بازدید 21610

وزیر جهاد کشاورزی در سمت خود ابقا شد

طبق توافق انجام شده ابتدا استیضاح کنندگان به مدت یک ساعت و نیم در مورد محورهای استیضاح صحبت می کنند سپس وزیر جهاد کشاورزی سه ساعت فرصت صحبت و دفاع از عملکرد خود را دارد که طبق آیین‌نامه می تواند یک ساعت از زمان خود را به دو نماینده بدهد. پس از وزیر نیز دو نماینده موافق استیضاح محمود حجتی هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۸۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 14 March 2018

فراکسیونی به نام رسانه و به کام نمایندهنمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) رسیدگی به طرح استیضاح محمود حجتی را در دستور کار دارند.

به گزارش «تابناک»؛مجلس روز گذشته (سه‌شنبه) طرح استیضاح دو وزیر کابینه یعنی علی ربیعی و عباس آخوندی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی را در دو نوبت صبح و بعدازظهر و به مدت 9 ساعت رسیدگی کردند.

طبق توافق انجام شده ابتدا استیضاح کنندگان به مدت یک ساعت و نیم در مورد محورهای استیضاح صحبت می کنند سپس وزیر جهاد کشاورزی سه ساعت فرصت صحبت و دفاع از عملکرد خود را دارد که طبق آیین‌نامه می تواند یک ساعت از زمان خود را به دو نماینده بدهد. پس از وزیر نیز دو نماینده موافق استیضاح محمود حجتی هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد.

ترکیب نمایندگان استیضاح کننده که در جلسه امروز صحبت خواهند کرد، عبارتند از علی وقفچی، صدیف بدری، حسین مقصودی، محمود صادقی، نادر قاضی پور و مهرداد لاهوتی هرکدام به مدت ۱۰ دقیقه و محمدصادق حسنی جوریابی و محسن کوهکن نیز به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد.

همچنین دو نماینده مخالف استیضاح وزیر جهاد کشاورزی براساس نظر وزیر صحبت خواهند کرد که در مجموع مدت زمان رسیدگی به استیضاح محمود حجتی طبق توافق سه ساعت و نیم می باشد و حداکثر تا هنگام اذان ظهر پایان خواهند یافت.

تا کنون جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، عیسی کلانتری، محمود حجتی و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح حضور یافته‌اند.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی ماند
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۲:۰۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با  105 رای موافق ، 117 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه 22 اسفند) به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعتماد کردند.

رای گیری در جلس اغاز شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۱:۴۶

اکنون بعد از استماع نظر نمایندگان موافق و مخالف استیضاح و توضیحات یک ساعت و نیمه وزیر در دفاع از عملکردش قرار است آرای خود را به گلدان‌های رای بیاندازند.

برگه‌های اخذ رای دارای دو گزینه موافق و مخالف است براین اساس آرای ممتنع در سبد مخالفان استیضاح ریخته می شود.

اعضای هیات دولت نیز که از صبح در جلسه حضور داشتند به محض ورود نمایندگان برای رای گیری جلسه علنی را ترک کردند.

مخالف استیضاح حجتی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۱:۴۰

وقتی حجتی از دولت قبل رفت مجبور شدیم سالی ۶ میلیون تن گندم وارد کنیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در جایگاه مخالفت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ابتدا در تذکری گفت: استیضاح ۴۶ بند دارد و در نوع خودش بی‌سابقه است اما بخش اعظمی از مطالب که گفته شد در راستای این ۴۶ بند نبود، آقای رییس این را تذکر دهید.

وی در خصوص اقدامات حجتی گفت: تولید محصولات کشاورزی را ایراد گرفتند. تولیدات محصولات کشاورزی در سال ۹۲، ۹۷ میلیون تن بود و اکنون به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است. تولید انواع محصولات کشاورزی از سال ۹۲ تا سال ۹۶ سالانه ۵ میلیون تن و در مجموع ۲۵ میلیون تن بوده است. کل تولیدات در سال ۵۷، ۲۵ میلیون تن بوده که در این دوره پنج ساله آقای حجتی معادل آنچه تا سال ۵۷ بوده است. افزایش صادرات، کاهش واردات و بهبود کسری تراز تجاری کشاورزی معادل ۵ میلیون دلار بوده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: تراز تجاری کشاورزی و غذا از منفی ۸ میلیون دلار در سال ۹۲ با صرفه‌جویی ارزی ۵ میلیون دلاری به منفی ۳ میلیون دلار رسیده، ذخایر راهبردی گندم از ابتدای سال ۹۲ تا سال جاری افزایش پیدا کرده است. خرید تضمینی گندم از حدود ۴ میلیون تن به ۹ میلیون تن در سال جاری افزایش پیدا کرده و در دو سال آخر ۲۰ میلیون تن از کشاورزان خریداری شده است. همچنین نیاز مصرف کشور حدود ۰.۲ میلیون تن برآورد شده و واردات شکر کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی از سال ۹۲ تا امروز با ایجاد خطوط اعتباری و تامین تسهیلات ارزان برای کشاورزان بیش از ۹۱ هزار دستگاه انواع تراکتور را از صنایع داخلی تامین کرده و مکانیزه شدن از ۱.۱ به ۱.۶ رسیده است. سرمایه بانک کشاورزی ۵۰۰ درصد رشد داشته است و به بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسیده است. اقدامات خوبی در خصوص برنج و چای شده، کسی منکر این مشکلات نیست اما آقای حجتی برای اینها برنامه دارد. اگر بتوانیم آقای حجتی را کمک کنیم به خودکفایی خواهیم رسید.

جعفرزاده ایمن‌آبادی، گفت: زمانی که آقای حجتی از دولت قبل رفت مجبور شدیم سالیانه ۶ میلیون تن گندم وارد کنیم و مجدد در سال ۹۲ بر روی غلتک افتادیم.

وی با انتقاد از واکنش اینستاگرامی یکی از نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: متاسفانه یکی از همکاران ما شب گذشته در استوری صفحه اینستاگرام خود جمله‌ای نوشته، همکاران عنایت کنند که مرز بی‌انصافی و تخریب مجلس تا کجا پیش رفته، عین عبارت این است «دولت شام داد تا وزیرانش بمانند.» چه کسی در این مجلس شام خورده؟ چرا سطح مجلس را تنزل می‌دهید و خودمان را تخریب می‌کنید؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: من با استیضاح مخالف بودم چرا که زمان آن مناسب نبود، شب عید است، باید از این فضاها استفاده کنیم. کارهای خوبی شده و کارهای زیادی باقی مانده، من تاکید دارم ما باید از این استیضاح‌ها نهایت استفاده را ببریم و پیامی را به جامعه و رسانه بدهیم که این مجلس، مجلس نخبگان است و قرار نیست سایت‌ها بتوانند ما را هدایت کنند. ما باید با استفاده از این استیضاح‌ها برای سال ۹۷ و بهار این پیام را بدهیم که مردم ما به مشکلات شما واقفیم، مگر آقای حجتی این مشکلات را نمی‌داند؟ مگر تمام منابع برای ایشان تامین شد؟

نماینده مردم رشت اضافه کرد: ده‌ها جلسات را برای همین موضوع برنج داشتیم. منابع محدود است. می‌گویند اصل ۵۷، اصل ۵۷ مربوط به تفکیک قوا است نه تقابل قوا. تمام قوا در کنار هم زیر چتر رهبری برای حل مشکلات مردم. استیضاح مانند دادگاه است، مگر دادگاه تبرئه نمی‌کند و پرونده را باز نگه نمی‌دارد. این انتظار که استیضاح باید به انداختن وزیر ختم شود و تقابل بین دولت و مجلس باشد این‌چنین نیست. البته امکانش وجود دارد که اتفاق بیفتد اما ما باید قدردان زحمات باشیم و بگوییم به مشکلات واقفیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد:‌ بهار ۹۷، بهار خشونت است. بهاری است که تنش آبی شدیدی وجود دارد حال در این شرایط به جان هم بیفتیم و کشاورزی را بی‌وزیر کنیم. از دولت گله داریم، فاصله بین رییس دولت و مجلس اضافه شده،‌ رییس دولت این فاصله را کم کند، مجلس می‌خواهد و این آمادگی را دارد که به دولت کمک کند. نه ما تشنگی قدرت داریم و نه تشنگی کرسی نمایندگی. برای حل مشکلات مردم یک فضای تعامل ایجاد شود.

وی در پایان گفت: به آقای حجتی یک رای خوب بدهیم و اسیر فضاهای پوپولیستی نشویم. اینکه گفته شود دو وزیر ماندند،‌ یکی را بیندازیم تا اقتدار مجلس مشخص شود این را نه عقل قبول می‌کند و نه شرع. آقای حجتی از سرمایه‌های کشور هستند، کمک‌شان کنیم.

موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۱:۳۹

«حجتی» برنامه‌ای برای حل مشکلات حوزه کشاورزی ندارد

محسن کوهکن به عنوان موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ضمن برشمردن وظایف و مسئولیت‌های وزیر گفت: انتظار ما این است که آقای حجتی در اینجا توضیح دهد که بعد از حضورش در وزارت کشاورزی یعنی از دولت یازدهم تاکنون چه کرده است و شرایط را به کجا رسانده و براساس آن تحلیل و توضیح ارائه کند.

وی افزود: اینکه با کم شدن بارش باران کشت گندم کم شده و در مقابل با افرایش بارش، کشت نیز زیاد شود، روند معمولی است ‌آقای وزیر باید بگوید که چطور این شرایط را مدیریت کرده و بر تولید محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز چه مدیریتی داشته که اکنون روی دست کشاورزان مانده است.

نماینده لنجان با تاکید بر لزوم ارائه برنامه از سوی وزیر کشاورزی اظهار کرد: ما دنبال مجازات کسی نیستیم اما اگر کسی در اینجا اقرار به کوتاهی کرد حق نداریم از آن گذشت کنیم. به جای آن باید بپرسیم که چرا اقدامات نادرستی همچون واردات برنج صورت می گیرد به نظر می‌رسد وزیر برای حل این مشکلات در شرایط خاص برنامه ندارد.

کوهکن ادامه داد: اینکه معاون وزیر در نشستی می گوید مسئول تولید است و کاری به سموم ندارد یا اینکه معاون دیگرش با صحبت‌هایش عملا تولید کنندگان را مایوس می کند چه توجیهی خواهد داشت. وزیر در این‌باره باید پاسخ دهد.

وی گفت: کاش وزیر بعد از مسئولیت با هم حزبی‌های خود شرکت دولتی نمی زد یا اینکه حداقل حوزه کاری این شرکت را غیر از حوزه مسئولیتش در وزارتخانه قرار می داد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت مهم وزیر کشاورزی پاسخگویی به مردم است، اظهار کرد: آیا وزیر اطلاعی از وضعیت مردم اصفهان دارد که حقابه چند هزارساله آنها به صنعت و جاهای دیگر داده شده است و اکنون به آنها صدقه می‌دهیم. باید برای اینکار مدیریت می کردید تا این اتفاقات نیفتد.

کوهکن از نمایندگان منتقد استیضاح وزیر کشاورزی انتقاد کرد و توضیح داد: اینکه در زمان موافقت با استیضاح بگوییم استیضاح حق مجلس است و در زمان مخالفت با آن صحبت از وحدت و همگرایی کنیم معنایی ندارد، بدانید آنچه مملکت را به گل می کشاند رفیق بازی ها و رودربایستی‌هاست. این شأن مجلس نیست که این و آن به ما زنگ بزنند و بخواهند وزیر را استیضاح کنیم یا بگویند که قرار است وزیر در جلسه‌ای مشکل را حل کند. نباید تراز مجلس در استیضاح را در حد مشکلات حوزه انتخابیه پایین بیاوریم.

موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۱:۲۲

«حجتی» مسبب رواج سونامی سرطان در کشور است

مهرداد لاهوتی در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: نامه محرمانه سازمان بازرسی و وزیر بهداشت را بخوانید. ایشان سونامی سرطان را در کشور رواج داده است و درصد آلودگی از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه حجتی ۵ سال فرصت داشت مشکلات بخش کشاورزی را حل کند، گفت: تب برفکی از سال ۹۴ شروع شد و الان هم ادامه دارد. متاسفانه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی ما را به سمت واردات سوق می‌دهد. زمانی که آنفلوآنزای مرغی شیوع پیدا کرد، به درستی با آن مقابله نشد و با توجه به وضعیت واردات، این وزارتخانه می‌توانست جلوی این خیانت بزرگ را بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ از ۶ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان و قیمت مرغ از ۴۵۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: نباید محصولات تراریخته وارد کشور می‌شد اما این محصولات را از کشورهای دیگر وارد کشور کردید و سونامی سرطان را رواج دادید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید نخ ابریشم از ۱۰ هزار تن به ۱۰۰ تن کاهش یافته، گفت: بیکاری را چطور می‌خواهید حل کنید، شما ابریشم و چای کشور را نابود کردید. اگر جرات دارید با چای‌کاران دست بدهید. دستان پینه بسته آنها مثل اره دست شما را می‌برد.

لاهوتی با بیان اینکه تولید چای از ۸۰ هزار تن به ۲۰ هزار تن رسیده است، یادآور شد: واردات برنج ۸۶ درصد و واردات ذرت ۴۰ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه شاهد افزایش واردات ذرت و سویا بودیم و صادرات پسته هم ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مخالف استیضاح وزیر جهاد کشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۱:۲۱

حجتی وزارت جهاد کشاورزی را از نابودی نجات داد

حبیب الله نیکزادی پناه  با گرامیداشت یاد شهدا و آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری در مخالفتش با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی جزء سنگرسازان بی سنگر دفاع مقدس بودند و در دوران سازندگی پست های متفاوتی را داشتند و آدم مثبتی بودند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای حجتی زمانی که در استان سیستان و بلوچستان استاندار بودند با تدبیر و دوستی با مردم شرایطی را ایجاد کردند که برای مردم امنیت به وجود بیاید.

نیکزادی پناه تصریح کرد: برخی از علمای مدیریت، مدیران به سه گروه تقسیم می کنند که یک گروه را اصطلاحا مدیران قمار باز می گویند اما قمار نمی کنند چون استراتژی ندارند همچنین آینده نگر، توسعه نگر، کلان نگر و برنامه نگر و همچنین علم گرا نیستند این مدیران متوسل به همان بحث شیر و خط می شوند که اگر روی شیر سکه آمد کار انجام شود و اگر خط آمد کار انجام نشود.

وی در این رابطه افزود: گروه دوم را مدیران سرایدار عنوان کرده اند، این گروه دوم نیز همان وضعیت قبل را دارند و متاسفانه از هیچ نظم و علم مدیریتی برخوردار نیستند اما فقط یک گروه مدیران سازنده وجود دارند که در هر نقطه ای که قرار بگیرند تغییر و تحول ایجاد می کنند و آقای حجتی جزء این گروه سوم محسوب می شوند.

نیکزادی افزود: همیشه مسائل را به روز نگاه می کنیم و گذشته را در نظر نمی گیریم این در حالی است که باید توجه داشت حجتی زمانی که وزارتخانه را تحویل گرفت وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه ورشکسته تمام عیار بود و کارکنانش نیز جای مناسبی نداشتند و معاونت ها در نقاط مختلف شهر بود.

حجتی وزارت ورشکسته کشاورزی را نجات داد

وی افزود: علیرغم بی تدبیری ها و بی مهری ها امروز وزارتخانه جهاد کشاورزی ساماندهی شده است. آقای حجتی زمانی که وزارتخانه جهاد کشاورزی را تحویل گرفت گندم و بخشی از گوشت و تخم مرغ و لبنیات و شکر به کشور وارد می شد در هر صورت آقای حجتی انقدر محجوب به حیا هستند که مسائل را بیان نمی کردند اما کاری کردند کارستان و وزارتخانه را از نابودی نجات دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در همه نقاط کشور مشکل کشاورزی وجود دارد و کشاورزی نابود شده اما باید چرایی موضوع پیدا شود چرا که این موضوعات به حجتی ارتباطی ندارد و وی نابسامانی ها را کم کرده اما امروز مشکلاتی وجود دارد و حتی در حوزه انتخابیه بنده نیز مشکلات وجود دارد اما آن موضوعات چه ارتباطی به آقای حجتی دارد چرا مسائل منطقه ای بیان می شود.

تلاش وزارت کشاورزی برای افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی

وی افزود: آقای حجتی ظرفیت ها را افزایش داده، واردات را کاهش داده و صادرات را افزایش داده چرا به این موضوعات توجه نمی شود و بنده از آقای حجتی می خواهم این اطلاعات را به مردم برساند.

نیکزادی پناه گفت: امروز کشاورزی در حال سامان گرفتن است، اجازه دهید این مرد عمل به کار خود ادامه داد و بتواند کشاورزی کشور را سامان دهد و از ناراحتی و نگرانی کشاورزان بکاهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقایانی که می گویند معاونان حجتی پیر هستند، باید به آنها گفت که همین نیروهای پیر با تلاش خود میزان تولید فعلی را به وجود آوردند، آیا وزیر نیرویی در اختیار داشت و از آنها استفاده نکرد؟، ادامه داد: روزی که این وزارتخانه را تحویل گرفت از کدام نیروی انسانی می توانست استفاده کند؟ باید انصاف داشته و قدرشناس مردان انقلابی باشیم.

کارنامه حجتی در وزارت جهاد شفاف و مثبت است

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا درست است آقای حجتی را با این کارنامه شفاف و بعد از 38 سال خدمت بی عزت کنیم، چه جوابی داریم که به شهدا و انقلابیون دهیم؟، تصریح کرد: وظیفه داریم در کنار وزیر قرار بگیریم و به او کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه امکانات و احکام بسیار خوبی مصوب شد که امیدواریم وزیر آنها را پیاده کند و کشاورزی را رونق دهد، عنوان کرد: کشاورزی و یا هر اقدام تولیدی دیگر کشور نیازمند منابع است، آیا می شود بانک کشاورزی که بانک تخصصی است، منابع را به عنوان سپرده با سود بیش از 20 درصد جذب کند و آن را با سود 18 درصد در بخش پرداخت کند؟

نیکزادی پناه با بیان اینکه آیا وزیر منابعی در اختیار داشت و کاری نکرد؟ اگر این منابع وجود داشتند، آن را اعلام کنید، گفت: هر چند که آقای وزیر قول دادند آرام آرام از نیروهای جوان در مجموعه خود استفاده کنند ، باید گفت که وی هنوز جوان است و براساس تجربیات دنیا، امروز روزی است که مردم ایران از تجربه وی استفاده کنند نه اینکه او را از صحنه خارج نمایند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه آقای حجتی از خانواده محترم شهدا و ایثارگران و متعلق به 17 شهید و جانباز هستند، خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم نمایندگان با توجه به اینکه مسائل و مشکلات را خوب می دانند، رأی اعتماد مجدد را به وزیر می دهند؛ مقرر شد بعد از تعطیلات عید نمایندگان مشکلات خود را با وزیر در میان بگذارند.

موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۰:۳۱

مشکل عظیم کشاورزان به تجمع مقابل مجلس و دستگاه‌های اجرایی رسیده است

زهرا سعیدی با طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان زیادی برای اعتراض گردهم آمده‌اند و بنده با وجودی که برای شنیدن مشکلاتشان بین آنها حضور یافته ام کلی بدوبیراه شنیده‌ام. امروز کشاورزانی که زکات دهنده بودند به زکات گیرنده مبدل شده اند، در حالیکه برخی از این کشاورزان ۲۰ جریب زمین دارند. اما به دلیل مدیریت های ضعیف و ناکارآمد و عدم دریافت حقآبه‌هایشان نمی توانند زمین‌هایشان را احیا کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با انتقاد به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در حوزه توزیع آب گفت: در حالیکه مواد ۱۸ و ۲۱ قانون توزیع عادلانه آب، توزیع آب را برعهده وزارت کشاورزی قرار داده و ماده ۲۶ این قانون وزارت نیرو را در نظرخواهی از وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص آب موظف کرده است اما چرا وزارت جهاد کشاورزی به این قانون و در حقیقت به عهدی که برعهده دارد عمل نمی کند؟

وی پرداخت پول خرید بذر کشاورزان را یکی دیگر از مشکلات کشاورزان دانست و افزود: براساس اطلاعاتی که از برخی کشاورزان دریافت کرده‌ام، یک کشاورز اصفهانی پس از خریداری کردن بذر و تحویل آن به وزارت جهاد کشاورزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان از این وزارتخانه طلب دارد. همین کشاورز وامی را که برای امور کشاورزی از بانک دریافت کرده است با کارمزد ۲۸ درصد باید به بانک بپردازد که سود وام دریافتی‌اش ۶۰۰ میلیون تومان است. اما به دلیل بدهی‌هایی که این کشاورز به شرکت آب و برق دارد، انشعاب آب و برقش در حال قطع شدن است. آقای وزیر چه فکری برای این فرد باید کرد. آیا نمی شود برای طلب و بدهی این کشاورز فکری کرد که گرفتاری‌های زندگی او و کشاورزان زیاد دیگری که با وضعیت مشابهی روبرو هستند رفع شود؟

سعیدی علت مازاد تولید کشاورزان را نداشتن الگوی کشت دانست و افزود: به دلیل فقدان الگوی کشت، کشاورزان مازاد تولید دارند. به طور مثال زمانی که کشاورز حجم زیادی سیب درختی تولید کرده است و برای انواع آن سردخانه ندارد، به راحتی مجوز واردات سیب مکزیکی صادر می شود. آیا این وضعیت اداره بخش کشاورزی است؟

وزیر جهاد کشاورزی در دفاع از خود
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۰:۰۱

 نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی در بخش غذا داشته‌ایم

محمود حجتی در جلسه استیضاحش با دفاع از عملکرد شش سال گذشته خود گفت: سخنان امروزم به منزله نبود ضعف و نارسایی در عملکردم نیست و امیدوارم با تذکرات نمایندگان بتوانم به مرور زمان آنها را رفع کنم.

وی در عین حال گفت: موفقیت‌هایی که در حوزه کشاورزی حاصل شده است و مقام معظم رهبری ما را مورد لطف قرار داده و به آنها اشاره کردند، به لطف همکاری مجلس و دولت و زحمتکشان عرصه کشاورزی به دست آمده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اساس نگاهم در بخش کشاورزی استفاده از ظرفیتهای داخلی به ویژه ظرفیتهای نهفته در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور یکپارچگی در وزارت جهاد کشاورزی را تحقق بخشیدم تا جامعه کشاورزی و عشایری با وجود خشکسالی بلندمدت دستاوردهای موفقی در تاریخ کشاورزی کشور رقم بزند.

حجتی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد و تقویت ارتباط وزارت جهاد کشاورزی ایران با مراکز تحقیقاتی بین‌المللی و حمایت‌های دولت و مجلس و به کارگیری فناوری ها و تجهیزات مدرن روز به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده برسیم.

 

موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۹:۵۱

۷۰۰ هکتار زمین به قیمت متری۱۳ هزارتومان به یک سرمایه‌دار واگذار شده است

حسن نوروزی در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به عنوان موافق استیضاح گفت: خاک بر سر من که باید مسوولان مملکت به سرمایه‌داری، ۷۰۰ هکتار زمین را متری ۱۳ هزار تومان واگذار کنند. چرا اینطور مملکت را به باد می‌دهید و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

وی عدم توانایی تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی، واردات بی‌رویه، متضرر شدن کشاورزان، عدم توان بازاریابی صادرات و تخلفات مالی در شرکت‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی براساس گزارش دیوان محاسبات را از جمله ایرادات وارده به این وزارتخانه عنوان کرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در رباط کریم یک تعاونی ولیعصر داریم که در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده که حالا می‌خواهند آن را احیا کنند که برای همین کار ۴۰۰ میلیون تومان معاون وزیر، ۲۰۰ میلیون تومان مدیرکل و ۴۰ میلیون تومان رییس اداره پول گرفته‌اند. چقدر دولت باید برای این لابی‌گری‌ها خسارت بدهد؟

نوروزی افزود: پرونده‌هایی در رابطه با تاسیس پمپ‌بنزین و پمپ گازهای بین شهری وجود دارد که منشی مربوطه می‌گوید که اگر مجوز می‌خواهید باید ۶۰۰ میلیون تومان پول بدهید و اینها مصداق رشوه و ارتشاع است.

وی عدم اجرای الگوی کشت، عدم حمایت از کشاورزان، نبود برنامه برای کشت ارگانیک، بی‌توجهی به کشاورزان مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان ورشکستگی کارخانجات قند و شکر، عدم توجه به صنایع تبدیلی، عدم توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق استراتژیک و عدم فرهنگ‌سازی برای شناخت بازار هدف محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم استفاده از مدیران باسابقه در این وزارت خانه گفت: شما مهندس موسوی را عزل کردید اما بعد از ایشان چه کسانی را آوردید و چه کسانی را در استان تهران حاکم کردید؟ ما شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟ ما نیازمند یک وزارتخانه چابک هستیم.

نوروزی ادامه داد: خاک برسر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم. آیا این صنایع های‌تک است؟ چرا باید سیب کشاورزان کنار جاده بماند و صادر نشود؟ چند سردخانه در کنار فرودگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی تاسیس شده است؟

موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۲

واردات گندم و برنج بلای جان کشاورزان شده است

نادر قاضی پور در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در موافقت با این استیضاح گفت: چرا قیمت خرید تضمینی گندم که قرار بود در ابتدای مهرماه سال 96 اعلام شود، تاکنون مشخص نشده و در این مسئله وزیر مسئول است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سیب کشاورزان ارومیه در حال حاضر در سردخانه قرار داشته و با توجه به اینکه هر کیلو 1500 تومان قیمت تمام شده آن برای کشاورزان است، اما کیلویی 700 تومان به فروش می رسد. چرا برای کشاورزان الگوی کشت تعریف نشده است؟ کشاورزان شرق استان اصفهان صدها سال زکات پرداخت کرده اند، اما در حال حاضر به دلیل بی لیاقتی مسئولان زکات بگیر شده اند!

وی با اشاره به اینکه کشاورزان اصفهان طی ماه های گذشته به دلیل بی تدبیری مسئولان تجمعات بسیاری داشته اند، تصریح کرد: کشاورزان اصفهان در خیابان ها هستند، متاسفانه دولت در یک پارچه کردن زمین های کشاورزان اقدامی انجام نداده است. واگذاری دبیرخانه کار گروه تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی رفته است، اما نتیجه آن برعکس شده است.

قاضی پور با انتقاد از عدم تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان بسیاری تلاش های بسیاری کرده اند که در حال حاضر تکلیفی برای آنها مشخص نیست. دولت چرا اقدامی در جهت جلوگیری از واردات محصولات تراریخته به کشور انجام نمی دهد؟ تراریخته مشکل اصلی زیست محیطی بوده و کنترل واردات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت چرا از واردات برنج به کشور جلوگیری نمی کند، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان گیلان در شالیزارها گندم کاشته و همزمان واردات گندم به کشور انجام می شود. شما مرگ کشاورزان کشور را می خواهید! چرا برداشت کشت پنبه متوقف شده است؟ ایران زمانی رتبه اول را در کشت پنبه داشت، اما هم اکنون جزو وارد کنندگان پنبه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه ای برای محصولات پنبه ندارد، افزود: چرا بانک کشاورزی در دهستان های بزرگ شعبه نداشته و چرا عملکرد سازمان جنگل ها را رصد نمی کنید؟ متاسفانه تخریب جنگل ها انجام شده و محیط زیست کشور شرایط مناسبی ندارد.

قاضی پور با بیان اینکه استان گلستان در مقاطعی دچار خشکسالی شد، تصریح کرد: کشاورزان خسارت های بسیاری را متحمل شده اند، اما خسارت های آنان از طرف دولت جبران نگردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا با زمین خواران صنعتی برخورد نشده و چرا قیمت شکر را کنترل نمی کنید؟ علت عدم تدوین و ارائه تهیه پیش نویس استقلال و ساماندهی در فرآورده های کشاورزی چیست؟ چرا اقداماتی درخصوص استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی صورت نگرفته و چرا مکمل ها و نهادهای آلوده به بخش شیلات تحویل داده شده است؟

وی تصریح کرد: چرا در سواحل دریای شمال و جنوب، پرورش ماهی انجام نمی شود؟ متاسفانه بارهای درخصوص این مسائل از وزیر سوال مطرح شده، اما پاسخی دریافت نشده است. مشکلات کشاورزان همچنان وجود دارد و وزارتخانه جهاد کشاورزی به وزارتخانه زمین خواری تبدیل شده است.

موافق استیضاح وزیر کشاورزی:
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۴

استفاده از افراد بازنشسته و غیرمتخصص باعث شده وزارت کشاورزی به صورت ناکارآمد شود


علی وقفچی در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک مرتبه می‌بینیم که 180 رأی با کمال تأسف به 50 رأی تبدیل می‌شود و این امضایی که نشان از هویت و اصالت را در یک کلمه همه چیز نمایندگان است و باید حتماً جایگاه واقعی خود را داشته باشد، از دست می‌رود.

وی ادامه داد: از شما نمایندگان استدعا دارم یا موضوعی را امضا و تأیید نکنید و یا اگر امضا و تأیید کردید موضوع را با جدیت تمام پیگیری کنید، زیرا که تمام اتمام حجت‌ها را قبل از امضا موضوعی با مسئولین مربوطه کرده و از شائبه‌های متعددی که متأسفانه ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کاری نکنیم مجلس که عصاره ملت است و همه ملت و آزادگان جهان به آن چشم دوخته‌اند، تبدیل به یک مرکز ناکارآمد شود.

وقفچی اظهار داشت: نباید اجازه داد مجموعه‌هایی امثال بانک مرکزی در گزارش خود به قوه قضائیه همه گرفتاری‌های مؤسسات مالی را به گردن مجلس بیندازند. تجدیدنظر نمایندگان را در این مسیر خواستارم.

وی افزود: وزیر کشاورزی به دنبال نقدهایی که بنده و تعداد دیگری از نمایندگان داشتیم متعهد شد که تغییرات اساسی در مدیریت‌های کلان را سرلوحه کار خود قرار دهد و در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را در این زمینه صورت دهد و اقدامات صورت‌گرفته مبین آن است که وی هیچ توجهی به تعهدی که به اعضای کمیسیون داده، ندارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تذکرات متعدد توسط اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و متخصصین و بخش‌های مختلف کشاورزی، به ویژه در حوزه معاونت‌های این وزارتخانه اما شاهد به‌کارگیری افراد بازنشسته در این سمت‌ها بودیم.

وقفچی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مجموعه‌ها در وزارت کشاورزی از افرادی که هیچ‌گونه تجربه و تخصص مرتبط با آن حوزه را ندارند، استفاده شده است، به عنوان مثال در مؤسسه رازی که یک جایگاه بین‌المللی دارد و بهداشت انسانی و دامی وابسته به این مؤسسه است، فردی با دکترای شیمی برای مسند ریاست این مؤسسه انتخاب شده است که هیچ‌گونه سنخیتی با این مسند ندارد.

وی افزود: عدم استفاده از نظرات کشاورزان خبره و نداشتن استراتژی برای صادرات محور کردن کشاورزی ایران از دیگر ضعف‌های وزارت جهاد کشاورزی است که این باعث درد و رنج و بدبختی احوال کشاورزان است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه این موارد باعث شده به جای نگاه علمی به کشاورزی به صورت مدیریتی سنتی و ناکارآمد اداره شود و حاصل آن وضعیت نابسامان مدیریت کلان آب و خاک و هوای کشور است که ایران را به جای تبدیل شدن به یک کشور صادرکننده محصولات کشاورزی با فرصت طلایی به یک کشور واردکننده تبدیل کرده که خود بیش از 50 درصد تولید سبزی و صیفی تولیدی‌اش را به دلیل سوءمدیریت و عدم تعریف زنجیره تولید از بین می‌برد.

وقفچی در پایان خاطرنشان کرد: تأسف‌بارتر اینکه بیش از 10 هزار تن از محصولات چای ما در انبارها مانده و یا تبدیل به کود می‌شود و این در حالی است که ما چای را از خارج وارد می‌کنیم و با این کار باعث ورشکستگی چای‌کاران می‌شویم.

موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۲

آقای حجتی شما کشاورزان، عشایر و روستاییان را به خاک سیاه نشاندید

صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی موتور محرکه رشد اقتصادی است، گفت: بخش کشاورزی در تامین غذا و رفاه جامعه و رشد اقتصادی نقش اساسی دارد. بنده به عنوان فرزند کشاورز و نماینده مردم ضمن تشکر از زحمات آقای حجتی انتقاداتی به عملکرد وی دارم.

وی افزود: تذکراتی به آقای وزیر گوشزد کردیم ولی هیچ اراده‌ای در جهت رفع آن دیده نشد. آقای حجتی در توزیع اعتبارات و فرصت‌های وزارت کشاورزی عملکرد مناسبی نداشته است. برای مثال استان اردبیل از نظر میانگین آبیاری مکانیزه رتبه ۲۶ را در بین استان‌ها دارد و در بخش بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام‌فروشی هستیم. عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش برندسازی موجب شده محصولات صادراتی ما کمترین ارزش افزوده شامل حالشان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع موجب شده شهرهای کوچک از جمعیت خالی شوند. آقای حجتی شما که در دولت‌های مختلف وزیر کشاورزی بودید، بیشترین نقش را در خالی شدن روستاها و کاهش جمعیت از ۷۰ درصد به ۲۵ درصد دارید، شما باید پاسخگو باشید. امروز در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و هیچ اقدامی در این چند سال اخیر انجام نشده است.

بدری تصریح کرد: این وزارتخانه برای صادرات محصولات کشاورزی هیچ برنامه‌ای ندارد، آقای وزیر آیا خبر دارید، قیمت سیب‌زمینی تولید شده در اردبیل کمتر از بهای تولید آن بود؟ آیا خبر دارید هم‌اکنون ده‌ها تن سیب‌زمینی در انبار کشاورزان اردبیل در حال فاسد شدن است. آقای حجتی شما برای تولید و بازار تولید پنبه در دشت مغان هیچ کاری نکردید. سال گذشته هندوانه تولید شده در دشت مغان در دست کشاورزان مانده آیا خبر دارید شیر تولید شده توسط دامداران و عشایر دشت مغان کیلویی کمتر از ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود؟

وی افزود: با وجود محصولات مناسب داخلی به دلیل ایجاد رانت و سوءمدیریت برای واردات محصولات خارجی مجوز داده می‌شود. اکنون واردات محصولات تراریخته خطرناک در حال انجام است، مصرف این کودها موجب به خطر افتادن سلامت مردم است، شما خبر دارید اردبیل یکی از قطب‌های اصلی ابتلا به سرطان معده و روده است. آقای حجتی شما در دفاع از حقوق کشاورزان چه کردید؟ هروقت خواستید محصولاتشان را خریداری کنید با قیمت پایین و به صورت قسطی خریداری کردید. شما به همراه دولتمردان؛ کشاورزان، دامداران، عشایر غیور و روستانشینان را به خاک سیاه نشاندید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدایا شاهد باش در ایام پایان سال ۹۶ به عنوان فرزند کشاورز و فرزند عشایر گوشه‌ای از این مشکلات را بیان کردم. ای نمایندگان بیایید یک بار دیگر به جوانان نخبه و مومن کشور اعتماد کنید و عرصه مدیریت را از افراد تکراری خالی کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۱
چهارشنبه سوری به سبک مجلسی ها !!

فقط وقت مردم را تلف کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اینم مثل دواستیضاح قبلی با لابی بدون نتیجه میشه !
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
تبریک به آقای حجتی.





















آقای حجتی بفرماین سبوس
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
همش لابی گری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
در سال 94 به به لیست امید از شیراز رای دادم و جرات دارم میگم پشیمان هستم و دیگر هم رای نخواهم داد.
رای دادیم که کابینه بشه برای افراد بالای 60 سال بعد من 29 ساله پول توجیبی از بابام بگیرم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
همش بازی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
عدالت فدای مصلحت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چهار تا دختر بچه کودکستانیببریم در صحن مجلس برقصن شاید خدا خواست و وادار به استعفا شدن نمایندگان عصاره ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سبوس برنج شمال لوس بازی هم حدی داره
نماینده ها با استیضاح می خوان حقوقی که می گیرن حلال باشه .
الگی وقت مردم را نگیرید!
اگه قراره که همه رای بیارن استیضاح برای چیست؟
ای بابا این مایندگان مردم را به سخره گرفتن
میخواهن وانمود کنند که ماهم داریم یه کاری را می کنینم
ای مردم به خدا قسم همه اینا بده بستان است
دست از این سناریوه و شوها بردارید
استیضاح رو میذاشتن بعد از توزیع میوه شب عید...خدا کنه سیب و پرتقال خوب گیرمون بیاد آمین
اغلب نمایندگان مجلس ژست آدم های دقیق و سخت را هم ندارند.(این هم یه ماسمالی زیشن دیگه)
ایول ودست مریزاد باید گفت به اصلاح طلبان
مای ساده رو باش دلمون رو خوش کردیم به اینا گفتیم همش دم از مردم میزنند شاید هم واقعا میخوان برا مردم کار کنند اما دیروز با رای اوردن آخوندی که اصلاح طلب تندی هست نشون دادن که بدتر از اصول گراها فقط بلدن حزب بازی کنن جالبه که نقدها به اخوندی خیلی بیشتر از بقیه وزرای استیضاحی بود اما نسبت به ربیعی با قاطعیت کامل رای اورد چرا؟چون ایشون اصلاح طلب تند هست
چقدر برای خودم به خاطر اعتماد ودلخوش بودن به اصلاح طلبا متاسفم شما ها ده برابر بی انصاف ترید
لطفا استیضاح نگوییم بگوییم خمیه شب بازی مجلس.
منهم به عنوان یک شهروند به آقای حجتی رای مثبت استیضاح را خواهم داد. ایشان در دو سال اخیر خصوصا بسیار بد عمل کرده اند. وجود افرادی همچون دکتر بصیری تمام سیستم وزارت کشاورزی را مختل کرده است. متاسفانه اطرافیان ایشان عملکرد جناب حجتی را خراب کردند.
که چی بشه؟؟؟؟!!
اینهم از وزیر کشاورزی و مرغداری لایق ما...اشتغال کشاورزی و رفاه
درود بر عدالت.





ما که قاضی نیستیم.
البته این وضعیت های سیاه کشور فقط مربوط به وزارت کار وزارت کشاوررزی و وزارت راه نیست. همه وزارت خانه ها وسازمان ها همینطور هستند و مقصر آنها هم وزیر نیست. رییس جمهور هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مقصر مردمن که الکی رای میدن مثل یه مشت کور
ضعیف ترین وزیر کابینه است.
اگر برکنار نشه، معلومه لابی و زد و بند حقیقت دارد و شایسته سالاری دروغی بیش نیس
استیضاحهای نمایشی و سرگرم کننده
700 هکتار فکر نمی کنم در محدوده شهری بوده باشه. احتمال زیاد زمین کشاورزی بوده.... متری 13 هزار تومان یعنی هکتاری 130 میلیون تومان که برای زمین کشاورزی درجه یک هم پول کمی نیست....
مجلس دوست دارد مورد توجه قرار بگیرد
امروز هم سر کشاورزان با عدم رای آوری استیضاح غریبه میشود
لاهوتی نماینده مجلس چه اتهام عجیبی به وزیر کشاورزی وارد کرد
شما سونامی سرطان را در ایران شیوع دادید
با اشاره به دو نامه محرمانه
آیا میدانید علت نابسامانی در واردات و صادرات مربوط به چه نهادیست؟
یکی از دلایل عمده نداشتن استانداردهای مرجع ملی معتبر میباشد چرا که با این نقیصه امکان صادرات محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی مشکل خواهد بود.
مشکل اساسی در نداشتن تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار در قابلیت ردیابی به استانداردهای بین المللی حتی توان صادراتی کشور در انواع صیفیجات را بدلیل نامعتبر بودن آزمونهای مواد غذایی تحت کنوانسیون های بین المللی که در سال 1353 ایران به آن پیوست مورد غفلت واقع گردیده است و حالا پس از نیم قرن فاقد حتی یک مرجع ملی استاندارد چگونه میتوان مبادرت به صدور کالاهای ایرانی کرد!!البته تعدادی از کشورهای صنعتی با تحت لیسانس قرار دادن محصولات و تولیدات ایرانی مبادرت به صادرات مینمایند که این خود هزینه بیش از سیدرصد افزایشی برای یک تولید کننده ایرانی مقرون به صرفه نخواهد بود.
سوال اساسی اینست که با تصویب قانون جدید استاندارد قرار است چه برنامه ای در خصوص کنترل و نظارت بر واردات و صادرات داشته باشیم؟ آیا سازمان ملی استاندارد صرفا یک تسهیل کننده واردات و صادرات است و چگونه میتواند بر محصولات تراریخته وارداتی نظارت نماید؟ آیا صرفا با عضویت در مجامع بین المللی این نظارت شبه استاندارد به نام کمیته های متناظر کار به سرانجام خواهد رسید؟
با سلام
متاسفانه هيچ کدام از نمايندگان متوجه نيستند که جناب آقاي حجتي يکي از بزرگترين گروه توليد کننده کشور يعني مرغداران را با انتصاب افراد ناآگاه در پست هاي مختلف به خاک سياه نشانده است. الان هيچ مرغداري نيست که به حد ورشکستگي نرسيده باشد. اگر با رفتن حجتي قرار هست که همين افراد در صدر تصميم گيري باشند بهتر است که آقاي حجتي هم باشد و گرنه نمايندگان بايند تصميم گيران اصلي را استيضاح کنند.
با احترام
مرغدار ورشکسته
خیمه شب بازی استیضاح برای حاشیه بردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان
با دو وزیر استیضاح شده دیروز چه گلی بر سرمان زدید که با این وزیر بخواهید تاج گل بزنید. ول کنید و به کارتان برسید بیکارید مگه؟
با سلام . بنظرم با این حیاهو ی استیضاح خواستند اعتراضات مسالمت امیز مردمی و صنفی مردم را تحت شعاع قرار بدهند و بگن که صدای شما را شنیدیم و داریم کاری میکنم که این نمایش را اجرا میکنند. ! وقتی نماینده ای خیالش جمع با شد که در انتخابات بعدی رای مردم را نمیگیرد اما در یکی از مجموعه های وزارتخانه ها به عنوان مدیر بکار گرفته میشود ، نتیجه اش میشود این حالا مردم بهش رای بدهند یا ندهند نانش را که دارد.
اقايان نمايندگان محترم به فكر مردم وانتخابات بعدي باشيد مثلا كسي ديگر مي آمد چه مي كرد معجزه ميكرد
كلا يه وزير تو جمهوري اسلامي داشت درست كار مي كرد اونم داشتن استيضاح مي كردن. لطفا در انتقاد منصف باشيم. آمار هر كس نشون دهنده عملكرد هر كس هست. آمار كشاورزي كشور در چند سال گذشته هميشه روند صعودي داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
چه قدر ساده هستید شماها. بنده مدتی در سازمان جهاد کشاورزی بوده ام، آمارها همه ساختگی هستند. دقیقا مثل تورم تک رقمی. تا به حال با خودت فکر کردی با وجود خشکسالی های اخیر، همیشه تولید محصولات زیاد میشه و هیچ چیزی کم نمیشه؟
بي طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
آمار رو مركز آمار و بانك مركزي اعلام مي كنه. اگر اينجوري بود كه آمار دست خود وزارتخونه باشه يا دولت باشه كه همه چيز مسخره بازي مي شه. ضمنا يه حرف خيلي خوب هم زد وزير، اونم اين بود كه اگر گندم توليد نكرديم پس از كجا آورديم نون خورديم
بیشتر شبیه نمایش کمدی بود
همش سرکاری بود
اینا همه بده بستون سیاسی است ملت شدند مسخره... واقعا راست گفتن اصول گرا و اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا...
اصلاح طلب و اصولگرا همگی بهانه و نمایشی است برای سرگرمی. با این جماعت هیچ امیدی به اصلاح نیست. .
مجلس
الهه به هدر دادن وقت و پول ملت!!
مجلس هم به محل پارتی بازی مبدل شد یا محترمانه تر لابی گری
متاسفانه فرهنگ راستی آزمایی و تکیه به حقایق غیر قابل خدشه در جامعه ما بسیار بسیار کم رنگ است. سردمدار این مسئله باید دانشگاهیان باشند که اتفاقا در دانشگاه این موضوع بدتر است که شاید به علت تعداد بسیار زیاد دانشگاه های بی کیفیت باشد.
موافق استیضاح می گوید وزیر همه ی داشته های قبلی را نابود کرده، و به اندازه آن بدهی ایجاد کرده.
مخالف استیضاح می گوید وزیر همه ی بدهی های قبلی را پرداخت کرده، به همان اندازه سودآوری هم کرده است!
و هیچ جایی نمی شود راستی آزمایی کرد که کدام یک درست است!
این افراط در دفاع و نیز مخالفت خود نشان دهنده این است که استیضاح بازی سیاسی است و خیلی مرتبط با عملکرد فرد نیست.
نمایش مجلس و از قبل طرح ریزی مجلس تمام شد؟؟؟ بنابراین می شود گفت این مجلس دولته و دولت برای مجلسه .
ظاهرا شب عید نمایندگان به بهانه استیصاح میخواستند اضافه کاری بگیرند.
ليست اميد هستند ديگه
استيضاح نمايندگان محترم اولويت دارد!
بادا بادا مبارک بادا ماشاالله مبارک بادا مجلس سرای ملت ماست عجب سرایی داریم شلم شوربا شد مجلس در راس امور است این مجلس در تهه امور هم نیست گذشت اون دوران که در راس امور بود
این ها همه نمایش بود برای اینکه بررسی اموال نامشروع مدیران به جریان نیفته خود نماینده ها هم مشکل دارند 3استیضاح در دوروز و......
اگر وقتتان را گرفتند مشکل خودتی که امید داری به این نماینده ها!!!!!!!!!!!!
ایمان آوردیم به شام اقای نوبخت
این شام چه ها که نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خیلی شــــــــــــــــــــــــــــور بوده ناجور نمک گیر کرده
مردم را به سخره گرفتند . این مجلس الدوله است
خوب برای چی استیضاح کردید و برای چی دوباره بهشان رای دادید مردم را به سخره گرفتید. با یک شام و یک پیامک ویک.......................................دوباره ااستیضاح را پس گرفتید.

خوب مجلس محترم تاریخ شو و نمایش بعدی را اعلام بفرمایید
جناب آقای حجتی
من نمی دانم چطوری شما باز رای اعتماد گرفتید و کار هم ندارم.فقط از شما یک خواهش دارم اگر زورت به آقای مدلل و دار و دسته ایشان نمی رسد بدان که آه و ناله هزاران مرغدار پشت سرت خواهد بود اگر خودت استعفا ندهی اگر نمی توانی آقای رکنی و دیگر مدیران که قعطا دلشان برای تولید نمی سوزد را جابجا کنی من از شما به عنوان یک مرغدار خواهش می کنم و پشینهاد می کنم که وزارت را خودتان ترک کنید چرا که آخرت خود را به دنیای این آقایان فروخته اید
مگه تا الان کسی هم برکنار شده؟؟؟/از کسی باز خواستی شده؟؟؟؟کسی تا امروز از ملت عذر خواهی کرده؟؟؟؟
ایکاش میشد وسیله ی سنجشی را اختراع می کردند که مدیران نفوذی را شناسایی می کرد.
این نماینده ها فقط با وقت مردم بازی می کنند و دور خودشان می چرخند. هیچ خاصیتی برای ملت ندارند.
خخخخخخخخخخخخخخخ وقت حروم کردن واقعا فلسفه این استیضاحها رو من نفهمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
جواب های حجتی واقعا بی معنی بود
بلاخره،تعارف سبوسی جواب داد ، اما خوب بود در روزهای پایان سال ملت ایران را سر کار گذاشتند ،وتقسیم سهم خواهی به ثمر نشت ؟،،،، گل بود ،وبه سبزه آراسته شد ؟،،،،
این رد نشد معلومه نماینده نداریم تمام واهم های تولید بسته وحتی ریالی وام برای پرورش مرغ گاو ودیگر ... نداده است البته برای بعضی از استانها خوب شده
از اول وقتی دقیقه نود استیضاح میکنند یعنی کسی رد نمیشود
زمان مناسبی نداشت و نتیجه اش این شد بهر حال مجلسی ها باید دقت کنند کلا بنفع دولت تمام شد اشکالی هم ندارد حد واندازه مخالفین دولت هم معلوم شد
دلم به حال خودمون میسوزه که میدونیم چه خبره و صدامون به هیچ جا نمیرسه
میاییم خبری رو میخونیم که میدونیم نتیجه بازی دادن کل ملته فقط دلمون رو خوش میکنیم که تو قسمت نظرات یریزه از درد دلمون رو با حرف زدن کم کنیم
ما بدترین ملت دنیا هم بودیم حقمون این نبود، وای بر کسایی رو که باعث خون جوانهای مملکت شدن تا عوض آرمان ها به آرزوهای شخصیشون برسن
ما هم دلمون خوشه عیدی امسال رو پرداخت کردن
حتی اگر خود دولت هم بخواهد استیضاح شود شام آقای نوبخت به نمایندگان دوباره دولت را ابقا میکند
این باج خواهی عده ای از عده دیگر بود به منافع ملت و کشور و عدم لیاقت وزیر ربط نداشت؟؟؟
مجلس خیلی دوست داره خودشو راس امور نشان بده .
که تاریخ نشون داده هیچوقت اینجوری نبوده و نخواهد بود با این نمایندگان نازنین!!!
هممون سرکاریم. وقتی مجلس بیکار باشه همین میشه دیگه
کجای دنیا از سه تا مورد استیضاح یکی هم رای نمی اورد. واقعا همه چیز. اینجا با دنیا فرق دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
کی جرات میکنه رای نده؟؟؟
من 40 سالمه از خارج فارغ االتحصیل شدم دو تا فوق‌لیسانس دارم سربازی رفتم کار گیرم نمیاد پول توجیبی از بابای بازنشستم میگیرم وای بر شما
تک بیر
سال بعد من غلط کنم لیستی رای بدم که تهش این بشه هرکی بیاد رایشو پس بگیره کاش یکم سبوس هم بود ما میخوریدم سکته نمیکردیم
حالا که قراره همه با همه اشتباهات و کوتاهی هاشون همچنان پشت میز هاشون ابقا بشوند پس این شعبده بازی و الم شنگه در آوردن ها برای چیه ؟ یک بار برن بشینند سر جاشون و بزارن هر کی هر کاری دوست داره بکنه .
دردوروز گذشته شاهد نمایش مشمیز کننده بین مجلس ودولت بودیم حضرات تصورکرده اند میتوانند بااینگونه نمایشها مشکلات عدیده وکمرشکن اقتصادی را که کاردبه استخوان کارمندان وبازنشستگان رسانده منحرف نمایند
غذایی که نوبخا قبل ازاستیضاح به نمایندگان داد همگی رانمکگیر کرده وهمانطور که پیش بینی میشد اصل انحراف افکارعمومی از وضعیت فلاکت باراقتصادی بود
برخی برای پر کردن جیب خود از دولت مرتبط سناریوریی مطرح میکنن بیچاره مردم خوش خیال که فکر میکنن اینا به فکر کار برای بهبور معشت آنها هستند
وقتی یکنفر 8 سال رئیس دولت باشد چرا امثال این فرد وزیر نباشند
شما تشریف بیارید شهر ما اوضاع سازمان جهاد کشاورزی که قرار هست قطب کشاورزی باشد را مشاهده کنید
اولا رئیس سازمان احتمالا تا چند وقت دیگه برای دومین بار بازنشسته میشوند
سوما تصمیمات با اعمال سلیقه اخذ میشود و دود آن به چشم کشاورزان بدبخت میرود
همه بازی بود نا استیضاح
اگه قرار بود همه دوباره رای بیارون پس چرا این همه نمایش راه انداختن ؟؟؟؟؟؟
خوب بود این فرزند کشاورز و فرزند عشایر(آقای صدیف بدری) در موافقت یا مخالفت آخوندی صحبت میکرد. آخا بسلامتی ایشان سخنگوی کمیسیون راه و مسکن هستش! ایشان باید کمیسیون خودشو عوض کنه بره کشاورزی بهتره! چون خودش استعاد خودشو خوب کشف کرده است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی