بازدید 10597
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقوط آزاد شاخص های بورس با ورود بانک های صادرات و پارسیان

بورس تهران امروز میزبان دو نماد بانکی وبصادر و وپارس بود. نمادهایی که هر کدام بیش از یک سال بود که به دلیل برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران متوقف شده بودند. اما امروز از ساعت 11:25 با ورود این دو نماد، شاهد سقوط 788 واحدی شاخص کل و بازگشت به کانال 95 هزار واحد بودیم. هرچند در بازار فرابورس، رشد اندک 2.5 واحدی شاخص کل را نظاره گر بودیم.
کد خبر: ۷۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 14 March 2018

سقوط آزاد شاخص های بورس با ورود بانک های صادرات و پارسیانشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و سوم اسفند ماه 96 با کاهش 788 واحدی معادل 0.82 درصد به رقم 95 هزار و 525 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام در دو روز گذشته با مجموع رشد285 واحد همراه شده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته، بر خلاف روزهای قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 251 واحدی معادل 0.82 درصد به رقم 30 هزار و 427 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت 51 واحدی معادل 0.30 درصد، عدد 17 هزار و 114 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 38 واحدی معادل 0.30 درصد به رقم 12 هزار و 773 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 1.00 درصد همراه شد و 1033 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 36 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 909 واحد کاهش معادل 1.33 درصد به رقم 67 هزار و 433 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روز قبل، با 150 واحد افزایش معادل 0.07 همراه بود و عدد 205 هزار و 629 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:25 داشت و در سطح 96 هزار و 463 واحد قرار گرفت.

سقوط آزاد شاخص های بورس با ورود بانک های صادرات و پارسیان

در معاملات امروز، نماد معاملاتی وبصادر (بانك صادرات ايران) با 717 واحد، نماد نماد وپارس (بانك‌پارسيان‌) با 69 واحد، نماد وبملت (بانك ملت) با 36 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 35 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 18 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 16 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 9 واحد و همچنین نمادهای ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) و خاور (ايران‌ خودروديزل‌) با 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 51 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و خودرو (ايران‌ خودرو) با 24 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 21 واحد و نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 7 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، مدیر عملیات بازار شرکت بورس تهران امروز اعلام کرد: نماد معاملاتی بانک صادرات ایران (وبصادر) و پارسیان (وپارس) پس از رفع تعلیق، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ، آماده انجام معامله است.

قیمت هر سهم بانک صادرات که با سرمایه بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس از لحاظ سرمایه اسمی است، 1005 ریال در 27 تیر سال گذشته بود. قیمت هر سهم بانک پارسیان در 12 آبان سال گذشته هم 1145 ریال بود.

همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری سپه(وسپه)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد.

لازم به ذکر است که نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات از 29 تیرماه 1395 و نماد معاملاتی وپارس متعلق به بانک پارسیان از 11 آذر ماه 1395 تا به امروز متوقف شده بود.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
بورس با سقوط 700 واحدی دقایقی قبل وارد کانال 95 هزارواحدشد. در یک ماه گذشته حدود4000 واحد سقوط کرده که علت عمده آن اخبارمنفی در مورد برجام بوده واین روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
برخی تک سهم ها ارزنده هستند و همچنان می توانند سود خوبی را ایجاد کنند. دلار هم گران شود قیمت املاک و ارزش صادرات آنها بالا می رود. بنابراین نمی توان چنین گفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
همه فروشنده اندبورس یعنی ضرر
خود خبر داره میگه علت کاهش شدید امروز شاخص بخاطر بازگشایی بانک صادرات و پارسیان بوده. مطمئن باشید با خروج آمریکا از برجام، ارز سر به فلک می کشه و با گرونی و تورم بالا چند ماه بعد تاثیرش باعث میشه سهام شرکتها هم قیمتشون بالا بره.
مدیران بانک پارسیان حتی سود 18 ریالی برای هر سهم را نپرداختند
کاش انهاییکه این همه ضرر بعد از دوسال و شب عید به ما سهامدار خرد صادرات تحمیل کردن سقوط ازاد میکردن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل