بازدید 1407

رعد الحسین: شهرک‌سازی‌های اسرائیل جنایت جنگی است

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و گسترش آن در کرانه باختری و قدس شرقی، بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۷۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 11 March 2018

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و گسترش آن در کرانه باختری و قدس شرقی، بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و همچنین تدابیر قانونی و اداری که این رژیم برای ایجاد انگیزه‌های اجتماعی، اقتصادی و تضمین شرایط امنیتی و ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن خدمات اجتماعی برای شهروندان مقیم خود در کرانه باختری و قدس شرقی اتخاذ می‌کند و اقدامات برای انتقال شهروندان به اراضی اشغالی، نقض فاحش ماده ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو است.

رعد الحسین از رژیم صهیونیستی خواست تا شهرک‌سازی‌های خود را متوقف ساخته و از بیرون کردن ساکنان عرب و تخریب خانه‌ها که بر اساس سیاست‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد، دست بردارد.

این مسئول سازمان ملل نسبت به تشدید طرح‌های اسرائیل در زمینه شهرک‌سازی‌ها هشدار داده و گفت: اسرائیل برای ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید برنامه‌ریزی می‌کند که ۶.۵ هزار از این واحدها در کرانه باختری و ۳.۱ هزار واحد دیگر در قدس شرقی است.

این گزارش یکی از شش گزارشی است که در ۱۹ مارس در اختیار کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قرار می‌گیرد.

در پنج گزارش از این گزارش‌ها اسرائیل مسئول نقض حقوق بشر در کرانه باختری، قدس و نوار غزه خوانده شده و در ششمین گزارش بر فعالیت‌های اسرائیل در جولان اشغالی تمرکز شده است.

پیش‌بینی می‌شود که کمیساریای عالی سازمان ملل بر اساس آن گزارش‌ها دست‌کم پنج مصوبه را در محکوم کردن تخلف‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها صادر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار