بازدید 37566

علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابقا شد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۲۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.
کد خبر: ۷۸۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 13 March 2018

فراکسیونی به نام رسانه و به کام نمایندهاولین دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش «تابناک»؛ مجلس در دو نوبت صبح و عصر استیضاح این دو وزیر را مورد برررسی قرار می دهد.

همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.

با توافق صورت گرفته بین استیضاح کنندگان و وزیر کار این جلسه در طول سه ساعت به انجام خواهد رسید. عثمانی، مقصودی، حسن‌بیگی، شهاب‌نادری، فرهنگی و حسنوند به عنوان متقاضیان استیضاح سخنرانی می‌کنند بعد از آن وزیر به مدت یک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزیر، پور ابراهیمی و تاجگردون در موافقت با استیضاح صحبت خواهند کرد.

براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد. بر این اساس ساعت جلسه استیضاح به جای ۵ ساعت ، ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این فراکسیون در مورد استیضاح ربیعی و اخوندی آتش به اختیار عمل می کنند.

اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه صبح امروز شورای مرکزی این فراکسیون با استیضاح ربیعی اعلام مخالفت کردند.

هم‌چنین سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این فراکسیون درباره استیضاح وزرای رفاه، راه و کشاورزی موضع فراکسیونی ندارد.

ربیعی وزیر ماند
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۳۳

 استیضاح علی ربیعی با 126 مخالف استیضاح 124 موافق، 2 ممتنع و یک رای باطله رای نیاورد و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سمت خود ابقا شد

رای‌گیری استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۳۲

بعد از توضیحات موافقان و مخالفان استیضاح و صحبت‌های علی ربیعی، مسعود پزشکیان رییس جلسه از اعضای هیات دولت درخواست کرد که جلسه را ترک کنند که رای‌گیری شروع شود.

تعداد امضاهای استیضاح ربیعی از 24 امضا به 53 امضا رسیده است که قرار است تابش،‌ لاهوتی و دهقان به عنوان نمایندگان سه فراکسیون و سیاوشی بر امر شمارش آراء نظارت داشته باشند.  

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس توضیح داد: در برگه رای‌گیری موافق و مخالف وجود دارد لذا اگر کسی رای ندهد، نظر او به عنوان مخالف به شمار می‌آید.

وزیر کار ابقا شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۸

اخبار غیر رسمی حکایت از ابقای ربیعی در وزارت کار دارد

موافق استیضاح وزیر کار؛
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۶

ربیعی خدای لابی‌گری است

محمدرضا پورابراهیمی به عنوان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده در همان زمان معرفی آقای ربیعی در دولت یازدهم به عنوان مخالف او بودم. آن زمان هیچ شناختی از آقای ربیعی نداشتم اما برنامه های پیشنهادی او حکایت از شرایطی داشت که امروز شاهد آن هستیم. پیش بینی هایی را آن زمان مطرح کردم که اکنون آن را می بینیم.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۵

هواپیمای تهران - یاسوج بیمه نداشت

غلامرضا تاجگردون در موافقت با طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کلام امروز من صرفا در قالب قسمی است که در برابر مردم، قرآن و قانون اساسی یاد کرده ام، استیضاح های مهم بعد از انقلاب را مرور کنید. آقایان عبدالله نوری، ناطق نوری، مهاجرانی و اخیرا فرجی دانا در همه آنها دو گفتمان مطرح بود. من امروز از صحن، قانون اساسی، دولت و نمایندگان و مجلس عذر خواهی می کنم که اگر مطالبی گفته می شود که در شان دولت و مجلس نیست.

وی افزود: چهار سال و شش ماه پیش من در پشت این تریبون از برادر عزیزم آقای ربیعی دفاع کردم ایشان آن روز برای من عبادی بود که پاک، ضد فساد، برنامه ریز و مستقل بود و تحت تاثیر امثال تاجگردون قرار نمی گرفت و می‌دانست به پای انقلاب خون ریخته شده است. من آن روز از عباد حمایت کردم. اما چه شد که مخالف ربیعی شدم؟

تاجگردون ادامه داد: من و جمعی از استیضاح کنندگان خدمت آقای ربیعی رسیدیم گفتم می دانم از همه طرف به شما هجمه می شود. از شما مطالباتی دارند شاید دوست نزدیک من از تو مطالبه می کند اما پشت تو آمدیم که با هیچ کس حتی تاجگردون معامله نکنی و مستقل بایستی، ما ۴ سال و شش ماه با تو همکاری کردیم که خوب کاری کنی و برنامه هایت را اجرا کنی، اما عنان را رها کردی و بسیاری از بخشهای مهم کشور را معطل تصمیمات خود کردی. البته هیچ چیزی از دوستی ما کم نمی شود.

وی اضافه کرد: نمی شود رئیس سازمان تامین اجتماعی را یک سال در هوا معلق کرد. یا رئیس سازمان بازنشستگی را معلق نگه داشت و بعد بگویی تاجگردون سفارش کرده است من امروز از زبان کارگرانی صحبت می کنم که به حقشان نرسیده‌اند. کی صدای دولت درآمد که مشکل کارگران حل شود. ما در امور کارگران مستقل تر عمل کردیم. مگر ما از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی دفاع نکردیم؟این حق کارگر بود. بانک رفاه کارگران هم حق کارگر است نه هزاران میلیارد بدهی بانک رفاه به تامین اجتماعی بابت حقوق کارگران. حق کارگر آن جاست. بانک رفاه کارگران را ذلیل کردید.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما گفتیم آدمهای حرفه‌ای بگذار به این و آن وصل نکن و به ما نسپار. من امروز آدم لاریجانی نیستم. نروید به امیدی ها و به دوستان هم‌حزب من بگویید که اینها مامور لاریجانی هستند. نروید بین پایداری ها بگویید من مامور روحانی هستم که شما را بیندازم. من و استیضاح کنندگان، نماینده مردم هستیم و تنها وامدار مردم هستیم.

تاجگردون خاطرنشان کرد: من نماینده ۶۶ جنازه‌ای هستم که بالای قله دنا هستند. یک نفر در دولت نخواست چرا ما کوتاه بیاییم؟ من در دفاع از استیضاح قبلی آقای آخوندی گفتم که ایشان عذرخواهی کرده بنابراین ایشان را ببخشید.

مخالف استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۸

همه مشکلات فقر باید توسط ربیعی بر طرف شود؟

مصطفی کواکبیان به عنوان مخالف استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «خدایا از تو می‌خواهم بر اساس رضایتت کمک کنی تا حرف بزنم» اظهار کرد: بنده در دفاع هیچ وزیری تا به حال سخنرانی نکرده‌ام، اما الان وظیفه خودم می‌دانم نکاتی را بگویم

وی سپس گفت: وزارتخانه‌ای که آقای ربیعی بر عهده دارد دارای سه بخش است، که ۸۰/. آن خدماتی و اجتماعی و ۲۰/. آن اقتصادی است. نمایندگان در نامه استیضاح از امور اقتصادی نوشتند، این در حالی است که عموم عزیزان از قسمت‌های اجتماعی راضی هستند.

کواکبیان خاطرنشان کرد که فعالیت‌های این وزارتخانه در اطاق شیشه ای انجام می شود.

وی سپس با طرح این پرسش که «طی مدت مدیریت ربیعی کدام اختلاس در این وزارت‌خانه صورت گرفته است؟» تصریح کرد: در دوره قبلی از ۱۵۰ میلیارد تومان این وزارتخانه ، ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی و دیگران داده شده بود. بنده نمی‌گویم زیر مجموعه های اقتصادی این وزارتخانه کمبود ندارد، اما کدام فساد را در این وزارت‌خانه دیده‌اید؟

این نماینده مجلس خطاب به مخالفان ربیعی گفت: بحث ما فساد است، چه فسادی صورت گرفته است تا بنده نماینده قانع شوم؟ خوشبختانه در دوره ربیعی بخش اقتصادی این وزارتخانه، به سمت سهامداری حرکت می کند تا ۴۰/. فقط برای این وزارتخانه باشد و بقیه به دست مردم و بخش خصوصی اداره شود.

وی یادآور شد: در زمانی که سعید مرتضوی در تامین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم و یادمان هست که چگونه می‌خواستند پول این سازمان را میان برخی از نمایندگان تقسیم کنند. حالا عده‌ای می گویند ربیعی هم چنین کرده است؛ من از ربیعی ماجرا را پرسیدم، او گفت ما به بعضی از نمایندگان وام بانک رفاه دادیم که با دو ضامن وام بگیرند. این چه اشکالی دارد؟ اصلا قابل مقایسه است با کار سعید مرتضوی است؟

کواکبیان اظهار کرد: گفته شده مستمری در تامین اجتماعی که در سال ۸۴ داشتیم ۳۲/. بوده و الان ۸۰/. شده است. انصاف است؟ حتی یک روز تاخیر در بخش حقوق بگیران نبوده است. در بخشی از استان ها مثل استان مرکزی گفته اند به اندازه ۲۰ سال هزینه درمان پرداخت کردند، این آمار وجود دارد.

وی ادامه داد: عزیزانی که معتقد هستند آسیب های اجتماعی تقصیر ربیعی است چرا رئیس شورای آسیب های اجتماعی وزیر کشور است؟ جرات دارید به او بگویید؟ گنه کرد در بلخ آهنگری ... .

این نماینده مجلس سوال کرد: قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟ کمی انصاف و جوانمردی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: من به آقای رئیس گفتم که بگذارید مخالفان صحبت کنند و ما جواب بدهیم و گفتند خلاف قانون است.

کواکبیان همچنین گفت: آقایانی که می‌گویید خانه کارگر لشگر کشی کرده ، کجا این اتفاق افتاده است؟ آن ها درخواست راهپیمایی دادند و وزارت کشور اجازه نداد. آقای ربیعی بد کاری کرده که کارگران از او حمایت می‌کنند. ایشان خودشان کارگر بوده زبانشان را می‌داند. اگر ربیعی نبود ده‌ها راهپیمایی اعتراضی کارگری پیش می‌آمد.

وی افزود: آقایی گفته ربیعی در ستاد میرحسین موسوی بوده است، من به ایشان می گویم عیار اصلاح طلبی ما هستیم. ما در فراکسیون اصلاح طلبی رای گیری کردیم و فراکسیون مخالف استیضاح بودند.

کواکبیان گفت: می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است، ولله قسم! من تا حالا در این رابطه صحبت نکرده و توجیه نشدم. خودم خواستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم. افتخار کنید ربیعی روزی در وزارت اطلاعات بوده، الان ما به وزیر اطلاعات فعلی هم افتخار می کنیم . این حرفها را کسانی می زنند که در کابینه های قبلی سمت داشته اند.

وی سپس تصریح کرد: ما نه بحث اصلاح‌طلبی داریم و نه اصولگرایی، بدنه مجلس باید نشان دهد که از وزیر مردم دفاع می کند. البته دفاع ما مشروط است اگر در بحثهای کارگری ورفاهی پا پس بکشد من خودم پای استیضاح او را امضا می کنم.

کواکبیان در پایان کفت: اگر می خواهید بخش های کارگری دچار تنش نشود و شب عیدی به حداقل حق و حقوق خودشان برسند به او رای دهید. این وزیر خیابان انقلاب به پایین را می‌شناسد. ما با این استیضاح مشروط مخالفیم.

مخالف استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۷

ربیعی جزو فعال‌ترین وزرا بوده است

جهانبخش محبی‌نیا در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: خاضعانه از حضور حضرت حق استدعا دارم تاحدی که مقدور است بر زبانم واقعیات و حقایق جامعه جاری شود. مطالبی مطرح شد که بخشی از آنها قابل تامل است و من از آقای ربیعی می خواهم اگر مجلس شورای اسلامی دوباره به ایشان رای اعتماد داد، به این دغدغه‌ها که از سوی نمایندگان مطرح شد، توجه کنند.

محبی‌نیا افزود: عده‌ای در خصوص گذشته ربیعی سخن گفتند. ربیعی فرزند جوادیه است و در خانواده‌ای فقیر رشد کرده است. زمانی که شتاب انقلاب مانند بهمن سرعت پیدا کرد و تمامی نیازهای نهفته در تاریخ دهان باز کرد، در کردستان من شاهد بودم که ربیعی به عنوان یک نگاه جامع به سراغ امنیت رفت.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه زمان پهلوی اگر یک صفحه متن کردی پیدا می کردند، حکمش اعدام بود اما اولین مجله به زبان کردی با مدیریت ربیعی انتشار یافت، تصریح کرد: دیروزِ ربیعی اینگونه بوده است. او اولین کسی بود که برای ایجاد اشتغال نیروهای بیکار و حتی نیروهای بیکاری که از احزاب و کُومله بازگشته بودند، گام برداشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مسئله بدهی بانکها از طرف سازمان تامین اجتماعی مطرح شد. در سال ۱۳۳۲ متوسط عمر ۵۵ سال و سن بازنشستگی مردان ۶۵ و زنان ۶۰ بود. اما امروز به برکت انقلاب میانگین عمر به ۷۶ الی ۸۰ رسیده است و سن بازنشستگی به ۵۰ سال تقلیل یافته است. شاید باعث و بانی بخشی از بدهی‌های تامین اجتماعی ما نمایندگان باشیم. چراکه نسبت به گسترش و پوشش بیمه اقدام انجام داده‌ایم.

محبی نیا ادامه داد: ربیعی کسی بود که پرده از صندوق بازنشستگی و فجایع آن کنار زد و توجه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و مجلس را در این خصوص متمرکز کرد. شاخص فقر ما در سال ۸۴ ، ۸۰ درصد بوده است اما امروز در سال ۹۶، ۳۰ درصد است. نه اینکه ما نسبت به مشکلات باید بی توجه باشیم اما حمایت در این زمینه چندپاره است و بخشی از مبارزه برعهده نمایندگان و بخشی برعهده سایر مسئولان جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: ما باید برای مبارزه با فقر به صورت واحد حرکت کنیم. ما باید به آقای ربیعی در ارتباط با گذشته و همچنین در ارتباط با تیم اقتصادی ماهری که دارد، نگاه کنیم. من همیشه طرف مجلس بوده‌ام. امروز ما ۸۲ بیمارستان داریم و ۱۵۹ بیمارستان و درمانگاه درخواست ثبت داده‌اند. میانگین اعتباری که برای این بیمارستان‌ها باید تامین شود، حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است. ما باید به مردم توجه کنیم و همه مسئولین بر این امر تاکید داشته‌اند. اما همه ما باید در کنار هم حرکت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: درست است که انتقاداتی نسبت به عملکرد آقای ربیعی وجود دارد اما بنده فکر می کنم اگر با رای اعتماد اجازه ادامه کار را به ایشان دهیم، با توجه به گذشته ایشان حرکت مثبتی خواهد داشت. ما از آقای ربیعی انتظار انجام کارهای بزرگتری داریم و احساس می کنم ناراحتی استیضاح کنندگان این بوده که از ایشان انتظار انجام کارهای بزرگتری داشته‌اند.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۰:۰۸

ربیعی گفت نفوذی نظام در ستاد میرحسین موسوی هستم

فریدون حسنوند در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی شما در ستاد انتخابات میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر ایشان بودید و همراه با ایشان پشت تریبون آمدید و اعلام پیروزی کردید. ای کاش همان روز مردانه می گفتید از میرحسین دفاع می کنم اما وقتی مجلس اصولگرا به شما خرده گرفت که چرا در ستاد ایشان فعال بودید، گفتید که نفوذی نظام در ستاد میرحسین بودم که باید به شما در بیان این واقعیت آفرین گفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ربیعی را به یک بام و دو هوا بودن متهم کرد و مدعی شد: شما به فراکسیون امید مراجعه کردید و گفتید چون اصولگرها از من امتیاز می خواهند من نمی خواهم به آنها امتیاز دهم کمکم کنید و به اصولگراها هم مراجعه کردید و گفتید چون نمی خواهم از اصلاح‌طلبان کمک بگیرم شما همراهی کنید تا استیضاح رای نیاورد.

وی ادامه داد: شما قومیت گرایی را ترویج کردید و با مظلومیت نمایی می خواهید وزیر بمانید اما بدانید این منصب از ما و شما می‌گذرد بنابراین به ناتوانی خود اعتراف کنید.

وی نسبت به انتصاب متعدد مدیران در مجموعه شستا انتقاد کرد و افزود: چرا مرتبا مدیران ضعیف را در راس شستا منصوب و بعد از مدتی عزل می کنید، این چه وضعیتی است که در شستا راه انداخته اید اگر مدیری ضعیف است چرا منصوبش می کنید که بعد بخواهید برکنارش کنید؟

وی ادامه داد: با دو میلیارد بودجه دوستان خود را در روابط عمومی بسیج کردید که در مسئله استیضاح بر دهان رسانه‌ها ققل بزنند و از سوی دیگر نمایندگان را هم متهم کردید دستور تجمع برخی کارگرها را دادید در حالی که بازنشستگان و کارگران واقعی همانهایی بودند که ماه ها مقابل مجلس برای احقاق حقشان تجمع کردند، اما شما هیچ اقدامی برای آنها نکردید در عوض با همکاری خانه کارگر عده‌ای را مقابل مجلس جمع کردید. همچنین مجموع شستا را به مرتضی لطفی که عضو خانه کارگر است، دادید.

وی خاطرنشان کرد: بدعتی که شما در وزارت تعاون و زیرمجموعه آن گذاشتید در زمان قاجار هم دیده نمی شود. شما حمله کردن کارگرها به مجلس را بدعت گذاشتید. در حالیکه مجلس برای بازنشستگان و کارگران قوانین حمایتی تصویب کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خطاب به وزیر تعاون پرسید شما چه اقدامی برای کاهش آسیبهای اجتماعی انجام دادید؟ چرا شما تلاش و اقدامی برای رفع این آسیبها انجام ندادید؟ اگر ابزار نداشتید و ناتوان بودید چرا استعفا نکردید؟چه اقدامی برای جمع آوری کودکان کار انجام دادید آیا فکری برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست که در تقاطع های خیابانها با جوراب فروشی و گلفروشی از نجابت خود دفاع می کنند و امرار معاش می کنند، کرده اید؟

وی با بیان اینکه ورشکستگی مجموعه اقتصادی شستا و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را عامل به جریان افتادن طرح استیضاح علی ربیعی است، ادامه داد: شما شش ماه قبل وعده اشتغال، اصلاح مدیریتی، برخورد با مفاسد، جمع کردن باشگاه های سیاسی در شستا و صندوق بازنشستگی را دادید اما ربیعی امروز یعنی عدم وفای به عهد، عدم اصلاح مدیریتی ناتوان و ضعیف در مدیریت مجموعه‌اش.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: چرا از زیر بار مسئولیت خود در حوادث سانچی، سانحه هوایی، سانحه قطار و سایر حوادث ناگواری که طی یکی دو سال گذشته در زیر مجموعه خود داشتید شانه خالی کردید؟و مسئولیت خود را به دوش وزیر دیگری انداختید که البته بنده جزو استیضاح کنندگان آن وزیر نیز هستم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۵۲

خوشحالم در وزارتخانه ای قرار گرفته ام که با  بنیادی ترین مباحث امنیت ملی در ارتباط است

ربیعی در جلسه استیضاح:

طبق قانون آنچه در متن استیضاح آمده بود باید از طرف نمایندگان مطرح می شد اما متاسفانه دوستان خارج از مشی قانون عمل کردند

مشتاقم استیضاح کنندگان با عدد و رقم و شاخص های شفاف انحراف من و همکارانم را از برنامه ای که چند ماه قبل رای اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد بیان کنند نه اینکه مباحث کلی مطرح شود

90 درصد مباحثی که مطرح شد درباره شرکت های زیر مجموعه وزارتخانه بود، متاسفم کارکردهای این وزارتخانه به شستا و شرکت های اقتصادی دیگر محدود شده است

خوشحالم در وزارتخانه ای قرار گرفته ام که با اصلی ترین و بنیادی تری مباحث مربوط به امنیت ملی در ارتباط است

از ریاست مجلس می خواهم درباره طرح مسائل خارج از دستور کار استیضاح ورود کند.

متاسفم که کارکردهای اجتماعی وزارتخانه رفاه (در انتقادها) به کارکرد شستا و نظیر آن تقلیل پیدا کرده است. متاسفانه دوستان خلط مبحث می کنند.

فقر 20 سال برنامه می خواهد و با پاشیدن پول حل نمی شود.

خودم با باز کردن پرونده به نام صندوق ها آژیر خطر کشیدم اما امروز باید پاسخگوی استیضاح درباره پرونده ای باشم که خودم باز کردم؟

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۴۰

مدیریت اقتصادی ربیعی نادرست است

محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موافق استیضاح ربیعی گفت: ربیعی با گذشت یک دوره کامل از وزارتش در دولت یازدهم و نیمی از دولت دوازدهم نشان داده که توانایی لازم برای اداره این وزارتخانه را ندارد.

وی توضیح داد: براساس قانون برنامه ششم که یک سال از تصویب آن می گذرد وزارت تعاون مکلف به تسویه بدهی‌های خود به سازمان بازنشستگی به خصوص سازمان تامین اجتماعی شد. قرار بود این وزارتخانه از طرق مختلف مطالبات را از دولت دریافت کند. سوال این است که آیا وزیر چنین احساس وظیفه‌ای را دارد؟ عملا این اتفاق نیفتاده است و تنها اموال کارگران به حراج رفته است.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: یکی از روزنامه های کثیرالانتشار در ۱۷ اسفند به نقل از مسئولان تامین اجتماعی اعلام کرد که قرار است ۱۱ هزار میلیارد تومان از اموال تامین اجتماعی واگذار شود در توضیحات قید شد که ۳۰۰۰ میلیارد تومان این اموال در سال سوددهی داشته است. سوال این است که کدام عقل سلیمی اموال در اختیار خود که سودده هستند را واگذار می کند تا قرار باشد از صندوق دیگری حمایت شود.

وی اظهار کرد: یکی از بنگاه‌ها در سال ۹۵ که سوددهی ۵۰ درصد داشته است نیز واگذار شود. باز سوال این است که کدام عقل سلیمی چنین بنگاهی را واگذار می کند؟ این یا سوء تدبیر یا سوءمدیریت است یا اراده ای برای ربودن اموال کارگران وجود دارد که این یک مصیبت است.

فرهنگی مدیریت اقتصادی ربیعی ر ا نادرست خواند و گفت که ربیعی نتوانسته اموال کارگران را به درستی مدیریت کند.

وی با اشاره به بیمه روستاییان و عشایر گفت: طبق مصوبه مجلس قرار بود روستاییان و عشایر از یک سن به بعد به اندازه ۱۰ روز حقوق بگیرند اما وزارت تعاون اجازه این کار را نداد. از طرف دیگر درباره صندوق روستاییان و عشایر نیز ۱۱ درصد از سهام شرکتی زیان‌ده از مجموعه وزارت کار به این صندوق به قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان واگذار شد که ارزش امروز آن ۳۰۰ میلیارد تومان است این یعنی از اموال روستاییان داده شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان از سهام صندوق بازنشستگی فولاد با مشکلات فراوان و زیان‌دهی بسیار با بیمه روستایی و از امول روستاییان خریداری شد. البته این کار هزینه داشت چون مدیرعامل و هیئت مدیره که مخالف بودند از کار عزل شدند. اقداماتی که همه به دست آقای ربیعی انجام شد.

فرهنگی با اشاره به تکلیف مجلس برای جذب مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت آموزی گفت: در سال ۹۴ با برگزاری آزمونی بیش از ۳ هزار نفر قبول شدند که براساس اطلاعیه های رسمی ۱۲۳۱ نفر از این افراد به دستگاه‌های دیگر منتقل شدند. حال اینکه قرار بود آنها مهارت آموزی را در مدارس ما ترویج دهند.

نماینده مردم تبریز در پایان گفت: سوء مدیریت به گونه ای شد که اکنون از معلمان حق‌التدریس استفاده می کنند و همان فکر معیوب در وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای در حال انجام است.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۳۹

برای هواپیمایی آسمان درآمدزایی مهم است اما برای ما جان مردم عزیزتر است

محمود نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح ربیعی وزیر کار، گفت: ایران داغدار ۶۶ نفر از هموطنان ماست که در سانحه سقوط هواپیمایی آسمان جان خود را از دست دادند. شاید برای شما هواپیمایی آسمان و درآمدزایی آن مهم باشد اما برای ما جان مردم عزیزتر است.

وی عدم پاسخگویی به مطالبات کارگران را از نقاط ضعف وزارت کار عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیشتر از کارگران به عنوان ابزاری برای خواسته‌های شخصی ابقای خود استفاده می‌کنید. ضمن اینکه در زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی پیشینه خوبی را شاهد نیستیم و همین امر زمینه‌ساز فساد در زیرمجموعه اقتصادی این وزارتخانه شده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی امنیتی کردن وزارت رفاه و زیرمجموعه‌های آن را از دیگر ضعف‌های این وزارتخانه عنوان و اشاره کرد: شما باید مسائل را به امور اجتماعی و فرهنگی گره بزنید نه امور امنیتی. متاسفانه ما شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم.

نگهبان عدم واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی را موجب بروز فساد در این مجموعه عنوان کرد و گفت: خصوصی‌سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود. نه اینکه شما را به شکل شستا ببینند. نمایندگان حق دارند به پول کارگران که در اختیار شماست حساس باشند. طبیعتا توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید همراه با سرازیرشدن سودهای کلان به بخش‌های اشتغالزایی برای دهک‌های پایین همراه باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: من سابقه استیضاح شما را به خاطر می‌آورم. شما فضا را احساسی می‌کنید، بغض می‌کنید و از رهگذر ارزش‌های دینی و اسلامی مجددا سعی می‌کنید از مجلس رای اعتماد بگیرید.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۲۵

وزیر کار برای اشتغال جوانان مناطق مرزی چه کرده است

شهاب نادری در موافقت با استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی برای بیکاری جوانان نقاط صفر مرزی چه کاری انجام داده است؟ ما بارها این مطالبه را از ایشان داشتیم، چرا که اگر ما این جوانان را جذب نکنیم،‌ آن‌ها جذب کومله، داعش و دموکرات می‌شوند و مشکلات امنیتی به وجود می‌آید. طبیعتا شما باید فرق بین مقوله امنیتی و آسیب اجتماعی را بیشتر از ما درک می‌کردید.

این نماینده مجلس خطاب به ربیعی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری کشور در اختیار شماست مثل شستا و بازنشستگی که هیچگاه مدیریت نداشتند. شما متولی کارگران هستید ولی برای آن‌ها و بازنشستگان چه کاری انجام دادید.

نماینده مردم پاوه در مجلس در ادامه سوء مدیریت، عدم کارآمدی،‌ پایین بودن نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و عدم توجه به اشتغال را از مشکلات وزارت کار عنوان و خاطرنشان کرد: خط فقر ۲.۵ میلیون تومان است و به برکت مدیریت شما در حوزه رفاه در ۶ سال گذشته ۸۰ درصد جامعه ایران زیر خط فقر هستند. شما مسئول اشتغال کشور نیستند ولی ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی دست شماست. باید اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها را اعمال می‌کردید.

نادری در پایان اضافه کرد: ماحصل دوره مدیریت شما این بود که ارزش دارایی سرمایه گذاران به ۲ درصد تنزل پیدا کرد، اگر وزارتخانه طبیب شما نبود و سرمایه را در بانک می‌گذاشتیم ۲۰ درصد ارزش افزوده برای کارگران داشت.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۲۲

ربیعی وزیر «کارفرما» و «تبعیض اجتماعی» است

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح نه یک تهدید بلکه فرصتی برای عملکرد وزرا است اظهار داشت: البته طبیعی ا ست که وزیری که عملکرد مثبت برای دفاع نداشته باشد از هر ابزاری برای مبارزه با استیضاح استفاده می‌کند و آقای ربیعی یکی از نمونه‌های بارز این مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آقای ربیعی همانقدر که به مقابله با استیضاح می‌پرداخت به وظایف خود در وزارتخانه عمل می‌کرد امروز وضع کارگران و بازنشستگان به گونه دیگری بود.

عثمانی در ادامه گفت: قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دو دلی از سوی هواداران آقای ربیعی در دل استیضاح کنندگان قابل تقدیر است! همدستان شما (ربیعی) استیضاح کنندگان را متهم کردند که چون شما به آنها باج نداده‌اید استیضاح را کلید زده‌اند؛ مرد باشید و پشت همین تریبون بگویید که کدام نماینده از شما باج خواسته است صریحا اعلام کنید تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر این نماینده را بخواهیم و در غیر این صورت مجلس به واسطه اتهام بر نمایندگان عذر شما را خواهد خواست.

وی با اشاره به اینکه ربیعی وزارت تعاون را به وزارت «حصر تعاون» تبدیل کرده است خطاب به وی عنوان داشت: مدیریت شما موجب شده است که سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور هر روز کاهش یابد و امروز بیش از 28 درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده است و استمرار مدیریت شما تعاون را از عرصه اقتصاد حذف می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه ربیعی وزیر کار نیست بلکه وزیر کارفرما است خطاب به او گفت: به جایی رسیدی که به وضع کارگران به تشکل‌ها رسیدگی می‌کنید تا در چنین روزی به کمک شما برسند.

وی با تصریح بر اینکه ربیعی چشم خود را بر وضعیت کارگران بسته است خاطرنشان کرد: امروز کارگران با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل حقوق را می‌گیرند و اگر هم اعتراض کنند اخراج می‌شوند و از حق بیمه هم برخوردار نیستند.

عثمانی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شما می‌گویید اگر کسی اعتراض کند رسیدگی می‌کنید اما شما او را از چاله به چاه می‌اندازید و شما مسئول همه این چاله‌ها و چاه‌ها پیش پای کارگران هستید.

وی با یادآوری اینکه امروز بسیاری از کارگران 12 ساعت در روز کار می‌کنند اما حداقل دستمزد هم به آنها پرداخت نمی‌شود خطاب به ربیعی گفت: مقابل وزارتخانه شما دفتر پیشخوان دولت است که خانم‌هایی با مدارک کارشناسی و ارشد در آن روزی 15 ساعت با 500 هزار تومان حقوق کار می‌کنند؛ اگر توان بیرون آمدن از اتاق‌تان را ندارید حداقل پرده اتاق را کنار بزنید تا وضع آنان را ببینید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ربیعی را نه وزیر «رفاه اجتماعی» بلکه وزیر تبعیض اجتماعی برشمرد و خطاب به او گفت: شما صندوق تامین اجتماعی را به وجه‌المصالحه باندی و جناحی تبدیل کردید؛ الحق شما استادید! استاد گماردن افراد متخصص در تخصص‌های غیرمرتبط.

عثمانی گفت: شما متخصص ارتوپدی را مدیرعامل تامین اجتماعی کردید بعد می‌گوید صندوق تامین اجماعی در حال ورشکستگی است، شما متخصص جامعه شناسی را به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای منصوب کردید و به ما می‌گویید چون یک کرد و اهل سنت را منصوب کرده‌ام، از استیضاح صرف‌نظر کنید در حالی که با این انتصاب غیرتخصصی موجب شدید راه برای انتصاب سایر کردها مسدود شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید فضای استیضاح را به واسطه نزدیک بودن به سال جدید احساسی کرد اظهار داشت: من صدای بازنشستگانی هستم که در شب عید پولی در جیبشان برای عیدی دادن به نوه‌ها و نتیجه‌هایشان نیست؛ اگر شب عید است برای بازنشستگان هم شب عید است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ربیعی گفت: شما و مدیران‌تان جمعا توان دویدن 100 متر را هم ندارید.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۲۱

آقای ربیعی به درد ریاست سازمان تامین اجتماعی می‌خورید

ابوالفضل حسن بیگی در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ربیعی و معاونانش توانایی اداره کردن این وزارتخانه را ندارند. برای حفظ نظام باید امروز سخن حق بگوییم. متاسفانه طی دو سه سال گذشته با وجود فشارهای متعدد وزیر تعاون همچنان در این پست باقی مانده است و مدیرانش را که نوعا سن بالا دارند را هم در راس وزارتخانه نگه داشته است؛ در حالی که ایشان در جلسه رای اعتمادش صحبت از جوانگرایی کرده بود. چرا با جریان های احساسی همان تیم مسن را در وزارتخانه نگه داشته‌اید؟

وی از نمایندگان خواست با رای عدم اعتماد به ربیعی وی را برکنار و وزیر قدرتمندتری را روی کار بیاورند و از وزیر جدید حمایت کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر کل سرمایه و دارایی این وزارتخانه را به دلار تبدیل کنیم سرمایه این وزارتخانه بالغ بر 150 میلیارد دلار است که اگر در بانک سپرده گذاری شود سالی30 میلیارد دلار به آن سود تعلق می گیرد. مجلس با نیت خیرخواهانه برخی از ثروت کشور را در اختیار وزارت تعاون قرار داد تا به نیروهای مظلوم و محروم، بازنشستگان و کارگران این وزارتخانه خدمت کند.اما همانطور که می بینید این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: سومین شرکت بزرگ منطقه یعنی شرکت ملی نفتکش، پتروشیمی ها، نیروگاه‌ها راه آهن و سایر مجموعه های بزرگ اقتصادی در قالب مجموعه شستا در اختیار این وزارتخانه است ولی سود ناشی از درآمدهای این مجموعه بزرگ اقتصادی به خزانه واریز نمی شود.درحالی که با شستا می توان یک کشور را اداره کرد اما کارگران و بازنشستگان تحت پوشش وزارت تعاون در وضعیت خوبی زندگی نمی کنند.

حسن بیگی همچنین مدعی شد: ربیعی با بانوان نیز احساسی و روانی برخورد می کند وبا گذاشتن یک مدیر زن در مجموعه وزارتخانه تمام زنان را بازیچه خود قرار داده است.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا با رای عدم اعتماد به ربیعی زمینه حضرو وزیر قدرتمندتری را در کابینه دولت دوازدهم به وجود آورند.

موافق استیضاح وزیر کار
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۹:۰۵

ربیعی صدای بازنشستگان و کارگران فولاد را نمی‌شنود

حسین مقصودی به عنوان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان استیضاح علی ربیعی گفت: صاحبان اصلی انقلاب یعنی کارگران، روستاییان، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشستگان با وزیری به نام ربیعی سرو کار دارند که اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست، آنها به نظام بی اعتماد شدند که این بی اعتمادی باعث می شود پایه های نظام به لرزه بیفتد.

وی ادامه داد: ما در مجلس مصوب کردیم که روستاییان در سن ۷۵ سالگی و با پرداخت ۱۰ سال پول بیمه بازنشسته شوند اما در سال ۹۶ هیچ روستایی بازنشسته نشد. ما هربار که در این‌باره با آقای ربیعی جلسه داشتیم گفت که آقای نوبخت پول نمی دهد انتظار می‌رفت که شما به عنوان وزیر از این موضوع دفاع کنید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شاهدیم که وضعیت قالیبافان و روستاییان به گونه ای است که اگر یک روز به دلیل مشکلات جسمی سرکار نروند فوری بیمه‌شان قطع می شود که این یک معضل است.

مقصودی خطاب به ربیعی گفت: آقای ربیعی شما که داعیه خدمت به نظام را دارید اگر به اوضاع و احوال این وزارتخانه بزرگ و طویل نگاه می کردید به خوبی به این نتیجه می‌رسیدید که با شنیدن صدای تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد اغتشاشات اخیر به وجود نمی آمد. صدای اعتراض مردمی که به صورت برده‌داری نوین و کارگری کار می کنند و اعتراضات آنها تبدیل به اغتشاش شد.

وی تاکید کرد: اگر قرار بود به سمت اصلاحات بروید، رئیس‌جمهور پیام مردم را می شنوید و آقای ربیعی را مانند آقای فانی مجبور به استعفا می کرد اما شما صدای مردم را نشنیدید.

نماینده سبزوار در پایان گفت: اکنون کارگران زیادی هستند که دو سال عیدی نگرفتند و با داشتن حقوق ۵۰۰ هزار تومان ماه هاست که حقوق دریافت نکردند. ما از نمایندگان می‌خواهیم برای شنیدن صدای مردم و کارگران به ربیعی رای منفی بدهند.

اسامی سخنرانان موافق استیضاح
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۰

 اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس به تشریح نحوه برگزاری جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: طبق توافق صورت گرفته بین استیضاح کنندگان و وزیر، این جلسه سه ساعت به طول خواهد انجامید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: آقایان محمدقسیم عثمانی، حسین مقصودی، ابوالفضل حسن بیکی، شهاب نادری، محمدحسین فرهنگی و فریدون حسنوند به عنوان متقاضیان استیضاح سخنرانی می کنندو بعد از آن وزیر تعاون به مدت یک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزیر، محمدرضا پور ابراهیمی و غلامرضا تاجگردون در موافقت با استیضاح صحبت خواهند کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد که بر این اساس ساعت جلسه استیضاح به جای ۵ ساعت، ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۵
باسلام. دقیقا سخنان موافقان درست است بخصوص نماینده بوکان ( 100 متر را نمتوانند بدوند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خود نمایندگان چند متر میتوانند بدوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
نقد دارم ربیعی اما نباید مشکلات سایر وزارتخانه ها مثل صنایع و بهداشت و.. که باعث هدررفت منابع و بیکاری گسترده شد سر او خراب شود
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با ناشناس محترم ساعت 11:19 منم سوالم همین است و با شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اینم از مجلس
نزاشتن یک جوان جای ربیعی بیاد سرکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ابقا نشد ابقایشان کردند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
لابی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
استیضاح نمایشی
توجه کنید
ظاهرا استیضاح این وزیر رفاه و‌ کشاورزی تبانی دولت و مجلس در پشت پرده است
تا وزیررفاه هماهنگتر با طرح مخرب سلامت و بلعنده منابع تامین اجتماعی و کارگران روی کارآید.
استیضاح وزیرکشاورزی هم بخاطر بیماری وزیر است نه اعتراضات کشاوزران.
اما وزیر راه نباید مفری پیداکند و باید استیضاح تاریخی شود.
هوشیار باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
وزیر راه حتما باید از کار برکنار شود
هر سه وزیر از وزرای خوب دولت هستند
نباید نمایندگان پارلمان به استیضاح رای دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
باید ابتدا رییسشان استیضاح میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
وقتش هست که به سزای کارنامه ناکارامدش برسدوزیر راه مغرور و کار نابلد هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
!همه اش فیلمه
مردم کاملا میدونن
همه شما سر و ته یک کرباسید . این نباشه آن فرد بی صلاحیت را انتخاب می کنید. خلاصه طی این چند سال مشخص شده انسان شایسته نادر است.
مسئله چیست؟
وزیر رفاه جلوی زیاده خواهی وزارت بهداشت می ایستد
دولت از روی هر دو‌ خجالت دارد
لذا مسئولیت عزل وزیر کارآمد رفاه را به مجلس لاریجانی میسپرد.
تا طرح تحول سلامت به ۱۴۰۰ برسد و برای او هم رای بسازد
فقط همین
متاسفانه باند وزیر بهداشت در حال برداشت همه جا است و فقط به شوریده و نور بسنده نکرده است
"فقر 20 سال برنامه می خواهد و با پاشیدن پول حل نمی شود." ...... فقر با پاشیدن پول حل نمی شود اما با باز کردن درهای کشور بسوی سرمایه گذاران خارجی حل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
فقر این جوری بیشتر می شود. جون کالای مصرفی خارجی بازار داخلی ایران را نابود می کند و همین کارگاه های نیم بند هم ورشکسته می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سرمایه گزار خارجی باید امنیت سرمایش تامین باشه تابیاد خود ما ایرانیها در کشورمان سرمایه گزاری نمکنیم میبریم کشورهای امن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سرمایه دار خاجی فقط فکر اینه بیاد بچاپه و بره ، فقر درمون میشه؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سرمایه خارجی وقتی میاد که طبق بازی ابرقدرتها بازی کنیم
بدرد رياست يه درمانگاه هم نميخوره
ما خواستار برکناری وزیر راه و برکناری وزیر کار و ابقای وزیر کشاورزی هستیم
وزیری که نتواند عدالت را در زیر مجموعه سازمانهای وابسته بر قرار کند به در د نمی خورد حقوق یک و نیم میلیونی فنی و حرفه ای و 8و 7 میلیونی تامین اجتما عی این اصلا جور در نمی آید
با سلام خدمت سر دبیر محترم تابناک و تشکر از چاپ مطالب اینجانب.
یه نمونه از جابجایی مدیران ،انتخاب مدیران ارشد زیر مجموعه وزارت کار هست مثلا یه مدیر قسمت دیگر همین وزارت خانه را گذاشته مدیر عامل صندوق بازنشستگی ،میخواهم بدانم ایشان چه عملکرد مثبتی در مدیریت قسمت قبلی داشته ؟اگر داشته چگونه الان همان مجموعه قبلی دارای مشکلات زیادی هست .حال که مدیر جدید صندوق بازنشستگی انتخاب شده بخاطر پاک کردن صورت مسئله شرکت ملی نفتکش مدیر عاملش را تغییر داده و خواست بگه که از مجموعه خود شرکت انتخاب شده بله این نگرش درسته اما باز به اشتباه رفتند چون مدیر عامل جدید خودش از مدیران ارشد شرکت نفتکش بوده و در تمام تصمیمات مهم شرکت دخیل و تاثیر گذار حتی بیشتر از مدیر عامل و هییت مدیره و ایشان هم به دنبال همان سیستم قدیم همدوره ای یا قدیمی بازی عادت دارند پس عملا باز در مسیر شایسته سالاری قرار ندارن . گواه این عرایضم میتوان به انتصاب مدیران داخلی توجه کرد و پرسید آنهایی که در پستهای قبلی بودند چه گلی به سر شرکت زدند ؟ ظاهرا این قصه سر دراز دارد و ما را امیدی نیست من سالها تجربه کار با این مدیران را دارم و متاسفانه مدیران عامل قبلی فقط قربانی سیاسی کاری شدند ولی همگی میخواستند کار انجام دهند اما فقط در مولفه گزینش و چینش مدیران داخلی اشتباه فاهشی داشتند و متاسفانه هنوز ادامه دارد. با تشکر
وزرامون یکی از یکی کارآمدتررررررررررررررو بهترررررررررررررررررررررررررررررررر!!
با توجه به توانایی های کشور عملکرد سه وزیر خوب بوده اما وزیر جهاد کشاورزی باید برنامه بهتری برای مقابله با بحران آب داشته باشد.
کسی که کار داره ... نباید مشکل و اعتراض داشته باشه؟؟؟!
اینا چرا اشتباهی استیضاح میکنن؟؟؟؟
وزیر کشور و وزیر اقتصاد رو چرا استیضاح نمیکنن؟؟
با سلام
من در تعجبم چرا هیچوقت همه نماینده ها در جلسات مجلس حضور ندارند. مگر وظیفیه اصلی نماینده چیست؟ اگر آنها کارهای مهمتری دارند چرا صندلی مجلس را اشغال کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
وظیفه مهمترشان سفر های خارجه با عهد وعیال و خوشگذرانی در بلاد کفر و بی حجاب می باشد.
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز؛ این کارها همش فیلمه. در پایان این فیلم هم هر سه وزیر برمیگردن سر کارشون و روز از نو. اینگونه امور فقط برای خالی نبودن عریضه انجام میشه.
آخه من موندم در طی چند سالی که وزیر محترم کشاورزی عهده دار این مسئولیت هستند که اقدامی جهت بهبود کشاورزان انجان داده است پارسال قضیه دپوی میوه ، عدم پرداخت پول گندمکاران که بیش از 10 ماه طول کشید و کشاورزان مجبور به دریافت پول از بازار با نرخ 50 در صد شدند
و امسال نیز هنوز قیمت تضمینی گندم که محصول استراتؤیک هست هنوز اعلام نشده است با اینکه کمتر از 20 روز دیگه برداشت محصول گندم اهواز شروع میشه
حذف امثال ربیعی فقط حذف صدرت مسئله هست. اینکه تمام مشکلات رو متوجه یک یا چند وزیر کنیم فقط دادن آدرس اشتباه
نیاز به تعامل با دنیا داریم و تا تجارت آزاد نباشیم هیچ وزیری نمیتواند کاری انجام دهد.
آخوندي كه واقعاً لياقت و شايستگي اين پست را ندارد.
چون يك آدم سياسي كار و ناکارامد است.

تنها امتياز بارز ايشان داماد آقاي رسولي محلاتي بودن و باجناق آقاي ناطق نوري و شهيدي (بنياد شهيد) و فعاليت در ستاد مير حسين موسوي است...


واقع مردم متدين ايران چه گناهي مرتكب شده اند
ما تا استیضاح خود رئیس جمهور منتظر می مانیم، حتی اگر آن روز اصلا نرسد.
ما تا استیضاح خود رئیس جمهور منتظر می مانیم، حتی اگر آن روز اصلا نرسد.
ربیعی اگر کوچکترین شهامتی داشت وقتی درمقابل بازنشستگان معترض به کفاف نبودن حقوق باهزینه های سرسام آورزندگی و ناعدالتی در پرداختی بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ازبازنشستگان ضمن عذرخواهی وشرمکندگی استعفا میداد وسر بازنشستگان مکلت نمیگذاشت پس از5سال افزایش پلکانی حقوق 80درصد بازنشستگان وکارمندان زیر یک مکیلیون ونیم ویاحداکثر دومیلیون تومان است در حالیکه خط فقر 3میلیون ونیم است واقعا روحانی پس از5سال بعلت ناکارآمدی وعدم تحقق وعده های سال 92 میبایستی ضمن عذرخواهی ازرای دهندگان استعفا دهد تا بیش از این باادامه فشاراقتصادی به بازنشستگان وکارمندان منفور ملت نشود
باتوجه به گذشت 5سال ازوعده های سال 92 روحانی که همگی تحقق نیافته مانده اند حتی وعده حداقلی بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان شایسته ترین خدمتی که نمایندگان محترم میتوانند به ملت مظلوم تحت فشاراقتصادی کمرشکن بکنند استیضاح دولت روحانی است دولتی که درمکدت 5سال باوجودرفع تحریمها وآزادشدن اموال بلوکه شده وافزایش تولید نفت وافزایش قیمت جهانی نفت ودرآمد سرشار نتوانسته کوچکترین تاثیری دربهبود وضعیت وخیم اقتصادی کارمندان وبازنشستگان بوجودآورد
نبودن آقای لاریجانی در مجلس نشان میده که مجلس موافق استیضاح است و هیچ کدام از وزار مجددا وزیر نمیشن.
من وزیر رفاه را نمی شناسم . ولی یک نکته مهم این است که کل کشور مثل زنجیر می باشد. اینکه یک وزارت خانه کل کشور را نان دهد حرفی مزخرف می باشد. باید همه درست کارکنند. کل مملکت و وزرا مشکل دارند من می بینم یک وزیر خوابیده و یکی باید جوابگو باشد. جالب است. ما مشکل جهانی داریم باید با دنیا برای رفع مشکلات تعامل کرد . اینکه یکی انقلابی بوده و الان سر کار باید باشد درست نیست. مگر انقلابی بودن معیار شایسته گی است.
تا وقتی دولتمردان ایران به انتقادات و پیشنهادات متخصصان و دلسوزان ایران بی توجه هستند به هیچ کجا نمی رسیم . میگویند آدم قلدری به چلوکبابی رفت و با صدای بسیار بلند گفت آهای گارسون ، یه چلوکباب با یه نوشابه تگری بده!
گارسون بینوا گفت: کوبیده باشه یا برگ؟ قلدره گفت: به خودم مربوطه!!
یه شوی کاملا سیاسی جهان سومی!
خیلی عقبید
رای اعتماد گرفت . همه سایتها زدند
با سلام . با ابقاء جناب وزیر اشکم درامد ، هرچه میخوریم از نبودن ثبات عقیده بعضی ازنمایندگان ، و شاید عافیت طلبی
با اینکار نمایندگان شایسته سالاری مرد. برای ایرانم متاسفم
خودمن با مدرك دكتري مهندسي مكانيك و بيش از ١٦ سال سابقه كاري در شركت رجا از كار دوساله پيش اخراج شدم كه تحت نظر شستا اداره ميشود متاسفم براي مجلس فرمايشي كه ارتباطي با ملت ندارد وافراد ناکارامدی چون ايشان كه جز اقدامات پوپوليستي دستاوردي براي كشور نداشته ابقا شد.
خدارو شکر رای آورد وگرنه شب عید بنده خدا بیکار میشد و شرمنده زن و بچه.
رای نیاورده...۱۲۶ نفر مخالف بودن که از نصف باضافه یک ۲۵۳ کمتر است. پس وزیر افتاده است.
خجالت آور است. خاتمی که گفتی تکرار کنید کجایی؟
از کوزه همان تراود که در اوست .
این مجلس بارها نشان داده است که اوجب واجباتش لابی گری ها و منافع حزبی است
جمع کنید این بساط رو
اگر وزیر واقعا به وظایفش عمل کرده این استیضاحهای بی جان برای چیست > الان که وزیر رای اعتماد گرفته یعنی اینکه سیاستهای ایشون درست بوده ؟؟؟؟ اینگونه شوهای سیاسی نتیجه اش فقط و فقط بی اعتمادی مردم است .
253نفر درمجلس بودند بقیه نماینده ها کو .....!!؟؟؟؟؟ارا نزدیک بود چرا دونفرممتنع دادند
بعنوان فردیکه دومرتبه به روحانی رای داده ام ودرحماسه اسفند94 به 30نماینده تهران رای دادم باتوجه به 30سال سابقه خدمت صادقانه باپست کارشناسی تمام حقم بیش ازدومیلیون تومان نیست در حالیکه خط فقر سه میلیون ونیم اعلام گردیده یعنی 80درصد کارمندان وبازنشستگان چون من پس از30سال خدمت و5سال عمردولت روحانی هنوز میزان دریافتیمان یک میلیون ونیم زیر خط فقر است بااین اوصاف نمایندگان محترم بهترین خدمتی که میتوانند به اکثریت ملت واقشارآسیب پذیر بکنند استیضاح دولت بدعهد وخلف وعده روحانی است چراکه پس ازگذشت 5سال وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر نه تنها بهبود نیافته بلکه وخیمترهم گردیده
مجلس که چه عرض کنم .احتیاج به مبصر دارند تا سرجایشان بنشینند .اول به نمایندگان باید آداب درست نشستن و گوش دادن را یاد داد سپس مسایل مملکتی را به آنان سپرد.

خوشحالم که هیچوقت رای ندادم وگرنه از خجالت رفتار این مجلسیان آب میشدم و زیر زمین می رفتم.
نتیجه ارا !!!! 126 رای مخالف استیضاح 124 رای موافق استیضاح 2 رای ممتنع 1 رای باطله دیگه خودتون نتیجه گیری کنید؟؟؟
وقتی ملت گفتند این استیضاح بازی نمایندگان ناکارآمد مجلس بادولت بدعهد وخلف وعده است وجهت انحراف افکارعمومی ازوضعیت فلاکت باراقتصادی است حضرات باور نمیکردند
ازاول هم مشخص بود این استیضاحها خیمه شب بازی بیش نیست ...
از بین این وزیران، وزیر راه و شهرسازی باید برکنار شود. واقعا امنیت مردم شده شوخی برای ایشان. بگذارید ایشان و پسرانشان به کارهای اقتصادی خویش برسند
خوب سر کاریم
جالبه مجلس دست دولته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مجلس ناکارآمد و جناحی همین میشود
بودن یا نبودن وزیر کار فرقی ندارد به حال این ملت مظلوم!
بودن یا نبودن وزیر کار فرقی ندارد به حال این ملت مظلوم!
تئاتر استیضاح، و یا تقریبا هیچ دست آوردی .
آخوندی از بهترین وزرای دولت است و حتی از
بهترین وزرای منطقه خاورمیانه،وقتی هواپیما قدیمی
است و خلبان دو بار عمل قلب باز کرده وزیر بدبخت بیچاره
چه گناهی داره؟
تیر مافیای پزشکی به سنگ خورد.
اخوندی هم ابقا می شود زیاد جوش نزنید اینا بازی سیاسیه!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان