بازدید 5175
۴

بلیط چارتری برچیده می‌شود

کد خبر: ۷۸۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 13 March 2018
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به مشکلات نوسانات ارزی در ایران در حوزه گردشگری کشور پرداخت و گفت: بلیط پرواز‌های چارتری در ایران تا ۱۰۰ روز دیگر به طور کامل برچیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حرمت الله رفیعی در نشست خبری خود درباره بی‌ثباتی ارز در کشور و تاثیر آن در حوزه گردشگری اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر وضعیت ارز ثبات خود را پیدا کند تا تاثیر مثبت بر سفر‌های داخلی و سفر‌های خارجی بگذارد، زیرا معتقدیم کار‌های غیرکارشناسی مانند افزایش عوارض خروج کشور شعاری است و برای گردشگری کشور با این تصمیمات کار مفیدی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: مثلا دادن ۱۰۰۰ دلار برای خروج ارز برای یک مسافر برای دو شام در خارج از کشور هم کافی نیست، درحالیکه درگذشته ۵ هزار دلار برای خروج هر مسافر تعیین شده بود حال اگر می‌گویند که کشور مشکل ارز ندارد و در خزانه این مقدار ارز داریم پس باید این داشته‌های ارزی در کجا خود را نشان دهد؟ نباید بی‌ثباتی ارز مشکلات گردشگری را بیشتر کند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره تاثیر نوسانات ارز بر روی گردشگری داخلی نیز توضیح داد: از زمانی که نوسانات ارز کلید خورد اول بلیط پرواز‌های داخلی به خاطر این نوسانات گران شد، حال مگر سوخت داخلی هواپیما به صورت دلار است؟ و از طرفی نیز هزینه‌های اقامت‌های داخلی نیز به خاطر نوسانات ارز گران خواهد شد و متعاقباً اکثر تورم در کشور تاثیرگذار از نوسانات ارز خواهد بود.

رفیعی درباره محدودیت و ممنوعیت فروش چارتری نیز عنوان کرد: برای عدالت در مولفه‌های سفر برای مردم از اول اسفند چهار مسیر در ایران از جمله تبریز، مشهد، بندرعباس و ... فروش بلیط چارتر ممنوع شد و از اول تابستان ۹۷ فروش بلیط سفر‌های داخلی به صورت چارتر به طور کامل ممنوع می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: فروش بلیط‌های چارتری فقط در مسیر‌های خارجی دچار محدودیت و ممنوعیت نخواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
۱۰۰۰ دلار برای دو شام در خارج از کشور یک مسافر! چه عرض کنم نهار و شام ما روزی ده دلار هم نیست
دم شما گرم
دو تا شام ۱۰۰۰ دلار کمه؟
به امیداینکه ازحرف به عمل برسه بلیط چارتری یعنی پول دارشدن یه عده از جیب مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان