بازدید 3794

دانشگاه آزاد در مناطق محروم افزایش شهریه ندارد

کد خبر: ۷۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 15 March 2018

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه این دانشگاه در مناطق محروم افزایش شهریه برای سال آینده ندارد، گفت: وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه پنج درصد کاهش یافت.

به گزارش دانشجو، علی اکبر ولایتی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در تشریح مصوبات آخرین جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶ که صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد بیان کرد: موضوع مورد توجه در دانشگاه آزاد که در جلسه هیئت امنا به تصویب رسید براساس ویژگی‌هایی متفاوت از سال گذشته است؛ و اولین مصوبه در جلسه هیئت امنا کاهش ۵ درصدی شهریه نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به افزایش شهریه در مناطق محروم گفت: در سال آینده افزایش شهریه در مناطق محروم نداریم و متناسب با شرایط محرومیت استان‌ها از دانشجویان شهریه میگیریم.

ولایتی با اشاره به بودجه گفت: بیش از ده درصد بودجه به پژوهش اختصاص دارد و مسئله قابل توجه این است که دو هزار میلیارد ریال برای جذب اعضای هیئت علمی جوان اختصاص داده شده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد هم چنین افزود: یکی از مشکلات کشور ما بیکاری افراد تحصیل کرده و فارغ التحصیل است و یکی از راه‌های مبارزه با بیکاری، جذب افراد نخبه در دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به بودجه فرهنگی گفت: میزان بودجه فرهنگی از جمله ورزش افزایش یافته است.

ولایتی عنوان کرد: نقطه قابل توجه این است از کلیه منابعی که در یک شهرستان افراد خیر باغ‌های زارعتی و درختان میوه را که وقف دانشگاه آزاد کرده اند رسیدگی به آن‌ها از اقدامات سال آینده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: نخبگان جذب شده از دانشگاه آزاد ۶۰ درصد و نخبگان از دانشگاه‌های دولتی مانند امیرکبیر، بهشتی ۴۰ درصد است به این معنا که جذب نخبگان فقط برای دانشجویان دانشگاه آزاد نیست که مورد استقبال مقامات اجرایی نیز قرارگرفته است.

ولایتی افزود: برای اولین بار است که ۵۰۰ میلیارد از محل اقتصاد صرف می‌شود و امیدواریم که با بخش‌های مختلف کشور، که نیاز به فعالیت‌های دانش بنیان دارند قرارداد ببندند.

وی هم چنین با اشاره به امکانات دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد بیشترین وگسترده‌ترین آزمایشگاه‌ها را دارد و در نقاط مرزی، غرب و شرق برای این که اجناس وارداتی و صادراتی مورد آزمایش قرارگیرند آموزش عالی این امکان را برای آنان فراهم کرده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: فیش‌های حقوقی در ابتدای سال تابع مصوبات دولت اجرا می‌شوند وهر چه دولت مصوب کند در پرداخت حقوق رعایت می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت جدید دانشگاه آزاد گفت: اگر مدیر موفق نشود افراد عواملی را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و به بالا رفتن و کارایی سطح علمی، مدیرانی که با سابقه و مورد تایید هستند و در دانشگاه تدریس می‌کنند توجه ندارند.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در حمایت از جریان انقلابی مصوباتی هم اجرا شده است گفت: یکی از علل وجود هیئت امنا در دانشگاه آزاد این است که بتوانیم به وظیفه ملی دینی انقلابی عمل کنیم و از این پس رویکرد اسلامی انقلابی خواهد شد.

وی در خصوص مسائل اخیر احمدی نژاد با خواندن آیه‌ای گفت: هر گاه سخنان یاوه را بشنوند و لغزش و گناهی را از کسی ببینند و بزرگوارانه از آن موضوع می‌گذرند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در پایان گفت: بودجه کل دانشگاه در سال ۹۷، ۷۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان است و ۶۶۴ میلیارد هزینه‌های پرسنلی و تکمیلی است که در هیئت امنا به تصویب رسیده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان