بازدید 5950

برق دزدی بیلبوردی!

کد خبر: ۷۸۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 15 March 2018
مدیر یک شرکت بزرگ تبلیغاتی که چند شرکت اقماری نیز در زیرمجموعه وی فعالیت دارند، متهم به برق دزدی برای بیلبوردهای تبلیغاتی روی پل های عابر پیاده شد. به گزارش اختصاصی خراسان، حدود یک ماه قبل اخباری به دستگاه قضایی رسید که گروهی به صورت غیرمجاز اقدام به سرقت از شبکه های برق می کنند تا بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده روی پل های عابر پیاده را روشن کنند.

به گزارش روزنامه خراسان، در حالی که خبر مذکور برای تکمیل مستندات و بررسی های کارشناسی در دستگاه قضایی مطرح شده بود، حراست شرکت برق نیز طی گزارشی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مهر تایید به «برق دزدی بیلبوردی» زد و شکایتی را علیه مدیر شرکت بزرگ تبلیغاتی «ف» ارائه داد.

حراست شرکت برق مشهد در عین حال خواستار رسیدگی قضایی به این پرونده برای پیشگیری از تضییع حقوق عامه مردم شد. گزارش خراسان حاکی است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و حفاظت از حقوق بیت المال، پرونده ای به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) در این باره تشکیل شد و در شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی «محمدرضا دشتبان» مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت.

 مقام قضایی که با کنکاش مقدماتی در ماجرای اتهام «برق دزدی بیلبوردی» به اسناد محکمی از تخلف گسترده قانونی دست یافته بود، دستورات ویژه ای را برای انجام تحقیقات بیشتر توسط کارشناسان امر صادر کرد و بدین ترتیب بررسی های قضایی نه تنها درباره «سرقت برق با بیلبورد» بلکه درباره خطرات هولناک ناشی از نصب ناایمن و مخاطرات استفاده از بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی روی پل های عابر پیاده، آغاز شد. تحقیقات اولیه کارشناسان نشان می داد که تعدادی از شرکت های اقماری این شرکت بزرگ تبلیغاتی، در نقاط مختلف شهر از افرادی برای تامین روشنایی بیلبوردها استفاده می کنند که آنان متهم اند از شبکه های برق شهری، روشنایی بیلبوردهایی را تامین می کنند که از نظر ایمنی نیز در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارند.

بنابراین بررسی تابلوهای بزرگ تبلیغاتی از نظر ایمنی و «برق دزدی بیلبوردی» به دیگر نقاط شهر نیز کشید و مشخص شد که 35 تابلو و بیلبورد نصب شده روی پل های عابر پیاده از برق غیرمجاز استفاده می کنند.

گزارش خراسان حاکی است این گونه بود که به دستور قاضی دشتبان و برای حفظ حقوق مردم و بیت المال، برق همه این تابلوهای تبلیغاتی قطع شد و عامل یا عاملان این اقدام نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

در همین حال دادستان مرکز خراسان رضوی با تایید خبر قطع برق بیلبوردهای تبلیغاتی که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی روشنایی مورد استفاده آن را تامین کرده بودند، به خراسان گفت: پرونده مذکور در شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تحت رسیدگی قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است. قاضی غلامعلی صادقی افزود: همان طور که بارها اعلام کرده ایم در هر جایی که حقوق عامه مردم تضییع شود یا بیت المال مورد تعرض قرار گیرد، دادستانی به عنوان حافظ حقوق مردم وارد می شود و در این باره هیچ اغماضی نیز صورت نمی گیرد.

مقام ارشد قضایی مشهد خاطرنشان کرد: بررسی های مقدماتی در این پرونده که در مرحله رسیدگی قرار دارد، بیانگر آن است که این شیوه برای تامین روشنایی بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در برخی نقاط دیگر شهر نیز مورد استفاده قرار گرفته است بنابراین دستوراتی برای بررسی های کارشناسی درباره تابلوهای تبلیغاتی در مراکز عمومی مانند پایانه های مسافری، فرودگاه و ... نیز صادر شده است تا کارشناسان امر با گزارش دقیق موارد استفاده غیرقانونی از شبکه های برق شهری ، به پیشگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال کمک کنند.

قاضی صادقی در عین حال در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان درباره موارد حقوقی این پرونده گفت: طبق قانون، کارفرمایان و پیمانکاران باید پاسخ گو باشند چراکه شهرداری تبلیغات روی پل های عابر پیاده را به پیمانکاران واگذار می کند و باید نظارت کافی را در این باره داشته باشند و قبل از اعطای مجوز بهره برداری به دقت موارد سوء استفاده ها را بررسی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر