بازدید 8454

افت قیمت بیت کوین با ضربه شست شرکت گوگل!

بر اساس گزارش های منتشر شده، روز پنجشنبه بازار ارزهای مجازی با افت شدید قیمت مواجه شده به طوری که ارزش هر بیت کوین به پایین ترین سطح خود از ۵ ماه پیش تا کنون رسیده است. یکی از دلایل کاهش شدید ارزش ارزهای مجازی در بازار تصمیم روز گذشته ی شرکت گوگل بر ممنوع کردن تبلیغ ارزهای مجازی در جستجوگرهای این شرکت عنوان شده است.
کد خبر: ۷۸۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 15 March 2018

افت قیمت بیت کوین با ضربه شست شرکت گوگل!بر اساس گزارش های منتشر شده، روز پنجشنبه بازار ارزهای مجازی با افت شدید قیمت مواجه شده به طوری که ارزش هر بیت کوین به پایین ترین سطح خود از ۵ ماه پیش تا کنون رسیده است. یکی از دلایل کاهش شدید ارزش ارزهای مجازی در بازار تصمیم روز گذشته ی شرکت گوگل بر ممنوع کردن تبلیغ ارزهای مجازی در جستجوگرهای این شرکت عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، با گذشت ۲۴ ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به ممنوع کردن تبلیغ ارزهای مجازی توسط شرکت گوگل این ارزها شاهد کاهش دو رقمی میزان درصدی قیمت های خود شده اند. 

در این خصوص، قیمت هر واحد بیت کوین برای نخستین بار در ماه جاری با  کاهشی ۱۳ درصدی به ۷۹۵۰ دلار رسیده است. همچنین، علیرغم آنکه ارزش اتروم به عنوان دومین ارز مجازی پراستفاده در بازار در اوایل سال جاری به ۱۴۰۰ دلار رسیده بود، قیمت این ارز مجازی در روز جاری با کاهش بیش از ۵۷ درصد به کمتر از ۶۰۰ دلار رسید. همچنین، ارزش ریپل و بیت کوین کش هم در روز جاری بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است. 

افت قیمت بیت کوین با ضربه شست شرکت گوگل!

لازم به ذکر است که روز گذشته شرکت گوگل اعلام کرد که هر گونه تبلیغات در خصوص ارزهای مجازی را ممنوع خواهد کرد. به اذعان این شرکت، این ممنوعیت شامل ''پیشنهاد اولیه ی پول دیجیتالی، مبادله ی ارزهای مجازی، کیف پول های مجازی و مشاوره های تجاری مربوط به ارزهای مجازی'' خواهد شد. علاوه بر گوگل، شرکت فیسبوک نیز در ماه ژانویه ی سال جاری ممنوعیت مشابهی را اعمال کرده بود. 

افزون بر این، از دلایل دیگر کاهش قیمت ارزهای مجازی در روز جاری می توان به اظهار نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره کرد که در هفته ی گذشته اعلام کرده بود که در خصوص مبادلات مربوط به ارزهای مجازی هنوز مقرراتی تنظیم نشده است. 

این در حالی است که کاهش قیمت ارزهای مجازی در روز جاری نشان داد که بازار این ارزها یا با تاخیر نسبت به اخبار منتشر شده واکنش نشان می دهد. این موضوع برخی تحلیلگران را به این گمان انداخته است که ممکن است تعداد اندکی از سرمایه گذاران بزرگ در بازار ارزهای مجازی در حال تبانی برای دستکاری قیمت ها باشند. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که یکی از راه های دستکاری در قیمت ارزهای مجازی (و به طور کلی در بازار سهام) اتخاذ راهبرد ''بالا ببر و بفروش'' (pump and dump) نام دارد. بر اساس این راهبرد، برای سرمایه گذاری در یک مال به سرمایه گذاران باالقوه به طور مصنوعی انگیزه داده می شود و پس از آنکه قیمت آن مال به حداکثر خود رسید، صاحبان آن مال و کسانی که زودتر از بقیه سرمایه گذاری کرده اند با توانی حداکثری هر آنچه سهام در اختیار دارند را می فروشند.

بنابراین، این دسته افراد به سود زیادی دست پیدا می کنند و این در حالی است که سایر سرمایه گذاران با کاهش قیمت مال مواجه شده و ضرر هنگفتی را متحمل می شوند. اتخاذ چنین راهبردی در بازار ارزهای مجازی غیرقانونی نیست زیرا اساسا هنوز مقرراتی در این خصوص تنظیم نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر