بازدید 100853

ازدواج دائم یا موقت؛ فقط کلیک کنید!

چهره هایی از زنان و مردان مضطرب که کمتر می توان شادابی و جوانی را در چهره آنان جست اولین صحنه ای است که در محض ورود به دفتر مشاهده می شود. کسانی که شاید به دلیل مشکلات خانوادگی و یا اقتصادی فرصت ازدواج را در سنین ایده آل از دست داده اند.
کد خبر: ۷۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹ 21 December 2009
علیرغم هشدار دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای مبنی بر برخورد با سایتهای همسریابی موسسه های همسریابی همچنان به فعالیت پرسود خود ادامه می دهند.

به گزارش مهر در میان مجتمعهای تجاری - اداری خیابان جمهوری دفتری وجود دارد که کسب و کارش با تمام همسایگانش تفاوتی فاحش دارد. دفتری که کالایش ازدواج است و خدماتش یافتن همسر مطلوب شما و مدعی است امنیت را به خانواده ها عرضه می کند.

مقامات قضائی در حالی خبر از تشدید برخورد با عوامل اصلی سایتها و مراکز همسریابی می دهند که این مراکز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. کافی است واژه "همسریابی" را در اینترنت جستجو کنید تا پنجره صدها سایت و مراکز مرتبط با آن در مقابلتان گشوده شود.

چاره ای نیست! برای کشف ماهیت این مراکز به سراغ آدرس و تلفن یکی از آنها می روم که در اینترنت تبلیغ کرده اند. آدرس سر راست است. خیابان جمهوری و یکی از مجتمعهای سر به فلک کشیده تجاری و اداری که در ازدحام تجار و تجارت گم شده است.

آسانسور خراب است و مجبور می شویم از راهروهای باریک ساختمان عبور کنیم. به طبقه چهارم می رسیم دفتر موسسه در انتهای راهروی تاریک قرار گرفته است. تابلوی کوچکی روی دیوار نصب شده زنگ می زنیم و وارد می شویم .اینجا یک موسسه همسریابی است.

چهره هایی از زنان و مردان مضطرب که کمتر می توان شادابی و جوانی را در چهره آنان جست اولین صحنه ای است که در محض ورود به دفتر مشاهده می شود. کسانی که شاید به دلیل مشکلات خانوادگی و یا اقتصادی فرصت ازدواج را در سنین ایده آل از دست داده اند.

مراجعین این دفاتر را رده های سنی بالای 20 سال تشکیل می دهند. با این همه دیدن مردان و زنان 40 تا 70 سال آدم را بهت زده می کند. البته به گفته یکی از کارکنان این دفتر برای سنین بالا مورد مناسب کم پیدا می شود و چنین افرادی باید مدتها در لیست نوبت انتظار بمانند اما به هر حال این افراد آمده اند تا برای دستیابی به زوج مناسب خود ثبت نام کنند!

ثبت نام در این دفتر منوط به مجرد بودن و رعایت شروط و ارائه مدارکی خاص است. در واقع به گفته منشی این دفتر امکان ثبت نام فقط برای کسانی است که تا کنون ازدواج نکرده اند و ازدواج آنان نیز فقط به صورت دائمی میسر خواهد بود و خبری از صیغه و ازدواج موقت نیست.

تابلوی روی دیوار که مربوط به مجوز صادره از سوی وزارت کشور برای فعالیت این دفتر است نظرمان را جلب می کند. تابلویی که نشانگر اعطای پروانه فعالیت این موسسه به عنوان یک NGO غیردولتی است. صدای بلند منشی دفتر که گوشی به دست می گوید برای 70 ساله مورد مناسب نداریم یکبار دیگر حواسمان را پرت می کند.

نگاهی به شرایط و ضوابط ثبت نام در این دفتر می کنم. پرداخت 50 هزار تومان برای حق عضویت 6 ماهه، یک قطعه عکس و یک عکس آلبومی، ارائه اصل شناسنامه و کپی آخرین مدرک تحصیلی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام در این دفتر همسریابی است البته بابت هر قرار ملاقات با مورد مناسب پنجهزار تومان و برای مشاوره ازدواج که توسط مسئول دفتر انجام می شود، پنج تا هفت هزار تومان دیگر نیز دریافت می شود.

پرداخت 50 هزار تومان حق عضویت 6 ماهه، یک قطعه عکس و یک عکس آلبومی، ارائه اصل شناسنامه و کپی آخرین مدرک تحصیلی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام در دفاتر همسریابی است

باید گفت گرچه چنین دفاتری اصل را بر شکل گیری ازدواج دائم قرار داده اند اما آنچه مسلم است در این دفاتر خصوصیات عاطفی و رفتاری، نحوه برخورد و در نهایت شناخت کافی از یکدیگر کمتر محقق نمی شود و حتی چه بسا ممکن است افراد برای خوب جلوه دادن خودشان یکسری اطلاعات کذب بدهند که اصلا واقعیت نداشته باشد و در نهایت این آشنایی به ازدواجی ختم شود که پایان نزدیک آن جدایی باشد.

در حالی که در بررسی مشکلات ازدواج جوانان همواره گزینه‌های بیکاری، مشکلات اقتصادی، مسکن و هزینه‌های سنگین مراسم ازدواج به عنوان معضلات و موانع اصلی خودنمایی می‌کنند اما به تازگی برخی برای حل مشکل قدیمی ازدواج دست به ابتکار جدیدی زده اند و با تاسیس دفاتر همسریابی قصد تسهیل در امر ازدواج جوانان را دارند.

در میان نسل امروز هستند جوانانی که معتقدند دیگر شیوه های سنتی در امر ازدواج جواب نمی دهد و راهکارهای نو و دفاتر همسریابی را در این امر ترجیح می دهند و به راستی جای تامل دارد که آیا حل مشکل ازدواج در گروی تاسیس دفاتری به نام همسریابی است و آیا ازدواجهایی که به واسطه این دفاتر شکل می گیرد می تواند پایدار باشد؟

ازدواج دائم یا موقت ؛ فقط کلیک کنید!

تنها کافی است واژه همسریابی را در اینترنت جستجو کنید تا شاهد فعالیت سایتهای بیشماری در این ارتباط باشید، سایتهایی که وقتی بر روی آنان کلیک می کنید این جمله مشاهده می شود که "سعی ما در راه اندازی این سایت کمک به خانمها و آقایانی است که به خاطر مشکلات مادی یا روحی مجبور به کارهای پر خطر شده اند و ما دوست داریم آبرومندانه، قانونی و شرعی شما را با کسی آشنا کنیم تا نیازهای شما به بهترین شکل حل شود".

اغلب این سایتها مدعی هستند که مشخصات ثبت نام شدگان محفوظ می ماند و هیچ فردی امکان دسترسی به اطلاعات را ندارد اما متاسفانه آنچه که امروز شاهد آن هستیم سوء استفاده از عکسها و روابطی است که در نتیجه عضو شدن در این سایتها صورت می گیرد.

افزایش سایتهای همسریابی و خطر جدی که به دنبال فعالیت غیرقانونی این سایتها نسل جوان را تهدید می کند باعث شده تا برخورد قضائی با عوامل اصلی و فعالان این سایت ها در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای در گفتگو با مهر بر برخورد جدی با عوامل و ریشه های اصلی این سایتها تاکید کرد و اظهار داشت: شناسایی و برخورد با عوامل اصلی سایتهای همسریابی در دستور کار دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای قرار دارد.

رضا جعفری پیامدهای ازدواج از طریق اینترنت و سایتها و دفاتر همسریابی را کمتر از دوستیهای خیابانی ندانسته و عنوان داشته اگر بنا باشد هر فردی سایتی راه اندازی کند و بدون چارچوب قانونی مبادرت به فعالیت در زمینه مسائل فرهنگی و حساسی همچون ازدواج کند به طور حتم هرج و مرج و بی نظمی را در جامعه به دنبال خواهد داشت و به طور حتم دستگاه قضائی چنین اجازه ای به متخلفان نخواهد داد.

افزایش سایتهای همسریابی و خطر جدی که به دنبال فعالیت غیرقانونی این سایتها نسل جوان را تهدید می کند باعث شده تا برخورد قضائی با عوامل اصلی و فعالان این سایتها در دستور کار قرار گیرد

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مهر در ارتباط با نحوه فعالیت دفاتر همسریابی می گوید: اگر بنا باشد پایگاه و مرکزی برای همسریابی ایجاد شود باید فعالیت آن کاملا منطبق با اصول و فرهنگ اصلیل ایرانی باشد.

زهره الهیان معتقد است اگر اعتقادات مذهبی و عرف و سنن جامعه در امر ازدواج لحاظ نشود به طور حتم روند ازدواج موفق آمیز نخواهد بود و در نهایت به جدایی ختم خواهد شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به سایت هایی اشاره کرد که با لحاظ کردن آداب و سنن اسلامی در امر ازدواج فعالیت می کنند.

به گفته الهیان در حال حاضر سایتهایی هستند که از فضای مجازی برای ترویج ازدواجی که بر اساس آداب و سنن اسلامی است فعالیت می کنند و این روش قابل تایید است اما در این میان سایت هایی بدون لحاظ کردن این موارد و به صورت غیر قانونی در امر همسریابی فعالیت می کنند که باید به شدت با آنان برخورد شود.

این نماینده مجلس از دستگاه قضائی خواست عوامل این سایتها را که باعث اشاعه ارتباطات ناسالم می شوند را شناسایی و برخورد لازم را در ارتباط با آنان اعمال کند.

آنچه مسلم است معیارهای همسریابی باید منطبق با فرهنگ جامعه و افراد باشد و دو نفر که دارای ملاکهای مورد قبول ازدواج هستند با محوریت کانون خانواده برای معارفه بیشتر و بهتر گفت و شنودی داشته باشند و پدر و مادر نظارت داشته باشند و کمک کنند که مسئله ازدواج به انحراف کشیده نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۳۹
maro gereftin, link khali mizarin ??!!!!!!!!
تنها ازدواج دائم
موقت تنها كلاهي شرعي بر هوس بازي آقايان است
پاسخ ها
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
متاسفم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
احسنت
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
دائمشم باشه تف میکنید تو صورت طرف. نوع شما ها رو خوب میشناسم
براي من هيچكدان
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
متاسفم
این بنگاه ها در بیشتر کشورها وجود دارد. به نویسنده هم باید گفت که ادم که فورا ازدواج نمی کند. این بنگاه افراد را معرفی می کند بعد از اینکه شناخت کاملی صورت گرفت ادم ازدواج می کند. شاید نویسنده می خواهد فورا ازداوج کند!!
يه سوال دارم دختري كه وقت سن ازدواج ايشان گذشته بايد چه كار بكند و هيچ شانسي براي ازدواج دائم ندارد يكمي هم خواهش مي كنم عادلانه قضاوت كنيد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
متاسفم
توقع می رود که رسانه ها پا به پای نیازهای جامعه پیش بروند نه اینکه بدون هیچ کار کارشناسی یک پدیده جدید را زیر سوال ببرند. در نقاط مختلف دنیا از جمله همین ترکیه همسایه شبکه های تلوزیونی برای این کار در نظر گرفته شده است. شما چرا تبلیغ منفی می کنید؟ این یک ضرورت در جامعه ماست حداقل برای جلوگیری از دوستی های ناپایدار خیابانی.
مسخره است
تیتر بد نزن تابناک مریض !!!!
بالاخره این سایتها خوب هستند یا بد؟ از یک طرف دادسرا دنبالشان می کند از سوی دیگر نماینده محلس می گوید خوب است البته به شرطها و شروطها. در نهایت فکر کنم این هم به داستان ازدواج موقت تبدیل می شه که خلق الله زیرزیرکی کارشان را انجام می دن و جماعت هم مجبور شدن برای آن یک کلاه شرعی درست کنن که تازه آن هم نصفه نیمه است!
بالاخره این سایتها خوب هستند یا بد؟ از یک طرف دادسرا دنبالشان می کند از سوی دیگر نماینده محلس می گوید خوب است البته به شرطها و شروطها. در نهایت فکر کنم این هم به داستان ازدواج موقت تبدیل می شه که خلق الله زیرزیرکی کارشان را انجام می دن و جماعت هم مجبور شدن برای آن یک کلاه شرعی درست کنن که تازه آن هم نصفه نیمه است!
ای تابناک عزیر فعالیت در امر خیر بسیار پسندیده است و ثواب دارد مگر شما بخیلید
اصل قضيه چيه ..؟ اين رو بفرماييد :.. كي گفته با اين غريضه هميشه امكان جنگيدن هست با اين وضعيت اقتصادي كه ما داريم خدا رو شكر كنيد نميان تو خيابون
اشکال شرعی، قانونی، و اخلاقی موسسات همسریابی چیست؟! آیا در خیابان بگردند؟
چرا بنظرتون رسيده ازدواج رد سن 40 سالگي اينقدر تعجب داره!!!!!!!!!!!!!!!!

مثل اينكه تو اين جامعه زندگي نميكنيد الان ديگه ازدواج در سن 35 سالگي كاملا عاديه حالا 5 سال هم بالاتر.
آقا یهو شماره پلاک این موسسه رو هم میدادین که یه پول حسابی بابت تبلیغات بهتون بدن ما هم دعاتون میکردیم
بابا بذارين اين بدبخت بي سروصدا كارش رو بكنه
در مورد سایتهای همسر یابی دو وجه وجود داره . خوبش اینه که واقعا در هر صورت یک امیر خیر داره صورت میگیره و باید حتما به این بندگان خدا کمک هم کرد . اما باید حتما نظارت شدید باشه .
اما . از نظر امنیتی بهتون قول میدن هیچ کدام از وبسایتهای همسریابی امن نیستند . (به خاطر استفاده از ماژولهای آماده) و به راحتی قابل نفوذند . متاسفانه اطلاعات ، پیام ها ، شماره های تماس افراد به راحتی میتونه در اختیار افراد سود جود قرار بگیره .و باید دا روشکر کنند که ما در ایران زندگی می کنیم و مردم هنوز به یک سری عرفهای اخلاقی پایبند هستند . اسم نمی برم ولی من خودم یک سایت تحت حمایت دانشگاه تهران رو بررسی کردم(بر اساس شنیده ها) واقعا از لحاظ امنیتی افتضاح بود .
در آخر ما جوانهای دم بخت بی کاری هی سر ازدواج چانه میزنیم . هرچند در اقشار سنتی متاسفانه به دلیل عدم شناخت ، روابط دچار مشکل میشه ولی به عنوان یه کارشناس امنیت شبکه پیشنهاد می کنم از همون روابط سنتی استفاده بشه بهتره تا تمامی زندگیتان رو در اختیار غریبه ها قرار بدید ...
در مورد ازدواج سنتی که این نماینده محترم بیان کردند . همین العان برادرم بهم اطلاع داد که یکی از دوستانم که در سن پایین با یک خانم در فامیلشون ازدواج کرده بود کارشون به طلاق کشیده شده . خانوم که 17-18 سال بیشتر نداره (در حال حاظر و در زمان ازدواج کمتر) متاسفانه دست به فرار از خانه زده و در یک مجلس پارتی در شم کشور دستگیر شده !!! ازدواج های سنتی متاسفانه راهکار چندان مناسبی برای امروز نیست و صد البته ازدواج های اینترنتی هم بدتر از اون . البته اگه با شناخت کوتاه مدت باشه . باید به دنبال راهکار بهتری باشند . این سومین مورد از این سبک ازدواج ها بود که در محل 20 خانواری ما به طلاق انجامید . تهران امروز و دنیای امروز نیازمند تغییرات اساسی در برخی از ساختارهای سنتیست .
ازدواج رسمي و سنتي كه هزينه اش سر به فلك ميكشد ؛ ازدواج موقت هم از نظر نويسنده اين مقاله بد است ؛ پس آخرين گزينه باقي مانده دوستي خياباني و روابط نامشروع است؟!
ازدواج موقت خیلی خوبه
براي من كه هيچي ندارم ، هيچكدمش
شما فکر میکنید با هر چیزی که شخصا خوشتون نمیاد باید مخالفت کنید؟!
یک دلیل درست و درمان برای مخالفت با کار این موسسات نیاوردید. مگر چه اشکالی داره؟ اینکه به افراد گزینه های مناسب رو "معرفی" کنند به شما لطمه وارد میکنه؟!
با همین افکار متحجرانه است که این کشور رو تو این وضع اسفبار نگه داشتید!
از یک طرف دانش آموزان دختر را به صیغه تشویق می کنید از این طرف به یک مرکز رسمی که با بزرگسالها سر و کار دارد، گیر می دهید.
شماها هیچ فرقی با طالبان ندارید.اگه قدرت دستتون بود خروج زنها رو از خونه ممنوع میکردید.دل امام از دست شما متحجرین خون بود.
الحمدا.. ديگه تمام مشكلات و فسادها حل شده فقط همين يك قلم مونده كه اونهم با جديت مقامات حل ميشه!اعتياد و قاچاق مواد مخدر و غير مخدر و رشوه و اختلاس و ... رو ريشه كن كرديم واكسنش رو هم زديم
آقا دخترها وپسرها می خواهند ازدواج کننند حالا تو هر سنی که هستند شما که عقل کل هستید روش مناسب را بگویید اگه ما گفتیم نه . نمی دونم چرا خودتون به کوچه علی چپ می زنید این همه دختر وپسر مجرد رو کورید ببنید دارن عذاب می کشند وهیچ کاری هم نمی توانند بکنند
باچيزي که شرع مفدس مجاز شمرده مبارزه نکنيد.
كاسه هاي داغتر از آش و دايه هاي مهربان تر از مادر(كه حلال خدا و رسولش صلي الله عليه و آله را براي بندگانش مجاز نمي دانند) پاسخ دهند : دختري كه چهره زيبايي ندارد و از مال دنيا هم بي بهره است همچنين تحصيلات قابل ذكر و پست و مقامي هم ندارد و طبيعتا خواستگاري براي ازدواج دائم سراغش نمي آيد با غريزه جنسي خود و ميل به مادر شدنش چه كند؟
1- غريزه را سركوب كند.
2- از راههاي حرام ارضا كند.
3- با خياباني شدن هم به پول مي رسد و هم نياز جنسي اش اقناع خواهد شد.
4- گزينه ازدواج موقت گزينه خوبي است.
آقا جان : من راضي اون راضي چه ربطي داره به تابناك ناراضي.

آخه چي از جونه ما ميخواهييييييد
چه ایرادی داره که کسی بخواد دنبال همسر مناسب از این طریق بگرده؟؟؟بهتره بجای مبارزه و بد جلوه دادن اینگونه شرکتها،اینکار رو از طریق مسیر قانونی انجام بدیم تا جلو هر گونه سوء استفاده احتمالی هم گرفته بشه .
خجالت داره
تابناکیهای عزیز شماها که همتون پیر پاتال هستین و صد در صد هم یکی دو تا زن دارید خب حالا بگید 4 نفر جوان و نوجوان مثل من که نه کار درست حسابی داره نه خانواده ثروتمندی داره باید چیکار کنه آخه تابناک ما چه کنیم اگر راهی همه به ذهنتون نمیرسه یه آمپول درست کنید کل جونای مجرد ایرانی رو ... قال قضیه رو بکنید دیگه والا هی میگن هی میگنَ
تابناک با جونای مملکت شوخی نکن
بسیار عالیست کارشکنی نکنید لطفا
خيلي جالبه
اگه دختر ها و پسرها بروند تو خيابون و بدون هيچ گونه كنترلي با هم دوست بشند و ...... اشكالي نداره ولي اگه يك سايتي باشه كه با گرفتن اطلاعات صحيح از افراد و پرسيدن سوالات روانشناسي و كارشناسي شده بتونه امكان آشنايي افراد متقاضي ازدواج رو فراموش كنه اشكال داره؟
به هر حال از هر چيزي ميشه سوء استفاده اكرد. مثلا همين اتومبيل هر روز كلي تلفات ميده، حالا بيايم استفاده از اتومبيل رو تو مملكت ممنوع كنيم؟
البته من كه ميدونم سر كارم و اين نظرم هم مثل بقيه نظراتم توي سايت قرار داده نميشه ولي خوب آدمي به اميد زنده است
با نظر شخصی در سطر پائین موافقم واقعا همه مشکلات این جامعه حل شده فقر - بیکاری - فساد - بی عدالتی - افت تنزل اجتماعی افراد - مواد مخدر - فشار اقتصادی و هزاران هزار مسئله دیگر ... همه رو بیخیال چسبیدید به این سایتها که حالا یکی روی میل خودش میره و عضو میشه و یکی هم قبولش نداره ... واقعا مسخره است برید دنبال نون که خربازه آبه ....
مگر با این وضع اقتصادی که ایجاد شده جوان‌ها می‌توانند به این راحتی ازدواج کنند؟
فقط موقت همین و بس برای جوان 22-40
باسلام
خوشبختانه ما در كشوري زندگي ميكنيم كه اساس و پايگاه جمعيتي ان يعني خانواده مبتني براداب ورسوم ايده ال در زمينه هاي مختلف است بايد پيش نيازها را تامين كنيم تا زمان رسيدن نياز همه چيز با ارامش تحقق بگيرد به عنوان مثال وقتي جواني به سن بلوغ ميرسد ووقت ازدواجش ةم هست و به اداب و رسوم اسلامي هم كاملا آگاه و مقيد هم هست ولي شرايط و امكانات ازدواج را ندارد و تحمل همم ميكند وشرم و حيا هم ميكند و گناه هم نميكند اما شرايط اقتصادي و همياري سازمانها درجهت تحقق اين امر توان ياري ندارند اين خيل عظيم براي رسيدن به نياز روحي خود چكار كنند؟
واقعا که
ازداج موقت چیزی نیست که شما شنیدید ، فلسفه داره و بسیار هم مؤثره ، ولی درک کردن و پذیرفتنش ظرفیت میخواد ...
تابناک بیچاره اخه این خبر مگه جنایی که اینجوری گزارش دادی یک کمی بیطرفانه اخبار رو اعلام کنید
دانشمندان محترم فیلسوفان عزیز و عجیب غریب تابناک
تشکر از افشاگریتون.
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
ازدواج موقت
متاسفم
متاسفم
مگر با این وضع اقتصادی که ایجاد شده جوان‌ها می‌توانند به این راحتی ازدواج کنند؟
مگر با این وضع اقتصادی که ایجاد شده جوان‌ها می‌توانند به این راحتی ازدواج کنند؟
مگر با این وضع اقتصادی که ایجاد شده جوان‌ها می‌توانند به این راحتی ازدواج کنند؟
اسمش بده ولی درآمدش خیلی خوبه
در حالی که جوانان با مشکل بی کاری مواجه هستند صدا و سیما در حال تبلیغ و تشویق دختران

به اشتغال خارج از خانه است و به دلیل این که دختران با حقوق های کمتر از حد معمول راضی
آخه چي از جونه ما ميخواهييييييد
متاسفم
بايد با اين مراكز برخورد شود
چرا فکر میشه که باید برای همه مردم یه نسخه نوشت؟
به نظر من نفس ايجاد چنين موسسساتي ايراد ندارده
متاسفم
شیر افریقایی هر شب که می خوابد می داند که فردا باید از کند ترین غزال افریقایی کمیتند تر بدود تا از گرسنگی نمیرد.

وغزال آفریقایی هر شب که می خوابد می داند که فردا باید از تند ترین شیر آفریقایی کمی تند تر بدود

تا کشته نشود .


مهم نیست که تو شیر هستی یا غزال مهم این است که فردا را از امروز تند تر بدوی
آنهايي که با ازدواج موقت مخالفند به عبارتي با آموزه هاي تشيع مخالفند.
این روزا موقت بهتره. هم از نظر اقتصادی و هم از نظر معنوی
******************خدا پدرشونا بیامرزه با این مرکزشون **********
ببخشيد پيدا نكردم كجا كليك كنم!
یشنهاد میکنم سوره تحریم رابخوانید..
اینارو ول کن عزیز من.تو رو خدا وضع سواد رو ببین
متاسفم
آدرسش رو هم بدید
متاسفانه مردهای جامعه ما خیلی کم ظرفیت هستند ظرفیت ازدواج موقت رو هم ندارند.
ازدواج موقت خيلي اثرات سودمندي دارد
متاسفم
متاسفم
تشكر از نوشته هاتون.عالي بود
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
20
20
متاسفم
براي كمك به جنس مخالف ازدواج موقت مي كنم
متاسفم
ازدواج موقت خیلی بهتر از ازدواج دائم است
به نظر من رابطه دختر وپسر قبل ازازدواج در حد آشنایی باشد وکسی که همسر مناسبی از طریق سایت وچت ها پیدا نمیکنند باید خیلی حواسشان راجمع کنند
طوری گزارش نوشتین انگار که با یک مشت جانی و خلاف کار بالفطره طرفید!!!!
متاسفم
عده ای سخت میگیرن و برخی بدون اگاهی و هز روی احساس مسهیل علمی واجتماعی رو زیر پا میذارن
عده ای سخت میگیرن
من به اینا کاری ندارم
متاسفم
باسلام.
باید یک همچین سایتهایی باشد البته بر اساس چهارچوبهای قانونی مگرنه چه کسی میخواند این جوانهایی که روز ب بروز سنشون بیشتر و بیشتر میشه و هیچ کسی نیست که نقش معرف رو بازی کنه این سایت ها نقش یک معرف رو دارند ...
باسلام.
باید یک همچین سایتهایی باشد البته بر اساس چهارچوبهای قانونی مگرنه چه کسی میخواند این جوانهایی که روز ب بروز سنشون بیشتر و بیشتر میشه و هیچ کسی نیست که نقش معرف رو بازی کنه این سایت ها نقش یک معرف رو دارند ...
متاسفم
واقعا متاسفم
پس کجا باید ثبت نام کرد
متاسفم
متاسفم
خوب جون انسان از كناه دور ميكنه كاش علنى مي شد
سایت اینترنتی دختران ازدواج موقت
سایت اینترنتی دختران ازدواج موقت
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
سلام بر همه
متاسفم
نظری ندارم.
عالیه گناهان پشت پرده کمتر میشه
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
خیلی نامردیه
متاسفم
متاسفم
اگر از طرف کشور اىن ساىت ها به گونه اى که دراخر به کسى از هر لحاظ ضربه نخره وخىر خواهانه باشه کنترل بشه عالىست
اگر از طرف کشور اىن ساىت ها به گونه اى که دراخر به کسى از هر لحاظ ضربه نخره وخىر خواهانه باشه کنترل بشه عالىست
اگر از طرف کشور اىن ساىت ها به گونه اى که دراخر به کسى از هر لحاظ ضربه نخره وخىر خواهانه باشه کنترل بشه عالىست
به نظرم باید منطقی باشیم و بپذیریم که نیاز انسانها بعنوان یک شخصیت باید براورده بشه
خب تو کشوری که جوانها امنیت شغلی ندارند به نظر من هیچ راهکاری اعم از سایت های همسر یابی دایم و موقت سودمند نیست پس فعلا مجردی خودش یک نافرمانی و دوری از مشکلات زندگی میباشد
ای بابا
در خال خاضر درصد بالايي از ازدواجهاي حوانان كشورهاي عربي از طريق اينترنت است . در آنجا به خوبي اين مسئله جا افتاده است
با سلام من لیسانس حقوق دارم و اگر هر کدام از شما خانم ها و آقایان عزیز مشکل حقوقی داشتید من میتوانم مشکل شما را با بالاترین کیفییت و مناسبترین قیمت حل کنم
چرت
ازدواج مهم ترین تصمیم تو زندگیه
متاسفم
چرا عین غارنشینها حرف میزنید
متاسفم
متاسفم
به کجا باید مراجعه کنم؟!
خانم هاپرتوقع هستند شوهردکترومهندس وپولدارمیخوان
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
متاسفم
ازدواج فقط داعم خوبه
متاسفم
شيطان چون به ايمان و بندگي انسان حسادت دارد، و از طرفي ريشه همه رذايل به سه رذيله تكبر ،حسد و طمع برميگردد، و از طرف ديگر چون خوراك شيطان رذايل انسان است، لذا انشالله از رذايل پاك شويم
متاسفم
متاسفم
جرا این پیامها تاریخشون مال چند سال پیش مراجعه کند جدید ندارید
(
ایزدی از لنجان
آقا ایراد نگیرید که خیلی هم خوبه / فقط زیر نظر یه نهاد سالم باشه که جنبه درآمد زایی نشه
خیلی عالیه دو طرف اول هم و میشناسن بعد...
متاسفم
فقط ازدواج دایم
متاسفم
مبارک
متاسفم
سيقه
متاسفم
متاسفم
من سه سال بود که جداشده بودم و یه بچه هم داشتم ، دخترها وخانواده ها در ایران اکثرا زشت میدونن و میگن نباید دخترمونو به مردی که قبلا متاهل بوده بدیم
خیلی بده
پنجاه وپنج سی ودو
من که با وجود 30 سال سن و نبود شرایط و تحصیل طولانی و پیدا نکردن کار درست و حسابی تا زمان دریافت مدرک و اجبار به راضی کردن اطرافیان، نه هنوز موفق به ازدواج دائم شدم و نه ازدواج موقت میتونم بکنم با وجود بیماری جامعه.
ازدواج مؤقت در شرایط است خوب
سلام من قصد ازدواج دارم سن 26 دنبال یه دختر خوب میگردم ساکن اسلامشهررر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی