بازدید 4257
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور:

۸۰ درصد پروازها در ۹ فرودگاه کشور انجام می‌شود

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ فرودگاه در کشور وجود دارد ، گفت: ۸۰ درصد پروازها در ۹ فرودگاه کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۸۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 15 March 2018

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ فرودگاه در کشور وجود دارد ، گفت: ۸۰ درصد پروازها در ۹ فرودگاه کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی دهقان عصر پنج‌شنبه در مراسم اجرای نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه سمنان ضمن بیان اینکه خرید هواپیماهای پسابرجام به فرودگاه‌های کوچک که امکان استقرار هواپیماهای بزرگ‌تر را ندارند روح امیدی بخشید، ابراز داشت: طبق آخرین آمار ۸۰ درصد پروازها طی سال جاری در ۹ فرودگاه انجام‌شده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ فرودگاه در کشور وجود دارد که بیشترین تمرکز اصلی بر روی ۹ فرودگاه است یعنی ۸۰ درصد پروازها در این فرودگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور بابیان اینکه بیشترین پروازها به شیراز، کیش، اصفهان، تبریز و اهواز ختم می‌شود، ابراز داشت: این قابلیت وجود دارد که این شبکه درهم‌تنیده با تمام فرودگاه‌های کشور ارتباط برقرار کنند و این زمانی مقدور خواهد بود که هواپیماهای مناسب با شبکه پروازی به خدمت گرفته شود و از این طریق پروازهای نقطه‌به‌نقطه را انجام دهیم.

دهقان بابیان اینکه دولت و مجلس طی چند سال اخیر حمایت‌های خوبی را در توسعه فرودگاه‌های کشور داشتند، تصریح کرد: با همکاری مجلس زمینه توسعه حمل‌ونقل هوایی فراهم و قانون آزادسازی نرخ و شبکه پرواز مصوب شد این اقدام زمینه حضور سرمایه‌گذاران بسیاری را به کشور فراهم کرد.

وی ادامه داد: با تقاضاهای خوبی برای سرمایه‌گذاران و تاسیس شرکت های هواپیمایی مواجه هستیم که به‌زودی برخی از این شرکت ها عملیاتی خواهند شد و این امر به توسعه شبکه پروازی کشور و به خصوص فرودگاه هیا کم پرواز کمک می‌کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور بابیان اینکه حمل‌ونقل هوایی از نظر سرعت و ایمنی بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشت: با همه کارشکنی‌هایی که دشمن برای توقف این صنعت انجام می‌دهد با تلاش های شبانه‌روزی امروز این صنعت نه تنها متوقف نشد بلکه مراحل رشد و توسعه خود را به بهترین شکل طی می‌کند.

دهقان در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت به‌ویژه در حمل‌ونقل هوایی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد کرد بنابراین می‌کوشیم تا از این زیرساخت‌های ایجادشده بتوانیم بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی افزود: قطعا باید همه الزامات ایمنی را در صنعت هوایی پیاده‌سازی کنیم و کار سختی است بنابراین تیم های عملیاتی از هفته آینده برای فرودگاه سمنان موارد ایمنی را مورد بازدید قرار خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها