بازدید 5398

سوخت نفتی در آتش جنگ داخلی سودان جنوبی!

تنها دو سال پس از اعلام استقلال از سودان در سال ۲۰۱۱ میلادی، کشور نفت خیز سودان جنوبی وارد جنگی داخلی شد. لازم به ذکر است که ناآرامی های موجود در سودان جنوبی همچنان ادامه داشته و برخی معتقدند که این نارامی ها از طریق درآمدهای نفتی این کشور تامین مالی می شود.
کد خبر: ۷۸۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018

سوخت نفتی در آتش جنگ داخلی سودان جنوبی!احمد افتخاری علی آبادی-  تنها دو سال پس از اعلام استقلال از سودان در سال ۲۰۱۱ میلادی، کشور نفت خیز سودان جنوبی وارد جنگی داخلی شد. لازم به ذکر است که ناآرامی های موجود در سودان جنوبی همچنان ادامه داشته و برخی معتقدند که این نارامی ها از طریق درآمدهای نفتی این کشور تامین مالی می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، کشور فقیر سودان جنوبی دارای منابع طبیعی غنی است و درآمد اصلی ناشی از صادرات این کشور از طریق نفت تامین می شود. بر اساس مدارکی که یک نهاد غیر دولتی منتشر کرده گفته شده که رهبران سودان جنوبی از پول نفت برای ثروتمند شدن خود و تهدید و ارعاب مردم این کشور استفاده می کنند.

سوخت نفتی در آتش جنگ داخلی سودان جنوبی!

این گزارش اذعان می دارد که ''تا کنون اطلاعات چندانی در خصوص مکانیزم مالی ای که باعث می شود جنگ داخلی فعلی سودان جنوبی ادامه یابد در دست نبوده است اما مدارک منتشر شده دیدگاه جدیدی را در خصوص اینکه چگونه نفت به عنوان منبع اصلی درآمد سودان جنوبی شبه نظامیان این کشور را حمایت کرده و آتش خشونت را گسترده تر می کند نمایان کرده است. همچنین، این اسناد مشخص می کند که علیرغم آنکه بیشتر مردم سودان جنوبی در رنج به سر می برند و بسیاری از آن ها مهاجرت کرده اند، چگونه پول نفت گروهی را که در اقلیت هستند ثروتمند تر کرده است''. این گزارش در ادامه می افزاید که پول نفت شرکت ملی نیل سودان به حساب '' شرکت های بسیاری رفته که بخشی از آن توسط خانواده ی مقامات بلند پایه ی سودان جنوبی مدیریت می شود'' و این افراد به نوبه ی خود شبه نظامیان یا فرماندهان نظامی این کشور را تامین مالی می کنند. افزون بر این، بر اساس مدارک منتشر شده وزارت نفت سودان جنوبی شبه نظامیان را نه تنها از طریق پول بلکه به وسیله ی فراهم آوردن سوخت، تجهیزات وغذا حمایت کرده است.

این در حالی است که مقامات سودان جنوبی ادعاهای نامبرده را تکذیب کرده اند. به گفته ی یکی از این مقامات ''پول نفت حتی برای خرید یک چاقو هم استفاده نشده است بلکه برای پرداخت حقوق های ماهیانه مورد استفاده قرارگرفته است''. به گفته ی یکی دیگر از این مقامات، ۸۰ درصد این کشور در صلح به سر می برد و مردم حتی می توانند با خیال راحت شب ها مهمانی برگزار کنند.

لازم به ذکر است که سودان جنوبی روزانه ۱۳۵۰۰۰ بشکه در روز نفت تولید می کند و رهبران این کشور امید دارند که میزان تولید نفت این کشور در ۱۲ ماه آینده دو برابر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار