بازدید 7395
۱
واکنش

رستمی:حرف مرد یکی است؛تنها تمرین می‌کنم

بارها در تمریناتی که انجام دادم نکاتی دیدم که اگر به مربی‌ام می‌گفتم درک نمی‌کرد. خیلی از مربیان امروزی فعالیت‌های حرفه‌ای دارند، اما من نمی‌توانم این موضوع را در این زمان کوتاه توضیح دهم، اگر اینطور نبود سعی می‌کردم در کنار تیم تمرین کنم
کد خبر: ۷۸۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 10 March 2018

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: به خاطر غیبت تعداد زیادی از کشورها در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ مدال این رقابت ها را خیلی ارزشمند ندیدم!

به گزارش تابناک ورزشی، کیانوش رستمی که در ۲ سال اخیر زیر بار تمرینات گروهی در تیم ملی نرفته و به صورت انفرادی تمریناتش را دنبال می کند، در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ برخلاف المپیک ۲۰۱۶ موفق نبود و فقط یک مدال نقره در حرکت یکضرب گرفت. این وزنه بردار کرمانشاهی با وجود تغییر سرمربی تیم ملی حاضر نشد با برخواه نیز همکاری کند و حالا که تیم ملی در ماهشهر اردوی خود را برپا کرده، در تهران یا کرمانشاه تمریناتش را دنبال می کند. وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی درباره شرایط فعلی خود و شایعاتی که پیرامونش وجود دارد، پاسخ داده است.

 با رفع مصدومیتم جلو افتادم

در مسابقات جهانی آمریکا دچار مصدومیت سنگینی از ناحیه زانو شدم که با کمک پزشکان خوب کشورمان و با تزریق PRP به نحو خوبی بهتر شدم و زمان زیادی جلو افتادم تا دیگر درگیر جراحی نشوم. شرایط زانویم خیلی بهتر نشده؛ اما خوب است و زیر نظر دکتر نوروزی هم فیزیوتراپی می‌کنم.

 سال هاست در کوهستان و برف تمرین می کنم

در کوهستان و برف سالیان سال تمرین می‌کردم؛ اما فیلم نمی گرفتم. تصمیم گرفتم از این پس از تمریناتم فیلم بگیرم و آن را در اختیار مردم بگذارم. من تمریناتم را به صورت پله پله انجام می‌دهم و کم کم به سمت جلو حرکت می‌کنم. این طور نیست که ناگهان تصمیم بگیرم در برف تمرین کنم. بنابراین در این شرایط بدنم عادت می‌کند و باعث می‌شود که حتی در برف با لباس آستین کوتاه تمرین کنم و مشکلی هم پیش نیاید.

رستمی:حرف مرد یکی است؛تنها تمرین می‌کنم

 مدال جهانی ۲۰۱۷ را خیلی ارزشمند ندیدم!

اتفاقاتی بعد از المپیک رخ داد و حواشی‌ای ایجاد شد تا نتوانم به خوبی تمرین کنم که باعث شد از تمرینات دور شوم و حتی دوست داشتم از ورزش خداحافظی کنم. اما ۲-۳ ماه قبل از مسابقات جهانی به من گفتند هرچیزی که بخواهی برایت فراهم می‌کنیم و بعد از ۱۱.۵ ماه تمرین را شروع کردم که باعث شد آسیب‌دیدگی‌ام تشدید شود و به مسابقات هم نرسم. ۲ روز قبل از مسابقات زانویم دچار مشکل شد و به نتیجه‌ای که می‌خواستم نرسیدم هرچند مسائل زیادی در این بین دخیل بود. البته ۱۱-۱۲ کشور در مسابقات جهانی آمریکا حضور نداشتند در حالی‌که تنها ۲-۳ وزنه‌بردار روس دوپینگ کرده بودند اما به دلیل محرومیت تیم این کشور سایر ورزشکارانشان که پاک بودند هم اجازه حضور پیدا نکردند شاید به همین دلیل مدال این مسابقات را خیلی ارزشمند ندیدم.

 می خواستم مقتدرانه قهرمان شوم

نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه‌ای شوم و زحمت هم‌تیمی‌هایم را زیر سئوال ببرم. می‌خواهم درباره مرام پهلوانی صحبت کنم؛ درباره ورزشکارانی که سالم بودند و آرزو داشتند در مسابقات باشند و مدال بگیرند. وقتی من با وزنه سنگین شروع می‌کنم به این خاطر بود که اگر قرار است در مسابقات جهانی قهرمان شوم طوری باشد که اگر همه حریفان نیز حضور داشتند باز هم من مقتدرانه قهرمان می‌شدم. تصمیم دارم سال آینده به بهترین شکل کار کنم و با انرژی‌که از مردم می‌گیرم باز هم دل آنها را شاد کنم.

 به فدراسیون اختیار دادم برادرم را کنار بگذارد

همان طور که برای المپیک تنها تمرین کردم باز هم به تنهایی تمرین خواهم کرد. من مربی نداشتم. برادرم همراهم بودم و حتی در آن زمان هم به فدراسیون گفتم اصرار نمی‌کنم که برادرم حتما پیشم باشد و اگر نمی‌خواهند، می‌توانند او را کنار بگذارند. من قبلا به تنهایی تمرین کردم و نتیجه‌ عالی گرفتم و دوباره این کار را به صورت انفرادی انجام می‌دهم. باید حرف مرد یکی باشد و این که بخواهد بالا و پایین کند، ارزشمند نیست. در زندگی‌ام سعی می‌کنم که درست فکر کنم و از تجربیات همه استفاده کنم.

 خودخواه و بی ادب نیستم

خاک پای تمام مردم هستم، اما نمی‌توان خیلی مسائل را باز کرد. بارها در تمریناتی که انجام دادم نکاتی دیدم که اگر به مربی‌ام می‌گفتم درک نمی‌کرد. خیلی از مربیان امروزی فعالیت‌های حرفه‌ای دارند، اما من نمی‌توانم این موضوع را در این زمان کوتاه توضیح دهم، اگر اینطور نبود سعی می‌کردم در کنار تیم تمرین کنم. خودخواه و بی‌ادب نیستم، در زندگی‌ام هم به هیچکس بی‌ادبی نکردم اگر هم انفرادی تمرین می‌کنم برنامه‌ام را با فدراسیون هماهنگ می‌کنم و با مربیان تیم ملی هم دوست هستم و به آنها احترام می‌گذارم، اما به صلاح است تمریناتم را انفرادی دنبال کنم. اگر حضور در تمرینات تیم ملی راه درستی بود قطعاً این کار را انجام می‌دادم؛ مگر من چند سال دیگر می‌توانم مدال بگیرم؟ نباید به راحتی زمان را از دست بدهم. اگر بخواهم وارد حاشیه شوم زمان را از دست می‌دهم به همین دلیل سعی می‌کنم بهترین راه را برای موفقیت انتخاب کنم.

 قرار نیست از وزنه برداری خداحافظی کنم

اینطور نیست که بخواهم وزنه برداری را کنار بگذارم و کراس فیت کار کنم. مدت‌هاست این رشته را در کنار وزنه‌برداری انجام می‌دهم و نیازی نیست از وزنه‌برداری خارج شوم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدال جهانی را خیلی ارزشمند ندیدم!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار