بازدید 4162

توضیحات عراقچی در موضوع حمله به سفارت ایران

کد خبر: ۷۸۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 14 March 2018
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: روال محاکمه تعرض کنندگان به سفارت ایران در لندن در جریان است و مجازات عاملین این -قضیه از طرف وزارت خارجه در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، عراقچی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه تحولات مربوط به برجام و گزینه هایی که در مقابل ما است و نیز سناریوهایی که پیش روی ماست را با نمایندگان مجلس بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در حوزه مسائل دیگر، نمایندگان سوالاتی داشتند که پاسخ هایی ارائه شد و جلسه خوب و سازنده ای بود. ما همواره جلساتی با نمایندگان داشته ایم ولی این جلسه اولین بار بود که به عنوان معاون سیاسی و معاون اقتصادی با توجه به ساختار جدید وزارت امور خارجه در خدمت نمایندگان بودیم.

وی تاکید کرد: تبادل نظر خوبی با نمایندگان صورت گرفت و امیدواریم به همین منوال در آینده پیش برود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص تعرض به سفارت ایران در لندن نیز گفت: درباره دلیل آن به اندازه کافی در رسانه ها گفته شده، امروز هم گزارشی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد.

وی تاکید کرد: از نظر ما پلیس انگلیس در دو حوزه کوتاهی کرده است. در حال پیگیری هستیم. لازم بود پلیس انگلیس از قبل تمهیدات لازم را بیندیشد تا از این واقعه جلوگیری کند.

عراقچی به تاخیر و تعلل پلیس انگلیس در این حادثه اشاره کرد و گفت: ماجرایی که امکان داشت خیلی سریعتر خاتمه پیدا کند، بیش از دو ساعت به طول انجامید، درباره این موارد با دولت انگلستان در حال پیگیری هستیم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: روال محاکمه تعرض کنندگان به سفارت ایران در لندن در جریان است. مجازات عاملین این قضیه از طرف وزارت خارجه در حال پیگیری است.

عراقچی تاکید کرد: در این حادثه دولت انگیس رسما از ما عذرخواهی و اظهار تاسف کرده است؛ کلمه 'عذرخواهی ' را به کار بردند و تعهد کردند که امنیت سفارت را افزایش دهند که این کار را تاکنون انجام داده اند. در حال حاضر پلیس مستقر در مقابل سفارتخانه ایران در لندن داریم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره تعرض به محل اقامت سفیر ایران در اتریش نیز گفت: این اتفاق در حال حاضر بصورت جدی مدنظر ما هست و ما در تماس با کشورهای اروپایی برای تامین جان سفیر و کارمندان مان و دیپلمات های خودمان و حفاظت از اماکن دیپلماتیک خودمان هستیم.

سید عباس عراقچی و غلامرضا انصاری معاونان سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره روابط با اتحادیه اروپا و نیز تعرض به سفارت ایران در لندن به نمایندگان گزارش دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان