بازدید 1723

با هر تور ارزانی به خارج کشور نروید

کد خبر: ۷۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 13 March 2018

رییس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات جهانگردی ایران گفت: گاهی در خانه نشستن از سفر رفتن با تور‌های خارجی ارزان قیمت به صرفه‌تر است.

به گزارش میزان، حرمت اله رفیعی در نشست خبری شصتمین سالگرد تاسیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران گفت: در دوره جدید هیات مدیره انجمن تلاش کردیم که حقوق صنعت گردشگری را مانند حقوق صنوف دیگر احیا کنیم. جایگاه انجمن‌های گردشگریط جایگاه مناسبی نیست و در برخی سازمان‌ها دولت برای رفع تکلیف و سیاهی لشکر از انجمن‌ها دعوت می‌کند.

وی افزود: به تازگی با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم‌نامه امضا کردیم و زین پس رسیدگی به شکایت، تعیین صلاحیت‌ها، تمدید و تشکیل پرونده و بازدید‌ها از دفاتر به عهده انجمن خواهد بود.

رفیعی با اشاره به مخالفتش با بازرسی از دفاتر گفت: با رویه‌ای بازرسی از دفاتر صورت می‌گیرد مخالف هستیم. به طور کلی دفاتر ما متخلف نیستند و گاهی به قوانین آشنایی ندارند. بخش مهمی از مشکلات را ایرلاین‌ها ایجاد می‌کنند. دفاتر یک حلقه واسط است که خدمات را از شرکت‌های مختلف می‌گیرند و به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی افزود: تخلف در دفاتر حداقلی است، اما تا شب عید می‌شود، بازرسی از دفاتر‌ها شروع می. شود. ان هم در شرایطی که وضعیت دفاتر بحرانی است و پیک کاری آن‌ها محسوب می‌شود. باید برویم بررسی کنیم که کدام دفاتر به قانون آشنایی کامل ندارند. طی سالهای گذشته تعداد دفاتر زیادی ایجاد شده و از سوی دیگر سایت هایی نیز وجود دارد که نگرانی هایی برای ما ایجاد کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن در پاسخ به سوال میزان درباره وضعیت سایت های فروش خدمات و نگرانی که حضور پرتعداد این سایت ها ایجاد کردند، گفت: نگرانی ما از سایت های غیر مجازی است. به دفاتر اعلام کرده ایم که به سمت ایجاد سایت بروند و از سازمان میراث فرهنگی و هواپیمایی مجوزهای لازم را دریافت کنند. در هر سایتی باید مجوز دار بودن آن مشخص باشد و در سایت سازمان هواپیمایی کشور نیز اسامی سایت های معتبر وجود دارد.

وی درباره پروازهای چارتری گفت: سازمان هواپیمایی از اول اسفند 4 مسیر پر تردد را انتخاب و پروازهای چارتری آن را حذف کرده است. قرار است از ابتدای تابستان سال آینده نیز تمام پروازهای داخلی سیستمی باشد و بلیط چارتری حذف شود. ما موافق این اتفاق هستیم. اگر ایرلاین ها به موضوع تن بدهند به نفع ماست. باید جلوی پدیده چارتری مگر در مسیرهای خاص خارجی گرفته شود. نرخ بلیت هواپیما سیستمی خواهد شد و دفاتر دخالتی در تعیین قیمت آن ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها