بازدید 3147

آمادگی‌ها برای خارج کردن بیماران و زخمی‌ها از غوطه شرقی

یک روز پس از اعلام سازمان ملل مبنی بر اینکه بیش از ۱۰۰۰ مورد پزشکی نیازمند خروج فوری از غوطه شرقی هستند، بسترها برای خارج کردن بیماران و مجروحان از غوطه شرقی فراهم شده است.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 14 March 2018

یک روز پس از اعلام سازمان ملل مبنی بر اینکه بیش از ۱۰۰۰ مورد پزشکی نیازمند خروج فوری از غوطه شرقی هستند، بسترها برای خارج کردن بیماران و مجروحان از غوطه شرقی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از اعلام سازمان ملل مبنی بر اینکه بیش از ۱۰۰۰ مورد پزشکی نیازمند خروج فوری هستند و ۷۷ مورد از آنها در اولویت قرار دارند، هلال احمر سوریه آماده است تا تعدادی از زخمی‌ها را با تعدادی از خانواده‌هایشان به عنوان همراه از غوطه شرقی خارج کند.

یاسر دلوان، رئیس دفتر سیاسی جیش الاسلام تاکید کرد، روز سه شنبه گروهی از زخمی‌ها با همراهانشان از طریق گذرگاه امن اردوگاه الوافدین واقع در شمال شرق دوما، از بزرگترین شهرهای تحت محاصره غوطه شرقی خارج شدند.

گروه جیش الاسلام روز دوشنبه در بیانیه‌ای از توافق‌ با روسیه بر سر خارج کردن تدریجی زخمی‌ها از غوطه خبر داد.

در گذرگاه اردوگاه الوافدین اورژانس‌های هلال احمر سوریه در آخرین منطقه تحت کنترل ارتش این کشور مستقر شدند تا برای ورود به غوطه آماده شوند.

یک منبع نظامی سوریه در این گذرگاه تاکید کرد، روز سه شنبه زخمی‌ها و تعدادی از غیرنظامیان خارج شدند و افراد مسلح امروز خارج نخواهند شد.

تیم‌های سازمان ملل به ریاست علی زعتری، نماینده فعالیت‌های سازمان ملل مقیم در سوریه صبح دوشنبه وارد گذرگاه اردوگاه الوافدین شدند.

همچنین مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، نمایندگان آن با رهبران گروه‌های مسلح پیرامون خروج غیرنظامیان، افراد مسلح، بیماران و زخمی‌ها از غوطه شرقی مذاکره می‌کنند و در نتیجه آن ۱۴۸ تن از ساکنان غوطه شرقی، این منطقه را ترک و در حال حاضر در مرکز اقامت موقت هستند.

به گزارش این مرکز، شلیک موشک و توپخانه به محله‌های دمشق و اطراف آن ادامه دارد و طی ۲۴ ساعت آتی این مناطق دوبار بمباران شدند و گروه‌های مسلح یک موشک و چهار خمپاره شلیک و منجر به کشته شدن دو غیرنظامی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها