بازدید 4193

جزئیاتی مهم از بودجه ۹۷ به روایت علی لاریجانی

کد خبر: ۷۸۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 12 March 2018
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در چارچوب بودجه سال 1397 کشور نکات خوبی در نظر گرفته و در تبصره 19 آن اختیارات کافی به استانها داده شده است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی یکشنبه شب هنگام ورود به مشهد در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در بودجه سال 97 اجرای پروژه های عمرانی با شتاب بیشتری دنبال می شود و تسهیلاتی برای اتمام پروژه های نیمه تمام در استانها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این چارچوب با حمایتهای لازم بخشی از پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار می شود و مشخص شده که هر استان چقدر از این پروژه ها را واگذار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 1397 کل کشور حدود یک ماه است که در صحن مجلس و سه ماه است در کمیسیون تخصصی و تلفیق بررسی می شود و اکنون مراحل نهایی را می گذراند‌.

وی فعال کردن بخش معادن، توجه به سازمان تامین اجتماعی و بیمه بازنشستگان را از دیگر نکات مورد توجه بودجه 97 ذکر و بیان کرد: در قالب بودجه تمهیداتی در مورد سرمایه صندوقها برای رفع مشکلات بازنشستگان اندیشیده شده است.

لاریجانی گفت: همچنین در مورد یارانه ها، هدفگذاری آن و مشکلاتی که از نظر تامین به موقع وجود داشت، در بودجه سال 97 توجه لازم شده است.

وی افزود: سهم وزارت بهداشت، حمل و نقل شهری، اشتغال و بطور کلی سهمها در بخشهای مختلف در این بودجه مشخص و فراهم شده است. این منابع در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می گیرد تا بدین طریق تقسیم شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت از صادرات را نیز از بخشهای شاخص بودجه سال 97 اعلام و بیان کرد: حمایت از صادرات یک ضرورت است زیرا اگر حرکت جدیدی در صادرات بوجود نیاید همچنان متکی به نفت خواهیم بود. در این راستا منابع پایدار و مستمر برای صادرات طراحی شده که نیاز به بودجه نفت و مالیات در این زمینه نباشد‌. اگر این تجربه جواب دهد آن را تبدیل به قانون دائمی خواهیم کرد.

وی همچنین هدف از سفر به خراسان رضوی را شرکت در یادواره سرداران و شهدای قوچان و دیدار با مردم شریف این شهرستان عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار