بازدید 14039

رقم منطقی برای افزایش حقوق کارگران 25 درصد است/ شاید افزایش ها کمی بالاتر از 10 درصد باشد

سال 1396 به روزهای پایانی خود نزدیک و اعلام یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نرخ‌ها برای کارگران به هفته‌های آتی موکول می‌شود. بنا به گفته نمایندگان کارگری و کارفرمایی، در حال حاضر جلسات شورای عالی کار و ستاد مزد تا تعیین‌تکلیف وضعیت تأمین‌اجتماعی و بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه تعیین است.
کد خبر: ۷۸۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 16 March 2018

رقم منطقی برای افزایش حقوق کارگران 25 درصد است/ شاید افزایش ها کمی بالاتر از 10 درصد باشدسال 1396 به روزهای پایانی خود نزدیک و اعلام یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نرخ‌ها برای کارگران به هفته‌های آتی موکول می‌شود. بنا به گفته نمایندگان کارگری و کارفرمایی، در حال حاضر جلسات شورای عالی کار و ستاد مزد تا تعیین‌تکلیف وضعیت تأمین‌اجتماعی و بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه برگزار است.

به گزارش «تابناک»؛ در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس شورای اسلامی، بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه، مبنی بر واریز سهم درمان صندوق تأمین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور تصویب شد که البته این مصوبه مجلس، انتقاد و واکنش اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار را در پی داشت، تا این که با تنظیم نامه‌ای با اشاره به این که «سازمان تأمین اجتماعی مصداق بارز حق‌الناس و بین‌النسلی است»، واریز منابع تأمین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور را دست‌اندازی به سهم کارگران و کارفرمایان عنوان کردند و خواستار حذف بند (ز) تبصره7 لایحه بودجه شدند.

بنا بر این گزارش، میزان افزایش دستمزد هر ساله، یکی از مهم‌ترین نرخ‌هایی است که کارگران چشم‌انتظار آن هستند. بررسی وضعیت افزایش دستمزد در یک دهه گذشته نشان می‌دهد، حداقل دستمزد در سال 1390، یعنی آغاز موج تورمی در اقتصاد ایران، کمترین افزایش را داشته و حداقل دستمزد در این سال، افزایشی تک‌رقمی در محدوده 9 درصد را شاهد بوده است؛ اما نرخ تورم در این سال به 21.5 درصد رسید. در سال 1391 نیز حداقل دستمزد در شرایطی افزایشی 17.5 درصدی را تجربه کرد که نرخ تورم، پا را از محدوده 30 درصدی فراتر گذاشته و نرخ 31.5 درصدی را به ثبت رساند.

در این دهه اما بیشترین میزان افزایش دستمزد در سال‌های 1392 و 1393 اتفاق افتاد. حداقل دستمزد در این سال‌ها برابر با 25 درصد رشد داشت. با این حال، رشد دستمزد در سال 1392، از نرخ تورم عقب افتاده بود و دستمزد در شرایطی افزایش 25 درصدی داشت که تورم بالاتر از 34 درصد بود. در سال 1393 اما میزان افزایش حداقل دستمزد 10 درصدی بیشتر از نرخ تورم ثبت شده در اقتصاد ایران بود.

از سال‌های 1393 تاکنون نیز دستمزد همواره رشدی بیش از تورم را تجربه کرده است، ولی هنوز فاصله حداقل دستمزد با حقوق مکفی در ایران بالاست و از این روی، تدابیر اندیشیده شده در این حوزه بر تداوم این روند دلالت دارد.

با این حال، امسال نیز همچون روال سال های گذشته، هنوز تکلیف افرزایش حقوق و دستمزد کارگران مشخص نشده، ولی با توجه به اینکه دولت برای افزایش حقوق کارکنان خود 10 درصد در نظر گرفته است، این انتظار در میان کارفرمایان ایجاد شده که باید حقوق کارگران نیز رقمی شبیه به این عدد یا دست کم نزدیک به آن باشد.

با وجود این، بسیاری از نمایندگان مجلس و فراکسیون کارگری با این نوع برداشت مخالف هستند. به عقیده آنان، در سال های گذشته، افزایش حقوق و دستمزد کارگران مطابق با میزان تورم صورت نگرفته و بنابراین، باید در زمان هایی که تورم کاهش داشته، جبران سال هایی که حقوق ها با افزایش کمی صورت گرفته، شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: با رقم هایی که برای کارگران پرداخت می شود، نمی توان بیش از ده روز دوام آورد. هم اکنون حقوق پایه در نظر گرفته شده برای کارگران زیر یک میلیون تومان است که با این میزان درآمد، هیچ چیزی نمی توان برای خود تهیه کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید توجه بیشتری به کارگران که موتور تحرک اقتصاد کشور هستند، شود. نباید این قشر از جامعه تا این میزان در تنگنا باشند.

وی در پاسخ به این که به نظر شما، رقم منطقی برای افزایش حقوق و دسمزد کارگران چه میزان باید باشد، گفت: عوامل مختلفی در تعیین دستمزد دخیل هستند و باید کامل حساب و کتاب شود؛ اما به نظر من و با توجه به افزایش قیمت ها در روزهای اخیر، فکر می کنم 25 درصد رقم منطقی باشد.

این نماینده در ادامه گفت: دولت برای کارکنان خود 10 درصد افزایش در نظر گرفته است و به گمانم، افزایش حقوق کارگران هم چیزی در این حدود خواهد بود و شاید کمی بالاتر از این میزان در نظر گرفته شود، ولی به هر حال، باید دید که شورای کار چه تصمیمی می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۶
مسئولین محترم چیکار دارن میکنن؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مشغول کار اصلی خودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دارن آرام آرام و حساب شده عمده مردم رو فقیر میکنند.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مگر حقوق دولتي ها تا 20 درصد اضافه نشد؟ آيا كارمندان هم از ساعت 5 صبح تا 4 بعد از ظهر در محل كار حضور دارند؟ آيا شرايط و محيط كار كارمندان با كارگران مشابه است؟ در طول سال كارمند چه مقدار پاداش و بن دريافت مي كنند؟ آيا كارمندان هم ظرف يكسال به ديسك گردن ، كمر و ... در اثر سختي كار و فعاليت سرپايي مبتلا مي شوند؟ آيا كارگران هم مانند كارمندان تايم صبحانه نهار و نماز فرصت مكالمه تلفني ساعتي در هنگام انجام وظيفه و ... دارند؟ و ... تعجب مي كنم از اينكه در كشوري كه اكثر شاغلين كارگر بوده و خانه كارگر و حزب داشته ولي هيچ عكس العمل و حركتي در جهت تحقق خواسته هاي قانوني و بجاي آنها نمي شود و در پايان سال چند روز جلسه برگزار شده و در نهايت تسليم نظر نمايندگان كارفرمايان و وزارت كار مي شوند.
استمرار طلب
| Georgia |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
این دولت اگر کل ایران شخم بزنه باز هم اصلاح طلبان عاشق(استمرار طلبان) حاضر نیستند قبول کنند






9
چه میکنه دولت تدبیرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر و امیددددددددددددددددددددددددددددددددددددد!!!!!!!!!!!!!!
روحانی مچکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریم..............
همه باهم
مررررگ بر کارگر، درووود بر ستمگررررر
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
فقط میخواهند بگویند مدتها جانه زنی کردیم. همه بدختی مال کارگر و بازنشسته است.
واقع بین باشید
با 25 درصد چقدر فرق خواهد کرد که میخوان با 10 درصد مانور بدن
مگه صدقه میدید؟؟؟!!!!
كدام منطق!؟
همان منطق احمدي نژاد كه باعث شد بسياري بدون قرارداد كار كنند و يا اخراج شوند!!
چرا بر بدبختي و بيچارگى مردم سواري مي كنيد!
امروز توی اخبار خوندم مواد شوینده در ابتدای سال آتی 30 درصد گران خواهد شد که علت اصلی آن افزایش قیمت دلار است بنابراین همه چیز متناسب با افزایش قیمت دلار در سال آینده گران خواهد شد. باتوجه به اختلاف فعلی بین حداقل دستمزد و حداقل هزینه ی زندگی که همه اطلاع دارند با چه منطقی می گویند رقم منطقی افزایش دستمزد 25 درصد است. با حساب من رقم منطقی برای حداقل افزایش دستمزد 130 درصد است.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
http://www.tabnak.ir/fa/news/783281/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B3%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87
این درامد‌‌ها خجالت آوره. مگه دارین جلوی گدا پول میندازین؟
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ماهی 23 روز، روزی 8 ساعت گدایی کنی عمراً زیر 3 تومن درآری. لازم هم نیست 6 صبح پاشی بری سر کار.
دولت که منابع مفتی نفت رو در اختیار داره توان افزایش بیش از ده درصد رو برای حقوق نداره با این حال از بخش تولیدی کشور که در حال احتضار است انتظار دارند بالای ۱۰ درصد حقوقها رو افزایش دهد.این اقایون که مدافع این افزایش هستند می تونند ۴ کارگر رو برای دو ماه با منابع غیر دولتی اداره کنند که به همین راحتی بخش تولید رو تحت فشار قرار می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
آقای محترم طبق گفته مسئولین وزارت کار سهم هزینه دستمزد کارکنان در تولیدات ایران کمترین حد در جهان و حدود 5درصد است درحالی در در اکثر کشورها بیش از 20درصد می باشد.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
شما چی تولید میکنی ارزون تر از بقیه دنیا که فکر میکنی مولد هستی؟ شما با کدوم منابع داری کجا رو اداره میکنی؟ چند دفعه از سفر دوبی زدی که حقوق کارگرات رو سر وقت بدی؟ عید امسال کجایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مشخصه جنابعالی نیز حقوق بگیر و دستمزد بگیر هستی که به همین راحتی نظر میدی .کسی منکر وجود دستمزد پایین تر از خط فقر نیست و باید هم افزایش یابد ولی نه در شرایطی که افزایش دستمزد باعث فشار به کارفرما شده و نهایتا منجر به اخراج کارگران بشه.اگه کسی فکر می کنه افزایش دستمزد بالاتر از سطح تورم باعث افزایش اشتغال و رفاه کارگران میشه برن اینکار رو بکنند اگه دودش به چشم کارگران نرفت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مسئولین وزارت کار اگه شخم زن بودند باغچه خودشون رو بیل می زدند.اینا اگه توانایی داشتند وضع مملکت و اشتغال این نبود.شما دارید به حرفای اونا استناد می کنید و هنوز بعد از چهل سال متوجه بی کفایتی دولتی ها در مدیریت اقتصاد و جامعه نشدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بله شاید هزینه کارگر 5 درصد باشد و کمترین در جهان ولی در عوض هزینه سود 20 درصد هزینه ملک و زمین چند برابر فرانسه و آلمان خوب اینجوری میشه
که تولیدکنندگان ورشکست میشن و ضررش باز میره به چشم کارگران اوضاعشون هم بد تر میشه بیکار بشن همون حقوق ناقص رو هم از دست میدن مشکلات ایران ریشه ای تر از این حرفاس که حل بشه اصلا حل شدنی نیست مشکلات اقتصادی ایران با سرمایه گذاری خارجی هم درست نمیشه تازه اونم که خبری نیست
تورم اعلامی سازمان آمار و بانک مرکزی و دولت در راستای اهداف خود دولته و اصلا در واقعیت چنین چیزی نیست و تورم واقعی چند برابر چیزیه که دولت اعلام میکنه و نکته دیگه اینکه دولت مصوب کرده حقوقهای زیر دو میلیون تومن کارکنان دولت بیست درصد افزایش پیدا کنه حالا کارگر بدبختی که حقوقش زیر یک میلیون تومن هست رو ده درصد ببرن بالا ؟!! چه عدالتی . واقعا اون دنیا جواب خدا رو چی میخان بدن ؟ اونجا دیگه آمارسازی و تورم من در آوردی وجود نداره . ما که عمر و جوونبمون تو این مملکت تباه شد خدا به بچه های ما رحم کنه ، تابناک مرد باش منتشر کن
تو ایران همه چیز با دلار بالا و پایین میشه وقتی دلار 30 درصد بالا رفته اگر حقوق شما هم 30 درصد بالا نرود یعنی عملا ضرر کردی
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
http://www.tabnak.ir/fa/news/783281/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B3%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87
اقرایش حقوق پیشکش لطفا به این دوستان بگین حقوق های ماهانه ما رو بدهند
الان 6 ماهه حق التدریس حقوق نگرفته دیگه 3 -4 روز مونده تا عید پس کی میخوان حقوق رو بدن؟
از همین الان افزایش 30%در قیمت ها مشهود است .
این همه دزدی و اختلاس اونوقت سر افزایش ۱ یا ۲ درصد بیشتر حقوق کارگر بدبخت چک و چونه است و بودجه نیست.
کار افرینی و ایجاد شغل پایدار هم مولفه مهمی در کنار بالابردن دستمزد هست
اصل حقوق كارگران رو بديد اضافه ش پيش كش
لطفا کسی هم فکری به حال اساتید حق التدریس بیچاره بکند که با اون همه تحصیل و تخصص ساعتی 10 هزار تا 15 هزار تومن می گیرند!!! مخصوصا دانشگاه علمی کاربردی
سلام وعرض تبریک فرارسیدن سال نو با توجه اطلاعات اشاره شده فوق اگر ارقام تورم سالهای مذکور را جمع بزنیم وبا میزان افزایش حقوق را مقایسه کنیم شاهد طلب افزایشی وناتوانی حقوق بگیر در طولاین سنوات خواهیم بود
کارمندان چی ؟ اونا تو این کشور زندگی نمی کنند ؟
خط فقر 2700اعلام شده اونوقت 10درصد حقوق افزایش میابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مالیات هم کسر می کنند
اگه میخوان حقوق کارمند ها رو ۱۰ درصد افزایش بدن پس چرا تو مجلس ۲۰ درصد پلکانی تصویب میکنند .
طبق فرموده مسئولین وزارت کار سهم هزینه کارگر در هزینه های تولید در ایران فقط 5 درصد میباشد در حالی که این رقم در کشورهای پیشرفته تا 50درصد و در سایر کشورها حدود 20تا 25درصد می باشد یعنی ایران تقریبا پایین ترین میزان دستمزد را در جهان به کارگر می دهد چرا ما با شعار عدالت طلبی خودمان که گوش فلک را کر کرده است از کشور های غیر مدعی تا این حد عقب تریم؟
خط فقر سه میلیون ونیم اعلام گردیده درصورتیکه حقوق اکثریت کارمندان وکارگران وبازنشستگان با افزایش پلکانی دولت بدعهد روحانی در طول 5سال یک میلیون ونیم ویاحداکثر دومیلیون تومان است و دم ازرونق اقتصادی میزنند درحالیکه بازنشستگان هرگز درچنین وضعیت فلاکت باری نبودند
برادران گرامي من يه كارگر هستم جان عزيزاتون ما حقوق بيشتر نميخوايم فقط چيزي رو گرون تر تكنيد
فريب بأغبان را نخور اي گل
كه اب ميدهد و گلاب ميگيرد
روحانی درسال 92 درهنگام تبلیغات انتخاباتی درحالیکه عضو شورای امنیت ملی بود ونسبت به کارشناسان وبازنشستگان حقوق هنگفتی میگرفت اعتراف نمود قدرت خرید کارمندان آنقدر ضعیف شده که پس ازده روز حجقوق تمام میشود بعنوان کسیکه دوباربه ایشان رای دادم سوال میکنم باتوجه به رفع تحریمها وبالارفتن قیمت جهانی نفت وآزادشده بیش از یک صدمیلیارددلارازاموال بلوکه شده درمدت 5سال چه اقدامی برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان وکارمندان بعمل آورده من که بازنشسته سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری هستم با دریافت دومیلیون حقوق نه تنها قدرت خریدم بهبود نیافته بلکه نسبت به 5سال قبل وخیمترشده گویا دغدغه روحانی فقط بالابردن قدرت خرید خودش ووزرا ومقامات بوده وگرنه 80درصد بازنشستگان وکارمکندان زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خردشده
مرگ بر کارگر
مرگ بر مستضعف
مرگ بر زحمتکش
ای کاش ما هم لبنانی یا فلسطینی یا یمنی بودیم اونوقت دولت بهمون کمک میکرد
آقا شرایط لبنانی شدن چیه؟ چرا کارگران بدبخت که هممون هم میدونیم زیر خط رسمی فقر هستیم برای دولت ارزش نداریم
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دوست عزیز،ایران به کشور لبنان کمک مالی نمی کند،ایران به حزب الله که بازوی ما هست کمک میکنه.به لبنان عربستان کمک میکنه.
نوش جان .بدویین دنبال بلیزر .هههه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خوش به حال اونهاییکه با عهد نامه ترکمن چای از ایران جدا شدند
من یک مهندسم دولت ازمون برگزار نمیکنه و شرکت های دولتی برای جذب نیرو از نیرو های حجمی و شرکتی استفاده میکنه که البته با ازمون و گزینش علمی جذب شدیم ولی حقوق کارگری میگیریم در کنار نیرو های قدیمی که با سیکل و دیپلم وارد این سیستم شدن و حقوقشون چندین برابر ماست با مزایای زیاد
اینا دیدشون به کارگر یه دید بالا به پایینه بدشونم نمیاد همه رو در اینده نزدیک با حقوق کارگری راضی نگه دارن
تنها شانس ما اینه به موقع حقوق ها واریز میشه بیچاره بقیه کارگرها ....
پاسخ ها
کارگز
| United States of America |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
مهندس برو یه جای دیگه بندس صدتا مهندس رو با یه کارگر با سواد شغلی عوض نمیکنم اگر واقعا مهندس باشید نه تنها کارگری نمی کنید بلکه خود شغل آفرین هستید بدبختی مدرک گرایی تمومی نداره مندش (مهندس) اون کارگر که حقوقش از توبالاتره بخاطر افزایش حقوق وتورم است باسواد مهنذس وقتی شما با یه تیکه کاغذ به اسم مدرک تحمل دیدن فیش حقوق همکارت که جای بابابزرگته با هزار ویه بدبختی نداری از سرکیسه نشین ها چه توقعی هست
دولت اگه ده درصد حقوق کارمنداشو افزایش داده ولی در طول سال و به عنوان های مختلف مبالغی رو اضافه بر حقوق تو فیش کارمندان می اورد که تقریبا معادل حقوقشون است ولی کارگر بیچاره چی همین حقوق خشک و خالی است ردون یزی اضافه تازه اگه بعضی از کارفرما ها از سر و ته این حقوق حداقلی نزنند .
پس ده درصد کارمندان یعنی بیست درصد کارگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
وام هم دارن کارمندا که این خودش خیلی ارزش داره
این تعیین میزان دستمزد داستان تکراری هر ساله است که در آخرین روز و آخرین ساعات به نتیجه که نه ،تحمیل میشود.
وقتی کارگرها اجازه ندارند یک اتحادیه صنفی داشته باشند تا از حق و حقوق آنها دفاع کند؟؟؟ یعنی اینکه حق وحقوقی ندارند.هر چه کف دستشان گذاشتند باید تشکر کنند و غلام حلقه بگوش بمانند.امروز وجود کارگر فقط قیمت تمام شده را بالا میبرد!!! تا فردا چه پیش آید؟
یه هفته سر کار نرید. تا زمانی ک تو سرتون زدن فقط غر غر کردی همینه
حقوق و مزایایی که برده ها در قدیم داشتند، از دستمزد و حقوق در ایران بیشتر و بهتر بود
فرد می‌توانست در حین بردگی ازدواج کند و بچه دار شود و از سرپناه و غذا برای خود و خانواده اش مطمئن بود!
حتی اگه 2 برابر هم کنن باز کارگر بدبخته.الان پایه حقوق کارگر 1 میلیون هم نیست.2 میلیون هم باز کمه.کمتر از 5 میلیون درآمد در ماه یعنی فقر و فلاکت.به نظر من در همه کارخونه هارو ببندید بهتره.کارگرا هم برن جزو اسنپ.ی مرد یک ماه کار کنه اونوقت یک تا دو میلیون دریافت کنه و همیشه تنش بلرزه؟
آقا من میگم کار نکنیم ... وقتی 6 ماه ینی نصف سال حقوق نمیدن افزایشاشونم در حد 10 درصد با تولرانس 1 2 درصده ولی تورم 30 درصد با تولرانس 10 درصد دیگه کار کارگری اصلا بصرفه نیست... یا کار خدماتی کنیم یا چند نفری جمع شیم یه کار آزاد راه بندازیم.
حکومت مخصوصا داره کارگر رو گشنه و تشنه نگه میداره که فکرای سیاسی بسرش نزنه و فقط دنبال پول بدوئه!
2
در سازمان ما که دولتی هم هست
پرسنلی هستند که ماهانه 1.5 میلیون تومان حقوق و مدیران میانی بالای 15 میلیون تومان حقوق می گیرند.
این رقم برای هیأت مدیره بالای 20 میلیون تومان است.
آیا این بی عدالتی نیست؟
امروز شنبه 26 اسفند است. حقوق بهمن را نگرفتیم. حالا عیدی بماند.
كارمندان دولت غير از پايه حقوقشون هزار و يك مزايا و ايين نامه رفاهي و بن عيد و بن ماه رمضون و عيدي به مناسبته هاي تمامي اعياد و هفته دولت و حق ورزش و حق كتابخواني و كمك هزينه مسافرت و كمك هزينه تفريح و هزار تا چيز ديگه دارن كه بيشتر از پايه حقوقشون ميشه معلومه 10 درصد خوبه براشون چون پايه حقوقشون رو اصلا حساب نمي كنن.
همین که مسولین محترم بالای خط فقر هستند کافیه بقیه ملت هم برن سنگ مک بزنن و از رفاه و آسایش کامل در کشور لذت ببرن حالا باز مرگ بر آمریکا
کارگر باید فقیر باشد تا بتوان اورا استثمار کرد این مهمترین اصل سرمایه داری اسلامی است.مرگ بر کارگر درو بر سرمایه دار استثمارگر ....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی