه در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اعلام کرد که اگر مولر بخواهد فعالیت های مالی خانواده اش را بررسی کند، در واقع از «خط قرمز» رد شده است. اما هنوز معلوم نیست که درخواست مولر برای دریافت اسناد از سازمان ترامپ تا چه اندازه به کسب و کارهای رئیس جمهوری مربوط می شود؟
برخی مقام ها و نهادهای اطلاعاتی آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع ترامپ و به زیان رقیب دموکرات وی هیلاری کلینتون متهم کرده اند. روسیه دخالت در انتخابات آمریکا و ترامپ تبانی با روس ها را رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل