بازدید 6749
۱
بارتاب

افشاگری کوروش باقری علیه مرادی درباره پاداش دلاری المپیک

کوروش باقری قهرمان و سرمربی سابق تیم ملی هم مانند ناییج سکوتش را شکست و به اتفاقات 18سال قبل در المپیک سیدنی اشاره کرد. جایی که علی مرادی پاداش هزار دلاری و 500 دلاری سفیر ایران به او، حسین رضازاده و حسین توکلی را کم کرده و تنها 100 دلار از پاداش را به آنها می دهد!
کد خبر: ۷۸۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 14 March 2018

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی بعد از پس گرفتن پاداش وزنه برداران ایرانی در جام فجر، از سابقه دار بودن این اتفاق صحبت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، اتفاقی که در جام فجر وزنه برداری رخ داد و علی مرادی پای سکو جوایز دلاری وزنه برداران ایرانی را داد و همانجا هم پس گرفت، داغ دل بسیاری از اهالی این ورزش را تازه کرد. امید ناییج ملی پوش سابق وزنه برداری از ناپدید شدن پاداش 500 دلاری که مسوولان فدراسیون هند به آنها در مسابقات آسیا در سال 2003 داده بود، گفت و تهدیدی از سوی مرادی که اگر کلامی به بیرون درز کند باید ساک شان را ببندند و برای همیشه بروند.

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی هم مانند ناییج سکوتش را شکست و به اتفاقات 18سال قبل در المپیک سیدنی اشاره کرد. جایی که علی مرادی پاداش هزار دلاری و 500 دلاری سفیر ایران به او، حسین رضازاده و حسین توکلی را کم کرده و تنها 100 دلار از پاداش را به آنها می دهد! باقری در گفت و گویی ابراز خوشحالی کرد که این بار بچه ها می توانند با رسانه ای شدن این موضوع به حق شان برسند. 

وزنه برداری در هر مسابقه ای یک یادگاری جالب از خود به جای می گذارد. نظرتان راجع به پس گرفتن جوایز چیست؟

این اتفاقات لطف دوستان است. اما این موضوع برای بار اول نیست که اتفاق می افتد. امید ناییج که خودش گفت سال 2003 پاداشش را پس گرفتند. در المپیک سیدنی هم از پاداش من که 500 دلار بود و پاداش توکلی و رضازاده که هزار دلار بود فقط صد دلار دادند. در کل این اتفاقات برای ما عجیب نیست.

 شما هیچ اعتراضی نکردید؟

چرا اعتراض کردیم اما آقای مرادی گفتند ما اهم و مهم می کنیم و جوایز را بین بچه ها تقسیم کرده ام! گفتیم سفیر این جایزه را به ما داده اما همان تهدیدهای همیشگی را داشت. ما آن زمان جوان های 22،23 ساله بودیم. وقتی مسابقه تمام شد نفری صد دلار به ما داد و گفت این هم بضاعتی که من داشتم. ما هم گفتیم دستش درد نکند نفری صد دلار داد. درست یادم نمی آید آقای هاشمی طبا یا فائقی بود که از ما پرسید جایزه سفیر به شما را به مرادی دادیم از او گرفتید یا نه که ما هم گفتیم نگرفتیم. وقتی سراغ جایزه سفیر را از مرادی گرفتیم گفت دادم دیگر. وقتی اعتراض کردیم گفت مشکلی دارید؟ ما هم او را می شناختیم و می دانستیم معنی این حرف چیست. به هر حال این اتفاق جدیدی نیست و به راحتی این کار را انجام می دهد. این بار هم سر بزنگاه این داستان رسانه ای شد و برای حفظ آبرو هم شده قطعا جوایز را می دهد.

 به نظر شما تهدید ورزشکار جایز است؟

این موضوع از قبل بوده. من یادم است یک بار که شبکه خبر دعوتم کرده بود، ایشان گفتند باقری باشد من نمی آیم و نیامد. کلا ایشان سیستم تهدید و ارعاب دارد. هرکدام از بچه ها که مصاحبه می کرد و به مذاق او خوش نمی آمد برخورد می کرد.

 چرا فدراسیون باید درباره جوایز بچه ها این تصمیم را بگیرد ؟

حتما بودجه کم دارد و با دو،سه هزار دلار کارش راه می افتد. بالاخره برای اردو پول باید خرج اتاق ها شود. گویا الان اردو سیستم شیک و خوبی دارد و مثل قدیم نیست که درها باز بود و صندلی ها جیر جیر می کرد! ببینید اولویت ها همیشه با توجه به اهداف مشخص می شود. من بارها گفتم اولویت مرادی وزنه برداری نیست. آن از انتخابات فدراسیون جهانی که به آن شکل شکست خورد، این هم از انتخابات کمیته ملی المپیک.

 در کل فکر می کنید برگزاری جام فجر با توجه به سطح کیفی پایینی که داشت تصمیم درستی بود؟ چون میزبان هم از نبود تیم های قوی گلایه داشت.

مسابقاتی که به صورت رسمی و در ابعاد جهانی و آسیایی برگزار می شود اهداف خاص خودش را دارد. گاهی معرفی یک کشور است، گاهی تایید شدن برای المپیک، بعضی اوقات هم جلب کردن نظر مردم به یک ورزش و مهم تر از همه بعد فنی آن که البته من فکر می کنم هیچ کدام از اینها در این دوره اتفاق نیفتاد. در اولین دوره جام فجر مسابقات خوبی برگزار و رکورد جهان زده شد و هیچ کس هم انتقاد نکرد. رییس فدراسیون جهانی هم آمده بود اما در این دوره ضررش بیشتر از منفعتش بود. درست است نایب رییس زن فدراسیون جهانی آمد و نکته مثبتی بود اما آیا این نکات می ارزید که در شرایطی که وزنه برداری با مشکلات زیادی دست به گریبان است، این همه هزینه شود؟ این تصمیم فدراسیون و ارزیابی وزارت ورزش بود که با صحبت هایی که من از دوستان وزارتی خواندم، حتما مسابقه مطابق برنامه وزارتخانه پیش رفته.

 اتفاقات اینچنینی به وزنه برداری ضربه نمی زند؟

خدا را شکر ما در بحث تیم ملی پیشینه ای داریم که ضعف های دیگر را پوشش می دهد. 9 سال پیش قهرمانانی تربیت شدند که الان خیال مان کمی راحت است. ما افرادی مثل کیانوش رستمی داریم که می دانیم می رود و مدال می گیرد حالا با تیم تمرین نمی کند که نمی کند. یا افرادی مثل بهداد سلیمی، سهراب مرادی و سعید علی حسینی. اما دوست داریم شما با هیات ها صحبت کنید و از مشکلات شان بپرسید. کار اهم و مهم را که در سال 2000 انجام دادید، اینجا هم می توانید انجام دهید. آیا برگزاری جامی که در آن دو نفر از افغانستان، دو نفر از سوریه و یک نفر از یمن حضور داشتند مهم تر بود یا اینکه با آن پول چهار ست میله هالتر جدید به هیات های می دادید؟

 علی مرادی گفته در فضای بهتری از بچه ها تجلیل می کنیم...

چه فضایی بهتر از خود مسابقه و پای سکو؟ ان شاءا... بچه ها به حق شان می رسند. تفاوت امسال با 18 سال پیش این است که این بار این موضوع خیلی زود رسانه ای شد و قدرت رسانه هم خیلی زیاد است. اصلا وقتی پول نداری مگر مجبورت کردند مسابقه برگزار کنی؟ من نمی گویم دوره قبل بدون ایراد بود. اما یک جام نامجو داشتیم که با قهرمانی کشور ادغام شده بود و نه هزینه ای به آن صورت می شد و نه جایزه ای می دادند که بعدش آن را پس بگیرند! به نظر من تمام این کارها برای خودنمایی است. جام فجر را فقط برای ساختن رزومه برگزار می کنند. شنونده که در جریان جزییات نباشد می گوید دمش گرم قبلی ها جام فجر برگزار نمی کردند اما ایشان برگزار می کند. یا مثلا همین راه انداختن تیم بانوان که واقعات اتفاق مثبتی است اما آیا برای این تیم زیرساخت ها را مهیا کرده اید؟ تیم مردان الان امکانات ندارند و همان اندک امکانات را باید نصف کنید و به بانوان بدهید. الان تیم بانوان در تهران بخواهد اردو بزند تیم مردان را باید ببرند جای دیگر چون سالن که برای بانوان درست نکرده اند. رییسی که حدود سه سال چهار سرمربی عوض کرده و سه تا دبیر و پنج،شش نفر از نزدیکانش هم رفتند دلیلش چیست. چرا این اتفاقات برای افراد دیگر نمی افتد.

 فکر می کنید در انتخابات آینده فدراسیون چه اتفاقی بیفتد؟

امیدوارم هر مدیری که انتخاب می شود حداقل صادق باشد. قول هایی ندهد که نتواند عمل کند و دنبال اهم و مهم باشد. اگر شده به جای وعده اسپانسر از بودجه دولت استفاده کن. درست است سفره کوچک تر می شود اما ایرادی در آن نیست. خیلی جالب است در جام فجر بعضی ها با صراحت می گویند سطح مسابقات بالا بود. وزنه برداری که مثل کشتی نیست و رکوردها مشخص است. وقتی رکوردها 25،30 کیلو با قهرمانی کشور اختلاف دارد، چطور می گویند سطح مسابقه خوب بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لی لی، لی لی، لی؛ لی لی، لی حوضک ؛ علی کوچولو ، یه مرد کوچک ؛ ریش داره سبیل داره ؛ رو سبیلش زگیل داره ؛ لای لای لای ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار