بازدید 3887

عراقچی به مجلس احضار شد

کد خبر: ۷۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 10 March 2018
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی تعرض به سفارت ایران در لندن خبر داد و گفت: از سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه دعوت کردیم تا با حضور در جلسه کمیسیون در این باره گزارشی ارائه کند.

به گزارش الف کمال دهقانی فیروز آبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف. با اشاره به تعرض به سفارت ایران در انگلیس توسط عده‌ای قلیل که منتسب به گروه شیرازی ها، گفت: این گروه در حقیقت نمادی از تشیع انگلیسی است و تلاش دارد با با اقدامات خود، اختلافاتی در جهان اسلام ایجاد کند.

وی با اشاره به گروه افراطی وهابیت گفت: ما وهابیت را به دلیل اقدامات و تحرکات تفرقه افکنانه محکوم می‌کنیم. از دل همین وهابیت، گرو‌های تکفیری بیرون آمدند و آلت دست آمریکائیها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها شدند.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تشیع انگلیسی سعی دارد تا با توهین و هتاکی، فضایی برای تفرقه بین مسلمانان ایجاد کند تا اربابانشان از آن بهره برداری کنند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: هم وهایبت و هم تشیع انگلیسی باعث اختلاف در چهان اسلام هستند و این گرو‌ها در واقع ابزار دست، موساد، سیا و ام‌ای سیکس سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند.

وی با اشاره به حضور پلیس در اطراف سفارت ایران در موقع تعرض به سفارت، افزود: پلیس بریتانیا در برخورد با این افراد کم کاری کرده که دولت انگلیس باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این اهمال پلیس انگلیس نشان داد که گروه شیرازی، دست پرورده خود آن‌ها هستند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: البته وزارت خارجه نسبت به این موضوع با قاطعیت برخورد کرده که جای تشکر دارد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کند و در جلسات این هفته کمیسیون با حضور عراقچی ابعاد این قضیه بررسی خواهد شد.

شب گذشته چهار نفر نماینده فکری این فرقه که عرب زبان بودند، با تعرض به سفارت ایران در لندن، ضمن شعار‌ها علیه مقامات عالی کشورمان، با فریاد‌های مستمر در جلوی دوربین شبکه‌های تلویزیونی شعار‌های بسیار توهین آمیزی علیه عایشه همسر پیامبر اسلام (ص) و خلفای سه گانه اهل سنت یعنی ابوبکر، عمر و عثمان دادند.

آن‌ها پرچم ایران در سفارت را برداشتند، اما پس از سه ساعت حضور در داخل سفارت، با دخالت پلیس، بازداشت شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی