بازدید 2303

دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر از جامعه اساتید دلجویی کردند

کد خبر: ۷۸۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 11 March 2018

جمعی از دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر با صدور بیانیه‌هایی جداگانه‌ای نسبت به تجمعات اعتراضی مقابل دانشگاه هنر واکنش نشان داده و از جامعه اساتید دلجویی کردند.

به گزارش ایسنا، در پی تجمعات چند روز گذشته دانشجویان در دانشگاه هنر و دانشکده سینما و تئاتر این دانشگاه که منجر به بی‌احترامی به برخی اساتید این دانشکده شد، کانون نمایش و برخی دانشجویان گروه تئاتر این دانشکده با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از برخی برخوردهای انجام شده نسبت به اساتید تبری جسته و درصدد دلجویی از اساتید خویش برآمدند.

این دانشجویان با تشکیل تجمعی با اهدای گل و شیرینی به اساتید، از برخوردهای مورد اشاره عذرخواهی نمودند و اساتید نیز ضمن پذیرش این دلجویی بر رعایت شئونات علمی و دانشجویی در رفتارهای دانشجویان تأکید نمودند.

بر اساس این گزارش، اسماعیل شفیعی رئیس دانشکده سینما و تئاتر نیز در حرکتی نمادین با ارسال نامه‌ای محبت‌آمیز به همراه یک جعبه شکلات برای دو دانشجویی که در اعتراض صورت گرفته اعتراضاتی را به اساتید داشتند، بر ضرورت رفتار محبت‌آمیز در دانشکده تأکید نمود.

همچنین پیرو این اقدامات، کانون نمایش دانشگاه هنر نیز در این مورد بیانیه‌ای صادر کرد که طی آن ضمن تأکید بر حقِ اعتراض دانشجویان، حرکت تعدادی را که با برخی رفتارهای خود به تعدادی از معلمین این دانشگاه توهین کرده بودند را محکوم کرده و اعلام کردند که دانشجو هرگز در پیِ تخریبِ شخصیتِ حقیقیِ هیچ یک از معلمینِ دانشگاه نبوده و نیست.

گفتنی است، طی دو ماه پایانی سال 96 برخی دانشجویان در دانشکده‌های سینما و تئاتر دانشگاه هنر، طی چند تجمع اعتراضی نسبت به برخی شرایط و کاستی‌های حاکم بر این دانشگاه، خواستار رسیدگی به مشکلات و رفع نواقص پیش رو شدند و در این میان گروهی معدود از جمع دانشجویان، به برخی از اساتید و مدیران این دانشگاه انتقادات تندی را وارد کرده بودند.

در پی این اعتراضات با محوریت موضوعاتی همچون پراکندگی جغرافیایی محل برگزاری کلاس‌ها، کیفیت نامطلوب سطح علمی برخی از استادان، به روز نبودن سرفصل‌های درسی، زمانبندی ناهمگون واحدهای درسی، کمبود امکانات تجهیزاتی و کارگاهی، کمبود فضای کارگاهی به منظور طی کردن مطلوب واحدهای عملی دانشگاه، کم‌توجهی به فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاهی، ارائه سرویس نامناسب به دانشجویان و عدم تأمین درخور امور رفاهی، بلاتکلیفی دانشجویان در کسب مهارت‌های حرفه‌ای به منظور جذب شدن در بازار کار به سبب ناکارآمدی برخی از واحدهای درسی غیرکاربردی، دانشجویان شهریه‌ای و همچنین اعتراض به برخی اعمال نظرها در هیات علمی شدن برخی افراد، غلامرضا اکرمی رییس دانشگاه هنر نیز اعلام کرده بود که برخی از مطالبات دانشجویان بحق بوده و مجموعه مدیریتی دانشگاه با جدیت در حال پیگیری این مطالبات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر