بازدید 2670

۸ سند همکاری ایران و آذربایجان در تهران امضا شد

پس از دو روز برگزاری نشست مشترک میان دو کشور ایران و آذربایجان اسناد همکاری اقتصادی و تجاری با حضور وزیران اقتصادی دو کشور در تهران امضا شد.
کد خبر: ۷۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 14 March 2018

پس از دو روز برگزاری نشست مشترک میان دو کشور ایران و آذربایجان اسناد همکاری اقتصادی و تجاری با حضور وزیران اقتصادی دو کشور در تهران امضا شد.

به گزارش فارس، مسعود کرباسیان امروز در دومین روز نشست مشترک کاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به توافق صورت گرفته، اظهار داشت: خوش‌بختانه مذاکرات به خوبی پیش رفته و یادداشت تفاهم در 26 صفحه نهایی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور به زمینه‌ همکاری میان دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: مذاکرات نفتی درباره سوآپ نفتی انجام شده و همکاری‌های نفتی خوبی شکل گرفت،

وی ادامه داد:‌ 8 سند توافق آماده شده که علاوه بر دیگر اسناد، در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان مبادله می‌شود.

همچنین در این نشست شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد کشور آذربایجان با اشاره به اینکه هر دو رئیس‌جمهور خواستار تعمیق روابط هستند، تصریح کرد: همه ملاقات‌های مدنظر انجام شده و پرثمر بوده است، اعضای کمیسیون مشترک با طرف‌های ایرانی ملاقات کردند و همه توافقات به دست آمده است. در جلسه فعلی، مسائل استراتژیک نیز جای خود را پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: اسناد درنظر گرفته شده هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به آذربایجان محقق می‌شود، پروتکلی که امضا شد زحمات زیادی برای آن کشیده شده و در ماه اردیبهشت و خرداد سال 97 طی مراسم مشترکی اجرایی خواهد شد.

در ادامه این نشست مشترک، امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت با اشاره به همکاری‌ نفتی دو کشور در دریای خزر یادآور شد: این تفاهم به موضوع حاکمیت هر دو کشور مربوط می‌شود و همکاری‌ اقتصادی در رابطه با تعیین حدود دریای خزر بسیار مهم است، تفاهم ما مقدماتی بوده و امیدواریم در باکو نهایی شود.

همچنین سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن کشورمان نیز از توافق راه‌آهن میان دو کشور به خوبی یاد کرد و گفت: توافقات بیشتری در مورد راه‌آهن آستارا وجود داشت که به آن رسیدیم.

در پایان محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور با اشاره به دو بخش مهم توافق‌های صورت‌گرفته گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در بخش راه‌آهن رشت - آستارا صورت گرفت و مسئله دیگر حوزه نفت و گاز بود، همچنین همکاری‌های خوبی در رابطه با صنعت خودرو، امور تجاری، فرهنگی و... با توافق کامل میان دو کشور صورت گرفت.

به گزارش فارس، همچنین در این نشست برخی مقامات اقتصادی کشور آذربایجان نیز سخنرانی کردند و عنوان شد،‌ در دو ماه اخیر 700 واگن باری در آستارای آذربایجان تخلیه شده است و هدف‌گذاری برای رسیدن این تعداد به یک هزار واگن در ماه و پس از آن به 3 هزار واگن توسعه دهیم، همچنین اتصال اقتصاد هند و پاکستان به حمل و نقل ریلی از طریق ایران و آذربایجان به اروپا و بالعکس مطرح شد.

در پایان، وزیر اقتصاد ایران و آذربایجان اسناد همکاری را امضا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار