بازدید 8716

اعترافات عامل به آتش‌کشیدن رئیس اداره برق

کد خبر: ۷۸۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 14 March 2018

عامل جنایت با آتش افروزی در شرکت برق ناحیه 2 مشهد هنگام بازسازی صحنه قتل هولناک در حضور بازپرس ویژه قتل عمد، «عصبانیت» خود را دلیل وقوع این جنایت ذکر کرد و گفت: اگر در دنیا یک مرد پیدا شود آن همین مرحوم (مقتول) بود!

به گزارش روزنامه خراسان، «مجتبی» مرد 33 ساله ای که به دنبال قطع شدن برق منزلش به خاطر بدهکاری دو میلیون تومانی، دست به آتش افروزی زد و رئیس شرکت برق ناحیه 2 مشهد را در میان شعله های آتش سوزاند در حالی که حلقه های قانون دستانش را می فشرد، توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل وقوع جرم هدایت شد تا جزئیات جنایت وحشتناک خود را در حضور بازپرس ویژه قتل عمد تشریح کند.

در بازسازی صحنه قتل، ابتدا کارآگاه حمیدفر به شرح ماجرای آتش افروزی در شرکت برق ناحیه 2 مشهد پرداخت و سپس اعترافات متهم در مراحل بازجویی را براساس محتویات پرونده مطرح کرد.

کارآگاه حمیدفر گفت: متهم مدعی است که از نظر روانی مشکلی ندارد و تنها به دلیل عصبانیت دست به این کار زده است.

بنابراین گزارش، در ادامه بازسازی صحنه جنایت، قاضی علی اکبر احمدی نژاد با تفهیم مواد قانونی به متهم که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که اظهارات او در دیگر مراحل دادرسی به نفع یا ضرر او مورد استفاده قرار می گیرد، از وی خواست با معرفی کامل خود به شرح حادثه بپردازد. در این هنگام مجتبی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و به بازپرس احمدی نژاد گفت: این را که اتاق مدیر شرکت برق ناحیه 2 را با بنزین به آتش کشیدم، قبول دارم اما نمی خواستم بنزین را روی او بریزم فقط قصدم این بود که میز داخل اتاق آن ها را به آتش بکشم!... در این هنگام بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از وی پرسید اما شواهد نشان می دهد که شما بنزین را به سر و صورت مدیر شرکت پاشیده اید؟ متهم پاسخ داد: شاید نفهمیدم و بنزین ها را روی او ریخته ام!

گزارش خراسان حاکی است: مرد 33 ساله آتش افروز سپس در شرح ادامه ماجرا گفت: وقتی بنزین ها کاملا روی میز ریخت ظرف پلاستیکی حاوی بنزین را روی زمین انداختم و با فندک آن جا را آتش زدم!

او درحالی که از این اقدام هولناک خود ابراز پشیمانی می کرد، افزود: او (مقتول) خیلی با من کنار آمد. حتی بدهکاری ام را قسط بندی کرد تا بتوانم به صورت اقساطی مبلغ بدهکاری را که از سال 93 تاکنون باقی مانده بود پرداخت کنم.

اگر روی زمین یک مرد پیدا شود او همین مرحوم (مقتول) بود! وی سپس با اشاره قاضی احمدی نژاد به شرح ماجرای قبل از وقوع حادثه پرداخت و گفت: آن روز صبح ماموران شرکت برق به در منزلم آمدند و برق را قطع کردند البته من حدود 300-200 هزار تومان آماده کرده بودم که به آن ها پرداخت کنم! در این لحظه بازپرس ویژه قتل عمد خطاب به متهم گفت: اما ماموران شرکت برق یا هر سازمان دولتی دیگر حق گرفتن پول نقد آن هم در منزل مشترکان را ندارند! که متهم با شنیدن این جملات فقط سکوت کرد.

به گزارش خراسان، وی در شرح ادامه ماجرا گفت: وقتی برق منزلم را قطع کردند من از همسایه ام خواستم مرا به شرکت برق برساند. وقتی از خودرو همسایه پیاده شدم به اتاق رئیس رفتم او برخورد مناسبی با من داشت اما جوابی برای وصل شدن برق منزلم نگرفتم این بود که از شرکت بیرون آمدم و با کرایه کردن یک دستگاه خودروی آردی به پمپ بنزین رفتم و با خرید بنزین به شرکت برق بازگشتم اما این بار فرصت گفت و گو فراهم نشد چرا که من خیلی عصبانی بودم و بلافاصله بنزین ها را پاشیدم و اتاق را به آتش کشیدم. وی درباره ماجرای اقدام به خودکشی خود بعد از این حادثه نیز گفت: وقتی روز بعد با قرار وثیقه از دادسرا آزاد شدم ذهنم درگیر این موضوع بود به همین دلیل هم 8 عدد قرص خوردم و در بیمارستان روان پزشکی ابن سینا بستری شدم! گزارش خراسان حاکی است در پی اعترافات متهم، قاضی احمدی نژاد با صدور قرار قانونی وی را روانه زندان کرد تا پرونده جنایت با آتش افروزی در شرکت برق ناحیه 2 مشهد دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

شایان ذکر است «بیست و پنجم بهمن» گذشته مرد 33 ساله ای به نام مجتبی که از سال 93 هزینه های برق مصرفی اش را نپرداخته و مبلغ دو میلیون تومان به شرکت برق بدهکار بود، بعد از قطع شدن برق منزلش با بنزین وارد شرکت برق ناحیه 2 مشهد شد و آن جا را به آتش کشید که در این حادثه مدیر و معاون بهره برداری شرکت برق ناحیه 2 مشهد مصدوم شدند اما متاسفانه مهندس رستمی (مدیر شرکت) بر اثر عوارض ناشی از سوختگی در مرکز درمانی جان سپرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
حب قرار بود مجانی باشه آخه
رئيس دانشگاه امام صادق فرموده اند كي گفته ما عصباني ترين مردم دنيا هستيم!!!!!
طرف بعد از ٣سال عدم پرداخت هزينه،از قطع برق عصباني ميشه؟؟؟؟؟دليلش چيه؟: چون نياز روحش به شادي و تشاط پاسخ نگرفته مجبوره تو عصبانيت تخليش كنه
مرتیکه رو اعدامش کنید زودتر .
این جوان قاتل باید اعدام شود او از کوتاه امدن و مهربانی ریس اداره برق سوءآستفاده کرده و فکر میکرده با لات بازی میتواند هزینه برق را پرداخت نکند و در اقدامی جنون امیز ریس اداره بیچاره را به اتش کشیده ....
فشار زندگی روی مردم خیلی زیاد است. مثلا همین اداره دارایی از مختلسین محترم مالیات نمی گیرد و زورش به اصنافی می رسد که برگه خوداظهار پر می کنند و در حالی که درآمد ماهیانه آنها با کسر هزینه ها کمتر از دو میلیون تومان است مالیات سالیانه یک و نیم میلیون تومانی می برد. در حالی که درآمدهای زیر دومیلیون و هفتصد هزار تومان از مالیات معاف هستند. آیا مردم حق ندارند روسای ادارات مالیات را آتش بزنند....
واقعا همچین آدمکشی را با قرار وثیقه آزاد کرده اند؟؟؟؟؟؟ کدام وثیقه ای است که ارزش آن از جان آدمیزاد بیشتر باشد؟ آیا ما با این قوانین می خواهیم دنیا را متحول کنیم و آن را از زیر سلطه جهنخواران بیرون بکشیم و طرحی نو دراندازیم و عدالتی جهانگستر را حکمفرما کنیم؟
من هم چند سال است در یک اداره قبول شد ه ام مرا به سر کار نمیبرند میخواهم هرجا را که بتوانم به آتش بکشم خوشبختانه دولت خسیس هم نمیتواند همه جا حضور داشته باشد انشاالله
مگه قرار نبود آب و برق مجانی بشه؟؟؟!!!!
مردم بیمار
چه طوري ازادش كردن پس از حادثه؟يعني چي؟
عقل سلیم نمی پذیرد که از سال 93 تابحال یا حداقل تا سال 95 که حداقل بین 12ال 18 بار قبض می آورند برق طرف را قطع نکرده باشند زیرا برق برای بار دوم و اخطار سیعا قطع می شوذ .
این شخص گناهش گردن مسئولین چرا که اگر مشکل مالی نداشت این اتفاق نمی افتاد............
روز بعد از جنایت با قرار وثیقه آزاد شدم؟/؟؟//؟؟؟ جلل خالق
اتيشش بزنيد
خدایا .......... این فرد بخاطر 2 میلیون تومان ادم کشت ؟ خدا رحمت کند مهندس رستمی را . با خانواده مقتول همدردی می کنیم. روحش شاد .
سلام ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مهندس شهید رستمی وابراز همدری با خانواده و خاندان محترم آن مرحوم
اگه از بعد قانونی و قضائی به مسئله نگاه کنید قاتل ایشان مجرم بوده ولی مگر شرکت برق نگهبان و پرسنل و یا حراستی نداشته که این قدر بی در و پیکر بوده که این واقعه صورت بگیره و در ثانی از نظر کلی ببینید تا چه حدی به طرف فشار اومده و توان مالی در عدم پرداخت داشته که این امر را سبب شده است. تا یک خانوانده محترم و شریف را در این چنین ایامی داغدار نماید . واین باید ریشه یابی شود.
چگونه چنین جنایتکاری را با وثیقه آزاد میکنند؟
اگه طبق اهداف اولیه انقلاب آب و برق و گاز مجانی شده بود الان این بنده خدا هم زنده بود!
این موضوع شامل نیمی از جمعیت ایران می شود پرخاشکری بهینه شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر