بازدید 2098

آمار کسب‌وکار با وجود رشد علمی رضایت‌بخش نیست

کد خبر: ۷۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 11 March 2018

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران از نظر رشد علمی در رتبه 16 و از نظر نوآوری در رتبه 75 جهانی قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به جایگاه ایران در رشد علمی و نوآوری، آمار کسب‌وکار کشورمان رضایت‌بخش نیست و اکنون در جایگاه 120 جهان قرار دارد.

به گزارش آنا، دکتر بیژن رنجبر در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت حوزه سلامت که به همت حوزه علوم پزشکی و واحد تهران غرب برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به سمت تبدیل‌شدن به دانشگاه تقاضامحور و تحول‌گرا حرکت می‌کند، گفت: این دانشگاه با توجه به اینکه هنوز وارد نسل سوم دانشگاه‌ها نشده است، گام‌های خود را برای ورود به نسل چهارم برداشته است و تلاش دارد فعالیت‌های خود را در قالب حل مشکلات کشور تعریف کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم مسائل مربوط به اقتصاد نفتی و معضلات اجتماعی را برطرف کنیم به طوری که پیشرفت علم و فناوری منجر به حل و فصل نیازهای کشور شود و فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تولید ثروت پیش برود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران از نظر رشد علمی در رتبه 16 و از نظر نوآوری در رتبه 75 جهانی قرار دارد، گفت: با توجه به جایگاه ایران در رشد علمی و نوآوری، آمار کسب‌وکار کشورمان رضایت‌بخش نیست و اکنون در جایگاه 120 جهان قرار دارد. به این معناست که ما رشد علمی داریم اما این رشد به معنای پیشرفت علمی با همه مولفه‌های آن نیست و ما نیازمند تحول در نظام یادگیری و آموزش هستیم.

تمرکز دانشگاه‌ها باید بر نیازمندی و تقاضاهای کشور باشد

رنجبر با اشاره به اینکه تمرکز دانشگاه‌ها باید بر نیازمندی و تقاضاهای کشور باشد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع، باید بازنگری و بازمهندسی در رشته‌های تحصیلی و تخصصی صورت گیرد و به سمت تاسیس رشته‌های جدید، جذب نوآوران خبره، رهبران نوآور و مهارت‌آموزی برویم.

وی با تاکید بر لزوم تحول در نظام پژوهش و فناوری گفت: تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی باید مبتنی بر بازار و فروش فناوری باشد و برای این کار نیازمند تغییر بودجه‌ریزی پژوهشی و تامین زیرساخت های لازم هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از اولویت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت حداکثری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور است و برگزاری این رویداد، در قالب اجرای این سیاست‌هاست‌.

رنجبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بالایی در جذب ایده‌ها و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان دارد به طوری که در در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، از میان 1100 محصول دانشبنیان دانشگاه آزاد اسلامی، 160 محصول در معرض نمایش قرار گرفت که همه این محصولات به فروش داخلی و خارجی رسیده بودند و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر این نمایشگاه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان تیزهوش و پتانسیل بالا مواجه هستیم، گفت: با همت مدیران این دانشگاه، میتوانیم به نقطه‌ای برسیم که سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب هر متقاضی ورود به دانشگاه باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند با حمایت از ایدهها و شرکتهای دانشبنیان دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه IT فعالیت می‌کنند، به روند تبدیل ایده به محصول و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک شایانی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل