بازدید 9537
چرا مردم به استیضاح سه وزیر بی‌توجه بودند؟!

استیضاح‌ها برای نفع شخصی بود یا برای منفعت جامعه؟

حرف ها و سخنانی که در جلسات استیضاح مطرح شد و بعضا خیلی هم با موضوع و دلایل استیضاح هم همخوانی نداشت، نشان داد، جاهایی از کار می لنگد و باید هم مجلس و هم دولت فکر اساسی برای رفع چنین رفتارهایی در پیش بگیرد. اینکه گفته شود، فلان نماینده به دنبال امتیاز است و فلان وزیر فلان امتیاز را داده، حتما رویه ای اشتباه و ناسازگار با نظام جمهوری اسلامی است که در آن امام (ره) مردم را ولی نعمتان ما (مسئولان) خوانده اند.
کد خبر: ۷۸۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 14 March 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی فراوان پیرامون استیضاح سه وزیر کابینه، در نهایت استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی را به جریان انداختند و طی روزهای 22 و 23 اسفند ماه 96 درحالی که یک هفته تا پایان سال مانده بود، سه وزیر یاد شده را به مجلس کشانده و استیضاح کردند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند آرای مخالفان سه وزیر مذکور و موافقان استیضاح آنان نشان می داد که مخالفت های جدی با این وزیران در مجلس وجود دارد، با همه تلاشی که برای پس گرفتن رأی اعتماد حداقل از یکی از وزیران کار، راه و کشاورزی صورت گرفت، باز هم آرای مخالفان این سه وزیر برای برکنار کردن آنها از وزارت ناکافی بود، چون ربیعی، آخوندی و حجتی هر سه ابقا شدند.

شرایط به گونه ای پیش رفت که استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 126 مخالف استیضاح 124 موافق، 2 ممتنع و یک رأی باطله رأی نیاورد و وزیر کار در سمت خود ابقا شد. نمایندگان مجلس همچنین با ۹۲ رأی موافق، ۱۵۲ رأی مخالف استیضاح و ۲ ممتنع از مجموع ۲۴۶ رأی مأخوذه با طرح استیضاح «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی مخالفت و او را برای سومین بار در دوران پنج ساله وزارتش را ابقا کردند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی استیضاح سومین وزیر کابینه امروز (چهارشنبه) استیضاح «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار دادند که باز هم با ۱۰۵ رأی موافق، ۱۱۷ رأی مخالف استیضاح و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ رأی مأخوذه با طرح استیضاح حجتی مخالفت کردند. بدین ترتیب، مجلس بار دیگر به سه وزیری که استیضاح آنها را در دستور کار قرار داده بود، رأی اعتماد داد.

استیضاح‌ها برای نفع شخصی بود یا برای منفعت جامعه؟

هرچند استیضاح حق مجلس است و نمایندگان در هر زمانی می توانند از اختیارات نظارتی خود درباره دولت و کابینه بهره ببرند و اگر احساس کردند کارآمدی لازم وجود ندارد، رأی اعتماد خود را از وزیری که این کاستی را در او حس می کنند، پس بگیرند، سه استیضاحی که صورت گرفت، نشان داد، این حس ناکارآمدی در بدنه غالب مجلس به منظور کنار گذاشتن یک یا هر سه وزیر یاد شده، ایجاد نشده است.

نکته خیلی مهم در این بین نگاه و عدم همراهی مردم با این جریان است. معمولا در چنین برهه هایی، آن بخشی از مردمی که با وزیر و وزارتخانه مربوطه که قرار است در معرض استیضاح نمایندگان مجلس قرار بگیرد، به موضوع حساس می شوند، آن را پیگیری کرده و دنبال می کنند، اما در جریان استیضاح های اخیر بی تفاوت ترین بخش به استیضاح وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی مردم بودند.

در حقیقت به نظر می رسد مردم هم نگاهشان به استیضاح های مذکور این گونه بود که نفع و منفعتی برای مردم و مخاطبان وزارتخانه های یاد شده در جریان استیضاح هایی که انجام شد، وجود ندارد و لذا کمترین سطح حساسیت و پیگیری را در خصوص این استیضاح ها از خود نشان دادند.

شاید نگاه و برداشت مخاطبان این وزارتخانه ها به مسأله استیضاح ربیعی، آخوندی و حجتی این گونه بود که بخش اعظمی از کار به خاطر مراودات و لابی های پشت پرده ای است که نمایندگان و مسئولان وزارتخانه های مذکور در خصوص آن با هم رایزنی و چانه زنی می کنند و در حقیقت خیلی حرف از مردم و حقوق جامعه در آن نهفته نیست؛ بنابراین، مخاطبان (مردم و جامعه) خیلی حساسیت و پیگیری در این خصوص از خود نشان ندادند.

متأسفانه سخنانی که در جریان این سه استیضاح بین وزیران و نمایندگان مجلس رد و بدل شد و حرف هایی که آقایان در مجلس مطرح کردند تا حدود زیادی درستی این فرضیه مردم را به اثبات رساند که نفعی برای مردم در استیضاح های مذکور نهفته نیست؛ بنابراین، آنها هم واکنش درخور توجهی به این موضوعی نشان ندادند، در حالی که وزیران سه وزارتخانه ای استیضاح شدند که بخش اعظمی از جامعه با آن سر و کار دارند.

بهتر است مسئولان محترم، درستی عملکرد خود را در کنش و واکنش های مردمی دنبال کنند، هرگاه ملاحظه کردند که مردم رفتارهایی شبیه آنچه در جریان استیضاح های اخیر از خود نشان دادند، بدانند که راه را اشتباه رفته اند. نمی خواهیم از عملکرد وزیرانی که استیضاح شدند دفاع کنیم چون انتقادات جدی و اساسی به عملکرد هر یک از آنان داریم که پیش از این در گزارش های مبسوطی مورد اشاره قرار گرفته است، اما باید بدانیم آنچه در جریان استیضاح های اخیر دنبال شد هم رویه و بدعتی اشتباه بود که باید جلوی آن گرفته شود.

حرف ها و سخنانی که در جلسات استیضاح مطرح شد و بعضا خیلی هم با موضوع و دلایل استیضاح هم همخوانی نداشت، نشان داد که جاهایی از کار می لنگد و باید هم مجلس و هم دولت فکر اساسی برای رفع چنین رفتارهایی در پیش بگیرد. اینکه گفته شود، فلان نماینده به دنبال امتیاز است و فلان وزیر فلان امتیاز را داده، حتما رویه ای اشتباه و ناسازگار با نظام جمهوری اسلامی است که در آن امام (ره) مردم را ولی نعمتان ما (مسئولان) خوانده اند.

هرگاه حکومتی دچار چنین نقیصه ای شود، کم کم مردم را دچار بی اعتنایی خواهد کرد و بی اعتنایی مردم، بزرگترین صدمه و لطمه بر پیکره حکومت است. اگر قدم نادرستی در راستای برخی سخنانی که دیروز بین وزیران و استییضاح کنندگان مطرح شد، برداشته شده است؛ باید با جدیت تمام از سوی دستگاه های نظارتی مورد توجه و پیگرد قرار بگیرد. مردم هم رویه ای را دنبال خواهند کرد که در آن نفع مردم و جامعه دخیل باشد، نه منفعت یکسری اشخاص خاص!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۱
چون سیاه بازی بود!
نماینده ها را دعوت کردند سازمان مدیریت و با چند پرس چلو کباب و جوجه کباب و وعده های دیگر رایشان را عوض کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خیلی خیلی بیشتر از چند پرس جوجه کبابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
من خبر دارم خیلی بیشتر از اونیکه فکرشو بکنی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دولتهاست یا نمایندهاشون...حالا ملت باید بفهمن بدبختیاشون از
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
نمایندگان مجلس بااینکارفقط اعتبارخودشان رامخدوش کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تابناک درشرایط امروزشماتنها رسانه منعکس کننده بی کم وکاست نظرات مردم هستید خدنگهدارتان باشدکه باانعکاس نظرات وانتقادات مردم بی پناه تسکین بخش آلام ودردهایشان هستید
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مردم که اعلام پشیمانی کردند
نمایندگان پس چرا کوتاه نیامدند
دیگر آنها را تکرار نمیکنم
مردم دیگه به همه چیه این مملکت بی تفاوت شدند از بس دروغ و ریا و رانت و فساد دولتی همه گیر شده و مردم فهمیدند که همه جناح ها برای کسب منافع خود نه منافع مردم با هم معامله میکنند و این خطرناک است و مسببین ان مسئولان هستند.
بیشتر شبیه یک نمایش از پیش نوشته بود
مردم به هیچ یک از ارگان های حکومتی از دولت و مجلس گرفته تا ......
اعتماد ندارند
البته نمایشی بود که تو گیشه با استقبال هم روبه رو نشد
چون کل این تشکیلات ها چه مجلس چه وزرا به جز زیان حاصلی نداشته و نخواهند داشت همه اش دنبال غارت منابع و عامل عقبماندگی کشورند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
این نظر تمامی مردم است
در ایران نطام اداری وجود ندارد، نظام خانوادگی و جود دارد. مشکل از اینجاست.
استیضاح نمایندگانی که اسم معروفترین موزه دنیا را نمیتواند تلفظ کند قباحت داره ............
1- استیضاح سه وزیر بیش تر بیان اعتراض های مختلف نمایندگان مخالف از سوی مردم بود که وجهی مراسم گرایانه داشت.
2- و از سوی دیگر برای نشان دادن هم سویی مجلس با دولت.
3- در مجموع در راستای نمایش اعتراض قانونی و پیش گیری از عدم نیاز به تجمعات بیرونی.
4- در نهایت چهل سالگی دولت و مجلس را نشان داد که ساختارهایی شکل گرفته و هر نوع تغییر دل بخواهی چندان آسان نیست و به سادگی نمی توان اشکال تراشی کرد.
شبه عیده هزینه ها هم بالا رفته مخصوصا قیمت دلار و سفرهای خارج از کشور حقوق نماینده ای هم کفاف نمیده بهترین کار کشیدن وزیر به مجلسه و خالی کردن جیبش البته جیب مردم . خودت حساب کن کسی یک میلیارد هزینه میکنه بره اون تو خوب باید چند میلیاردی کاسب بشه یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
برای نماینده شدن حداقل باید ده میلیارد خرج کرد میرن اون تو صد میلیارد درارن شما به این نماینده ها توجه کنید همهشون تیلیاردرن
بخاطر بزک کردن دولت است که کنترل اقتصاد از دستش بیرون رفته یا بقولی دوپینگ دولت.
برای اینکه مردم اعتماد خودشان را از دست داده اند و میدانند اینها بازی سیاسی برای سهم خواهی است
شما فقققط یک مورد مثال بزن که مجلس جمهوری اسلامی توی این مدت ۴۰ساله فقققط یک کار مهمی انجام داده باشه که در نهایت منفعتش به کل مردم ایران برگرده...فقط یک مورد! فقققط یک مورد!
همیشه و همیشه و همیشه تمام قوانین تصویبی یا استیضاح ها یا هرکار دیگه ای تهش به یه زد و بند رسیده و باعث ضعف یا قدرت یک جریان خاص شده...
وقتی نماینده مجلس به موزه لوور می گوید lever چه انتظاری هست که بتواند کار درستی انجام بدهد یا ام پی تری به جای ان پی تی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
بیسواد پر ادعا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
یعنی حتی اسم این موزه را هم نشنیده بود که نمیتونست بخونه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
یکی از شرایط نماینده گی داشتن مدرک کارشناسی ارشده وبرای قبولی در این دوره ضریب امتحان زبان خارجی در قبولی بسیار تعیین کننده است اینهایی که حتی اسم معروفترین موزه دنیا که دیگه یک بچه قنداقی هم اونو میدونه نمیدونن وحتی نمیتونن از روی متن بخونن چطور فوق لیسانس کرفتن
بی تفاوتی به خاطر ناامید شدن از روحانیه
هرچند که وزاری روحانی بی کفایت هستند ولی بعضی از نمایندگان برای باج گیری از دولت استیضاح را پیش کشیدند و بعد از باج گیری کنار کشیدند
مرا به تو امید خیری نیست شر مرسان (از طرف مردم)
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چه کاره مردمی؟ شاید دم داری که خودت را مردم میدانی
موضوع بده بستان بین مجلسی ها و دولت است . ما چکاره ایم ؟
عنصر اعتماد در جامعه ایرانی سوخته
همسایه به همسایه اعتماد نمیکند بعد مردم به فلان نماینده که معلوم نیست چه منافعی دارد اعتماد میکنند؟
منفعت جامعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جک بزرگی است این عبارت دو کلمه ای, دقیقا مث منافع ملی است
در خوشبینانه ترین حالت ممکن اگر امتیازی هم رد وبدل نشده باشد در صحبتهای موافقان ومخالفان استفاده از عبارتهای کلیشه ای نخ نما شده واستفاده از القاب یا تهمت ها نشان ازغیر علمی ومنطقی بودن داشت بیشتر نمایندگان ایران را نمی دیدند منطقه خودشان را می دیدند واین خطر بزرگی برای مجلس و نظام است .
مردم در اعتراضاتشان از خيلي چيزها گذشتند كه اصلاح طلبان مهمترين آن و مجلس بعد از آن بود

اين مجلس آن مجلسي نيست كه در راس امور باشد
اگر امام خميني ( ره) بودند يك ثانيه هم اين مجلس را قبول نداشتند
عیدی نمایندگان باید به همین بهانه تامین میشد برعکس نظری مطهری. وزیران میلیاردی دیگر مثل کرباسیان و ‌......بعد از عید تو نوبتند
علت بی توجهی این هست که فرق نمیکنه کی سر کار باشه، وضع مردم تغییری نمیکنه
جلسه استيضاح مجلس كمتر از جلسه عكس سلفي نبود !!
خداحافظي بيشتر نمايندگان اين دوره با صندلي هايشان كمترين آثار كار مسخره شان در انتخاب بعدي خواهد بود
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
باسلام. بعض از این آقایان میدونند که ممکن است در انتخابات بعدی انتخاب نشوند پیشا پیش تصاحب یه پست مدیریتی را برای خودشان در یکی از این وزارتخانه ها را رزرو نمودند.
به نظر می رسد این استیضاح ها در راستای از کار انداختن چرخ ارابه های خدومت دولت دکتر روحانی باشد تا ثابت کنند که این دولت کارایی ندارد. باید دست های پشت پرده این استیضاح ها برای مردم روشن شود زیرا میلیاردها تومان از جبی مردم به این نماینده ها داده می شود تا بنشینند و داد و فریاد بر سر وزیران خدمت گزار این مملکت بزنند و چرا باید ملت هزینه این دل خنک کردن ها را بدهند!!!!!؟؟؟؟ آیا الان دلشان خنک شد یا تازه آتش گرفت هزینه آتش نشانی دلهای سوختهی نمایندگان شکست خورده را نیز باید از جیب ملت بدهند. آیا این نمایندگان را لیستشان را منتشر می کنید تا بدانیم ما سر کی رو میتراشیم!!!! ما چیکاره ایم تو این مملکت و زمام امورمون را به کیا داده ایم!!!
جلسه استيضاح وزرا از نظر نمايندگان
جلسه افتضاح نماينگان از نظر مردم

مردم مهمترين اركان جامعه هستند، مجلسيان منتظر عواقب كارشان باشند
خدا نياورد روزي را كه تر و خشك توسط خشم مردم بسوزد

مسئولان پاكدست و خادمين واقعي مردم تا دير نشده براي نجات ملت و كشور از وجود اينهمه فساد و فاميل بازي فكري بكنند

وقت كم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
از کم هم کمتر
مردم به استیضاح بی توجه بودند چون دولت و مجلس مردم را ساده لو فرض می کنند از اولش هم معلوم بود بازی
مردم خود به اين نمايندگان ناكارآمد راي دادن ....... پس خودشان را سرزنش كنن ....... آنجا كه بخاطر حزب بازي يا قفط براي يك شام و ناهار ، 20 تومن پول و ... به آنان راي دادن بايد به آينده كشور و فرزندان خود هم فكر ميكردند .
نمایشه یک مجلسه بی خاصیت با یک دولته بی خاصیت تر!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اول املای اول اکابر را یاد بگیر تا نمایش را نمایشه و دولت
را دولته ننویسی ا
اون نماینده ای که اسم موزه "لوور" پاریس رو نمیتونه تلفظ کنه چطور نمازشو درست می خونه.؟
لی لی، لی لی، لی ؛ لی لی، لی حوضک ؛ علی کوچولو ، وزیر کوچک ؛ ریش داره ، سبیل داره ، رو سبیلش زگیل داره ،
لای لای لای!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
خال مهرویان داره حسودی نکن حمید خان :))
حاج عباد چند تا رأی کم داشت، سوت زد بچه ها اومدن و اکی کردند!
خلاصه عیدی بچه ها جور شد... .
مردم دیگه آب پاکی رو ریختن رو دستشون!!!!!!
دلم برای سادگی مردم دیگه دلم نمیسوزه
چرا که خودمون خواستیم که چنین بشه که شد
تا از خواب غفلت بلند نشویم همینه که هست
لطفا توجه فرمایید:
۸ سال مانده تا سال تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴
آیا در ۱۴۰۴ ایران کشوری توسعه یافته و رتبه اول خاورمیانه خواهد بود؟ جواب خیر است
پس نتیجه میگیریم مردم اعتماد خود را به مسولان از دست داده اند
لذا استیضاح و عدم استیضاح و اصلاح طلب و اصولگرا و دیگر تفاوتی برای مردم ندارد
فقط در انتخابات شرکت میکنیم که مبادا افرادی سکان امور را به دست گیرند که خدای نکرده یک شبه به وضع ونزوئلا دچار نشویم
مردم دیگه خسته شدن خسته ،مردم دیگه جونشون به لبشون رسیده
وقتی همه چیز سیاسی بشه و مردم و اهمیت مردم دیده نشه. همین میشه. آخه این چه استیضاحی هستش که نماینده فقط رو هوا و بدون هیچ آماری حرف میزنه. حتی بدون تحقیق آخه. مشخصه گیر الکی هستش. از اون طرف وزیر هم واسه بسته شدن دهن نماینده چه پشت پرده چه روی پرده باج الکی میده.
دقیقا در خوب مسیری داری پیش میری با این خبرهات! مردم رو آماده و آماده تر می کنی! چیزی دیگه نمونده٬ نزدیکه...
برای اینکه این داستان بیشتر شبیه بازی بچه های دبستانی بود.
نماینده ای که رایش را به چلو کباب بفروشد نماینده شکم است نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
شکم ما و اونا نداره :)
چه اولگرا و چه اصلاح طلب همه از یک قماشند و فقط به فکر جیب خود هستند امروز دیگر همه می دانند که دو دسته در کشور وجود دارند مردم و مسئولین
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اولگرا کیه؟
من فقط موندم استیضاح میکنن که چیو ثابت کنن؟؟خدای بیشتر نماینده ها اصا به توضیحات استیضاح شونده گوش نمیدن همه چی از قبل مشخصه
شک نکنید واسه منفعت شخصی نماینده ها بود .هر کدوم یک چیزی به نفع خودشون از وزرا گرفتن
مردم کلا میدونند هرکی میاد واسه منفعت خودشون هست از خونه 400میلیون به چند میلیاردی میرسن.متاسفانه کشور دست بی کفایت هاست.
ایول به مردم. نظرات را ببینید که این مسئولان چقدر بین مردم طرفدار داره!!!!! خدایا خودت به داد ما برس.
نمایش دمکراسی بود بعد از اتفاقات دی ماه. ولی برعکس از آب درآمد.چون اینجا مسولین با استعفا برکناری. غریبه اند حتی اگر بی کفاییتشان محرز باشد
استیضاح سه وزیر یکجااونهم آ خرسال فقط میتواندمشکلات مردم رادوچندان کندهرچندماازاقای روحانی انتظار داریم بجای این وزراافرادقویتری انتخاب کنندکه بیشک آ قای روحانی افرادقویترازاین سه وزیردارند
نگاه کن افکار عمومی خودمن میگم مه خودشان دررابطه با کشاورزی سالم مبخورن واینکه تراریخته رابه خوردمیدن ابنهمه ماحرف زدیم مگه کسی توجهی کردتا ما بکنیم یا برای این رفاه تبعه بیگانه رابیمه کرده خالا ما میگم اعتراض داریم مگه کسی گوش میکنه یا خود شما تابناک چه قدر پیگیر بودین که حرف نان زدم یاهمان قبلی رابخون گزاشته بودی بعضی خبرگزاریها فقط میخوان پولی به دستشون برسه واقعا مملکت گل وبلبلی
همه اش شخصي و براي امتياز گرفتن است. از گرفتن مجوز ساخت تا استخدامي فاميلان نزديک مجلسيان-رانت و انحصار و پارتي بازي بيداد مي کند مردم معترض شوند عده اي معلوم الحال ايجاد آشوب مي کنند و به اين بهانه ملت را سرکوب مي کنند
چون مردم اين استيضاح هارا سياسي وجناحي تلقي ميكنند
منفعت شخصی .
مردم این نمایندگان خصوصا اعضای فراکسیون نا امیدی را در دور بعد نمی خواهند خصوصا سردسته انها را یعنی پدر ژن خوب محمد رضا عارف را هرچند اینها امدن ولی ضرر را از هر کجا که بگیری منفعت است
پیشنهاد می کنم یک صندوق خیریه راه بیندازیم به وزرایی کم درآمدی هم چون آخوندی،حمایت مالی کنیم! واقعا چهار ونیم میلیون برای وزیر محترم واقعا ناچیز است!!!
چون بود و نبود وزرا هیچ فرقی نمی کنه،ما تقریبا آدم کاربلد و دلسوز در میان مسئولین نداریم
کلا نمایندگان باید روز را یه طوری سپری کنند.واقعا کسی باور می کند این نمایش بخاطر ملت است؟مشخصه یا علتش جناحی است یا شخصی
تاریخ همچین روزی را به خاطر میسپاره آقایان نماینده
تابناکی های عزیر واقعا ازتون متشکریم که حداقل شما نظرات واقعی مردم رو منعکس می کنید امیدوارم هر روز هر چه بیشتر به مسیر حق و حقیقت نزدیکتر بشید. در پناه پروردگار باشید
چون مردم فهمیده اند که از مجلس کاری بر نمیآید و وزیری بر کنار نخواهد شد.
بیشتر مردم اینگونه فکر می کنند که هر کی سرکار باشه وضع ما همینه واز طرفی عملکرد وزیر چرا باید به گونه ای باشد که نماینده بتواند ازاو امتیاز بگیرد ویا در عزل ونصبها دخالت کند چرا وزرا دربخشی از سایت وزارت خانه ازنظرسنجی مردمی استفاده نمی کنند تا به نقاط ضعف ودغدغه های مردم پاسخ دهند
یک بودجه کلانی هست بین دو تا جریان ... مردم هیچ بهره ای نمی برن
اگر کسی تونست کار کنه درآمد خواهد داشت اگر نه باید با بدبختی زندگی کنه
مگه کسی از این مسئولین تا حالا به فکر مردم بوده ؟
این مردم فقط برای استفاده منافع شخصی یا گروهی کاربرد دارن
هم وطن عزیز ،وزیر محترم ما شب عیدی بی پول ،خدا را خوش نمی آید بهتر است ما کارگران وبیکار های جامعه به این بینوا کمک کنیم تا شب عیدی شرمنده خانواده نباشداز نمایندگان نیز که با کارشان نشان دادند چه بینوایانی هستند (و با در آمد کمتر از خط فقر زندگی راسپری می کنند) اما این گونه روشنگری می کنندتشکر می کنیم.وزیر ونماینده محترم از این که ما را......فرض کردیدباید بگوییم این هم نمی ماند و خداوند............
نمایش استیضاح توسط نمایندگان ودولت ناکارآمد وبی کفایت صرفا جهت انحراف افکارعمومی ملت ایران ازوضعیت فلاکت بار بی سابقه اقتصادی فعلی کشور وناکارآمدی مجلس ودولت روحانی همین وبس
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی