بازدید 2755

خودروهای دیزلی آلاینده قاتل جان انسان‌ها

آژانس حفاظت محیط زیست در آلمان اعلام کرد که سالانه 6000 نفر بر اثر نیروژن اکسید حاصل از خودروهای دیزلی در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 11 March 2018

آژانس حفاظت محیط زیست در آلمان اعلام کرد که سالانه 6000 نفر بر اثر نیروژن اکسید حاصل از خودروهای دیزلی در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت اتونیوز، بعد از رسوایی فولکس واگن که در آمریکا به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان انتشار آلاینده ها به محیط زیست متهم شد، بحث بر سر خودروهای دیزلی که سال‌ها بعنوان جایگزین پاک برای خودروهای بنزینی شناخته شده بود، بالا گرفت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که نیتروژن اکسید (NOx) حاصل از خودروهای دیزلی برای سلامت انسان و محیط زیست بسیار خطرناک و کشنده است اما شرکت‌های خودروساز از جمله فولکس واگن آلمان که بیش‌ترین سهم فروش خودرو در جهان و اروپا را داراست، همواره به تولید خودروهای دیزلی پرداخته و زیر بار آلودگی آنها نمی‌روند.

حالا آژانس محیط زیست آلمان اعلام کرده است که سالانه 6000 مرگ و میر ناشی از آلودگی خودروهای دیزلی و گاز خطرناک و سمی نیتروژن اکسید در آلمان به ثبت می‌رسد که این امر نشان می‌دهد که دولت آلمان و کشورهای دیگر باید درباره جلوگیری از تولید چنین خودروهای آلاینده‌ای تصمیمات جدی‌تر و اقدامات موثرتری را اتخاذ کنند.

جلوگیری از این میزان مرگ و میر مسلتزم فشار برروی خودروسازانی است که این گونه خودروها را تولید و عرضه می‌کنند اما از آنجا که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان میلیاردها دلار در زمینه تکنولوژی خودروهای دیزلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این امر تا حدود زیادی دشوار و وقت‌گیر به نظر می‌رسد.

این آژانس طبق آمار بدست آمده، همچنین عنوان کرده است که سطح بالای گازهای سمی و خطرناک نیتروژن اکسید در ۷۰ شهر آلمان بیشتر از محدوده استاندارد بوده و همین مساله نیز میلیون‌ها نفر در این کشور را بیمار کرده است.

بهترین جایگزین خودروهای دیزلی، طراحی، تولید و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی است که برای محیط زیست هیچ آلایندگی نداشته و برای سلامت انسان نیز خطری ندارد.

دادگاه عالی آلمان ماه گذشته دستوری مبنی بر اعلام ممنوعیت خودروهای آلاینده اعم از دیزلی و بنزینی در این کشور را صادر کرد. طبق این قانون، هرگونه تردد و رفت و آمد از طریق این خودروهای آلاینده پیگرد قانونی و جریمه های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها