بازدید 69989
یک پایگاه آمریکایی عنوان کرد؛

7 نشانه از آماده سازی ترامپ برای آغاز جنگی بزرگ در خاورمیانه!

بسیاری از ناظران و رسانه های غربی در یک ماه اخیر، از احتمال لشکرکشی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و راه اندازی یک جنگ در این منطقه صحبت به میان آورده اند که هدف عمده آن نیز به احتمال زیاد ایران خواهد بود. در اینجا هفت نشانه از احتمال وقوع یک منازعه قریب الوقوع در خاورمیانه وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 13 March 2018

بسیاری از ناظران و رسانه های غربی در یک ماه اخیر از احتمال لشکرکشی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و راه اندازی یک جنگ در این منطقه صحبت به میان آورده اند که هدف عمده آن نیز به احتمال زیاد ایران خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، پایگاه آمریکایی AlterNet در تحلیلی نوشته است، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ترامپ در حال راه اندازی یک جنگ در خاورمیانه است. این پایگاه آمریکایی در ادامه هفت نشانه از احتمال ورود آمریکا به جنگ در خاورمیانه را ذکر کرده و نوشته است: با دقت به واشنگتن گوش کنید و صدای جنگی دیگر در خاورمیانه را گوش دهید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه در کنفرانس سالانه کمیته اقدامات سیاسی اسرائیل در واشنگتن اعلام کرد: «ما باید ایران را متوقف کنیم و ایران را متوقف خواهیم کرد. نخست وزیر گفت تاریکی در منطقه ما رو به نزول است و افزود، ایران در حال ایجاد یک امپراتوری تهاجمی و سلطه جو است».

از جانب مردی که در سال 2002 به آمریکایی ها گفت: اگر شما صدام را سرنگون کنید، من به شما تضمین می کنم، در این منطقه شاهد تحولات عظیم مثبت خواهیم بود، قضاوت نتانیاهو درباره آنچه ایالات متحده در خاورمیانه باید انجام دهد، معیوب و یا شاید فریب آمیز است. با این حال، دولت ترامپ او را در آغوش گرفته؛ حتی زمانی که او متهم به ارتکاب فساد در عرصه داخلی است.

لاورنس ویلکرسون، مشاور کلین پاول در دوران وزارت دفاع جورج بوش اخیرا در مطلبی نوشته، همه نشانه ها از مقدمه سازی ترامپ برای آغاز یک جنگ در خاورمیانه سخن گفته است و از شباهت های اقدامات ترامپ با سیاست های جورج بوش در حمله به عراق پرده برداشته است.

تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز در یک مصاحبه گفت: وضعیت بسیار نگران کننده است. من یک احساس فزاینده در میان مقامات خاورمیانه می بینم که منطقه را در آستانه جنگ قرار داده است و مردم بیشتر فکر می کنند که جنگ اجتناب ناپذیر است.

7 نشانه از آماده سازی ترامپ برای آغاز جنگی بزرگ در خاورمیانه!

در اینجا هفت نشانه از احتمال وقوع یک منازعه قریب الوقوع در خاورمیانه وجود دارد:

1- سازماندهی مجدد قدرت در منطقه: نقشه سوریه، لبنان و عراق، که در سال 1917 ترسیم شد، اکنون یک قرن بعد به دلیل تأثیرات بی ثبات کننده حمله ایالات متحده به عراق در سال 2003 میلادی در حال ترسیم دوباره است. توازن قدرت در خاورمیانه در حال برهم خوردن است و ایران در حال تسلط بر این منطقه است. به نظر می رسد زمان آن فرارسیده تا جلوی ایران سد شود!

2- اتحاد عربستان و اسرائیل: موفقیت نسبی ایران از زمان حمله ایالات متحده به عراق عربستان و اسرائیل را متحد کرده است. آنها با همدیگر در تلاش هستند تا ایالات متحده را در معرض دشمنی مشترک خود با ایران قرار دهند. ویلکرسون در مصاحبه ای با AlterNet گفت: آن ها می خواهند می خواهند آمریکایی ها را درگیر جنگ با ایران کنند و خودشان قصد ندارند به صورت مستقیم وارد شوند. تریتا پارسی نیز موافق است که اسرائیلی ها و سعودی ها نمی خواهند جنگ را آغاز کنند. آنها می خواهند  ایالات متحده مداخله می کند این کار را انجام دهند.

3- بسیج کنگره توسط اسرائیل: کنفرانس آیپک AIPAC در واشنگتن فقط یک جنبه از اقدامات اسرائیل برای متقاعد کردن جنگ واشنگتن علیه ایران بود. سناتورها لیندسی گراهام (R-S.C.) و کریس کونز (D-Del.) ماه گذشته به اسرائیل سفر کردند و گفتند شانس جنگ در حال افزایش است. گراهام پس از بازگشت به گفت: هر زمان که شما یک جلسه را ترک کنید که در آن درخواست اصلی مهمات، مهمات و مهمات است، احتمالا نشانه خوبی نیست. با وجود این، گراهام و کوون هر دو گفتند که ایالات متحده باید از برنامه های اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه حمایت کند.

 4- خروش آرام: کالین کال مشاور جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا در دوران اوباما، گفت که ترامپ سیاست خارجی آمریکا را به طور کلی نظامی کرده و با یک موج آرام و خاموش در حال افزایش سربازان و هواپیماهای بدون سرنشین در سرتاسر جهان است. در همین زمینه، پروژه تحقیقاتی و اطلاعات خاورمیانه یادآور می شود: ایالات متحده به آرامی تعداد نیروهای نظامی در خاورمیانه را 33 درصد افزایش داده و برنامه هایی برای حضور پایدار در عراق و سوریه در نظر گرفته است. سیاست های نظامی منجر به پیگیری راه حل های نظامی خواهد شد که ایالات متحده از زمان اولین جنگ خلیج فارس در سال 1991 در منطقه به هیچ کدام از آن ها دست نیافته است.

5-  ضعف دیپلماسی: دیپلمات های روسیه، ترکیه و ایران در ماه آینده یک نشست در مورد آینده منطقه برگزار خواهند کرد؛ جایی که سیاست ایالات متحده توسط فرماندهان نظامی و نه دیپلمات ها کنترل می شود. دولت ترامپ هیچ گاه قادر به انتقال موقعیت میدان جنگ خود به دستاوردهای سیاسی نیست، حتی اگر بخواهید که در واقع نمی خواهد!

6- گرم شدن میدان جنگ توسط روزنامه نگاران آمریکایی: نکته مهم دیگر اینکه روزنامه نگاران آمریکایی در حال کوبیدن به طبل جنگ به ویژه در سوریه هستند. به طوری که بلومبرگ از لزوم ترسیم خط قرمز دیگری از سوی ترامپ در مقابل ایران و روسیه در سوریه دم می زند و واشنگتن پست از پاسخ محکم دولت آمریکا به اقدامات روسیه در سوریه.

7- نقش جرارد کوشنر: همان طور که اسرائیل و عربستان سعی می کنند ایران را منزوی کنند، آنها آموخته اند که لزوما نباید وزارت امور خارجه، وزارت دفاع یا شورای امنیت ملی را در مورد سیاست های مورد نظر خود متقاعد کنند. آنها فقط صبر می کنند تا با کوشنر داماد ترامپ دیدار کنند تا اهداف خود را پیش ببرند. تریتا پارسی در این باره گفت: آنها آموخته اند که فرآیند بین-سازمانی ایالات متحده ممکن است با یک تماس تلفنی با کوشنر کنار گذاشته شود. آنها معتقدند که توانایی دسترسی و اثرگذاری به ترامپ را دارند. تا کنون، حق با آن ها بوده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۱۰۵
پس برجام دوری سایه جنگ؟؟
اینم دروغ بود؟
:(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
برجام فقط خیال غرب و امریکا و اسراییل و سعودی رو راحت کرد اتمی ندارم ،اما نگران نباش دهنشون آسفالته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اونی که بمب اتم رو حرام کرد باید پاسخگو باشه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوری مال دوران قدم زدن با کری جان بود الان اوضاع فرق میکنه !!!!
کوروش ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
به ۷ دلیل امریکا به ایران حمله نمیکنه!
۱- هیچ جای فراری برای اسراییلی ها وجود نداره
۲-حزب الله و انصار الله خیلی قوی تر از قبل هستن!
۳-هزینه جنگ افغانستان و عراق واسه امریکا ۷ تریلیون دلار بوده!!! هزینه جنگ ایران چند برابر این هست!! این بودجه از توان عربستان خارجه!
۴- عربستان دچار بحران درونی و بیرونی شده و توان دادن بودجه جنگ رو نداره!
۵-قطر از امریکا فاصله گرفته و به ایران نزدیک شده
۶- در صورت جنگ تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری یه پایگاه امریکایی سالم نمیمونه و این یعنی نابودی چند هزار امریکایی
۷- امریکا بحران مالی داره و اصلا از پس هزینه های جنگ بر نمیاد
۸- نتیجه جنگ نا مشخصه و توی ۵۰ سال گذشته امریکا وارد هیچ جنگی با یک قدرت واقعی نشده و همش با کشور های ضعیف بوده و نخبگان امریکایی اصلا اجازه وروذ یه جنگ نامضخص رو نمی دهند
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اون موقع خیلیا گفتن برجام برای جنگیدن ایران بود
مصیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با وجود هارپ فکر نکنم کوتاه بیاند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
فعلا که چند ساله برجام سایه جنگ رو از سر کشور برداشته. اگه برجام نبود به احتمال زیاد الان یه کشور جنگ زده بودیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اگر برجام نبود وضع ما الان مانند عراق زمان صدام بود که با تحریم نفت در مقابل غذا صدام به شدت تضعیف شد و در عرض ۳ هفته حکومتش سقوط کرد
ايشالا هرچه زودتر جنگ شه يادرست ميشه يا در جا نابود ميشيم در هر حالت تكليفمون روشن ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
من مخالفه جنگم ولی هرکی به ما حمله کنه ما اسراییل رو نابود میکنیم!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
در اخرین اطلاعات منتشره توسط بانک مرکزی امده که در دی ماه بانکهای خصوصی تا 9 هزار میلیارد تومان اضافه بر داشت از بانک مرکزی داشتند. این یعنی متلاشی شدن سیستم بانکی و انفجار نقدینگی. بانکهای ما همه ور شکسته هستند و تاره اقای سیف با بسته سود 20 درصدی خود این میزان انتشار پول برای جبران افزایش سود 5 درصدی از 15 درصد به20 درصد را به رکوردهای جدیدی خواهد رساند و هیچ دولتی با وجود چنین نشتی عظیمی در سیستم بانکی قادر به کنترل اقتصاد و بازار ارز نیست و قدم اول برای هر اصلاحی سیمان شدن این بانکهای ورشکسته است که به صورت کانالیزه به غارت بانک مرکزی و در واقع جیب تک تک ایرانیان می پردازند. اکر به حرف و های و هوی حتی بمب و موشک می شد تاثیر تحریم و مدیریت فشل ار از بین برد همه همین راه راه را می رفتند. اگه شک دارید از کیم و ونزوئلا بپرسید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اگه جنگ بشه شاید زورمون به امریکا نرسه ولی مطمئن باشین اسرائیل و عربستان رو با خاک یکسان میکنیم
اصلا همچین چیزی نیست ولی این وضعیت در راستای سیاست امریکاست.

ترساندن همسایگان از ایران تا پول بیشتری خرج خرید تسلیحات از امریکا بکنند.

ترساندن شرکتهای غربی تا در ایران پروژه انجام ندهند و سرمایه گذاری نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
و البته ترساندن غربخدایان داخل تا از ترس توان موشکی را تقدیم آمریکا نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
هر دو ناشناس درست گفتند
خدا بخیر بکنه! اگر ترامپ خیالش از کره شمالی راحت بشه دیگه همه انرژیش رو میزاره رو ایران... مسئولین باید با نهایت دیپلماسی مانع این کار بشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اصلاحتی عزیز نترس ما اینجائیم
محمد
| Canada |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سلامي به تمام كاسبكاران جنگ بكنيم
مخصوصا داخلي هاشون
نونتون تو روغنه
از سگ کمترین اگه حمله نکنید بی وجودا فقط مثل سگ پارس می کنن.بچه سوسول پلستیشنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آفرین به غیرتت، مردی بخدا هر کی هستی بین دهنشون ؟آسفالته
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
واق سگ واق میزنه نه پارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خخخخ فکر کردی سر کوچه تونی کی میخوای رشد کنی تو
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
داداش از پاریس کامنت میذاری که بی وجودی اگر حمله نکنی؟! خخخ داداش بیا شما هم بیا زیر گلوله اگر وجود داری رجز بخون نه اینجوری به خرج ما شاخ و شونه بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوست عزیز ، سگ پارس نمی کنه ! سگ واق واق می کنه . متاسفانه پارس کردن سگ را اعراب به زبان ما وارد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
هوا جنوب فرانسه چطوره؟
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
داداچ جنگ که خاله بازی نیست ، امریکا نمیاد با ما شمشیر بازی کنه که اوال از پالایشگاها وجادها نیروگاهای برق ومخازان گازو میترکونه ضبر میکنه نصف این مردم بدبخت به فنا برن این جوانهای که من الان میبینم اگه مامان باباهاشون یه روز واسه خانه نون نخرن طفلی ها طلف میشن مادر های قدیم سر تنور چادر کمر میبستن نون میپختن هم واسه خانه هم واسه جبهه خانومهای الان اگه یه روز نرن اریشگاه شوهرانسان اگه چهره واقعی اینا رو ببینن بی شک سمتهناقصمیکنن ودر مجموع جهنمی میشود که نگو
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
همون پارس کردن درسته. سگ مگه اردکه وق وق کنه. اصلا تو صدای سگ حرف ق داریم مگه. این پارس کردن منظور آوای صدا نیست. کلمه ای است که به صدا کردن سگ گفته میشود. حساس نشید الکی. جدا از کلمه قوم پارس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
از کیسه خلیفه می بخشی!!!!!
ایران با جمعیت 80 میلیون و سرزمین پهناور که جنگ 8 ساله با عراق را تجربه کرده و ازموده شده است, امریکا چطور میخواهد با استفاده از پایگاهش در خاورمیانه به رویارویی با ایران بپردازد و پیروز هم شود؟

هر چند که این ها جنگ رسانه ای است و نخبگان و مراکز تحقیقاتی امریکایی اجازه نمیدهند امریکا وارد جنگی شوند که نتیجه اش مشخص نیست و این در طول تحاجم های امریکا به کشور های صادق بوده تا مطمئن نباشند حمله نمیکنند
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
احساسی شدی برادر جان

ما 8 سال با عراق جنگیدیم و آخرش صلح کردیم ولی آمریکا یک ماهه عراق رو گرفت و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بله عراق را گرفت چون دیگر نیروی نظامی نداشت و صدام هم فرار کرده بود
بله احساسی جان
!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
صدامی که همه قواش رو دو دستی تقدیم کرد وبعدش هم بهش حمله کردند
دیگر یک ماه نیاز نیست یک هفته ای باید میگرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
متاسفانه قدرت نظامی آمریکا جهنمیه و امکان پیروزی برای کشوری مثل ما کاملا" محاله.
ایران با جمعیت 80 میلیون و سرزمین پهناور که جنگ 8 ساله با عراق را تجربه کرده و ازموده شده است, امریکا چطور میخواهد با استفاده از پایگاهش در خاورمیانه به رویارویی با ایران بپردازد و پیروز هم شود؟

هر چند که این ها جنگ رسانه ای است و نخبگان و مراکز تحقیقاتی امریکایی اجازه نمیدهند امریکا وارد جنگی شوند که نتیجه اش مشخص نیست و این در طول تحاجم های امریکا به کشور های صادق بوده تا مطمئن نباشند حمله نمیکنند
ایران با جمعیت 80 میلیون و سرزمین پهناور که جنگ 8 ساله با عراق را تجربه کرده و ازموده شده است, امریکا چطور میخواهد با استفاده از پایگاهش در خاورمیانه به رویارویی با ایران بپردازد و پیروز هم شود؟

هر چند که این ها جنگ رسانه ای است و نخبگان و مراکز تحقیقاتی امریکایی اجازه نمیدهند امریکا وارد جنگی شوند که نتیجه اش مشخص نیست و این در طول تهاجم های امریکا به کشور های صادق بوده تا مطمئن نباشند حمله نمیکنند
ماست میل کرده اند، جنگ با ایران 11 برابر هزینه بر تر از حمله به عراق و افغانستانه، ترامپ خسیس حاضره برای جلب رضایت عربستان و اسراییل این هزینه رو بده؟ طبیعتا سیاست ایران هم با شروع جنگ این خواهد بود که دیگی که برای من نجوشه سر سگ توش بجوشه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
شما بفرمایید آبگوشت میل کنید. تا آخرین دلار هزینه جنگ ایران توسط عربستان تامین خواهد شد. شما نگران هزینه نباشید.
منتهی خواب است مسولین به عنوان آلرامی در نظر داشته باشند که هر طور دلشان بخواهد نمی توانند در منطقه عمل کنند. و نیاز به باز بینی در عملکرد منطقه ای دیده می شود.
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خرج جنگ رو که ترامپ نمیده عزیز من
علاوه بر اینکه خرج جنگ رو کشورای عربی میدن مطمئن باش ترامپ دوبرابر بیشترش رو هم ازشون بابت حق الزحمه میگیره.

حالا اونا این پولا رو از کجا میارن ؟ از حاجی های ما بپرس قربونش
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.
طرح جهانی شدن(آمریکایی شدن) جهان چند دهه ای است که در حال اجراست. هدف حذف موانع اصلی از جمله کشورهای کمونیستی یا چرخاندن آن ها و کشورهای اسلامی(به شکل بهار عربی،ایجاد منازعات کاذب بین آن ها یا شعله ور کردن اختلافات داخلی). با چرخش کره، کشور کمونیستی خاصی نمانده تا با امپریالیسم مقابله کند. کشورهای اسلامی هم، تنها ایران سرپا مانده و تعدادی چرخش کرده با آنان هم سو و هم سود شده. در نتیجه از نظر آن ها یا به شکل عراق تغییر ناگهانی یا مانند سوریه، زوال تدریجی سرنوشت ما خواهد بود. اگر راه گفت و گو بسته شود، راه جنگ گشوده، سرانجام خوشی نخواهدیم داشت. در داخل هم زمینه های تفکر آخرالزمانی می تواند شعله جنگ را بیش تر کند که همگی ساخته و پرداخته آن هاست. انتظار می رود عقلای جامعه مشی انسانی- عقلانی درستی در پیش گیرند. به پوتین هم چندان تکیه نمی توان کرد. پوتین هم مبارزه با امپریالیسم پیشینیان را رها کرده، با عربستان، اسراییل، آمریکا و ایران و... معامله دارد. از انقلاب چهل ساله امید پختگی های بیش تری در حل مسایل خود با دیگران می رود. آلمان هیتلری داعیه جهانی داشت، اما پس از جنگ در یافت حفظ و توسعه خود از هر آرمانی برتر است. ژاپن هم با دیگران درافتاد اما بهترین راه را توسعه خود دید و هر کشور دیگر اروپایی یا شرقی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ای ترسو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ببخشید کاکو شما نگران نباش هر چند کلی تناقص تو نوشتارتتونه اما بازم نگران نباش ،اینم بگم صهیونیست و هالیوده که دراه رو خط تفکرات آخر زمانی راه میره اونم خیلی وقته اونوقت شما نیروهای داخلی رو متهم میکنی ؟! بعدشم یادت نره ایران بعد از جنگ فقط خودشو برای تهاجم خود امریکا آماده کرده نه عربستان و اسراییل چون بخوای نخوای ما سراغشون نریم اونا میان پس نترس بزار بیان تا دهانشونو داغون کنیم و شرشونو برای همیشه از روی زمین بکنین ! تازشم ایران از اون سلاح هایی که می دانی و می دانیم کم نداره ! آره دادش من نگران نباش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
داداش تفکر آخروالزمانی جنگ رو پیش نمی بره اگه کمی اهل مطالعه باشی و بجای چرت و پرت گفتن فکر کنی می بینی تفکر آخر الزمانی به طور کلی از جنگ پرهیز می کند و از نشانه های ظهور تربیت مردان با فهم و با علم است که آن هم در سایه امنیت ایجاد می شود
رضا
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اقتصاد آمریکا عملا اجازه شروع جنگی به وسعت درگیری با کشوری مثل ایران رو نیمده.. جهانی شدن و تک قطبی شدن هم رویاشو به گور می برن. همین الان در اثر کسر بودجه شدید و مشکلات اقتصادی افتادن به پاچه گرفتن اروپا و چین برای افزایش تعرفه های گمرکی. شما خیلی فیلم های تام کروز و ارتش آمریکا رو در فیلم های هالیوودی باور نکن.
ب
ی
چ
ا
ر
ه
ب
و
ر
س
7 نشانه برای پرواز دلار بالا بالا بالاتر !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
دلال
بجهنم ک جنگ در پیشه دیگه با کدوم امید پیش بریم؟نه اقتصادی نه فرهنگی نه روابطی نه ازادی هیچی و هیچی فقط شعار شعار و شعار
ایرادی نداره. بازهم مردم فدای سیاست های اشتباه مسئولان خواهد شد.
ثروت ترامپ از زمان رسیدن به ریاست جمهوری 400 میلیون کمتر شده ولی به لطف جنگ 8 ساله مسئولان زیادی به ثروت رسیدند .
برادر جهانگیری وثیقه 1000 میلیاردی میذاره. از کجا آورده؟!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب ناشناس، ظاهرا دیگ پلوی انگلیس خیلی چرب و لذیذ بوده البته به کام شما جزیره نشینان
آخه یکی اونور دنیا یه شکری میخوره ... شما چرا مییاد این اراجیف رو ترجمه می کنید و به خورد مردم میدید

جنگ با ایران !!!! بابا بی خیال
کسب نفوذ در منطقه برای مردمی که به نان شب محتاجند به گفته مسئولان بیش از ۳۴ درصد زیر خط فقر زندگی میکنند و در شرایطی که بیعدالتی وفساد را کسی کتمان نمیکند افتخار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
کدوم نفوذ حتی بانکهای عراق با تجار ایرانی کار نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
آخه کوری، تهدیدات رو نمیبینی!
چرت محضه!
جناب تابناک میخوان با امنیتی جلوه دادن اوضاع منطقه و کشور صدای اعتراضات مردمی را خفه کند، تابناک اینو بدون که بهترین عامل بازدارنده موشک ها نیستن، مردم ان...اگه مردم کشورت رو راضی نگه داری هیچ اتفاقی نمیفته پس بهتره به درمان درد ملت مشغول بشی تا اینکه از یک منبع خبری مسخره و ناشناس مثل AlterNet نقل قول کنی!!!
متاسفانه آنچه گفته شده دور از واقعیت نیست، با ضعقی که در دستگاه دیپلماسی کشور وجود دارد فقط باید امیدوار بود که مسئولان و غیر مسئولان کشور از اظهارات غیر مسئولانه و یا اقدامات تحریک آمیز بشدت خودداری نمایند. احتیاط شرط عقل است و گرگ خفته را نباید بیدار کرد!
پاسخ ها
SAMAN
| Netherlands |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اجازه کار به دستگاه دیپلماسی داده نمیشه. وقتی شما اونور دنیا در حال مذاکره هستی و از صلح حرف میزنی اونوقت اینور موشک ازمایش میکنن تازه روش هم مینویسن اسراییل باید نابود بشه دیگه چه انتظاری داری؟
ترامپ مرد جنگ نیست! بیخود جوسازی نکنید. این دقیقا همان چیزی است که ترامپ میخواهد: جدی نشان دادن شبح جنگ برای گرفتن امتیاز! کاندولیزا رایس در زمان بوش پسر گفته بود که ایران را بدون جنگ فتح میکنیم! این ادامه همان سیاست است.
لطفا شب عيد مردم رو با اين اخبار هولناك خرابتر نكنيد ولي بدانيد كه نه اسرائيل و نه عربستان و نه آمريكا بهيچوجه قصد حمله نظامي را ندارند چون توانش را ندارند و از لحاظ مالي هم قادر به انجامش نيستند اينها همه ترسوندن ايرانه و بس
در لیست فاجعه های اخیر فقط جنگ رو کم داریم اونهم درحالیکه هنوز بیست سال از نزدیک به یکدهه جنگ با عراق و حدود بیست کشور پشتیبانش نمی گذره.یا ما و تفکراتمون انقدر برحقیم و مظلوم که دنیایی برعلیه ماست و تنهاییم ویا برخلاف جهت دنیا متعصبانه می خواهیم حرکت کنیم که دنیا برنمی تابه؟
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
برخی میخواهند همه عالم وبا ما همراه کنن ببرن بهشت اونا فبول نمیکنن ما این وسط گیر افتادیم بدجور
چبکار داریداین زبون بسته ها رو برن جهنم به ولا ما مجبوریم با شما بیایم وگرنه
نه آفتاب از این شدیدتر میشه نه غلام از این سیاه تر. بذار بیاد کلک رو بکنه این زندگی نیست که ما داریم مردن تدریجی هست
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
برادر شما به استراحت احتیاج داری
دانشجو دکترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خطاب به رضا: مثبت و منفی های این کامنت حرف ها داره! 4 تا مثل شما به بدبختی عادت کردن فکر میکنن زندگی همینه دیگه =)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ای کاش من هم رضا بودم از المان حامی مظلومان عالم به خرج ملت بی نوای ایران داداچ فرانکفورترت را فعلا بخور اعصاب خودت را خرد نکن
رضا
| Germany |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بحث خوشبختی و غیره نیست. انتقاد به سیستم سیاسی کشور لازمه پیشرفت کشوره. اما بحث امنیت و کیان کشور که پیش بیاد ایرانی ها همه پشت یک پرچم و یک نیروی نظامی و یک فرماندهی هستند. فریب چهار تا فریب خورده خائن و مزدور رو در ماهواره یا فلان شبکه اجتماعی نخورید. اینها به خون مردم ایران تشنه هستند.
رضا
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
شما فعلا با تزهای دکترای جلوی دانشگاه تهران صفا کن که در جاهای دیگه مردم دندانشون واسه دکترا پاره میشه! بقیه رو به خدا و کار بلد ها بسپار داداش. اگر بعضی ها دائم چوب لای چرخ نکنن ان شاالله روز های بهتری در انتظار ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بیا ایران با هم صحبت می کنیم از دور صدات خوب نمی آد. رضا جان دلبندم.
ماکه در به در دنبال جنگ با اسرائیل بودیم و هستیم
دیگه یک لحظه هم نباید درنگ کرد.بلاخره یکی نابود خواهد شد
ما هشت سال زور زدیم زورمان به صدام نرسید اخرشم بدون دستاورد قطعنامه را از روی ناچاری پذیرفتیم همون عراق یک ماه در مقابل امریکا وائتلافش دوام نیاورد.پس الکی شعار ندهیم و خودمان و ملت را گول نزنیم و به استقبال جنگی که از ابتدا پایانش معلم است نرویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آفرین به تو آدم منطقی.
فعلا که فرمون دنیا افتاده دست کابوی های غرب وحشی .. ولی خدایی هم هست و ظلم پایدار نمی مونه ..

مرگ هم برای هر موجود زنده ای ، یک بار بیشتر اتفاق نمیوفته و برای بیشتر ما ایرانی ها هم مرگ بزرگترین هدیه ای است که خدا میتونه بهمون بده تا هم از دست یانکی ها راحت بشیم هم از دست عرب ها و یهودی ها و هم از دست برخی خائنین وطنی !!!

پس ای ترامپ کله زرد .. بیا که منتظریم
تابناک من فکر می کنم شما با دلال ها هم دستی می خوای شب عید یه حالی به دلار و سکه و.... بدی
من نمی دونم چرا مسائلی که به درد مردم می خورد را بیان نمی کنیدو این موضوعات و تحلیل آن که بر روند کاری داخلی و مراودات خارجی تاثیر می کذارد ببیان می شود. و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را کم می کند.
دراين خصوص اصلاشك نكنيداگر اول باكره شمالي وروس وانگليس به توافق پنهاني برسد شروع جنگ درخاورميانه امري محتمل است چون عربها راباخودهمراه وباج سيبيل خودرانيزدرسطح كلان ازآنهاگرفته وحال مشغول ساماندهي اقتصادي وآماده سازي نيروهاي خوداست براي سهولت كارخود محتمل است درداخل چندكشور منطقه كه همراه باايران هستند اقدام به كودتا نمايد اگرچين وروس فريب اينهاروبخورند نابوديشون حتمي است امريكا باتزاقتصادي واختلاف دربين ممالك منطقه نقشه خودراپيش خواهدبرد
دورغه
تحلیلت غلط تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
تحلیل نبود ، خبر بود
به فرض اینکه ایالات متحده آمریکا به ایران حمله کند مسلما ما هم جلوی متجاوز زورگو ایستادگی میکنیم و از ناموس و کشورمان دفاع میکنیم...در هر صورت ما پیروزیم...جاء الحق و زهق باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
من که جنگ نمیکنم . بذار اونایی که خوردن برن جنگ
مگه مغز خر خوردن که جنگ راه بیندازن تا مردم بر علیه اونها متحد بشن
با مشکلات اقتصادی برای ما به همه اهدافشون رسیدن و در همین راستا هم حرکت میکنن
اگه جنگ بشه ایران ویران میشه

اما کشورهای عربی و اسراییل هم چیزی ازشون نمیماند
ما وکیل وصی فلسطین نیستیم حتی پیغمبر هم تعصبی روی بیت المقدس نداشتند ووقتی خدا گفت به سمت کعبه نماز بخونید همین کار را کردند حالا چون یک مدت قبله بوده دیگر مال مسلمانها شده یهودیها هزاران سال آنجا بودند و آنجا ساخته اند اگر دلمون برای فلسطینیها می سوزه کمک کنیم جایی ساکن بشند ولی با دشمنی با اسرائیل جنگ را برای خودمان می خریم حالا اگر این ترامپ دیوانه با هسته ای به ما حمله کنه و نابودمان کنه کی مگه دستت درد نکنه وبه خاطر چی یعنی ما فقط مسلمانیم در این دنیا .شاید فقط می خواهیم یک دشمن داشته باشیم
اکه واقعاای اقا سودای جنگ در سر داره به حتم بخاطر چش جا انداختن بعضی از کشورها احتمال یه رویاروی در منطقه با ایران به راه خواهد انداخت به ویزه از طرف عربستان وعمارات ایران را وارد یه مخمصه جدی کند عربستان این. روزها سخت در گیر جابه جای نیرو از پاکستان ودیگر کشورهای عربی میباشد م احتمالا با چراغ سبز امریکا شاید فکر شیطنت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چی گفتی؟
جنگ همه چیزش بده ولی یه چیرش خوبه اونهم دولت مجبوره مایحتاج مردم رو رایگان بده تا برن جنگ پس خوش بحال فقرا یامی میرن یا شکمشون سیر میشه واغنیاهم که ازالان دارن میرن ممالک دشمن
بدترین اتفاق پس از جنگ است.
جنگ های داخلی مذهبیون سوکولارها
و جنگ های قومیتی که پایانی نخواهد داشت.
انشاالله به امید خدا زودتر، راحت میشیم
آمریکا با اقتصاد ورشکسته و مشکلات عمیق سیاسی و چند پاره گی اجتماعی که داره، گلاب میل کرده بخواد نگاه چپ به ایران کنه. علاوه بر بیشتر از 80000 موشک آماده پرتاب از لانچرهای ثابت زیرزمینی و متحرک که تا شعاع 2000 کیلومتری پایگاههای آمریکا رو با خاک یکسان میکنند اگر دست از پا خطا کنند با موارد خیلی خیلی داغی سورپریز می شن. این رجزخوانی هم معمولا توی چهار تا سایت بی نام و نشان پیدا میشه. کارشناسهای پنتاگون از موارد دفاعی ایران مطلع هستند و دچار نقصان عقل نشدن که بخوان قبرشون رو توی خاور میانه بکنند. شما تابناکی ها هم برید یه کم توی حال و هوای سال نو. واسه سلامتیتون خوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
برو بابا تو تو همون آلمان بشين و هي به آمريكا و اقتصادش بد و بيراه بگو ظاهرا هم معلومه خيلي از تعرفه هاي تجاري جديد هم سوختهايد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
رضا جونم ... احیانا ممکنه بتونیم موشک شلیک کنیم ولی قطعا نتیجش رو نمی بینیم چون تا اصابت اون موشکک ها خیلی وقته که در جوار رحمت خداوند به خواب ابدی رفته ایم
در اینجا بر خودم لازم میدونم یادی کنم از کسی که میگفت برجام سایه ی جنگ را از این کشور برداشت
اگر جنگی در پیش باشد جنگ اقتصادیست که الان شعله گرفته. ترامپ یک تاجر است و قصد دارد که اقتصاد آمریکا را رونق دهد و از عملکردش تا کنون می توان حدس زد که حرکت های بعدی او در چه مایه ایست.
بستن مالیات بر بعضی واردات
مجبور کردن شرکت های صنعتی جهان را برای تولید در آمریکا و تولید اشتغال در آنجا
ممانعت از ورود مهاجرین از کشورهای فقیر
ترامپ اصلاً مرد سیاست نیست و اطلاعات سیاسی اش بسیار کم است و در عوض مرد تجارت است و شیوه عملیش هم تخریب رقیب با حد اکثر قدرت و با بی رحمی است
این روزها رقیب واقعی ترامپ شرکت های تولید اتوموبیل مثل رولز رویس و مرسدس بنز و تویوتا و بی ام و و فولکس واگن اند
فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ سوره روم آیه 60

وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ سوه قصص آیه 5
اگر لیبرال ها و غربزده ها و نفوذی های بی ایمان، دست از سر این مملکت بردارن به حول و قروه الهی هیچ ابر قدرتی در دنیا توانایی تجاوز به این کسور رو نخواهند داشت.
اگر خدای متعال با قوم و امتی باشه هیچ قدرتی توانایی تجاوز به اونها رو نداره.
در حال حاضر امریکا شرایط درگیری تو خاورمیانه را ندارد و در ثانی خاور میانه هم ارزش هزینه برای امریکاییها ندارد همه اینها شو است برای دوشیدن اعراب و راضی نگه داشتن لابی اسراییل
خیلی وضعمون میزونه از لحاظ روحی روانی و اقتصادی . شما هم بااین تجزیه تحلیل های واهی هی روحیه بده. و بهونه بده دست اقای سیف که بگن بالارفتن ارز ریشه روانی داره.

دلخوشی و امید گویا از این مرزو بوم پرکشیده و رفته.
ایندفعه دیگه ترتیب ما رو میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ایشالا
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
ترتیب یعنی چی؟ یعنی دقیقا چی میدن به ما؟
باید جنگید پیروز شدیم و برد با شکوه نصیب ایران شد و ایران جزء کشور های قوی جهان۱+۶ خواهد و اگر باختیم یک باخت با شکوه باید باشد به طوری که در تاریخ جهان از مقاومت ایرانی ها یاد کنند
اگر ایران از سوریه نیروهایش را بیرون کنه جنگ نمیشه
اینها 40 سال است میخواهند به ما حمله کنند. خودشان هم میدانند که اگر به ما حمله کنند اسرائیل با بارانی از موشکها از نقشه کره زمین حذف خواهد شد. تا گوش اسرائیل در دست ماست نگران نباشید
برای ایران همون خروج امریکا از برجام و برگشتن تحریمها کافیه، نیازی به جنگ نیست.
جنگي با ايران صورت نمي گيرد و فقط نيمه جنوبي سوريه تا دريا اشغال آمريكا ( اسراييل) ميشه و همين.... اين من اين تو............22/12/96
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل