بازدید 4845

استیو بنون: تاریخ طرفدار راستگرایان است!

کد خبر: ۷۸۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸ 11 March 2018

مشاور پیشین رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود خطاب به اعضای حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» فرانسه مدعی شد که «تاریخ طرفدار ما [راستگرایان] است و ما را پیروز خواهد کرد».

به گزارش مهر به نقل از گاردین، «استیو بنون» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» و استراتژیست سابق کاخ سفید در سخنرانی خود در کنفرانس حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» فرانسه مدعی شد که «تاریخ طرفدار ما [راستگرایان] است و ما پیروز خواهیم شد!»

بنون که سخنرانی او در این کنفرانس دو روزه باعث غافلگیری همگان شد، گفت: «شما عضو جنبشی هستید که بزرگتر از جنبش ایتالیا، بزرگتر از جنبش لهستان و حتی بزرگتر از جنبش مجارستان است».

گفتنی است، استیو بنون که دیگر جزء کارکنان کاخ سفید به شمار نمی رود، در سفر خود به تعدادی از شهرهای اروپا از جمله زوریخ، میلان و روم از «دونالد ترامپ» رئیس پیشین خود تمجید کرد.

وی خطاب به اعضای جبهه ملی فرانسه گفت: «رئیس جمهور عزیز ما ترامپ گفت: تفکر جهانی شدن به اندازه کافی طرفدار دارد».

وی در ادامه گفت: «در سیاست امروز نمی توان با اختلاف نظر موجود میان راستگرایان- چپ گرایان به یک جمع بندی رسید. در جریان بحران مالی سال ۲۰۱۸، دولتها و بانکها بیش از همه نگران و مراقب خود بودند، آنها خود را نجات دادند و نه مردم را».

بنون خطاب به راستگرایان افراطی فرانسه گفت: «شما برای کشور خود می جنگید و آنها شما را نژادپرست می خوانند. اما زمان این تهمت و افتراها به سر رسیده است. رسانه های حاکم سگهای این سیستم هستند. ما روز به روز قدرتمندتر می شویم و آنها ضعیف تر می شوند. بگذارید آنها شما را نژادپرست، بیگانه هراس یا هرچیز دیگری بنامند، این [توهین ها] را به سان یک مدال به سینه خود بزنید!»

استراتژیست پیشین کاخ سفید سخنرانی خود را با این جمله به پایان رساند: «خدا به آمریکا برکت کند و زنده باد فرانسه».

گفتنی است که هدف از برگزاری کنفرانس دو روزه حزب جبهه ملی فرانسه در شهر شمالی «لیله» و به ریاست «مارین لوپن» تلاش برای «برپایی مجدد» این حزب راستگرا، اعلام یک نام جدید- که روز یکشنبه اعلام و با آرای موافق اعضای حزب قانونی می شود- نمایش تغییرات اساسی در این حزب، فاصله گرفتن از پیشینه جنجالی خود و آمادگی برای حکمرانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل