بازدید 4493
۷

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام «مهدی بازرگان»

کد خبر: ۷۸۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 14 March 2018
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام مهندس مهدی بازرگان را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی امروز در جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به نامگذاری سالن اصلی شورای شهر تهران به نام عباس شیبانی گفت: شیبانی تنها شخصیت بازمانده از شورای عالی انقلاب هستند که سال‌های سال در همین شورا و همین ساختمان فعال بودند و از دوستانم بابت این نامگذاری تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نامگذاری خیابانی به نام مصدق به نتیجه رسید، گفت: خوب است به نقش مهندس مهدی بازرگان در مبارزه با استعمار انگلیس و مدیریت اعتصابات نفت در دوران انقلاب هم توجه داشت و خیابانی را به نام وی نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه مهندس بازرگان دو بار نقش ویژه در مورد صنعت نفت و مبارزه با اسکتبار ایفا کرد، گفت: بار اول از طرف دکتر مصدق همراه با گروهی به آبادان رفت و پرچم انگلیس را پایین آورد و بار دوم هم از طرف امام ماموریت پیدا کرد که به آبادان برود و اعتصابات کارگران صنعت نفت را مدیریت کند تا منجر به صدمه دیدن مردم نشود که در این سفر مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز همراه ایشان بودند.

وی افزود: بازرگان اولین نخست وزیر دوران امام بود که آقای شیبانی نیز سال‌های طولانی در نهضت ملی همراه وی بوده است.

در ادامه مسجدجامعی به موضوع لغو مصوبه برج باغ اشاره کرد و گفت: گرچه محدودیت‌هایی را برای صاحبان باغ‌ها و فضا‌های مشجر ایجاد می‌کنیم، اما در قبال آن تسهیلاتی پیش بینی نمی‌کنیم که باغ‌ها و فضا‌های سبز حفظ شود. به عنوان مثال در ونک باغی تاریخی خاندان مستوفی وجود دارد که با هزینه بالا از آن نگهداری می‌شود و در حالیکه از حفظ باغات سخن می‌گوییم که کار‌های دیگر همچون کشیدن خطوط مترو انجام می‌دهیم که باغ‌ها را به خطر می‌اندازد؛ به طوریکه باغ مستوفی از دسترسی به آب محروم است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید برای فضا‌های سبز تسهیلاتی قائل شود، گفت: نتیجه مصوبه برج باغ شکل گیری فساد ساختارمند به گونه‌ای بود که افراد باغ‌های خود را از بین بردند؛ این در حالیست که شهرداری با وجود ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی نمی‌تواند برای این باغ‌ها فکری کند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با اعمال تشویق‌های توافقی کاری کنیم که مالکان مایل به حفظ باغات خود شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷
چه کارهای مهمی داره توی مملکت انجام میشه.. استیضاحههای الکی... تغییر نام خیابونها و نامگذاری افراد بعد سالیان سال... دستمریزاد و خدا قوت... همینطور به کارهای مثبتتون ادامه بدید وارد سال 97 بشیم... منتهی حواستون به دلال و سال بعد باشه...
احسنت
خیابان مصدق و خیابان بازرگان و...!!!!!!
آقا یک دفعه این همه عقلانیت و شعور و اصالت از خودتون در نکنید!!
ملت شوکه میشن ها!!!
اگر با ترس ولرز می خواهید یک خیابان کوچولو وپرت را هم به نام ایشان بکنیدهمان بهتر که نامگذاری نکنید
بسیار عالی است
به دلیل دو اسمه شدن خیابانها و سرگردانی مردم و تحمیل هزینه های هنگفت بابت تغییر اسم خیابانها به دولت و مردم، بهتر بود اسم ایستگاههای جدید مترو را به نام مصدق و بازرگان می گذاشتند
زنده باد بازرگان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر