بازدید 8419
۹
پیمانه اقتصادی؛

از «چرخش سبز بورس و رشد عجیب دلار» تا «تاخیر در عرضه سهام غول نفتی عربستان»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۸ روز کاهشی، شروع پرقدرت بازارهای سهام آسیا به تبعیت از وال استریت، افزایش قیمت نفت با کاهش دکل‌های نفتی آمریکا، نرخ هر اونس طلا به ۱۳۱۷ دلار کاهش یافت، رشد عجیب دلار در ساعات پایانی بازار ارز، هیئت دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را تعیین کرد و ثبت غیرقانونی سفارش واردات ۱۹ هزارخودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۷۸۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 13 March 2018

از «چرخش سبز بورس و رشد عجیب دلار» تا «تاخیر در عرضه سهام غول نفتی عربستان»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۸ روز کاهشی، شروع پرقدرت بازارهای سهام آسیا به تبعیت از وال استریت، افزایش قیمت نفت با کاهش دکل‌های نفتی آمریکا، نرخ هر اونس طلا به ۱۳۱۷ دلار کاهش یافت، رشد عجیب دلار در ساعات پایانی بازار ارز، هیئت دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را تعیین کرد و ثبت غیرقانونی سفارش واردات ۱۹ هزارخودرو را در بر دارد.

تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۸ روز کاهشی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه بیست یکم اسفند ماه 96 با افزایش 166 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 96 هزار و 194 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام روز یکشنبه برای هشتمین روز پیاپی، افت 566 واحدی را تجربه کرده بود. تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روزهای قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 52 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 30 هزار و 650 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد 8 واحدی معادل 0.05 درصد، عدد 17 هزار و 155 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 6 واحدی معادل 0.05 درصد به رقم 12 هزار و 816 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.17 درصد همراه شد و 177 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 890 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 156 واحد افزایش معادل 0.23 درصد به رقم 68 هزار و 175 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 151 واحد افزایش معادل 0.07 همراه بود و عدد 205 هزار و 653 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «چرخش سبز بورس و رشد عجیب دلار» تا «تاخیر در عرضه سهام غول نفتی عربستان»

شروع پرقدرت بازارهای سهام آسیا به تبعیت از وال استریت

بازارهای سهام آسیا به‌دنبال انتشار آمارهای مثبت از اشتغال آمریکا و تبعیت از روند صعودی معاملات وال استریت، اولین روز کاری هفته را پرقدرت آغاز کردند. شاخص «نیک کی ۲۵۵» ژاپن به کمک تضعیف ارزش ین تا پایان معاملات صبح با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۱۸۳۷.۴۶ واحد رسید. هر دلار از ۱۰۶.۷۸ ین به ۱۰۶.۹۱ ین رسید. در هنگ کنگ، شاخص «هانگ سنگ» با ۱.۳ درصد افزایش، به ۳۱۳۸۲.۴۶ واحد رسید و شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۰.۳ درصد و شاخص «کسپی» سئول بیش از یک درصد افزایش یافتند. در استرالیا، بورس سیدنی با انتشار خبری مبنی بر این که استرالیا از تعرفه‌های تجاری آمریکا معاف خواهد شد ۰.۷ درصد افزایش یافت در حالی که بورس سنگاپور جهشی ۱.۵ درصدی را تجربه کرد و بورس تایوان نیز بیش از یک درصد افزایش یافت. روند رو به صعود در بورس‌های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین و جاکارتای اندونزی نیز به ثبت رسید.

افزایش قیمت نفت با کاهش دکل‌های نفتی آمریکا

روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز کاری هفته ی گذشته) ۹ سنت (۰.۱ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۵.۵۸ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایشی ۶ سنتی (۰.۱ درصد) بشکه ای ۶۲.۱۰ دلار صورت گرفت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه می توان به کاهش تعداد دکل های فعال نفتی در آمریکا و افزایش میزان شغل در این کشور اشاره کرد. در این رابطه، گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۹ مارچ آمریکا با کاهش دادن ۴ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۷۹۶ عدد رسانده است.

نرخ هر اونس طلا به ۱۳۱۷ دلار کاهش یافت

قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت چراکه آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی سبب یک افزایش جدید در ارزش بازارهای بورس شد و انتظارات برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال جاری را تقویت کرد. پس از انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی که نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال بروز جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ را کم کرد، بازارهای بورس جهان به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته رسید. هر اونس طلا با 6.93 دلار کاهش 1317 دلار فروخته شد. تاجران بازار پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را 3 بار امسال افزایش خواهد یافت. قیمت طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است. افزایش نرخ بهره هزینه‌های دارایی‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد و ارزش دلار را بالا می‌برد.

قیمت سکه طرح جدید ۹۵۰۰ تومان بالا رفت

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۹۵۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید؛ ضمن اینکه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۸۶ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۴۵ هزار تومان بود. /مهر

رشد عجیب دلار در ساعات پایانی بازار ارز

روز گذشته در حالی که تا ساعت 15 روند قیمت گذاری دلار و یورو در سنا همانند روزهای قبل با تغییرات اندک همراه بود، به یکباره از ساعت 15 به بعد، شاهد رشد بی سابقه دلار از کانال 4400 تومان به کانال 4700 تومان بودیم. به طوریکه بر اساس اطلاعات سنا، در پایان زمان بازار یعنی ساعت 18، هر دلار آمریکا با افزایش 2686 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 47 هزار و 578 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با جهش 1668 ریال نسبت به روز یکشنبه، به رقم 57 هزار و 321 ریال رسید. همچنین در بازار ارزهای مبادله ای، هر دلار آمریکا با ۳۵ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه 37 هزار و 534 ریال قیمت خورد و هر یورو نیز با 96 ریال افزایش 46 هزار و 146 ریال ارزش گذاری شد.

خط و نشان کره جنوبی علیه تعرفه‌های جدید دولت آمریکا

به گفته ی وزیر امور مالی کره ی جنوبی، این کشور از '' تمامی روش های ممکن'' برای پاسخ دادن به اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از سوی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا استفاده خواهد کرد. به نقل از رویترز، در هفته ی گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تصمیم خود را در خصوص اعمال تعرفه های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم برای اجرا ابلاغ کرد و همزمان کشورهای کانادا و مکزیک را به طور موقت از پرداخت این تعرفه ها معاف نمود. همچنین، وی با عقب نشینی از مواضع گذشته ی خود در خصوص اینکه هیچ کشوری نمی تواند از پرداخت این تعرفه ها معاف شود گفت که راه برای مذاکره و اخذ معافیت از پرداخت تعرفه ی تجاری برای واردات فولاد و آلومینیوم برای سایر کشورهایی که از لحاط تجاری و امنیتی برای آمریکا اهمیت دارند باز است.

هیئت دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را تعیین کرد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نشست روز یکشنبه هیئت وزیران، گفت: در این نشست درباره تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بحث شد که در نهایت تعرفه واردات این خودروها بین ۵ تا ۲۰ درصد تعیین شد. سعید باستانی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریعتر این مصوبه را ابلاغ کند.

ثبت غیرقانونی سفارش واردات ۱۹ هزارخودرو در زمان بسته بودن سایت

بهرام پارسایی در خصوص نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص افزایش تعرفه واردات خودرو با حضورمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان گمرک، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، اظهار داشت: پس از انحصاری کردن واردات خودرو و افزایش قیمت خودرو به‌صورت افسار گسیخته و بدون هیچگونه نظارتی، بررسی‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی انجام شد و مشخص شد متاسفانه تخلفات عمده‌ای صورت گرفته است. رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جمله تخلفات صورت گرفته در زمان بسته بودن سایت، ثبت سفارش حدود 19 هزار خودرو است که متاسفانه تعدادی از این خودروهای ثبت شده از گمرک ترخیص شده، گفت: آمار دقیق خودروهای ترخیص شده در دسترس نیست و استعلامات لازم در این زمینه صورت می‌‌گیرد، اما به‌صورت کلی تعداد خودروهای ترخیص شده از چند صد دستگاه گذشته است. /خانه ملت

تاخیر در عرضه سهام غول نفتی عربستان

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد دولت عربستان قصد داشت عرضه اولیه سهام آرامکو را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عملی کند اما آمادگی برای این عرضه و همچنین تمایل برای عرضه همزمان سهام آرامکو در یک بازار خارجی زیر سوال رفته است. لندن همچنان از شانس این برخوردار است که سهام آرامکو را عرضه کند اما عرضه خارجی سهام آرامکو احتمالا تنها در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد گرفت. نیویورک و لندن نامزدهای اصلی برای میزبانی عرضه بین المللی سهام آرامکو هستند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هفته گذشته در مصاحبه با "سی ان ان" گفته بود درباره ریسک‌هایی نگران است که آرامکو ممکن است با انتخاب نیویورک به عنوان مکان عرضه ۱۰۰ میلیارد دلاری سهام اولیه با آنها مواجه شود. /ایسنا

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ثبت غیر قانونی سفارش برای رانت خوار های محترم وابسته به مافیای قدرت .
19000 تا واردات غیر قانونی خودرو ، اگر تو هر کدوم 50 میلیون سود کنه میشه چیزی حدود هزار میلیارد اگر اشتباه نکنم . خدا بده برکت !!!
کدام رشد عجیب دلار ؟ قیمت دلار هیچوقت در کانال 4400 نبوده که رشد بکنه فقط صرافی هارو مجبور کرده بودند که رقمهای دستوری را روی تابلوهایشان نصب کنند اما بعداز بهم ریختن بازار وایجادصفهایکاذب پی به اشتباهشان بردند ومجبور شدند قیمت واقعی دلار را بپذیرند همین اتفاقهمدرمورد نرخ دستوری سود بانکی افتاد که خیلی زود مجبورشدند دوباره به20 درصد افزایشش بدهند !
سه روزنبودکه اعلام کردندمسافرین میتوننددلاربانرخ زیر۴۵۰۰ تومان بگیرندامروزبامدارک سفررفتم گفتندبخشنامه جدیدآمده دلاردوباره آزادشد البته نه هرچقدربخوای! فقط دیگه صف نیست همین بی ثباتی درتصمیمگیری هست که مملکت روبه این روزانداخته
دنیا برنامه اقتصادی بیست سال دیگه شون هم روشنه ما ماشالا به روزیم
قیمت ارز در تمام کشورها با به شرایط اقتصادی آن کشور بستگی دارد قیمت دستوری ارز جز فساد حاصل دیگری ندارد
دم عیدی حسن آقا برای عیدی بچه ها پول کم آورده دست بدامن سیف شده اونم که دلش واسه مردم نسوخته گاز دلارو گرفته تا عیدی بچه ها تامین بشه!
تعرفه 10 و 25 زياده ؟؟؟؟ بيايد ايران ببينيد چه طور خون ما رو توي شيشه ميكنن ماشيني كه همه جاي دنيا نهايت 100 ميليون ميشه اينجا 300 -350 ميليون ما بايد پول بديم به همين خاطر ميشه خواب و خيال پس بايد پرايد 3 ميليوني رو تقريبا 25-6 تومن بخريم خيلي هم خوشحال باشيم كه داريم توي ارابه مرگ رانندگي ميكنيم . ميشه دولت مردهاي ما هم تعرفه خودرو و ... هم بسيار سنگين تعيين كنيد و 10 تا 25 قرار بديد به خدا ما به اون تعرفه هاي سنگين راضي تريم تا به اين تعرفعه هاي سبك خودمون
خدایا خسته شدیم از اینده مه الود از بی برکتی و بی حاصلی مسؤلان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر