بازدید 3334

ژنرال آمریکایی،‌ روسیه را مقصر تنش در روابط ترکیه-آمریکا دانست

یکی از ژنرال‌های برجسته آمریکا با اشاره به نقش روسیه در سوریه که بر روابط متحدان ناتو اثر می‌گذارد، گفت، مسکو در تنش اخیر میان آمریکا و ترکیه نقش دارد.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 14 March 2018

یکی از ژنرال‌های برجسته آمریکا با اشاره به نقش روسیه در سوریه که بر روابط متحدان ناتو اثر می‌گذارد، گفت، مسکو در تنش اخیر میان آمریکا و ترکیه نقش دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در جریان جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: حمایت روسیه از دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تنها کامل کننده فعالیت‌های این دولت نیست بلکه افزایش دهنده پیچیدگی کمپین مقابله با داعش نیز هست چون روسیه هم نقش "آتش زن و هم نقش آتش نشان"‌ را در این مورد ایفا می‌کند؛ به عبارت دیگر روسیه هم میان طرف‌های مختلف منطقه تنش‌زایی می‌کند که شامل آمریکا و شرکای ائتلاف است و هم نقش داور و میانجی را برای حل مناقشات منطقه دارد.

وی ادامه داد: من نگران این نقش هستم که روسیه در شمال سوریه ایفا می‌کند و اینکه چه تاثیری بر روابط ما و به ویژه ارتباط میان ما و ترکیه می‌گذارد. ترکیه شریک اصلی ما در مبارزه با داعش است و ما نگرانی مشروع آنها را درباره وضعیت امنیتی در مرزها می‌دانیم.

این ژنرال ارتش آمریکا همچنین گفت: عملیات نظامی ترکیه در سوریه باعث بروز تنش میان آنکارا و واشنگتن شده چون دو طرف از طریق دیپلماتیک و همچنین ابزار نظامی برای فائق آمدن بر دشواری‌ها در منطقه همکاری دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا درباره عفرین سوریه گفت: آمریکا در آنجا عملیاتی ندارد و تمایلی هم برای این کار ندارد. نگرانی ما این است که فعالیت‌ها در عفرین بر روند عملیات ما در مقابله با داعش اثر بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار