بازدید 6958

تاثیر قتل نافرجام جاسوس روس بر روابط اقتصادی بریتانیا و روسیه

هر گونه انتقام جویی بریتانیا از طریق وارد آوردن اتهامات اثبات نشده علیه روسیه در رابطه با مسموم کردن جاسوس سابق این کشور و دخترش می تواند به یک ''سردرد'' بزرگ برای شرکت های بریتانیایی از جمله شرکت بی پی تبدیل شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 15 March 2018

تاثیر قتل نافرجام جاسوس روس بر روابط اقتصادی بریتانیا و روسیههر گونه انتقام جویی بریتانیا از طریق وارد آوردن اتهامات اثبات نشده علیه روسیه در رابطه با مسموم کردن جاسوس سابق این کشور و دخترش می تواند به یک ''سردرد'' بزرگ برای شرکت های بریتانیایی از جمله شرکت بی پی تبدیل شود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اقدامات محتملی که ممکن است بریتانیا در این رابطه انجام دهد تنها مربوط به منافع تجاری روس های سرمایه دار در بریتانیا نمی شود بلکه ممکن است اموال ارزشمند روسی ای که تحت مالکیت شرکت های بریتانیایی هست هم مورد هجوم این پادشاهی متحده قرار گیرد. 

تاثیر قتل نافرجام جاسوس روس بر روابط اقتصادی بریتانیا و روسیه

در این خصوص این نکته لازم به ذکر است که شرکت معروف بریتانیایی BP که در حوزه انرژی فعال است مالکیت ۲۰ درصد از سهام شرکت نفتی دولت روسیه (رز نفت) را در اختیار دارد. این دو شرکت تا کنون علیرغم اعمال تحریم های غرب علیه روسیه در سال ۲۰۱۴ به دلیل مناقشات مربوط به شرق اوکراین و الحاق کریمه به روسیه همکاری های خود را حفظ کرده اند. این در حالی است که در صورت قطعی شدن تصمیم مجلس بریتانیا در ارتباط در نظر گرفتن مجازات های شدید تر علیه روسیه شرکت بی پی ممکن است اموالی را از دست بدهد که معادل یک سوم تولید نفت این کشور در بازار های جهانی است. 

افزون بر این، علیرغم آنکه برخی میلیاردرهای روس فعال در بریتانیا مانند رومن آبراموویچ و آلیشر عثمانف  که به ترتیب مالک باشگاه چلسی و دارنده ی ۳۰ درصد از سهام باشگاه آرسنال انگلیس هستند در لیست تحریم دولت بریتانیا قرارنگرفته و تا کنون هیچ گونه فعالیت غیرقانونی علیه آنها اثبات نشده است، گسترش یافتن مجازات ها علیه روسیه می تواند باعث شود که آن ها یا کسب و کار تجاری خود در انگلیس بفروشند و یا اینکه ساختار کسب و کار خود را به نحوی بازسازی کنند.  همچنین، تحریم های جدید علیه روسیه در صورت تصویب می تواند باعث ایجاد نگرانی در بازار معاملات املاک لندن شود زیرا این مجازات ها باعث جلوگیری از خرید عمارت های گران و پنت هاوس ها توسط میلیاردرهای روس می گردد. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که در روز ۳ مارچ سال جاری سرگی اسکریپال ۶۶ ساله و دختر ۳۳ ساله اش یولیا در حالی که بر روی یک نیمکت در مرکز شهر سالیزبوری افتاده بودند یافت شدند. اسکریپال جاسوسی دو جانبه بوده که برای آژانس اطلاعات بریتانیا (ام آی ۶) کار می کرده و در سال سال ۲۰۰۶ به دلیل فاش کردن نام برخی جاسوسان روس در روسیه به زندان افتاده است. مقامات بریتانیا مدعی شده اند که اسکریپال و دخترش با داروی اعصابی که در زمان شوروی ساخته شده و ''نوویچوک'' نام دارد مسموم شده اند. در این رابطه، بریتانیا روسیه را متهم به اقدام برای قتل این جاسوس روس کرده و دولت روسیه تمامی اتهامات مربوط را تکذیب نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل